Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12] TURBINA ???


Gość matej86
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam okolo 3 miesiecy temu zakupiłem Primere 2004r 1.9 dci 130 tys.przebieg po przejechaniu 2.500tys km wymieniłem rozrzad, olej, filtry paliwa oleju

po odebraniu od mechanika zrobilem około 60 km po czym na trasie auto straciło moc i powoli przyspieszało na biegach w momencie obrotowym 1500-2100

Po zatrzymaniu sie i ponownym ruszeniu zaczą sie wydobywac biały dym z wydechu i (chrupanie, szeleszczenie)z pod maski po oddaniu go do mechanika

powiedziano mi ze to turbina sie zluzyla,podkreśle ze mechanicy ktorym oddałem auto nie maja zadnej aparatury do sprawdzenia, sprawdzono na (słuch i względne ogledziny) wiec nie jestem pewien czy ta czesc sie zepsuła bo niepotrzebna regeneracja czy wymiana turbiny to nie maly wydatek.

1.czy to mozliwe ze od wymiany tego rozrzadu uszkodzila sie turbina bo nie wiem czy warto robic ekpertyze ?

2.Czy po tym opisaniu sytuacji mogł by mi ktos doradzic co i jak mam zrobic ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam okolo 3 miesiecy temu zakupiłem Primere 2004r 1.9 dci 130 tys.przebieg po przejechaniu 2.500tys km wymieniłem rozrzad, olej, filtry paliwa oleju

po odebraniu od mechanika zrobilem około 60 km po czym na trasie auto straciło moc i powoli przyspieszało na biegach w momencie obrotowym 1500-2100

Po zatrzymaniu sie i ponownym ruszeniu zaczą sie wydobywac biały dym z wydechu i (chrupanie, szeleszczenie)z pod maski po oddaniu go do mechanika

powiedziano mi ze to turbina sie zluzyla,podkreśle ze mechanicy ktorym oddałem auto nie maja zadnej aparatury do sprawdzenia, sprawdzono na (słuch i względne ogledziny) wiec nie jestem pewien czy ta czesc sie zepsuła bo niepotrzebna regeneracja czy wymiana turbiny to nie maly wydatek.

1.czy to mozliwe ze od wymiany tego rozrzadu uszkodzila sie turbina bo nie wiem czy warto robic ekpertyze ?

2.Czy po tym opisaniu sytuacji mogł by mi ktos doradzic co i jak mam zrobic ?

Żaden ze mnie mechanik czy znawca, ale jak u mnie poszedł biały dym z rury to miałem tylko jedna diagnozę. Uszczelka głowicy. Jak się jednak okazało diagnoza była błędna bo to głowica pękła, ale to inna bajka... W ramach naprawy owej głowicy powiedziano mi, że turbina bierze olej. Jak to zdiagnozowali? Nie wiem do dziś... Musisz niestety czekać na poradę kogoś mądrzejszego:) Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem kiedys uszkodzoną turbinę w Mazdzie 6. Objawy były takie, że bardzo kopciła na biało/siwo, wręcz auto ginęło w dymie. Brała olej w oczach, około 100km to ubytek około 0,5-0,7 litra. Słychać było od czasu do czasu zgrzyt. Potem dowiedziałem się, że to łopatki zahaczały o korpus, stąd był ten dzwięk. Uszkodzenie było raczej nagłe. Wcześniej pojawiały się na krótko delikatne zgrzyty, ale mechanicy nie potrafili wskazac przyczyny, bo sami tego nie słyszeli, tylko ja o tym mówiłem. Notabene było to u mnie również po wymianie rozrządu, ale według mnie to nie była przyczyna. Rozrząd robiłem w serwisie pogwarancyjnym mazdy. Raczej tam wiedzą co robić. Sprawdź czy bierze olej, ponadto spalony olej czuć wyraźnie przy wydechu. Bardzo intensywny zapach przepracowanego oleju. Regeneracja turbiny koztowała mnie 1000zł + 200zł demontaż/montaż. Tak na marginesie robiłem to koło Wrocławia, mozna do nich wysłac turbine pocztą. Odeślą naprawioną.

