Gość matik Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Witam serdecznie, Od jakiegos czasu borykam sie w mojej maximie z nastepujacym problemem (A33 3.0 V6). Przy wyzszych predkosciach obrotowych, i zalaczonej klimie, temperatura silnika wzrasta zdecydowanie zmierzajac w strone czerwonego pola. Problem zanika przy: - wylaczonej klimie, - ustawieniu max ogrzewania klimi Nie wystepuje przy delikatnej jezdzie. Da sie zauwarzyc glownie przy wyzszych temp. zew. Wymienialem termostat. Dokonalem przegladu i serwisu klimy i ... dalej mam problem! Wentylatory chlodnicy chodza. Plyn chlodniczy byl niedawno wymieniany. Poziom plynu jest ok. Silnik chodzi poprawnie i rowno. Brak bledow na komp. poza zawieszonym przekaznikiem od klimy, i bledem od sondy lambda (do wymiany, ale problem z sada jest od jakiegos czasu, wczesniej jak problem z silnikiem). Jestem juz bezradny co to moze byc ... pompa wody? Ale to by sie dzialo caly czas, a nie tylko przy zalaczonej klimie Ewidentnie widac tu jej wplyw ... jak wylaczona, to moge gonic na najwyzszych obrotach, i nic sie nie dzieje. Jak wlaczona, to nawet stojac w korku, temp. wzrasta Co ciekawe, jak wylacze klime, i jade z wyl. dluzej, przy duzej predkosci, wskazowka spada ponizej 50%. A kiedys, stawala na 50% i tak stala caly czas ... niezaleznie od tego jak sie jechalo. Prosze o pomoc:( bo rece opadaja Sprawdzalem na forum, ale tylko jeden kolega mial problem, i informacji brak, co to jeszcze moze byc Pozdrawiam - Matik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piter2323 Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2009 witam mam rowniez taki sam problem jak ty masz. Jazda na klimie jest po prostu niemożliwa. Myślałem ze może to być termostat , wymieniłem go jest troszkę lepiej ale również wskazówka temp wzrasta.Mi się wydale ze jak się włączy klimę to klimatronik całkowicie zamyka przepływ płynu przez nagrzewnice co zmniejsza wydolność układu chłodzenie(chyba ze się mylę). Czy ktoś miał podobny problem i udało się to komuś naprawić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRZECHu Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2009 witam mam rowniez taki sam problem jak ty masz. Jazda na klimie jest po prostu niemożliwa. Myślałem ze może to być termostat , wymieniłem go jest troszkę lepiej ale również wskazówka temp wzrasta.Mi się wydale ze jak się włączy klimę to klimatronik całkowicie zamyka przepływ płynu przez nagrzewnice co zmniejsza wydolność układu chłodzenie(chyba ze się mylę). Czy ktoś miał podobny problem i udało się to komuś naprawić? Swoją teorię możesz sprawdzić w serwisówce, powinno to być opisane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
t0masz Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Po mojemu to wpływ tutaj maja wentylatory. Powiedz mi czy temperatura także rośnie podczas jazdy z prędkościami powyżej 60 km/h? Mam dobrego fachowca wiec podejde do niego z postem może jemu coś jeszcze wpadnie do głowy. Tak na marginesie mnie padł jeden wentylator i na jednym temperatura jest oki, tylko klima nie zawsze dziala na biegu jałowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piter2323 Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2009 hmm jak sie jedzie szybciej nawet bez klimy powyzej 150km to tez temp wzrasta. Jakby Ci sie cos udało dowiedziec to by bylo super. Ja wymienilem plyn, termostat i mysle nad przeplukaniem ukladu chlodzenia ale pisza na pokrewnych forach ze to moze sie wiazacz rozszczelnieniem np chlodnicy.Co wy na to? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piter2323 Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2009 hmm jak sie jedzie szybciej nawet bez klimy powyzej 150km to tez temp wzrasta. Jakby Ci sie cos udało dowiedziec to by bylo super. Ja wymienilem plyn, termostat i mysle nad przeplukaniem ukladu chlodzenia ale pisza na pokrewnych forach ze to moze sie wiazacz rozszczelnieniem np chlodnicy.Co wy na to? zauważyłem również następująca przypadłość ,jak wskazówka temperatury jest na godzinie 8:40 i auto jedzie to chodzą wiatraki (prawdopodobnie na drugim biegu, tak wnioskuje bo go słychać przy otwartym oknie)natomiast jak np dojeżdżam do świateł i zatrzymuje auto to wentylator przełącza się na 1 bieg.I tak jest praktycznie za każdym razem jak auto jest na ww temperaturze. Natomiast jak przekroczy godzinę 9 to już chodzi cały czas aż nie zbije temp. jak jest gorąco na dworze to pomagam w zbiciu temp. dając nagrzewnice na maksa. Wtedy temp dosyć szybko spada. Wiatraki sprawdzałem robiąc zawre na gniazdach przekaźników Fun1 Fun2 oraz Fun3. Fun 1 to jest jak się niemyle prawy wiatrak jak się patrzy od przodu, fun2 to jest lewy i chodzą one wtedy na pierwszym biegu a fun 3 jest to 2 bieg na którym chodzą 2 wiatraki. Dokładnie maxi ma 2 biegi? czy więcej czy sa jeszcze jakieś przekaźniki które odpowiadają za wentylatory niż te co są kolo akumulatora? