Gość matej86 Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Witam okolo 3 miesiecy temu zakupiłem Primere 2004r 1.9 dci 130 tys.przebieg po przejechaniu 2.500tys km wymieniłem rozrzad, olej, filtry paliwa oleju po odebraniu od mechanika zrobilem około 60 km po czym na trasie auto straciło moc i powoli przyspieszało na biegach w momencie obrotowym 1500-2100 Po zatrzymaniu sie i ponownym ruszeniu zaczą sie wydobywac biały dym z wydechu i (chrupanie, szeleszczenie)z pod maski po oddaniu go do mechanika powiedziano mi ze to turbina sie zluzyla,podkreśle ze mechanicy ktorym oddałem auto nie maja zadnej aparatury do sprawdzenia, sprawdzono na (słuch i względne ogledziny) wiec nie jestem pewien czy ta czesc sie zepsuła bo niepotrzebna regeneracja czy wymiana turbiny to nie maly wydatek. 1.czy to mozliwe ze od wymiany tego rozrzadu uszkodzila sie turbina bo nie wiem czy warto robic ekpertyze ? 2.Czy po tym opisaniu sytuacji mogł by mi ktos doradzic co i jak mam zrobic ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość budyn Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Witam okolo 3 miesiecy temu zakupiłem Primere 2004r 1.9 dci 130 tys.przebieg po przejechaniu 2.500tys km wymieniłem rozrzad, olej, filtry paliwa oleju po odebraniu od mechanika zrobilem około 60 km po czym na trasie auto straciło moc i powoli przyspieszało na biegach w momencie obrotowym 1500-2100 Po zatrzymaniu sie i ponownym ruszeniu zaczą sie wydobywac biały dym z wydechu i (chrupanie, szeleszczenie)z pod maski po oddaniu go do mechanika powiedziano mi ze to turbina sie zluzyla,podkreśle ze mechanicy ktorym oddałem auto nie maja zadnej aparatury do sprawdzenia, sprawdzono na (słuch i względne ogledziny) wiec nie jestem pewien czy ta czesc sie zepsuła bo niepotrzebna regeneracja czy wymiana turbiny to nie maly wydatek. 1.czy to mozliwe ze od wymiany tego rozrzadu uszkodzila sie turbina bo nie wiem czy warto robic ekpertyze ? 2.Czy po tym opisaniu sytuacji mogł by mi ktos doradzic co i jak mam zrobic ? Żaden ze mnie mechanik czy znawca, ale jak u mnie poszedł biały dym z rury to miałem tylko jedna diagnozę. Uszczelka głowicy. Jak się jednak okazało diagnoza była błędna bo to głowica pękła, ale to inna bajka... W ramach naprawy owej głowicy powiedziano mi, że turbina bierze olej. Jak to zdiagnozowali? Nie wiem do dziś... Musisz niestety czekać na poradę kogoś mądrzejszego:) Powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarmarc Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2009 (edytowane) Miałem kiedys uszkodzoną turbinę w Mazdzie 6. Objawy były takie, że bardzo kopciła na biało/siwo, wręcz auto ginęło w dymie. Brała olej w oczach, około 100km to ubytek około 0,5-0,7 litra. Słychać było od czasu do czasu zgrzyt. Potem dowiedziałem się, że to łopatki zahaczały o korpus, stąd był ten dzwięk. Uszkodzenie było raczej nagłe. Wcześniej pojawiały się na krótko delikatne zgrzyty, ale mechanicy nie potrafili wskazac przyczyny, bo sami tego nie słyszeli, tylko ja o tym mówiłem. Notabene było to u mnie również po wymianie rozrządu, ale według mnie to nie była przyczyna. Rozrząd robiłem w serwisie pogwarancyjnym mazdy. Raczej tam wiedzą co robić. Sprawdź czy bierze olej, ponadto spalony olej czuć wyraźnie przy wydechu. Bardzo intensywny zapach przepracowanego oleju. Regeneracja turbiny koztowała mnie 1000zł + 200zł demontaż/montaż. Tak na marginesie robiłem to koło Wrocławia, mozna do nich wysłac turbine pocztą. Odeślą naprawioną. Edytowane 27 Sierpnia 2009 przez jarmarc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pocisk10 Opublikowano 20 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2010 Żaden ze mnie mechanik czy znawca, ale jak u mnie poszedł biały dym z rury to miałem tylko jedna diagnozę. Uszczelka głowicy. Jak się jednak okazało diagnoza była błędna bo to głowica pękła, ale to inna bajka... W ramach naprawy owej głowicy powiedziano mi, że turbina bierze olej. Jak to zdiagnozowali? Nie wiem do dziś... Musisz niestety czekać na poradę kogoś mądrzejszego:) Powodzenia. Witam Nieco po czasie, ale odświeżę, bo szukam szukam i nic nie mogę znaleźć. Jak zdiagnozowali cieknące turbo? Otóż żeby wyjąć głowicę, trzeba zdjąć rozrząd, turbinę itp. (przynajmniej w 2.2Di). Po wyjęciu turbiny w moim przypadku grzebali dalej i znaleźli mnóstwo oleju np. w IC, co oznacza, że turbinka jest na wykończeniu. i tu moje pytanie - czy turbina 2.2dCi nadaje się do mojego 2.2Di? Domyślam się, że nie... