Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[p12] 1.9 dCi


Gość rsarelo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Jeśli ktoś słyszy w swoim aucie metaliczne stuki zawieszenia pojawiające się podczas jazdy po nierównościach (np. kocie łby) to mam na to rozwiązanie :)

 

Zanim zaczniecie cokolwiek robić musicie sprawdzić jeszcze tylko jedną rzecz, czy podczas jazdy po tych nie równościach jeśli lekko przychamujecie, czy stuki ustępują podczas hamowania?

 

Jeśli stuki ustępują to zrobić należy:

a) teflonowe trzpienie tulei pływających zacisków hamulców przednich,

B) wymienić klocki w zaciskach tylnych hamulców.

 

Koszt naprawy w przypadku punktu a to jakieś 70zł w Nissan ASO w Szczecinie, natomiast wymiana klocków na zamienniki w tylnych zaciskach to jakieś 300zł.

 

Dla nadgorliwych dodam od razu, że samodzielna wymiana klocków z tyłu co prawda jest możliwa, ale z tego co widziałem w serwisie to jest ona bardzo trudna i bez specjalnego przyżądu do wkręcania tłoczków zacisków w zasadzie cholernie trudna.

 

mma nadzieję, że komuś się to przyda ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Jeśli ktoś słyszy w swoim aucie metaliczne stuki zawieszenia pojawiające się podczas jazdy po nierównościach (np. kocie łby) to mam na to rozwiązanie :)

 

Zanim zaczniecie cokolwiek robić musicie sprawdzić jeszcze tylko jedną rzecz, czy podczas jazdy po tych nie równościach jeśli lekko przychamujecie, czy stuki ustępują podczas hamowania?

 

Jeśli stuki ustępują to zrobić należy:

a) teflonowe trzpienie tulei pływających zacisków hamulców przednich,

B) wymienić klocki w zaciskach tylnych hamulców.

 

Koszt naprawy w przypadku punktu a to jakieś 70zł w Nissan ASO w Szczecinie, natomiast wymiana klocków na zamienniki w tylnych zaciskach to jakieś 300zł.

 

Dla nadgorliwych dodam od razu, że samodzielna wymiana klocków z tyłu co prawda jest możliwa, ale z tego co widziałem w serwisie to jest ona bardzo trudna i bez specjalnego przyżądu do wkręcania tłoczków zacisków w zasadzie cholernie trudna.

 

mma nadzieję, że komuś się to przyda ;)

 

Siema mozesz to bardziej dokladnie opisac, wydaje mi sie ze mam podobny problem. Moja Prima to 2003 2.2DCi w czasie wolnej jazdy slychac jakby cos w przednich kolach tak klikalo metalicznie jak ostro przychamuje to jest jeszcze taki dosc glosny stuk. Jak przychamuje wolno to to ustaje calkowicie do czasu gdy puszcze hamulec. Na tyle wymienilem tarcze i klocki, na przodzie klocki i tarcze wygladaja ok, co prawda klocki maja mniejsza grubosc niz te na tyle,ale ciagle wygladaja na dobre do jazdy. Co do tego co piszesz"a) teflonowe trzpienie tulei pływających zacisków hamulców przednich," mowimy tu o wymianie na nowe,czy to jakas regeneracja?Jak bys mogl dokladniej opisac te stuki u ciebie,bylbym wdzieczny,pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Przyznam CI się szczerze, że nie wiem czy mi wymienili te teflonowe trzpienie na nowe czy tylko je zregenerowali w każdym razie teraz zawieszenie pracuje tak cichutko, że szok.

 

Jeśli chcesz się upewnić czy masz ten sam problem to kopnij tak troszkę mocniej w koło i jeśli będziesz słyszał ten sam metaliczny dźwięk to masz problem w zasadzie rozwiązany. Mówiąc dokładnie dźwięk ten wydaje zacisk, który wprawiony w drgania wywołane przez kopnięcie w koło uderza lewo-prawo na tulejach pływających. Jeśli masz mocno wyrobione te tuleje to możliwe jest też, że przy ostrym hamowaniu słyszysz ten pojedynczy stuk spowodowany przemieszczeniem się zacisku na tulejach. Nie jest to nic poważnego i zagrażającego bezpieczeństwu, ale denerwuje jak diabli to fakt :)

 

 

Jeśli chcesz więcej info no to musiałbyś zadzwonić do ASO w Szczecinie, jest tylko jeden więc znajdziesz spokojnie w necie ich numer.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznam CI się szczerze, że nie wiem czy mi wymienili te teflonowe trzpienie na nowe czy tylko je zregenerowali w każdym razie teraz zawieszenie pracuje tak cichutko, że szok.

 

Jeśli chcesz się upewnić czy masz ten sam problem to kopnij tak troszkę mocniej w koło i jeśli będziesz słyszał ten sam metaliczny dźwięk to masz problem w zasadzie rozwiązany. Mówiąc dokładnie dźwięk ten wydaje zacisk, który wprawiony w drgania wywołane przez kopnięcie w koło uderza lewo-prawo na tulejach pływających. Jeśli masz mocno wyrobione te tuleje to możliwe jest też, że przy ostrym hamowaniu słyszysz ten pojedynczy stuk spowodowany przemieszczeniem się zacisku na tulejach. Nie jest to nic poważnego i zagrażającego bezpieczeństwu, ale denerwuje jak diabli to fakt :)

 

 

Jeśli chcesz więcej info no to musiałbyś zadzwonić do ASO w Szczecinie, jest tylko jeden więc znajdziesz spokojnie w necie ich numer.

 

Dzieki kolego sprawdze przy najblizszej okazji, faktycznie to jest bardzo denerwujace i chcialbym sie tego pozbyc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ja miałem to samo :) Zaraz po wymianie klocków z tyłu. Głowiłem sie chyba z 2 tygodnie co to może być i rozwiązanie okazało sie bardzo proste.

 

Jest kilka rodzajów klocków hamulcowych do kupienia i trzeba uważać aby kupić takie mocowane na nacięciu dookoła tłoczka na metalowe druciki. Wtedy klocek trzyma sie tłoczka i nie stuka. Ja za pierwszym razem kupiłem takie bez drucików do mocowania (teraz mysle że powinno się do nich stosować jakieś blaszki usztywniające tak jak w klockach z przodu) i miałem problem.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

witam

 

czeka mnie niedlugo wymiana klockow przod co mozecie polecic? niedawno wymienilem tarcze razem z klockami z tylu wsadzilem firmy zimmerman jak narazie jest ok. Jakie dac na przod? tarcze z przodu wygladaja calkiem niezle. Co sadzicie o zimmermanie?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...