Gość ffliper Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Witajcie serdecznie, Ostatnio w mojej almie pojawil sie problem a mianowicie problem z obrotami biegu jałowego.Na przyklad przy dojechaniu do skrzyowania obroty utrzymują sie na poziomie ok. 1200-1300 rpm i po kilku sekundach spadaja do normalnych 800, lecz nie jest to regula.Są okresy kiedy wszystko wydaje sie byc w porzadku.Dodatkowo zaobserwowalem na obrotomierzu charakterystyczne "schodkowe" schodzenie z tych obrotow (jakby sie przycinal). Opisane dolegliwosci pojawiaja sie zarowno na LPG jak i na benzynie wiec nie jest to raczej wina gazu.Aha i jeszcze jedno. Rano po uruchomieniu na benzynie, samochod lekko szarpie i brakuje mu kopa jak sie rozgrzeje jest juz ok, po przelaczeniu na LPG tez ok Co zrobilem: - czyszczenie przepustnicy i przeplywomierza (chociaz w tym drugim to nie bylo za bardzo co czyscic) -dzisisaj zabieram sie za silniczek krokowy Ma ktos pomysl co to moze jeszcze byc? Pozdrawiam forumowiczów:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość drawn Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Witajcie serdecznie, Ostatnio w mojej almie pojawil sie problem a mianowicie problem z obrotami biegu jałowego.Na przyklad przy dojechaniu do skrzyowania obroty utrzymują sie na poziomie ok. 1200-1300 rpm i po kilku sekundach spadaja do normalnych 800, lecz nie jest to regula.Są okresy kiedy wszystko wydaje sie byc w porzadku.Dodatkowo zaobserwowalem na predkosciomierzu charakterystyczne "schodkowe" schodzenie z tych obrotow (jakby przycinal sie predkosciomierz). Opisane dolegliwosci pojawiaja sie zarowno na LPG jak i na benzynie wiec nie jest to raczej wina gazu.Aha i jeszcze jedno. Rano po uruchomieniu na benzynie, samochod lekko szarpie i brakuje mu kopa jak sie rozgrzeje jest juz ok, po przelaczeniu na LPG tez ok Co zrobilem: - czyszczenie przepustnicy i przeplywomierza (chociaz w tym drugim to nie bylo za bardzo co czyscic) -dzisisaj zabieram sie za silniczek krokowy Ma ktos pomysl co to moze jeszcze byc? Pozdrawiam forumowiczów:) co prawda almery (jeszcze) nie mam, ale opisane przez Ciebie objawy znam doskonale z mojej Fiesty. U mnie był to ewidentnie efekt zabrudzonych styków w silniczku krokowym - po rozebraniu i oczyszczeniu problem minął i dotychczas nie powrócił Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pumba Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2009 A wymieniałeś uszczelkę przepustnicy z okazji czyszczenia ? Robiłeś po czyszczeniu adaptację ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ffliper Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2009 A wymieniałeś uszczelkę przepustnicy z okazji czyszczenia ? Robiłeś po czyszczeniu adaptację ? Czyszczenie polegało na zdjęciu rury dolotowej i konkretnym zesprejowaniu przepustnicy srodkiem do zmywania gaznikow i przepustnic- wyplynela stamtad czarna maz, wiec czyszczenie jakie by nie bylo cos dalo:)))- aha przy okazji usunalem problem przycinajacego sie pedalu gazu ( przepustnica sie przycinala:)) Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ffliper Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Gdzie znajduje sie silniczek krokokowy w N16 z 2000r.Przeszukalem manuala i nie moge namierzyc.Jaka jest angielska nazwa silniczka krokowego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ffliper Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Gdzie znajduje sie silniczek krokokowy w N16 z 2000r.Przeszukalem manuala i nie moge namierzyc.Jaka jest angielska nazwa silniczka krokowego? Problem rozwiazany, potrzebna była adaptacja przepustnicy ( badz jak to okreslil serwisant nauka biegu jałowego).Oczywiscie procedura przeprowadzona osobiscie wg opisu w manualu do N16 w dziale EL strona 55:))) Podobno po kazdym czyszczeniu, nawet bez rozbierania przepustnicy, potrzebna jest adaptacja i wychodzi na to ze to prawda.Druga rzecz czytalem kilka watków o tym czy w Almie N16 z 2000r w silniku 1.5 zachodzi potrzeba robienia adaptacji- odpowiedz brzmi tak. POzdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.