Gość narcin Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Witam. Jestem szczęśliwym posiadaczem almery od 3 miesięcy. miesiąc temu przyjechałem do Norwegii w poszukiwaniu wakacyjnej pracy. Przed wyjazdem byłem u mechanika na generalnym przeglądzie i sprawdził mi między innymi klocki hamulcowe (wymieniając jednocześnie tylne klocki). Wczoraj po przejechaniu 20 km i zatrzymaniu się na parkingu zobaczyłem, że coś mi dymi z lewej strony z przodu. Odkręciłem koło, żeby zobaczyć co jest w środku, ale niczego szczególnego nie zauważyłem, poza bardzo wysoką temperaturą (nie mogłem dotknąć kołpaka gołą ręką, żeby go ściągnąć).Wcześniej, tzn od ok. 3 tygodni raz na jakiś czas słyszałem pisk dochodzący z okolicy przedniego lewego koła, ale nie ustaliłem przyczyny. Pisk nie był związany z hamowaniem. Mój mechanik stwierdził przez telefon, że jeżeli samochód ruszy na pych, to mogę spokojnie wracać do domu te 20 km, ale powinienem używać hamulca ręcznego i jechać bardzo ostrożnie. Na szczęście powrót był pod górę i ani razu nie użyłem hamulca nożnego. Mechanik mi radził, żebym coś przeczyścił i zrobił coś jeszcze, ale niestety jestem zbyt dużym laikiem, aby rozumieć jego nomenklaturę. Zrobiłem zdjęcia okolicy, która dymiła. Zdjęcia okolicy, która dymiła. Proszę o pomoc, bo ceny mechaników tutaj w Norwegii są tak wysokie, że musiałbym pewnie zostać tutaj jeszcze z 6 tygodni, zamiast tygodnia, i zamiast zarobić na wakacje, wydałbym wszystko na naprawę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krawat Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Musisz zrobić dwie czynności .Po pierwsze rozkręć samoregulatory to są te dwie śruby które odkręcasz żeby wymienić klocki usuń z nich stary smara oraz w otworze gdzie są wkręcane i nasmaruj wszystko nowym najlepiej miedzianym bo jest odporny na wysokie temperatury. Druga sprawa to ściągnij osłonę gumową z tłoczka zacisku pedałem hamulca trochę go wysuń i wyczyść wszystko najlepiej wd-40 potem musisz wcisnąć tłoczek i czynność parę razy powtórzyć, zeby go rozruszać, nie jest łatwe wcisnąć go, ale dasz radę. Jeśli to nie pomorze wina może tkwić wszędzie przewody hamulcowe , płyn pompa. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krawat Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2009 [i jeszcze jedno oczyść z brudu i rdzy gniazdo gdzie umocowany jest lkocek hamulcowy być może jest zbyt ciasno osadzony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek197612 Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2009 dokladnie zrob tak jak krawat mowi wszystko musisz przeczyscic tzn:prowadnice klockow i tloczek. szczotka druciana, wd40 i powinno pomoc chociaz na jakis czas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Nie sluchaj kolegow i nie smaruj smarem miedzianym czasem prowadnic ani nie psikaj wd40 do tloczka jesli nie chcesz zeby kosztowalo Cie to duzo wiecej niz teraz. Do prowadnic i tloczkow jest specjalny smar: http://allegro.pl/item700219263_pasta_montazowa_hamulcow_firmy_ate.html , smarem miedzianym to mozesz nasmarowac gwinty srub oraz miejsce gdzie klocki stykaja sie z jarzmami. Pierwsza czynnosc, ktora powinienes wykonac jest sprawdzenie jak chodza prowadnice klockow a nastepnie sprawdz czy tloczek chodzi w miare luzno. Jesli dostalbys tam w Norwegi ta paste i zestaw naprawczy gumek (robi to firma autofren) to wymiana tego zajmie Ci ok 1,5h jesli jestes tak jak piszesz laikiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość roth01 Opublikowano 17 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2009 płyn smarujący w układzie hamulcowym ? niby rozwiązanie ale uważaj na klocki żeby się nie napiły bo będzie po nich, tarcze wyglądają na przegrzane to też nie wróży im nic dobrego, sprawdź czy klocki luźno chodzą w zacisku i jeśli nie to wyczyśc zacisk ew pilnikiem delikatnie przytrzyj górny i dolny brzeg klocka (czasami jest na nich za dużo farby i ona rozwala cały system) i sprawdź dokładnie czy cylinderek w zacisku nie stawia oporów ( wyciskanie normalnie pedałem tylko podłóż jakiś klocek drewniany żeby całkiem ci nie wyskoczył a do wciskania tego w garazu najlepiej użyc dwóch łyżek do opon) a jak cos z nim nie tak (blokowanie w którakolwiek ze stron) to trzeba go zregenerować ( u mnie w p10 wystarczyło wycisnąc go całkiem i użyc papieru sciernego 2000 zeby rdze zjechać bo nie miałem wżerek ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.