Mark_75 Opublikowano 28 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2011 (...) ... z tarcz dochodziła woń spalenizny. Czy to jest normalna rzecz i muszę im dać trochę czasu? czy jechać do mechanika? Dodam, że auto hamuje bez problemu i jedynym problemem jest ten niepokojący zapach. Jeśli nie grzeje Ci się nadmiernie żadna felga (podczas normalnej jazdy), to jest to rzecz normalna. Po około 500km jazdy o średnim natężeniu użytkowania hamulców, klocki i tarcze powinny się już dotrzeć, a żywice będące składnikiem klocków powinny się wypalić. Jak pisałem powyżej - gdy zamontowałem nowe klocki, to pierwsze kilka dni, czyli 200km smród był okropny. Nie było widać dymu, ale "aromat" był wyczuwalny wszędzie (jak zostawiałem na parkingu to w promieniu 2-3 m od auta). Dopiero po dalszych 200-300km powoli przestawało śmierdzieć. Mam dość "ciężką" nogę, więc hamulce pracują u mnie dość intensywnie, stąd wypalanie się żywic mogło być u mnie intensywniejsze, ale szybsze. Wrażenia zapachowe towarzyszące docieraniu się i wypalaniu klocków hamulcowych zależą zarówno od stylu jazdy i intensywności hamowania, jak i od wytwórcy klocków (każdy producent używa nieco innych surowców, ich proporcji i technologii produkcji). Na przykład klocki Ferodo, których zwykle używałem w mojej Skodzie, prawie nie śmierdziały, Boscha śmierdziały, ale nie było to problem, a klocki w Nissanie X-Trailu marki Textar śmierdziały strasznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szmiglo Opublikowano 28 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2011 Dzięki za odpowiedź, uspokoiłeś mnie bo prócz zapachu nic się nie dzieje więc po prostu musi jeszcze trochę czasu i kilometrów minąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mehrer Opublikowano 29 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2011 To raczej szybko pojdzie, musi się widocznie zedrzeć i wypalić warstwa ochronna naniesiona na tarcze hamulcowe przez producenta i ewentualne ślady smaru zostawione przez mechanika jeśli nie użyli zmywacza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
easypaul Opublikowano 12 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2012 sie ma instrukcja serwisowa Bosha ( bo takie tarcze załozyłem na przód ) podaje że auto po montażu nowego zestawu należy rozpędzić do około 80 km/h i wyhamować PRAWIE do zatrzymania - i tak 3krotnie Nie zatrzymywać! to ważne.... smierdzą i dymią przy tym jak race na meczu no i co z tego.... instrukcja sobie a tarcze z klockami lukasa biją już po 10 tysiącach km, po dzisiejszej jezdzie mam ochotę zmienić go na coś z normalnymi hamulcami Made In Japan - te ich miecze tez byly moooocnoo przereklamowane.... :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mark_75 Opublikowano 13 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2012 (edytowane) (...) instrukcja sobie a tarcze z klockami lukasa biją już po 10 tysiącach km, po dzisiejszej jezdzie mam ochotę zmienić go na coś z normalnymi hamulcami Made In Japan - te ich miecze tez byly moooocnoo przereklamowane.... :-) O ile się nie mylę, to wciąż mam oryginalne tarcze... 76000km przebiegu. Czy moje tarcze to ewenement, czy może ja jakoś "źle jeżdżę"??? Edytowane 13 Lutego 2012 przez Mark_75 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
easypaul Opublikowano 13 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2012 (edytowane) mały ale może ważny update: - umyłem auto, z felg spłukałem cały zamarznięty syf, z klocków i zacisków pewnie też no i przestało bić przy hamowaniu... masakra Edytowane 14 Lutego 2012 przez easypaul Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Virilitas Opublikowano 21 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2012 Tarcze - BREMBO Klocki - Lukas TRW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mark_75 Opublikowano 18 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2012 Od kilku tygodni borykałem się z dziwnymi piskami podczas jazdy i grzejącymi się felgami. Problemem okazał się brud, który doprowadził do tak dużych oporów przy poruszaniu klockami, że gdy w końcu udało mi się znaleźć czas na wizytę w warsztacie, to trzeba je było wybijać młotem! Mogę podzielić się opinią nt. klocków Textrar: Klocki były ok, śmierdziały niesamowicie podczas pierwszych kilkuset km użytkowania, najbardziej oczywiście pierwsze 200km (woń przypominająca spalone sprzęgło - wyjątkowo nieatrakcyjna ). Wytrzymały 30 tys. km, hamowały prawidłowo. Obecnie założyłem klocki i tarcze ATE - śmierdzą znacznie mniej niż Textar. Jako ciekawostkę mogę dodać, że tarcze po ponad 80 tys. km przebiegu były wciąż w zadowalającym stanie - żadnego bicia, wibracji itp., grubość wydawała się być w granicach dopuszczalności (myślę, że jeszcze z 20 tys. można by na nich zrobić)! Mogę dodać tylko jako przestrogę dla wszystkich zmieniających klocki: upewnijcie się, czy wasz mechanik będzie czyścił prowadnice i resztę rzeczy, które powinny być wyczyszczone podczas wymiany i czy używa smaru. To może oszczędzić sporo problemów! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niedri Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2014 witam, jestem przed wymianą płynu hamulcowego, pod maską mam napisane dot 3, chciałbym kupić płyn dot 4. jaki sugerujecie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2014 (edytowane) witam, jestem przed wymianą płynu hamulcowego, pod maską mam napisane dot 3, chciałbym kupić płyn dot 4. jaki sugerujecie ? każdy bedzie dobry Edytowane 27 Sierpnia 2014 przez karibox1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
