Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[T31] klocki hamulcowe + tarcze


Gość MonteChristo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

... zawsze sie wypra a prawda jest taka ze sa poprostu zle wykonane ...

Moim poprzednim samochodem była Meganka Kombi i po półtorarocznej eksloatacji zaczęły piszczeć hamulce - klocki, OK, tarcze OK a one piszczą. Efekt był taki, że jak hamowałem przy autobusie na pasie obok to wszyscy myśleli, że to piszczy autobus - jak nie było autobusu - piszczenie zastępowało klakson.

Po wielu próbach czyszczenia, poprawiania, itp - decyzja centrali wymienić klocki i tarcze w ramach gwarancji. Trochę mnie to kosztowało czasu i nerw, ale wymienili i wszystko przestało piszczeć.

Nikt nie wiedział co się dzieje. Ważne że udalo się to załatwic na gwarancji.

 

Myslę, że w Nissanie to samo - trzeba pomarudzić, połazić, przejeżdżać truć d... i poprawią na gwarancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Cześć

Będę wymieniał klocki hamulcowe wraz z tarczami i w związku z tym co sądzicie o częściach:

 

  • Tarcza przód 207zł szt Roadhouse
  • Tarcza tył 189zł szt Roadhouse / 193zł szt Trw
  • Klocki przód 160zł Roadhouse / 171zł Abs / 97zł KASHIYAMA
  • Klocki tył 99zł Roadhouse / 118zł Remsa / 149 zł Trw / 90zł KASHIYAMA

..a może nie warto kupować innych producentów tylko pozostać przy tarczach i klockach z ASO?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi kolega waleszczak doradził tutaj kupić :

 

"

Masz tu niedrogi sklep,już z niego skorzystałem i polecam.

http://www.iparts.pl/

 

Klocki na przód pasują również od qashqaia, a tył od modelu T30.

waleszczak

http://www.auto-zbroch.pl/index.php

"

 

Kosztowało to niewiele doradzili mi w sklepie, razem około 200 zł komplet na 4 koła, puki co zrobiłem na nich już około 15000 i jest ok

 

W serwisie chcieli za wymianę z częściami 900 zł, czyli 4 razy drożej niż u mechanika po sąsiedzku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szumacherek

Na przód Poszukaj coś bardziej firmowego,a na tył może być TRW.Jak wcześniej pisałem na przód założyłem tarcze Boscha i klocki EBC i po 20,000 km jest ok.Nawet jak się pokrzywią to mniejsza strata.wink.gif

A oryginałów już nie założę, wytrzymały bez bicia 15 ,000 kmangry.gif

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość Jacek Szymański

Witam

Z moich doświadczeń wynika, że najlepszym rozwiązaniem jest zastosowanie tarcz i klocków dobranych pod względem twardości. Skrajnym przykładem była cytryna xsara, gdzie jeden komplet klocków przetrzymywał 2 komplety tarcz. Dopiero po zastosowaniu zestawu TRW klocki+tarcze komplet przetrwał 100 kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam

 

W moim T30 mam problem z tarczami hamulcowymi. Co pół roku muszę je wymieniać po są wygięte i przy hamowaniu kierownica lata jak oszalała i koło chce urwać.

 

Mam dwa komplety tarcz i jak jedne używam, to drugie przetaczam. Ale przecież tak nie może być!!!

 

Gdzieś na jakimś forum czytałem, że powodem bicia i gięcia się tarcz są zużyte łożyska kół, które to uszkodzenia ciężko wykryć i dlatego tak często padają tarcze.

Spotkał się ktoś z tym stwierdzeniem i miał jakieś doświadczenia i pomysły, jak sobie poradzić z tym fantem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

W moim T30 mam problem z tarczami hamulcowymi. Co pół roku muszę je wymieniać po są wygięte i przy hamowaniu kierownica lata jak oszalała i koło chce urwać.

 

Mam dwa komplety tarcz i jak jedne używam, to drugie przetaczam. Ale przecież tak nie może być!!!

 

Gdzieś na jakimś forum czytałem, że powodem bicia i gięcia się tarcz są zużyte łożyska kół, które to uszkodzenia ciężko wykryć i dlatego tak często padają tarcze.

