Gość Ekwador Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Witam. Posiadam Primere P10, 2.0, 115 km w gazie. Mój problem polega na tym, że bardzo mocno grzeje mi sie woda i łapie temperature do tego stopnia, że mam przecieki na silniku i kapie woda po wężach. Dzieje się to albo przy dłuższej jeździe, albo szybciej podczas pracy silnika kiedy stoję (powietrze nie chłodzi chłodnicy, wentylator sie nie załącza). Ostatnio wymieniłem jeden wężyk koło kolektora, chyba gorąca woda i ciśnienie go przedziurawiło. Dodam, że chłodnicę mam do wymiany, poznieważ jest nieszczelna przy wlewie. Ale to nie problem, probel polega na tym, że muszę najpierw sprawdzić czy wentylator działa, ponieważ nie załącza mi się. Albo siadł czujnik wentylatora, albo sam wiatrak. Nie mogłem znaleźć położenia czujnika, wiecie gdzie się znajduje? Muszę też sprawdzić termostat. Mam nadzieję, że wymiana czujnika, bądź wentylatora rozwiąże problem. Jak nie będzie to czujnik albo wentylator, to spodziewam sie najgorszego, zamknięty obieg wody w silniku albo uszczelka pod głowicą. Macie jakieś rady? Pozdrawiam, Ekwador. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wojt_mk.. Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Mi termostat nie puszczał czsami jak było zimno to wentylator też chodził. Włącz silnik na postoju niech sie zagrzeje i sprawdz wąż powrotny do chłodnicy (wchodzi z na dole w chłodnice)jeśli jest gorący to termostat ok a jeśli nie to nie puszcza obiegu cieczy chłodzącej i jest do wymiany, dodam że u mnie nie zawsze sie blokował sprawdź kilka razy dla pewności.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisek Opublikowano 4 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2009 przede wszystkim to zacznij od wentylatora, jego kostka to dwa przewody ;-) jak łatwo sie domyślic + i - ;-) Wepnij na krótko, jak przekręci to jest ok. oczywiscie ok jest wentylator ;-) zostaje dalej czujnik temperatury, przekaźnik i bezpiecznik ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ekwador Opublikowano 4 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2009 Wentylator działa, pozostaje przekaźnik i bezpiecznik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fago Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2009 jezeli ci sie autoi grzeje, moze byc kilka powodow, pierwszy pompa wody dala tylka, drugi termostat,woda ci sie nagrzewa do takiej temperatury , ze ci weze po prostu wszystkie puchna, stary , prze3de wszystkim sprawdz termostat, masz go po prawej stronie pod aparatem zaplonowynm ,wyjmij go , zagotuj czajnikiem, wode, wlej ja w cos i wrzuc ten termostat,jezeli sie otworzy to dziala, jezeli bedzie zero reakcji, to znaczy ze do wymiany, jezeli bedzie suchy jak go wyjmiesz to znaczy ze strasznie malo wody jest w bloku i muisz uwazac , zeby nie przegrzac , bo poleci ci wtedy albo uszczelka pod glowica, albo ci spuchna i stana tłoki,ja stawiam na termostacik , bo samochod bedzie ci pokazywal temperature prawie 4/5 do gory, zauwaz czy chodzi wentylator, najprawdopodobniej , woda jak sie bedzie gotowala , bedzie ci wyciekac zbiorniczkiem wyrownawczym, przy predkosci 70-80 km na godzine temp powinna ci spasc do lekko ponad polowy,termostat z wymiana kosztowal mnie cos kolo 80 zl, to taka mala sprezynka z takim malym przepustkiem,jak sie woda gotuje w ukladzie a termostat jest zamkniety nie ma odplywu z silnika do chlodnicy, wiec cisnienei na czyms albo sie bedzie cofalo albo gdzies bedzie musialo sie skumulowac i wywali bokiem,takie najbardziej podatne miejsca, to wezyki do nagrzewnicy gumowe, wezyki z trojnikow do ogrzewania parownika, ten wezyk co pisales, zbiornikiem wyrownawczym woda bije do gory, i korkiem od chlodnicy bankow tez ci moze wywalac wode,skoro masz nieszczelny, noi oczywiscie jak pompa woidy da tylka to nie tloczy wody auto sie grzeje wtedy,a ze mamy silniki na lancuchach to musisz uwzglednic to ze ona mogla sie juz napracowac, <np w samochodach na pasek rozrzadu wymieniana jest zawsze od razu pompa wody> , jak sie napracowala juz to albo bedzie ci kapalo spod tej pompki, albo bedzie glosno pracowala, albo wcale nie bedzie tloczyc,nie wiem czy w jakis sposob termostat <ta sprezynka> jest uzalezniona z wiatrakiem czy jakos na niego wplywa, czy jak on sie otwiera to npo idzie prad na wiatrak, tego do konca nie wiem, ale mysle ze troszke ci naswietlilem temat, powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fago Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2009 jezeli ci sie autoi grzeje, moze byc kilka powodow, pierwszy pompa wody dala tylka, drugi termostat,woda ci sie nagrzewa do takiej temperatury , ze ci weze po prostu wszystkie puchna, stary , prze3de wszystkim sprawdz termostat, masz go po prawej stronie pod aparatem zaplonowynm ,wyjmij go , zagotuj czajnikiem, wode, wlej ja w cos i wrzuc ten termostat,jezeli sie otworzy to dziala, jezeli bedzie zero reakcji, to znaczy ze do wymiany, jezeli bedzie suchy jak go wyjmiesz to znaczy ze strasznie malo wody jest w bloku i muisz uwazac , zeby nie przegrzac , bo poleci ci wtedy albo uszczelka pod glowica, albo ci spuchna i stana tłoki,ja stawiam na termostacik , bo samochod bedzie ci pokazywal temperature prawie 4/5 do gory, zauwaz czy chodzi wentylator, najprawdopodobniej , woda jak sie bedzie gotowala , bedzie ci wyciekac zbiorniczkiem wyrownawczym, przy predkosci 70-80 km na godzine