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość matik Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Po mojemu to wpływ tutaj maja wentylatory. Powiedz mi czy temperatura także rośnie podczas jazdy z prędkościami powyżej 60 km/h? Mam dobrego fachowca wiec podejde do niego z postem może jemu coś jeszcze wpadnie do głowy. Tak na marginesie mnie padł jeden wentylator i na jednym temperatura jest oki, tylko klima nie zawsze dziala na biegu jałowym. Nie ma znaczenia przy jakiej predkosci. Robilem rozne testy i o to wnioski: Wplyw ma ewidentnie ostre traktowanie pedalu gazu. Trzymajac ja caly czas na wysokich obrotach, z wlaczona klima, doprowadzam bardzo szybko do zwiekszania temp. w strone godziny 12. Moge jechac caly czas 180kmh, pod warunkiem ze jade rowno, i delikatnie wlaczona klima, skutkuje jedynie niewielkim wzrostem temp. Jak wylacze wogole klime, to temp. spadnie na 8:40 mniej wiecej. Dzisiaj np. jechalem 160km, i nic sie nie dzialo, a smigalem ostro po górach, z wlaczona klima, nie bardzo silnie, ale tak ze czulem chlodek. Matik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
t0masz Opublikowano 14 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2009 Po konsyltacji z mechanikiem sprawdzcie w jakim stanie jest chłodnica wody. Czy nie jest zapchana smiećmi. Czasem miedzy chłodnice klimy i wody wlatują różne syfy. W przypadku jej czyszczenia nie używać absolutnie myjki cisnieniowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piter2323 Opublikowano 14 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2009 dzięki wielkie za konsultacje z mechanikiem. Ja wczoraj przeczyściłem układ chłodzenia specjalnym środkiem do udrażniania całego układu. Co prawda syfu dużego nie bylo troszkę jakby piasku ale ogólnie myslalem ze będzie gorzej.A miedzy chłodnicami jest czysto tez to wczoraj sprawdzałem. Wczoraj jak odpowietrzałem układ chłodzenia to zauważyłem ze jak dodaje gazu(a było ok 80st.C) to bulgocze w zbiorniczku wyrównawczym. Czy u was jest tez tak czy u mnie coś nie tak jest z korkiem. Mógłby ktoś to sprawdzić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robert1234 Opublikowano 15 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2009 dzięki wielkie za konsultacje z mechanikiem. Ja wczoraj przeczyściłem układ chłodzenia specjalnym środkiem do udrażniania całego układu. Co prawda syfu dużego nie bylo troszkę jakby piasku ale ogólnie myslalem ze będzie gorzej.A miedzy chłodnicami jest czysto tez to wczoraj sprawdzałem. Wczoraj jak odpowietrzałem układ chłodzenia to zauważyłem ze jak dodaje gazu(a było ok 80st.C) to bulgocze w zbiorniczku wyrównawczym. Czy u was jest tez tak czy u mnie coś nie tak jest z korkiem. Mógłby ktoś to sprawdzić? wykrec korek od wlewu i zobacz czy nie ma czasami 'masla' pod deklem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piter2323 Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2009 pod korkiem oleju jest czysto. Niema masla. Oleju nieprzybywa, plynu chlodzacego nieubywa. Wiec uszczelka pod glowica jest oki. Powiedzcie mi jak jedziecie ok 180km/h to na jakiej godzinie macie wskazowke temperatury? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRZECHu Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2009 pod korkiem oleju jest czysto. Niema masla. Oleju nieprzybywa, plynu chlodzacego nieubywa. Wiec uszczelka pod glowica jest oki. Powiedzcie mi jak jedziecie ok 180km/h to na jakiej godzinie macie wskazowke temperatury? Jak jade 200 przez pare minut, na klimie bo temp na zewnatrz 33 stopnie (autostrada w chorwacji) to mam minimalnie przed 9. Zawsze tam stoi wskazowka. Nie zaleznie ile jade, czym mam klime, jaka jest tem na zewnatrz - w zimie tak samo jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.