Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12] 1,9 dci - zatarta panewka na wale korbowym


Gość darek8
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie

Zatarta panewka na wale korbowym :( czy ktos mial juz problem tego typu w tym modelu silnika?

obecnie poszukuje calego silnika 1,9 dci 88kW bo mysle ze chyba bedzie szybciej lepiej i taniej

ale tez zastanawiam sie czy nie zmienic na 2,2 dci czy ktos juz robil taka przekladke?

Pewnie lepiej bedzie wlozyc ten sam model silnika bo zminiajac na 2,2 moze nie pasowac za bardzo?

za wszelkie dobre rady z gory bardzo dziekuje i pozdrawiam wszystkich uzytkownikow nissanow.

Ps: primera P11 1,6 benzyna nie do zajechania auto godne polecenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

U mnie wystąpiła podobna przypadłość - zatarta panewka na drugim cylindrze. W czasie jazdy samochód zachowywał się normalnie, brak spadku mocy, ciśnienie oleju w normie (kontrolka nie zapaliła się anie nie mrugała) poziom oleju w normie. Pojawiło się tylko delikatne stukanie w silniku. czy ktoś może zna przyczynę tej awarii? Dodam że przebieg to 116200 i samochód serwisowany cały czas w ASO. Ile kosztuje przekładka silnika nie w ASO? Czy ktoś może się orientuje czy 19 dci F9Q z Renault'a podejdzie do Primery?

Edytowane przez wampir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety częsta przypadłość silnika 1.9.Kiedyś gadałem z gościem bo mu padła panewka przy 140000 km i silnik sprowadzał nowy z francji od renaulta, silnik bez osprzętu dodatkowo miał 4 świece żarowe a pozatym nic. Z tego co mówił to koszt takiego silnika to ok 5000 zl + transport + przłożenie + rozrząd i powiedział że go to taniej wyniosło niż miałby naprawiać stary silnik.Narazie niemam z nim kontaktu ale jak spotkam go to zapytam o jakiś namiar na te silniki.

post-21451-1270290064,7674_thumb.jpg

post-21451-1270290097,644_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jeżdżę nissanem i nic się nie dzieje auto 5 lat 123 tyś.

silnik można kupić od anglika i będzie ok .

Jeśli chodzi o przekładkę na lepszy silnik 2,2 to skrzynia będzie pasować jak z innymi częściami to nie wiem.

Również można kupić używany od anglika.

Z mojego punktu widzenia silnik 1,9 jest bardzo czuły na jakość paliwa.

 

http://www.allegro.pl/item969411368_nissan_primera_p_12_p12_2_2_dci_silnik_kompletny.html

 

Witam ponownie.

Silnik od laguny pasuje do Primery .

Jedynym co się rożni to pokrywą silnika.

http://www.allegro.pl/item980559599_silnik_1_9_dci_laguna_2_megane_scenic_97_tys_km.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

W czasie jazdy samochód zachowywał się normalnie, brak spadku mocy, ciśnienie oleju w normie (kontrolka nie zapaliła się anie nie mrugała) poziom oleju w normie. Pojawiło się tylko delikatne stukanie w silniku. czy ktoś może zna przyczynę tej awarii?

 

Mam podobny problem , dodam jeszcze ,że

potem wolne obroty i nie mogłem uruchomić na rozgrzanym silniku .Na zimnym odpalił i po rozgrzaniu ponownie zaczął się dusić powodując głośne gwizdanie jakby paska lub koła ? Co mu może dolegać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak juz z czystej ciekawosci zapytam, to co ile zmienialiscie olej w autach?

 

Tak jak jest wg serwisowki co 30tys czy czesciej?

 

Bo ja mam u siebie juz 240tys przebiegu, olej zmieniam co max 15 tys i poki co sie kreci.

 

BTW. Da sie jakos za wczasu zdiagnozowac ten problem?

 

Pzdr,

 

Maciej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I dokładnie tak się stało. Dwie panewki uszkodzone i zawór ciśnienia paliwa . Tankowałem na Shellu i chyba już tam nie będę tankował.

Jak pisałem bez objawów przed awarią . Uszkodzenie w trakcie jazdy i holowanie na lawecie . Olej był , smarowanie też . Także chyba wada silnika przy przebiegu 137.000 km i serwisowanego . Chyba czas pożegnać tą markę . Bo więcej francuza w tym aucie niż japończyka. Olej wymieniam co 12-15 tys. pełny syntetyk .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I dokładnie tak się stało. Dwie panewki uszkodzone i zawór ciśnienia paliwa . Tankowałem na Shellu i chyba już tam nie będę tankował.

Jak pisałem bez objawów przed awarią . Uszkodzenie w trakcie jazdy i holowanie na lawecie . Olej był , smarowanie też . Także chyba wada silnika przy przebiegu 137.000 km i serwisowanego . Chyba czas pożegnać tą markę . Bo więcej francuza w tym aucie niż japończyka. Olej wymieniam co 12-15 tys. pełny syntetyk .

 

Nie sadze, zeby paliwo mialo jakikolwiek wplyw na zatarcie.

Predzej problemu bym upatrywal w pompie oleju, podobniez w tych silnikach czasem tak sie zdarza, ze podaje za male cisnienie.

Niestety ale kontrolka sie wowczas nie zapala...

 

BTW. Miales to auto od poczatku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...