Gość krol55 Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Witam,czy ktoś mi napisze co jest niesprawne?Gdy uruchamiam zimny silnik bez naciśnięcia na gaz nie zapali,po naciśnięciu gazu pali ale gdy obroty dojdą do 2500 zaczyna przerywać i dymi na niebiesko, po zdjęciu nogi z gazu zapala się "czek"i gaśnie silnik,gdy złapie temperaturę wszysko wraca do normy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Zacznijmy od tego jaką masz pompę (ZEXEL, Bosch) i który rocznik primy Najprawdopodobniej padnięty jest czujnik położenia wału (problem z rozruchem) i posypane pierścionki na tłokach. Niebieskie spaliny to przepalany olej silnikowy. Kiedy wymieniałeś filtr paliwa, Czy robiony był ostatnio rozrząd ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krol55 Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Zacznijmy od tego jaką masz pompę (ZEXEL, Bosch) i który rocznik primy Najprawdopodobniej padnięty jest czujnik położenia wału (problem z rozruchem) i posypane pierścionki na tłokach. Niebieskie spaliny to przepalany olej silnikowy. Kiedy wymieniałeś filtr paliwa, Czy robiony był ostatnio rozrząd ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Może byś tak coś dopisał to tego cytatu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość chmielo Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Może byś tak coś dopisał to tego cytatu nie bić jestem nowy i to wszystko chyba mówi (oczywiście bez urazy) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krol55 Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Primka jest z 97r.pompa jest made in japan,, podobno bosch robił takie do nissana,sprowadzony z Francji,filtr paliwa wymieniony w lutym tego roku ,mana,rozrząd wymieniony kompletny,przejechane ok.7000km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krol55 Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Może byś tak coś dopisał to tego cytatu PO kupnie wszystko zmieniłem tzn.olej.zalałem mobilem 10w/40,wszystkie filtry,cały rozrząd, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawek1956 Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2009 PO kupnie wszystko zmieniłem tzn.olej.zalałem mobilem 10w/40,wszystkie filtry,cały rozrząd, po pierwsze sprawdz kompresje na garnkach,podstawa,potem jak ok to szukaj w ukl. paliwa,pompa wtryski,a sprobuj odkrecic korek paliwa i odpalic tak na poczatek,pozdro z wyspy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Kolega Chmialo ma P11 to spytaj go jak robi się autodiagnostykę spinaczem, bo ja mam inne gniazdo diagnostyczne i nie wiem które piny się u ciebie zwiera. Mam nadzieję że masz OBD1 a nie jakieś amerykańskie. Kody błędów masz na samej górze na stronie primery http://www.nissanklub.pl/?showtopic=18527 Rozumiem że masz pompę zexela oraz przepływomierz hitachi. Trochę się pogubiłem. Sterowanie pompy masz linką czy elektrycznie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krol55 Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2009 po pierwsze sprawdz kompresje na garnkach,podstawa,potem jak ok to szukaj w ukl. paliwa,pompa wtryski,a sprobuj odkrecic korek paliwa i odpalic tak na poczatek,pozdro z wyspy dzięki,z tym korkiem spróbuję rano,a przebieg tego auta to 147000km.i sądząc z wypowiedzi mechaników i własnych spostrzeżeń nie ma dużo więcej.Pompę sprawdzałem na komputerze i błędów nie było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krol55 Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Kolega Chmialo ma P11 to spytaj go jak robi się autodiagnostykę spinaczem, bo ja mam inne gniazdo diagnostyczne i nie wiem które piny się u ciebie zwiera. Mam nadzieję że masz OBD1 a nie jakieś amerykańskie. Kody błędów masz na samej górze na stronie primery http://www.nissanklub.pl/?showtopic=18527 Rozumiem że masz pompę zexela oraz przepływomierz hitachi. Trochę się pogubiłem. Sterowanie pompy masz linką czy elektrycznie? Sterowanie pompy jest elektrycznie,przepływka jest Hitachi a pompa jest made in japan.Elektryk mówił że to Bosch. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Bosch ma przepływkę boscha a Zexel Hitachi. Zexel to Japonia, a Bosch Niemcy i tyle w tym temacie. Utrzymuję wersję z czujnikiem położenia wału korbowego.Koszt czujnika w ASO Lublin 438 zeta w sklepie 350 Jak komprecha uciekła to taniej wyjdzie przekładka jak remont komprecha ma być Nominalna 3,138 (455)minimalna 2,452(356) dopuszczalna różnica między tłokami 0,490 (71) Jednostki; kpa (psi) Możesz mieć także uszkodzony potencjometr gazu błąd 14 Vehicle Speed Sensor (VSS) Naprawa żedu 700 zeta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krol55 Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Bosch ma przepływkę boscha a Zexel Hitachi. Zexel to Japonia, a Bosch Niemcy i tyle w tym temacie. Utrzymuję wersję z czujnikiem położenia wału korbowego.Koszt czujnika w ASO Lublin 438 zeta w sklepie 350 Jak