Edytowane przez jarmarc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Żaden ze mnie mechanik czy znawca, ale jak u mnie poszedł biały dym z rury to miałem tylko jedna diagnozę. Uszczelka głowicy. Jak się jednak okazało diagnoza była błędna bo to głowica pękła, ale to inna bajka... W ramach naprawy owej głowicy powiedziano mi, że turbina bierze olej. Jak to zdiagnozowali? Nie wiem do dziś... Musisz niestety czekać na poradę kogoś mądrzejszego:) Powodzenia.

 

Witam

Nieco po czasie, ale odświeżę, bo szukam szukam i nic nie mogę znaleźć.

Jak zdiagnozowali cieknące turbo? Otóż żeby wyjąć głowicę, trzeba zdjąć rozrząd, turbinę itp. (przynajmniej w 2.2Di). Po wyjęciu turbiny w moim przypadku grzebali dalej i znaleźli mnóstwo oleju np. w IC, co oznacza, że turbinka jest na wykończeniu.

 

i tu moje pytanie - czy turbina 2.2dCi nadaje się do mojego 2.2Di? Domyślam się, że nie...

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość doktorkidler

hmmmmmm zaciekawił mnie ten temat bo u mnie w P12 z 204 roku 1.9 dci kombi mam podobny objaw tylko ze u mnie objawia sie to tym ze np podczas przyspieszania słychac taki jakis dziwny metaliczny dzwiek.....tak jak by cos sie oberwało i brzeczało bynajmniej mi sie to tak kojarzy...i tak sobie myslałem co to moze być ??? Hm sadzicie ze to moze byc turbina ???? Ostatnio faktycznie jkos ten wóz zrobił sie mułowaty jakos tak kiepsko jedzie i czasem mam wrazenie ze normalnie ledwo jedzie :(Czasem na postoju jak gazu dostanie to też tak brzeczy....

I teraz sobie tak mysle jak sprawdzić turbine ???? Mozecie kogos polecić w okolicy Warszawy ???

Edytowane przez doktorkidler
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam primerkę 2,2dci z 2003r. Miałem podobne objawy."Mechanicy" z serwisu Nissana stwierdzili- turbina. Trzeba wymienić-koszt regerowanej ok 3000zł z montażem.Jednak za namową kolegi odwiedziłem prywatny zakładzik.Cała naprawa kosztowała 200 zł.

Okazało się że padł tz. "bączek podciśnienia" membranowy czujnik który reguluje ustawienie łopatek turbiny.

Kupiłem go na allegro za 100 zł.

Być może macie podobną usterkę.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witajcie

Jeśli chodzi o Turbiny to w silniku 1,9DCi to niestety częsta przypadłość. Ten efekt który opisujesz "matej86" faktycznie wskazuje na turbinę. Wymiana rozrządu i oleju raczej nie miała nic wspólnego z tą usterką ... po prostu zbieg okoliczności.

Aby wyjąć turbinę w 1,9DCi na pewno nie trzeba zdejmować głowicy (wiem bo robiłem). Cała operacja z kanału trwa jakieś 2h. Turbinę robiłem w Mielcu (tak mi polecił znajomy mechanik i jestem zadowolony). Koszt operacji to 950zł.

Jeżdżenie bez turbiny jest ryzykowne, bo niedopalony olej leci na katalizator i może go uszkodzić, a to będzie spory dodatkowy koszt.

Jeśli chodzi o metaliczny dźwięk "doktorkidler" to warto zobaczyć czy np. śnieg nie przesunął jednej z osłon tłumika, albo gdzieś się tam nie dostał. Często się zdarza że ruszający się tłumik po prostu puka o jakąś osłonę i powstaje metaliczny dźwięk.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam

Mam primerkę 2,2dci z 2003r. Miałem podobne objawy."Mechanicy" z serwisu Nissana stwierdzili- turbina. Trzeba wymienić-koszt regerowanej ok 3000zł z montażem.Jednak za namową kolegi odwiedziłem prywatny zakładzik.Cała naprawa kosztowała 200 zł.

Okazało się że padł tz. "bączek podciśnienia" membranowy czujnik który reguluje ustawienie łopatek turbiny.

Kupiłem go na allegro za 100 zł.

Być może macie podobną usterkę.

Pozdrawiam

a gdzie sie znajduje ten zawor podcisnienia "baczek"???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...