frantic_1 Opublikowano 30 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2014 Witam, Przeglądając temat wywnioskowałem z wypowiedzi, że użytkownicy którzy stosowali zestawy (tarcze + klocki) ATE, zazwyczaj byli lub są z nich zadowoleni. Moje pytania: Czy ktoś stosował lub stosuje w T-31 tarcze ATE + klocki ATE Ceramic (przód)? Jakie wrażenia z hamowania, tj. skuteczność, pylenie, hałaśliwość itp.? Ile wytrzymują elementy w takiej konfiguracji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2014 (edytowane) Mam te klocki w vitarze (one ceramic), sprawdzają się w mieście. Jednak mają wadę, słąbo hamują jak się autem rzadko jeździ. Trzeba je docierać. Edytowane 31 Sierpnia 2014 przez karibox1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastia1 Opublikowano 1 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2014 Witam, Przeglądając temat wywnioskowałem z wypowiedzi, że użytkownicy którzy stosowali zestawy (tarcze + klocki) ATE, zazwyczaj byli lub są z nich zadowoleni. Moje pytania: Czy ktoś stosował lub stosuje w T-31 tarcze ATE + klocki ATE Ceramic (przód)? Jakie wrażenia z hamowania, tj. skuteczność, pylenie, hałaśliwość itp.? Ile wytrzymują elementy w takiej konfiguracji? Cześć, od roku jeżdzę na ceramicznych ATE i wszystko jest ok. pylenie mniejsze niż we zwykłych klockach. Zrobiłem w ciągu roku 28 tys. km i klocki wyglądają jak nowe 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinok Opublikowano 1 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2014 (edytowane) Fizyki się nie oszuka. Jak jeden element mniej się ściera to drugi (tarcza) musi bardziej. Klocki ceramiczne mają wadę o której już słyszałem z kilku źródeł - przy agresywnej jeździe i częstym hamowaniu tarcze się przegrzewają. Edytowane 1 Września 2014 przez marcinok 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
frantic_1 Opublikowano 1 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2014 Fizyki się nie oszuka. Jak jeden element mniej się ściera to drugi (tarcza) musi bardziej. Klocki ceramiczne mają wadę o której już słyszałem z kilku źródeł - przy agresywnej jeździe i częstym hamowaniu tarcze się przegrzewają. Różnie się mówi i pisze na ten temat. Trafiłem na źródła (np. testy przeprowadzone podczas targów Automechanika we Frankfurcie n. Menem ), które twierdzą, iż klocki ceramiczne powodują również mniejsze zużycie tarcz, ale przy normalnej eksploatacji. Mam świadomość, że zestaw - normalna tarcza i ceramiczne klocki absolutnie nie nadają się do jazdy typowo sportowej. Nie jest to z mojej strony żadna reklama produktu. Poszukuję środka na skuteczne, ciche i czyste hamulce za rozsądne pieniądze i chciałbym poznać opinię użytkowników, a nie sponsorowanych artykułów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 1 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2014 jeśli chodzi o czystość to trzeba je regularnie (raz w miesiącu) czyścić sprayem do klocków wurtha. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HALPOR Opublikowano 8 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2014 marcinok - w zużuciu kloców i tarcz to nie jest takie proste. Aktualnie klocki pracują na filmach ciernych i to od nich zależy jak szybku zużywają się tarcze/klocki. Z naszej strony do X-trail'a polecamy klocki Hawk HPS (półmetaliczne) i tarcze Zimmermann własnie ze względu na niskie zużycie (tarcz i klocków), małe pylenie oraz bardzo wysoką odporność na przegrzewanie. Poniżej zdjęcia takiego zestawu w Insignii (muszę zrobić zdjęcia także w X-trailu rodzinnym na klockach Hawk) https://www.facebook.com/385115264868588/photos/pb.385115264868588.-2207520000.1412796161./744003012313143/?type=1&permPage=1 Przebieg na zestawie 60 tys km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berater Opublikowano 11 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2014 Przypomnijcie dobrzy ludzie, jaka jest grubość nowych przednich tarcz a jaka minimalna ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
frantic_1 Opublikowano 12 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2014 grubość nowych tarcz - 26 mm minimalna grubość tarcz - 24 mm wg. producentów tarcz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berater Opublikowano 12 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2014 O kuźwa, ja mam 22,5 mm. Pewien jesteś tej grubości ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
frantic_1 Opublikowano 12 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2014 (edytowane) O kuźwa, ja mam 22,5 mm. Pewien jesteś tej grubości ? Edytowane 12 Grudnia 2014 przez frantic_1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berater Opublikowano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2014 Aleś się rozpisał . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berater Opublikowano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2014 A gdzie i w jakiej cenie zaopatrujesz się w te komplety ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
frantic_1 Opublikowano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2014 Przepraszam za zamieszanie, ale po edycji wcięło tekst Większość producentów podaje jako wartość minimalną grubości tarcz przednich - 24 mm, ale kilku np. BOSCH, FERODO podaje 23,6 mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dąb'13 Opublikowano 12 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2015 (edytowane) Jestem w przededniu wymiany, chętnie skorzystam z Waszego doświadczenia.Pytanie o zwykły zestaw na przednią oś. Ile taki zestaw ATE? Ile robocizna?Z góry dziękuję. Edytowane 13 Maja 2015 przez dąb'13 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.