komprecha uciekła to taniej wyjdzie przekładka jak remont komprecha ma być Nominalna 3,138 (455)minimalna 2,452(356) dopuszczalna różnica między tłokami 0,490 (71) Jednostki; kpa (psi) Możesz mieć także uszkodzony potencjometr gazu błąd 14 Vehicle Speed Sensor (VSS) Naprawa żedu 700 zeta Dzięki za info zacznę od czujnika wału, wyczaiłem w Krakowie w sklepie Nissana za 486 zeta ,jak będzie wszystko OK ,a myślę że tak,to poinformuję na Forum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Zacznij od diagnostyki Bo 4,5 stówki nie chodzi piechotę, a może się okazać że akurat problem jest gdzie indziej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość chmielo Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2009 ano spinacz dobry to podstawa spina się piny 2 górne prawej strony i liczy długie i krótkie mrugnięcia ----------- ----------- tak to wygląda mniej więcej te od prawej czyli od pasażera i u góry spinamy mi czasem mruga check i błąd 18 (znane chyba wszystkim)lecz mam pomysła i realizuje-lałem stp,lałem olej do kosiarki jutro leje motor life , może zmniejszy tarcie i przestanie mrugać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2009 chmielo Zworkę wkłada się przed przekręceniem kluczyka na zapłon czy inaczej. Jak kasuje się błędy. Poprzez wyjęcie zworki na zapłonie odczekaniu ok 5 sekund i ponownym włożeniu czy inaczej Tak to wygląda przynajmniej u mnie na OBD2 z tym że zwiera się dolne krańcowe piny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość chmielo Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2009 chmielo Zworkę wkłada się przed przekręceniem kluczyka na zapłon czy inaczej. Jak kasuje się błędy. Poprzez wyjęcie zworki na zapłonie odczekaniu ok 5 sekund i ponownym włożeniu czy inaczej Tak to wygląda przynajmniej u mnie na OBD2 z tym że zwiera się dolne krańcowe piny przekręcamy kluczyk do pozycji zapalenia się wszystkich kontrolek i wtedy idzie w ruch spinacz. Kasowanie wkładamy spinacz po wszystkim (po sprawdzeniu)na 2s wyciągamy na jakieś 5s ponownie wkładamy -wyciągamy i zapłon cofamy z powrotem(w sumie tak samo jak u and pecw obd2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2009 No nie tak samo bo u mnie najpierw się zwiera a potem włącza zapłon i po skasowaniu odpala silnik a nie cofa na 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ekwador Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Ja sie dołącze do tematu , bo od wczoraj u mnie po przekręceniu kluczyka i zapaleniu kontrolek, zasysa paliwo i po kolejnym przekręceniu czasami nie załącza wogólę rozrusznik. Co to może być? Dopiero któraś tam próba uruchamia rozrusznik i bez problemu odpala. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2009 (edytowane) Ekwador Temat dotyczy P11 w Turbo dieslu a nie P10 w Benzynie więc nie tu się podpiąłeś gdzie trzeba Jak nie kręci to albo aku padlina albo rozrusznik do roboty.Może byś też rozgracona stacyjka a bardziej kostka pod nią. Zacznij od przeczyszczenia klem i sprawdzenia połączeń przewodów na rozruszniku. Potem sprawdź osłuchowo czy automat (włącznik) przy rozruszniku pracuje. Słychać pukanie od elektromagnesu jak przekręcisz kluczyk na odpał. Po sprawdzeniu przewodów jak dalej lipa to zabierz się za stacyjkę. Nie wiem jak to dokładnie jest rozwiązane w Nysie (nigdy nie rozbierałem) ale generalnie wszędzie pod stacyjką jest kostka. w której trzeba wyczyścić i lekko podgiąć styki, albo wymienić całą jak jest silnie wypalona i nie daj bóg pęknięta Edytowane 8 Sierpnia 2009 przez and_pec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ekwador Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Przepraszam autora tematu za zamieszanie, właśnie wróciłem od mechanika, stwierdził, że rozrusznik trzeba sprawdzić. Patrzałem na allegro, od 40 zł można na szczęście kupić. Dzieki za zainteresowanie tematem, pozdrawiam., Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krol55 Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Witam Forumowiczów,moja Primka znowu śmiga jak nowa,okazało się że walnięty był czujnik położenia wału,koszt czujnika 486zł.wymiana i diagnostyka 70zł.nie licząc kupy stresu i nerwów, ale już po bólu.Dzięki za pomoc i okazane zainteresowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kozip Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2009 czy ktoś samodzielnie wymienial cujnik połzenia wału ? ja sie tak nieszcześliwie do tego zabralem ze po odkreceniu go i próbie wyjęcia rozsypał sie w drobny mak. Połowa została przy kablu a połowa w otworze i w zaden sposób nie mogę jej wydostać, ma ktoś jakis patent na to???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 21 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2009 Ojojoj Myślę że bez zdjęcia osłony rozrządu się nie obędzie, bo tak przez otwór to raczej go nie wyjmiesz żadnym chwytakiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.