Spotkał się ktoś z tym stwierdzeniem i miał jakieś doświadczenia i pomysły, jak sobie poradzić z tym fantem?

Powody są zawyczaj trzy: Odkształcenie się piasty,wycinanie się piasty na mocowaniu łożyska i zużywania się samego łożyska. Sprawdź również amortyzatory i końcówki drążow układu kierowniczego. Więcej info. na priv.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zainwestowałem w tarcze DBA i po problemie. Wymieniłem klocki na TRW teraz Brembo i jest wszystko super.

 

 

Dziękuję za zabranie głosu

A gdzie można kupić takie tarcze i ewentualnie ile kosztują?

 

Ja zainwestowałem w tarcze mikoda, ale też nie dają rady, więc chyba tylko twoja propozycja pozostaje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za zabranie głosu

A gdzie można kupić takie tarcze i ewentualnie ile kosztują?

 

Ja zainwestowałem w tarcze mikoda, ale też nie dają rady, więc chyba tylko twoja propozycja pozostaje...

 

 

Tarcze 900 zł/kpl. Niestety Mikoda nie jest najlepszej jakości. Jeżeli chcesz DBA napisz na prv lu GG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

W moim t31 zaczeły bić lekko po 3 kKM i oczywiście tego gwarancja nie obejmuje. Normalne użytkowanie, one tak po prostu mają za małe tarcze do masy auta...Mam zamiar zmienic na Brembo i klockI Ferrodo (o ile są do tego modelu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim t31 zaczeły bić lekko po 3 kKM i oczywiście tego gwarancja nie obejmuje. Normalne użytkowanie, one tak po prostu mają za małe tarcze do masy auta...Mam zamiar zmienic na Brembo i klockI Ferrodo (o ile są do tego modelu)

 

Tarcze Brembo są do tego modelu, klocki Ferrodo również. Ceny dosyć przystępne jak na taki zestaw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcze Brembo są do tego modelu, klocki Ferrodo również. Ceny dosyć przystępne jak na taki zestaw.

 

znasz może symbole?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej1970

Tarcze przednie wymieniałem parę razy różnych firm i po przejechaniu 3 do 5 tysiący km było to samo.Bicie że kierownice było trudno utrzymać przy mocnym hamowaniu. Pojechałem do ASO żeby coś poradzili. Powiedzieli że piasty i łożyska są dobre. Wymienili tarcze i było dobrze ok 2,5 tys. km. Potem coraz bardziej było czuć na kierownicy. Pojechałem znowu do ASO i ocenili że wiechałem w dużą kałuże i znowu obydwie tarcze do wymiany z winy kierowcy. Mocno zdenerwowany zabrałem samochód od nich z tymi tarczami i umówiłem się z Rybą382 na diagnozę.Po jego diagnozie oniemiałem. Obydwie piasty do wymiany i prawa obejma zacisku hamulcowego prawego oraz obydwie tarcze. Pomyślałem sobie nawiedzony gość pewnie ze 4 000 tyś do zapłacenia znowu za części więc miałem trudny orzech do zgryzienia. Ostatecznie zarezykowałem umówiłem się z gościem na działce. Załatwił mi dwie piasty za 500 zł używane, obejmę zacisku za 150 zł też używaną i tanie tarcze nowe po 130zł.Jakimś cudem udało się łożyska uratować i założyć stare choć powinno się nowe założyć. Potem Ryba382 pokazał mi na tokarni jak biją moje stare piasty. Jaka jest różnica odkształconej obejmy. Byłem naprawdę zszokowany. Zrobiłem już 30 tyś i jest wszystko ok.Dodam że często przejeżdżalem też przez kałuże. Gość bije na głowę większość mechaników i diagnostów w okolicy. Przekonałem się że wymiana drogich części nic nie daje bez znalezienia prawdziwej przyczyny i odpowiednigo doświadczenia w tym zakresie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

dziś byłem na wynianie kolocków po przejechaniu 50k KM, bez wymiany tarcz w przedzie sie nie obyło !!!! no i 1600 PLN pękło, mam drugiego X a w firmie miałe klocki wymieniane po 40k KM i stwierdzili ze tarcze są ok. trochę loteria z tymi tarczami, dość kosztowna :angry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klocki wymieniałem przy 45 tys. Tarcze bez problemów!!

