Karol_P88 Opublikowano 21 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2009 Witam, Nabyłem Almerke N15 1,4 z 1997r i doprowadzam ją do stanu używalności, mam kilka problemów opiszę je w punktach: 1) Nie działa podnoszenie szyby kierowcy (kręcę korbką szyba opuszcza się o 5cm i dalej niechce) co może być niesprawne? 2) Niedziała podświetlenie obrotomierza i wskaźnika temperatury (jakie kupić żarówki i ewentualnie gdzie znaleźć instrukcję jak wymienić żarówkę) 3) Coś stuka w zawieszeniu, jak auto jest zimne mniej a jak przejade pare metrów mocniej - co to może być? 4) Nie działa zapalniczka - jakieś pomysły jak to naprawić? 5) Planuje wstawić gaz, czy instalacja 2 generacji będzie ok, czy wskazana jest sekwencja? I jak mniej więcej wygląda spalanie miasto/trasa 6) Po odpaleniu samochodu gaśnie podświetlenie w radiu (radio dalej gra) co to może być? 7) Mam elektryczne lusterka ale nie opuszczają się do końca - czy tak powinno być? Zapewne na część tych pytań odpowiedzi są na forum, ale ciężko jest cokolwiek znaleźć więc napisałem nowego posta. Bardzo proszę o odpowiedzi. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kojak85 Opublikowano 21 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2009 Witam. Ad 2. Za podświetlenie zegarów odpowiedzialne są cztery duże żarówki - takie jak W5W i jedna mniejsza. Nie znam dokładnie jej symbolu. Są to normalnie białe (żółte) żarówki w niebieskich silikonowych kapturkach. Te duże, wspomniane wcześniej to wydaje mi się, że takie jak w pozycyjnych przednich. Ta mniejsza jest odpowiedzialna za podświetlenie wskaźnika poziomu paliwa, więc Ciebie interesują te większe. Można je zastąpić specjalnymi diodami. Pełno tego np. na allegro lub sklepach motoryzacyjnych. Wpisz podświetlenie w wyszukiwarce forum i znajdziesz pełno wątków na ten temat. Nawet w dziale zrób to sam masz tutorial z wymianą żarówek. Ad 4. Co do zapalniczki to proponuję sprawdzić bezpieczniki. Nie powiem dokładnie który, ale na pewno jeden z tych w kabinie jest za to odpowiedzialny. Jeżeli wszystkie są sprawne to sugeruje wziąć do ręki najprostszy miernik lub probówkę z żarówki na 12V i sprawdzić czy między blaszkami gniazda zapalniczki jest napięcie. Jeśli jest to znaczy, że sama zapalniczka jest uszkodzona. Chyba, że podłączasz inne urządzenie np CB. Podaj szczegóły co nie działa itd. Ad 6. Mniemam, że radio ma podświetlenie na oddzielnym przewodzie i podłączone jest do przewodu, który po włączeniu silnika ma potencjał masy, czyli podświetlenie nie ma prawa działać. Ja podłączyłem CB do takiego przewodu i później się zorientowałem. Podaj więcej szczegółów co do radia. Ad 1. Musisz rozebrać drzwi i zobaczyć co tam przeszkadza. Powodem może być to, że ktoś to przed Tobą rozebrał i źle złożył. To jeden przykład. Ad 3. Musisz się dobrze przysłuchać. Z przodu czy z tyłu. Więcej szczegółów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość babciek Opublikowano 21 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2009 Ad 5. Jak chcesz dłużej pojeździć to zdecydowanie sekwencja i nie oszczędzaj na tym. Ad 7. Nie bardzo rozumiem, jak lusterka mają się opuszczać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karol_P88 Opublikowano 21 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2009 Gniazdo zapalniczki nie działa wogóle (sprawdzone po podłączeniu nawigacji, zmieniłem bezpiecznik i nie pomogło. Więc co to może być? Co do lusterek to chodzi mi o to że prawo/lewo moge chodzą do końca a góra/dół coś się blokuje i nie mogę obniżyć lusterek tak żeby było widać np tylni zderzak... Jeżeli chodzi o podświetlenie radia to błędnie wcześniej napisałem że po włączeniu silnika niedziała, niedziała po włączeniu świateł mijania. Z podświetleniem i drzwiami mam nadzieje że jakoś sobie poradzę. pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kojak85 Opublikowano 21 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2009 Z radiem to chyba tak właśnie miałem jak mówisz - zanik prądu po włączonych światłach. Musisz podłączyć się do innego przewodu i będzie ok. Zapalniczka - trzeba zlokalizować, dokąd dochodzi prąd. Sprawdź przewody dochodzące do gniazda zapalniczki. Trzeba zdjąć konsolę środkową. Będziesz musiał to zrobić, żeby wymienić żarówki w licznikach, więc to po drodze. Przy okazji sprawdź podświetlenie przycisków świateł awaryjnych, podgrzewania szyby i światła przeciwmgielnego (wersja przed liftem) oraz podświetlenie pokręteł dmuchawy, bo jeśli coś nie świeci to dobrze wymienić żarówki/diody od razu. Z lusterkami zobaczę jutro, jak nie zapomnę, w jakim zakresie u mnie da się regulować i dam znać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karol_P88 Opublikowano 1 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2009 Z większością problemów już się uporałem, mam jeszcze zbite lusterko od strony kierowcy i znalazłem na allegro wkłady ale niewiem jak wyjąć stary wkład. Może jakieś sugestie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.