temp powinna ci spasc do lekko ponad polowy,termostat z wymiana kosztowal mnie cos kolo 80 zl, to taka mala sprezynka z takim malym przepustkiem,jak sie woda gotuje w ukladzie a termostat jest zamkniety nie ma odplywu z silnika do chlodnicy, wiec cisnienei na czyms albo sie bedzie cofalo albo gdzies bedzie musialo sie skumulowac i wywali bokiem,takie najbardziej podatne miejsca, to wezyki do nagrzewnicy gumowe,a i moze ci leciec spod uszczelki pod kolektorem ssacym ,bo u nas w p10 kolektor ssacy jest podgrzewany woda z bloku, wezyki z trojnikow do ogrzewania parownika, ten wezyk co pisales, zbiornikiem wyrownawczym woda bije do gory, i korkiem od chlodnicy bankow tez ci moze wywalac wode,skoro masz nieszczelny, noi oczywiscie jak pompa woidy da tylka to nie tloczy wody auto sie grzeje wtedy,a ze mamy silniki na lancuchach to musisz uwzglednic to ze ona mogla sie juz napracowac, <np w samochodach na pasek rozrzadu wymieniana jest zawsze od razu pompa wody> , jak sie napracowala juz to albo bedzie ci kapalo spod tej pompki, albo bedzie glosno pracowala, albo wcale nie bedzie tloczyc,nie wiem czy w jakis sposob termostat <ta sprezynka> jest uzalezniona z wiatrakiem czy jakos na niego wplywa, czy jak on sie otwiera to npo idzie prad na wiatrak, tego do konca nie wiem, ale mysle ze troszke ci naswietlilem temat, powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ekwador Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Termostat działa, czuć jak sie przełącza jak chwyce za przewód, w którym sie znajduje. Trafiony mam albo czujnik termiczny wentylatora, albo coś z kablami, nie ma prądu. Po wypłacie jadę do elektryka, kupię też nową chłodnicę, myślę, że nowa chłodnica+działający wentylator załatwi sprawę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bruce1807 Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Jedż raczej do mechanika Włącznik wentylatora można sprawdzić, bo zmienia opór przy różnych temperaturach ale jeszcze tego nie próbowałem ;p Spróbuj uszczelnić chłodnicę, bo jak będzie kapać to i tak nic z całej naprawy. Sprawdż też czy to cieknie przez chłodnicę czy przez korek. Znajomemu wymienili w WARSZTACIE korek, bo przepuszczał.. tylko, że on ma przepuszczać przy określonym ciśnieniu. Takie sprytne zabezpieczenie o którym w/w panowie widać zapomnieli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ekwador Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Chłodnica przecieka przy korku wlewowym (była już w tym miejscu klejona) - jest napewno do wymiany. Ale problemem jest nie włączający sie wentylator. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość chmielo Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2009 umnie też tak waliło . Pękła chłodnica ,puszczały przewody .Gotował się aż miło, wina to termostat i mały obieg który daje na zamknięciu przy małym obiegu. Wymieniłem korek chłodnicy dla pewności a potem termostat pomogło.A bolek (mechanik twierdził iż to głowica na bank i 3tysiaki kazał szykować, w sylwestra o godz 16 wkurw... sam wszystko wymieniłem pod blokiem na parkingu.Napoczątek termostat i korek chłodnicy no i chłodnica jak poszarpana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hary7 Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2009 A doraźnie włączaj ogrzewanie na max,trochę temperatury odbierzesz silnikowi. Lepsze to niż wypalona uszczelka pod głowicą lub uszkodzona głowica. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ekwador Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2009 W zasadzie nie wiem czy nie wszkodziłem głowicy, jednego razu (pierwszy raz) mi sie porządnie zagrzał, aż się zadymiło spod maski. Od tamtego czasu jeżdżę troche, patrze na temperaturę i się do połowy grzeje, dolewam wody do chłodnicy. Ale nie mam pewności czy nie uszkodziła się uszczelka, normalnie pali, nie kopci na biało. Jakie moga przyć objawy uszkodzenia uszczelki pod głowicowej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marceli Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Sprawdzałeś ten włącznik wentylatora już??? Od tego zacznij. Dopóki Ci sam się nie będzie załączał wentylator nic nie wskórasz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ekwador Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Właśnie wróciłem od dobrego elektromechanika. Stwierdził, że przewody trafione, narazie zrobił mi przejściówkę i na początku jazdy sobie sam włączam wentylator, a na koniec rozłączam. Umówilismy sie na poniedziałek na robotę. Na załączonym przez 10 min drogi w upale wentylatorze silnik zimny był po jeździe, ale wiem, że jak czyujnik będzie sterował wentylatorem a nie ja, będzie on krócej chodził, ale myślę, że powinno być ok i nie będzie się grzał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość toster Opublikowano 14 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2011 Witam mam primere p10 z 94.r. 1,6 ze 102 konnym silnikiem. grzeje mi się silnik. lewy przewód(przy wlewie) do chłodnicy jest gorący a prawy na dole zimny(od przodu). termostat jest OK bo go gotowałem i sie otwiera, wentylator na osobnym prądzie też działa. wiec co to moze byc ? Pompa wody ??? PROSZĘ POMURZCIE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 15 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2011 może masz zasyfiną i zakamienioną chłodnicę ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.