Przy 53 tys wymieniałem tez tylne klocki hamulcowe.

Co ciekawe te maja akustyczny wskaźnik zużycia :)

Hałas był taki jakby się wkręcił jakiś drut w koła :)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje tarcze po 53000km były w całkiem niezłym stanie (nie wiem czy zostały kiedyś zmienione oryginały). Miałem problem z dudnieniem i wyczuwalną pulsacją pedału hamulca przy hamowaniu z większych prędkości. Klocki, które miałem zainstalowane były jak się okazało spalone i popękane. Wymieniłem na Textar (ponoć są montowane fabrycznie w Lexusach). Przejechałem na nich jak na razie około 9000km i wszystko jest w jak najlepszym porządku (tylko smród przez pierwsze 200km był niemal nie do zniesienia ;) ). Uważam, że to był dobry zakup - przód 160zł, tył 100zł - cena do przyjęcia (dla porównania klocki ATE kosztowały około 190zł przód i 150zł tył).

Ktoś tu wcześniej radził tarcze Brembo + klocki Ferodo. Mam w mojej starej Skodzie taki zestaw - nie polecam. Tarcze Brembo (lub Ferodo - robi je ta sama fabryka) ponoć bardzo straciły na jakości. Słyszałem tę opinię od kilku mechaników. Natomiast klocki Ferodo Premier są bardzo twarde, nieźle hamują, ale mam je drugi raz i drugi raz jest ten sam problem - czasem pojawia się pisk o wysokiej częstotliwości podczas jazdy, zwłaszcza podczas szybkiej jazdy. Przyhamowanie samochodu czasem pomaga, a czasem problem wraca po kilku minutach (przy dłuższych trasach jest to dość irytujące).

Jeśli będę miał kupić do mojego T30 nowe tarcze i nowe klocki to najprawdopodobniej kupię ATE, ponoć zawsze trzymały wysoki poziom, choć niestety nie są najtańsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Podepne sie pod isniejacy temat z pewnym zapytaniem: otoz w moim Nissanie (X-trail 2004 dci) od kupna 7 miesiecy temu (przejechalem juz 15 tys km) slychac przy ostrzejszym hamowaniu (ewenutalnie przy mniej ostrym ale z predkosci od 20 do 0 km/h) szuranie/chrobotanie (jakby klocki sie skonczyly - a maja jeszcze polowe grubosci) Dodam jeszcze ze przy predkosciach powyzej 100km/h wyczuwalne sa drgania na kierownicy przy hamowaniu, mniemam ze tarcze sa krzywe. Pytanie moje brzmi czy wymiana samych klockow na nowe usunie to denerwujace szuranie (drganiami sie nie przejmuje bo auto sprzedaje za kilka miesiecy) Zawieszenie bylo sprawdzone i nie ma absolutnie zadnych luzow. Przebieg 210 tys km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepne sie pod isniejacy temat z pewnym zapytaniem: otoz w moim Nissanie (X-trail 2004 dci) od kupna 7 miesiecy temu (przejechalem juz 15 tys km) slychac przy ostrzejszym hamowaniu (ewenutalnie przy mniej ostrym ale z predkosci od 20 do 0 km/h) szuranie/chrobotanie (jakby klocki sie skonczyly - a maja jeszcze polowe grubosci) Dodam jeszcze ze przy predkosciach powyzej 100km/h wyczuwalne sa drgania na kierownicy przy hamowaniu, mniemam ze tarcze sa krzywe. Pytanie moje brzmi czy wymiana samych klockow na nowe usunie to denerwujace szuranie (drganiami sie nie przejmuje bo auto sprzedaje za kilka miesiecy) Zawieszenie bylo sprawdzone i nie ma absolutnie zadnych luzow. Przebieg 210 tys km

 

 

Powodem może być np.większy kawałek opiłka w okładzinie klocka,sprawdź czy na tarczy jest jakaś głębsza rysa,jeżeli tak to można spokojnie jeździć,problem rozwiąże(zetrze):D się sam

Ewentualnie sprawdził bym jeszcze klocki po wewnętrznej stronie tarczy.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... slychac przy ostrzejszym hamowaniu (ewenutalnie przy mniej ostrym ale z predkosci od 20 do 0 km/h) szuranie/chrobotanie (jakby klocki sie skonczyly - a maja jeszcze polowe grubosci) Dodam jeszcze ze przy predkosciach powyzej 100km/h wyczuwalne sa drgania na kierownicy przy hamowaniu...

