Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[WP11] 2,0TD. Zimny nie chce zapalić.


Gość krol55
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,czy ktoś mi napisze co jest niesprawne?Gdy uruchamiam zimny silnik bez naciśnięcia na gaz nie zapali,po naciśnięciu gazu pali ale gdy obroty dojdą do 2500 zaczyna przerywać i dymi na niebiesko, po zdjęciu nogi z gazu zapala się "czek"i gaśnie silnik,gdy złapie temperaturę wszysko wraca do normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznijmy od tego jaką masz pompę (ZEXEL, Bosch) i który rocznik primy

Najprawdopodobniej padnięty jest czujnik położenia wału (problem z rozruchem) i posypane pierścionki na tłokach. Niebieskie spaliny to przepalany olej silnikowy. Kiedy wymieniałeś filtr paliwa, Czy robiony był ostatnio rozrząd ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznijmy od tego jaką masz pompę (ZEXEL, Bosch) i który rocznik primy

Najprawdopodobniej padnięty jest czujnik położenia wału (problem z rozruchem) i posypane pierścionki na tłokach. Niebieskie spaliny to przepalany olej silnikowy. Kiedy wymieniałeś filtr paliwa, Czy robiony był ostatnio rozrząd ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Primka jest z 97r.pompa jest made in japan,, podobno bosch robił takie do nissana,sprowadzony z Francji,filtr paliwa wymieniony w lutym tego roku ,mana,rozrząd wymieniony kompletny,przejechane ok.7000km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość slawek1956

PO kupnie wszystko zmieniłem tzn.olej.zalałem mobilem 10w/40,wszystkie filtry,cały rozrząd,

po pierwsze sprawdz kompresje na garnkach,podstawa,potem jak ok to szukaj w ukl. paliwa,pompa wtryski,a sprobuj odkrecic korek paliwa i odpalic tak na poczatek,pozdro z wyspy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega Chmialo ma P11 to spytaj go jak robi się autodiagnostykę spinaczem, bo ja mam inne gniazdo diagnostyczne i nie wiem które piny się u ciebie zwiera. Mam nadzieję że masz OBD1 a nie jakieś amerykańskie. Kody błędów masz na samej górze na stronie primery http://www.nissanklub.pl/?showtopic=18527

Rozumiem że masz pompę zexela oraz przepływomierz hitachi. Trochę się pogubiłem. Sterowanie pompy masz linką czy elektrycznie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze sprawdz kompresje na garnkach,podstawa,potem jak ok to szukaj w ukl. paliwa,pompa wtryski,a sprobuj odkrecic korek paliwa i odpalic tak na poczatek,pozdro z wyspy

dzięki,z tym korkiem spróbuję rano,a przebieg tego auta to 147000km.i sądząc z wypowiedzi mechaników i własnych spostrzeżeń nie ma dużo więcej.Pompę sprawdzałem na komputerze i błędów nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega Chmialo ma P11 to spytaj go jak robi się autodiagnostykę spinaczem, bo ja mam inne gniazdo diagnostyczne i nie wiem które piny się u ciebie zwiera. Mam nadzieję że masz OBD1 a nie jakieś amerykańskie. Kody błędów masz na samej górze na stronie primery http://www.nissanklub.pl/?showtopic=18527

Rozumiem że masz pompę zexela oraz przepływomierz hitachi. Trochę się pogubiłem. Sterowanie pompy masz linką czy elektrycznie?

Sterowanie pompy jest elektrycznie,przepływka jest Hitachi a pompa jest made in japan.Elektryk mówił że to Bosch.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bosch ma przepływkę boscha a Zexel Hitachi. Zexel to Japonia, a Bosch Niemcy i tyle w tym temacie. Utrzymuję wersję z czujnikiem położenia wału korbowego.Koszt czujnika w ASO Lublin 438 zeta w sklepie 350 Jak komprecha uciekła to taniej wyjdzie przekładka jak remont

komprecha ma być Nominalna 3,138 (455)minimalna 2,452(356) dopuszczalna różnica między tłokami 0,490 (71) Jednostki; kpa (psi)

Możesz mieć także uszkodzony potencjometr gazu błąd 14 Vehicle Speed Sensor (VSS) Naprawa żedu 700 zeta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bosch ma przepływkę boscha a Zexel Hitachi. Zexel to Japonia, a Bosch Niemcy i tyle w tym temacie. Utrzymuję wersję z czujnikiem położenia wału korbowego.Koszt czujnika w ASO Lublin 438 zeta w sklepie 350 Jak komprecha uciekła to taniej wyjdzie przekładka jak remont

komprecha ma być Nominalna 3,138 (455)minimalna 2,452(356) dopuszczalna różnica między tłokami 0,490 (71) Jednostki; kpa (psi)