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość doktorkidler Opublikowano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 (edytowane) hmmmmmm zaciekawił mnie ten temat bo u mnie w P12 z 204 roku 1.9 dci kombi mam podobny objaw tylko ze u mnie objawia sie to tym ze np podczas przyspieszania słychac taki jakis dziwny metaliczny dzwiek.....tak jak by cos sie oberwało i brzeczało bynajmniej mi sie to tak kojarzy...i tak sobie myslałem co to moze być ??? Hm sadzicie ze to moze byc turbina ???? Ostatnio faktycznie jkos ten wóz zrobił sie mułowaty jakos tak kiepsko jedzie i czasem mam wrazenie ze normalnie ledwo jedzie :(Czasem na postoju jak gazu dostanie to też tak brzeczy.... I teraz sobie tak mysle jak sprawdzić turbine ???? Mozecie kogos polecić w okolicy Warszawy ??? Edytowane 22 Stycznia 2010 przez doktorkidler Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fatan Opublikowano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 Witam Mam primerkę 2,2dci z 2003r. Miałem podobne objawy."Mechanicy" z serwisu Nissana stwierdzili- turbina. Trzeba wymienić-koszt regerowanej ok 3000zł z montażem.Jednak za namową kolegi odwiedziłem prywatny zakładzik.Cała naprawa kosztowała 200 zł. Okazało się że padł tz. "bączek podciśnienia" membranowy czujnik który reguluje ustawienie łopatek turbiny. Kupiłem go na allegro za 100 zł. Być może macie podobną usterkę. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość doktorkidler Opublikowano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 Fatan ale opisz objawy swojej ustrki czym to sie przejawiało??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fatan Opublikowano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 Spadek mocy ,brak przyśpieszenia tak jak gdyby silnik wchodził w tryb serwisowy. Co do koloru spalin -nie wiem nie patrzyłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomekorl Opublikowano 30 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2010 Witajcie Jeśli chodzi o Turbiny to w silniku 1,9DCi to niestety częsta przypadłość. Ten efekt który opisujesz "matej86" faktycznie wskazuje na turbinę. Wymiana rozrządu i oleju raczej nie miała nic wspólnego z tą usterką ... po prostu zbieg okoliczności. Aby wyjąć turbinę w 1,9DCi na pewno nie trzeba zdejmować głowicy (wiem bo robiłem). Cała operacja z kanału trwa jakieś 2h. Turbinę robiłem w Mielcu (tak mi polecił znajomy mechanik i jestem zadowolony). Koszt operacji to 950zł. Jeżdżenie bez turbiny jest ryzykowne, bo niedopalony olej leci na katalizator i może go uszkodzić, a to będzie spory dodatkowy koszt. Jeśli chodzi o metaliczny dźwięk "doktorkidler" to warto zobaczyć czy np. śnieg nie przesunął jednej z osłon tłumika, albo gdzieś się tam nie dostał. Często się zdarza że ruszający się tłumik po prostu puka o jakąś osłonę i powstaje metaliczny dźwięk. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MICEN Opublikowano 30 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2010 Ja polecam w Poznaniu http://www.turbotech.pl/ Dostałem od ręki inną po regeneracji, funkcjonuje do dziś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 30 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2010 micen napisz za ile jeszcze ja dostales.... btw patrzac na allegro wyhaczylem takie cos .... http://allegro.pl/item902878445_turbina_turbosprezarka_nissan_primera_1_9_dci_wawa.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość srt8 Opublikowano 23 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2011 Witam Mam primerkę 2,2dci z 2003r. Miałem podobne objawy."Mechanicy" z serwisu Nissana stwierdzili- turbina. Trzeba wymienić-koszt regerowanej ok 3000zł z montażem.Jednak za namową kolegi odwiedziłem prywatny zakładzik.Cała naprawa kosztowała 200 zł. Okazało się że padł tz. "bączek podciśnienia" membranowy czujnik który reguluje ustawienie łopatek turbiny. Kupiłem go na allegro za 100 zł. Być może macie podobną usterkę. Pozdrawiam a gdzie sie znajduje ten zawor podcisnienia "baczek"??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 28 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2011 Weż lusterko i zajrzyj z tylu silnika to się dowiesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.