Na początek należy to wszystko rozebrać i dobrze się przyjrzeć w jakim stanie są klocki i reszta hamulców. Być może trzeba przesmarować elementy ruchome i sprawdzić, czy "cylinderki" poruszające hamulcami są w dobrym stanie (być może któryś z nich się zapiekł lub przecieka i nie działa jak powinien). Jeśli klocki są w jakiś sposób nierówne lub zeszklone, to można je "naprawić" przecierając papierem ściernym (pod warunkiem, że nie ma na nich większych ubytków i/lub pęknięć).

Edytowane przez Mark_75
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

odświeżam temat :devil:

 

mam do zrobienia tarcze + klocki z przodu. Zachwalane jest TRW więc zdecydowałem się na następujący zestaw:

 

http://www.iparts.pl/czesc/klocki-hamulcowe-komplet,nissan,x-trail-t30-od-2001-06,2-0-4x4-140km,80-4784-15969-100030-0-161-GDB3293.html

 

oraz

 

http://www.iparts.pl/czesc/tarcza-hamulcowa,nissan,x-trail-t30-od-2001-06,2-0-4x4-140km,80-4784-15969-100032-0-161-DF4316.html

 

czy do tego coś muszę jeszcze kupić? Pytam bo jak mi podyktował cenę tych podzespołów to od razu zdecydowałem się na zakup samemu bo różnica w cenie kolosalna. No i zasadnicze pytanie czy ktoś takie montował?

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... mam do zrobienia tarcze + klocki z przodu. Zachwalane jest TRW ...

 

Ja z klockami tej firmy mam złe doświadczenia. Kupiłem klocki na przód TRW GDB3293 i po założeniu blokowały się w zaciskach. Nie pomagało żadne czyszczenie.

Dopiero porównanie wymiarów z oryginalnymi wskazało że są większe, (źle wykrojone lub odlane). Pilnik załatwił problem, ale pierwszy raz miałem taką rozbieżność w wymiarach klocków.

Po tym doświadczeniu uzmysłowiłem sobie, że klocki tej firmy mam także na tylnej osi (TRW GDB3294) i po przejechaniu 6000 km nadal nie pracują tak jak trzeba. I tu także problem rozwiązał dopiero pilnik.

 

Więc chwilowo mam awersję do TRW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kupiłem zestaw BOSCH, mam nadzieje, że będzie się dobrze sprawował...

 

Panowie, mam problem.

 

Jak napisałem, we wtorek założyłem zestaw BOSCH. klocki + tarcze. Wiem, że to wszystko musi się podocierać, ale... W czwartek po krótkiej trasie jak podjechałem na stację czuć było zapach lekkiej spalenizny plus dym. W sobotę podczas jazdy w trasie (700km) nic się nie dymiło, felga była chłodna, z tarcz dochodziła woń spalenizny. Czy to jest normalna rzecz i muszę im dać trochę czasu? czy jechać do mechanika? Dodam, że auto hamuje bez problemu i jedynym problemem jest ten niepokojący zapach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dotknij po przejażdżce wszystkich felg pokolei, porównaj temperatury felg na osiach, może któryś z tłoczków nie wrócił

najlepiej zatrzymać się bez używania hamulca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dotknij po przejażdżce wszystkich felg pokolei, porównaj temperatury felg na osiach, może któryś z tłoczków nie wrócił

najlepiej zatrzymać się bez używania hamulca

 

felgi są chłodne, nie grzeją się. Problemem jest woń spalenizny i zastanawiam się czy tak ma być przez jakiś czas czy raczej udać sie do mechanika. Oczywiście woń dochodzi z lewej i prawej (wymieniałem tylko przód).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...