Możesz mieć także uszkodzony potencjometr gazu błąd 14 Vehicle Speed Sensor (VSS) Naprawa żedu 700 zeta

Dzięki za info zacznę od czujnika wału, wyczaiłem w Krakowie w sklepie Nissana za 486 zeta ,jak będzie wszystko OK ,a myślę że tak,to poinformuję na Forum
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od diagnostyki Bo 4,5 stówki nie chodzi piechotę, a może się okazać że akurat problem jest gdzie indziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ano spinacz dobry to podstawa spina się piny 2 górne prawej strony i liczy długie i krótkie mrugnięcia

-----------

-----------

tak to wygląda mniej więcej :rolleyes: te od prawej czyli od pasażera i u góry spinamy

mi czasem mruga check i błąd 18 (znane chyba wszystkim)lecz mam pomysła i realizuje-lałem stp,lałem olej do kosiarki :lol:

jutro leje motor life , może zmniejszy tarcie i przestanie mrugać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chmielo Zworkę wkłada się przed przekręceniem kluczyka na zapłon czy inaczej. Jak kasuje się błędy. Poprzez wyjęcie zworki na zapłonie odczekaniu ok 5 sekund i ponownym włożeniu czy inaczej Tak to wygląda przynajmniej u mnie na OBD2 z tym że zwiera się dolne krańcowe piny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chmielo Zworkę wkłada się przed przekręceniem kluczyka na zapłon czy inaczej. Jak kasuje się błędy. Poprzez wyjęcie zworki na zapłonie odczekaniu ok 5 sekund i ponownym włożeniu czy inaczej Tak to wygląda przynajmniej u mnie na OBD2 z tym że zwiera się dolne krańcowe piny

 

 

przekręcamy kluczyk do pozycji zapalenia się wszystkich kontrolek i wtedy idzie w ruch spinacz.

Kasowanie wkładamy spinacz po wszystkim (po sprawdzeniu)na 2s wyciągamy na jakieś 5s ponownie wkładamy -wyciągamy i zapłon cofamy z powrotem(w sumie tak samo jak u and pecw obd2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie tak samo bo u mnie najpierw się zwiera a potem włącza zapłon i po skasowaniu odpala silnik a nie cofa na 0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sie dołącze do tematu , bo od wczoraj u mnie po przekręceniu kluczyka i zapaleniu kontrolek, zasysa paliwo i po kolejnym przekręceniu czasami nie załącza wogólę rozrusznik. Co to może być? Dopiero któraś tam próba uruchamia rozrusznik i bez problemu odpala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ekwador Temat dotyczy P11 w Turbo dieslu a nie P10 w Benzynie więc nie tu się podpiąłeś gdzie trzeba

 

Jak nie kręci to albo aku padlina albo rozrusznik do roboty.Może byś też rozgracona stacyjka a bardziej kostka pod nią.

Zacznij od przeczyszczenia klem i sprawdzenia połączeń przewodów na rozruszniku. Potem sprawdź osłuchowo czy automat (włącznik) przy rozruszniku pracuje. Słychać pukanie od elektromagnesu jak przekręcisz kluczyk na odpał. Po sprawdzeniu przewodów jak dalej lipa to zabierz się za stacyjkę. Nie wiem jak to dokładnie jest rozwiązane w Nysie (nigdy nie rozbierałem) ale generalnie wszędzie pod stacyjką jest kostka. w której trzeba wyczyścić i lekko podgiąć styki, albo wymienić całą jak jest silnie wypalona i nie daj bóg pęknięta

Edytowane przez and_pec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam autora tematu za zamieszanie, właśnie wróciłem od mechanika, stwierdził, że rozrusznik trzeba sprawdzić. Patrzałem na allegro, od 40 zł można na szczęście kupić. Dzieki za zainteresowanie tematem, pozdrawiam.,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Forumowiczów,moja Primka znowu śmiga jak nowa,okazało się że walnięty był czujnik położenia wału,koszt czujnika 486zł.wymiana i diagnostyka 70zł.nie licząc kupy stresu i nerwów, ale już po bólu.Dzięki za pomoc i okazane zainteresowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

czy ktoś samodzielnie wymienial cujnik połzenia wału ? ja sie tak nieszcześliwie do tego zabralem ze po odkreceniu go i próbie wyjęcia rozsypał sie w drobny mak. Połowa została przy kablu a połowa w otworze i w zaden sposób nie mogę jej wydostać, ma ktoś jakis patent na to????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ojojoj Myślę że bez zdjęcia osłony rozrządu się nie obędzie, bo tak przez otwór to raczej go nie wyjmiesz żadnym chwytakiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...