Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Po remoncie zawieszenia stoi jak tatra


Gość MADEJ

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Zrobile remont zawieszenia w terrano: wszelkie tuleje, sworznie, koncowki drazkow, gumy na stabilizatorach.

Auto ma zrobiona zbieznosc, jest ok. Ale przednie kolo stoja troche jak w tatrze, musi sie ulozyc czy cos?

Rozumiem przy wymianie sprezyn, ale tam ich i tak nie ma z przodu. Cos zle zlozone czy cos?

 

Drugie pytanie, co prawda nie zgodnie z tematem, ale nie bede rozpoczynal nowego watku.

Na wolnych obrotach slychac jakis dzwiek (grzechotanie polaczone z cichutki stukiem) z okolic spodu silnika/skrzyni, po wcisniecu sprzegla milknie - czyzby docisk? Przebieg 215, sprzeglo sie nie slizga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj!

 

Czy wszystkie części (podzespoły) zawieszenia były skręcane na podniesionym samochodzie? Jeśli tak to nic dziwnego, że z Terrano zrobiłeś Tatrę. Musisz popuścić śruby zwłaszcza od tulei metalowo-gumowych przy wahaczach tak aby się poluzowały wewnętrzne tuleje metalowe, te które są skręcane śrubami oczywiście jak samochód będzie stał na kołach. Następnie wskocz na próg i trochę się pobujaj na nim, a jeszcze do tego najlepiej podjedź do przodu i cofnij lub odwrotnie. A to po to aby się tuleje metalowo-gumowe ułożyły. W tej pozycji to długo nie pojeździsz i szybko będziesz je wymieniać na następne nowe. Jeśli skręcałeś zawieszenie tak jak wspomniałem to w tym położeniu gumy w tulejach są strasznie naprężone, a powinny być w stanie spoczynku. Do tego jak zawieszenie będzie jeszcze dobijać to te gumy się pozrywają. W takim położeniu pracują tylko w jedną stronę a powinny w obie - w górę i w dół.

 

Druga przypadłość Twojego Terrano.

Pocieszę Cię, że w moim też tam mam.

 

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj!

 

Musisz popuścić śruby zwłaszcza od tulei metalowo-gumowych przy wahaczach tak aby się poluzowały wewnętrzne tuleje metalowe, te które są skręcane śrubami oczywiście jak samochód będzie stał na kołach. Następnie wskocz na próg i trochę się pobujaj na nim, a jeszcze do tego najlepiej podjedź do przodu i cofnij lub odwrotnie. A to po to aby się tuleje metalowo-gumowe ułożyły.

 

Druga przypadłość Twojego Terrano.

Pocieszę Cię, że w moim też tam mam.

 

Powodzenia

 

Zrobie w poniedzialek tak jak mowisz.

 

Co do drugiej przpadlosci, doszedlem do wniosku z kolega, ze to moze byc lozysko na walku sprzegla, ma ktos schemat jak to wyglada tam wszystko. Dzwonilem do serwisu, ale nie mogle sie dogac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobie w poniedzialek tak jak mowisz.

 

Co do drugiej przpadlosci, doszedlem do wniosku z kolega, ze to moze byc lozysko na walku sprzegla, ma ktos schemat jak to wyglada tam wszystko. Dzwonilem do serwisu, ale nie mogle sie dogac.

Nic nie da wymiana tego łożyska. Skrzynie biegów w T II są kiepskie. Przy 150tys - 200 tys km pojawiają się pierwsze objawy zużycia. Właśnie masz tego pierwsze objawy. Można jednak z tym żyć. Martwić się trzeba zacząć gdy skrzynia będzie hałasować w czasie jazdy. Nie pomoże jednak wówczas wymiana jednego łożyska. Trzeba zrobić kompleksowy remont skrzyni lub szukać używki w lepszym stanie. Temat jest znany od dawna i bez trudu można znaleźć opisy walk z tą usterką.

 

Co do podwiniętych kół (Tatra) - jedż zrobić geometrię

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie da wymiana tego łożyska. Skrzynie biegów w T II są kiepskie. Przy 150tys - 200 tys km pojawiają się pierwsze objawy zużycia. Właśnie masz tego pierwsze objawy. Można jednak z tym żyć. Martwić się trzeba zacząć gdy skrzynia będzie hałasować w czasie jazdy. Nie pomoże jednak wówczas wymiana jednego łożyska. Trzeba zrobić kompleksowy remont skrzyni lub szukać używki w lepszym stanie. Temat jest znany od dawna i bez trudu można znaleźć opisy walk z tą usterką.

 

Co do podwiniętych kół (Tatra) - jedż zrobić geometrię

Pozdr

 

 

Myslisz, ze geometria cos pomoze.

Jak w terrano reguluje sie kat pochylenia kol przednich?

Podkladki pod wachaczami gornymi napewno, jest jeszcze gdzies jakas regulacja? Bo same

podkladni nie daja duzego pola manewru.

 

Moze wina tkwi w zlych sworzniach jest to mozliwe?

 

Ogolnie skret tez sie przez to oslabil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi przednimi kołami mam to samo. Wymienili mi swożnie i tak się zrobiło (tak jakby się koła podwinęły). Mówią, że samochód mógł być puknięty i tak mu się zrobiło, ale ja w to nie bardzo wierzę. Jeżeli chodzi o dziwne dźwięki ze skrzyni to każdy mi mówi, żebym sobie skrzynię wymienił (tak mówią bo się na tym temacie nie znają), więc będę ją wymieniał, zobaczymy czy to coś da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Autko zrobiłem juz co prawda tydzień temu, ale podzielę sie w czym tkwił problem.

Problem żaden tylko moje niedopatrzenie.

Regulacja konta pochylenia kola ogranicza sie w Terano jedynie do podkładek pod górnym wahaczem i tyle.

Przemyślałem sprawę na spokojnie, ze pochylenie mogą mięć jedynie sworznie dolnego wahacza i miąłem racje.

Chodzi o odsadzeni sworznia od otworów śrub.

W każdej hurtowni wciskają właśnie ten z mniejszym odsadzeniem, w cenie od 50-150 PLN.

Ten właściwy dla mnie to juz poważny problem z dostapnoscia, robi go NIPPARTS (nie maja na magazynach), HERTH+BUSS JAKOPARTS (nie dostępny juz w IC), ale udało mi sie dorwać BluePrint-a.

Cena właściwych dla mnie zamienników to 300-500 PLN. Mi udało sie kupić za 300 PLN sztuka.

Cena w ASO 705 PLN/sztuka :angry:

Numer po, którym można szukać to J4861019.

http://www.moto.autocentrum.pl tu mi załatwili, myślę, że wiedza cenna, bo 800 PLN zostaje w kieszeni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...