Gość regaciarz Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2009 W niedzielę kupiłem Primerę 1995 rok 2.0 115 koni z gazem i coś grzechocze mi w silniku. Bez znaczenia, czy silnik ciepły czy zimny, czy na gazie czy na benzynie słychać grzechotanie, do 3 tyś obrotów pracuje jak diesel. Wymieniłem przewody WN i świece, auto wkręca się w obroty tak jak należy ale chyba jeszcze nie osiąga pełnej mocy. Auto ma 257 tyś przebiegu. Grzechocze tak jakby z góry silnika, z okolic rozrządu ale pewny nie jestem. Według mnie to rozrząd ale czy na pewno? Jeśli rozrząd to kupić kompletny czy wystarczy sam łańcuch? 2. Mam w samochodzie elektryczną antenę, która się po prostu nie chowa, jest cały czas wysunięta. Da się coś z tym zrobić? Bo niedługo komuś pod blokiem będzie przeszkadzać i najnormalniej ją połamie :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ZAHYR Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Co do grzechotania z okolicy korka wlewu oleju to najpewniej łańcuch - możliwe że masz stary / zły olej lub poprostu zuzycie łańcucha. Co do rozrządu to najlepiej wymieniać cały komplet. Sprawdzałeś czy dochodzi zasilanie do anteny? Jak podłączone jest sterowanie - z radia czy z zapłonu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość regaciarz Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2009 byłem u mechanika, zdjęliśmy pokrywę zaworów i łańcuch ma duże luzy więc zamawiam rozrząd. Dodatkowo wałek ssący jest w nie najlepszej kondycji, pierwsza krzywka od strony rozrządu jest już wyrobiona. Co do anteny to nie wiem skąd dostaje napięcie( czy w ogóle je dostaje). Może jutro dostanę przejściówki na iso to podepnę radio mercedesa, może antena się schowa( dotychczas był stary philips z takim nieładem w kablach, że nie wiem jakim cudem to działało) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Co do anteny to masz urwaną linkę od wysuwania - standard. Wstaw sobie normalną antenę i po problemie. Z resztą z rocznikiem coś mi się nie widzi u Ciebie bo '95 miały już antenę na dachu. Jeszcze jedną opcją jest dorwanie używki. Żeby dostać się do zasilania musisz otworzyć sobie tą klapkę po prawej stronie - tam gdzie masz podnośnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rybon Opublikowano 14 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2009 Co do anteny to masz urwaną linkę od wysuwania - standard. Wstaw sobie normalną antenę i po problemie. Z resztą z rocznikiem coś mi się nie widzi u Ciebie bo '95 miały już antenę na dachu. Jeszcze jedną opcją jest dorwanie używki. Żeby dostać się do zasilania musisz otworzyć sobie tą klapkę po prawej stronie - tam gdzie masz podnośnik. Kolego jestes w bledzie rocznik 95 nie zawsze mial antene na dachu, co do samej anteny racaj czesto sie to psuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość regaciarz Opublikowano 14 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2009 (edytowane) ja to mam w ogóle dziwną wersję jakąś elektryczne lusterka, 4x el. szyby, wspomaganie, poduszka powietrzna kierowcy, światła przeciwmgielne przednie, centralny zamek( był na pilota ale poprzedni właściciel go zgubił), bez immobilaizera( nie wiem jak się to poprawnie pisze), !bez ABS! i z klimatyzacją auto sprowadzane z Holandii. Dodam, że to 5-cio drzwiowy hatchback. Do anteny próbowałem się dobrać, miałem wszystko porozkręcane ale nie udało mi się ruszyć nakrętki mocującej antenę do błotnika( taki pierścień z dwoma otworami) edit: jak zdjąć hak? mam oryginalny ze zdejmowaną główką, doszedłem, że odciąga się w lewo zabezpieczenie i główkę przekręca się w lewo ale nie chce się ani przekręcić ani nie dam rady założyć zabezpieczenia z powrotem ma ktoś sposoby aby to ruszyć? Edytowane 14 Sierpnia 2009 przez regaciarz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość regaciarz Opublikowano 14 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2009 sry, że post pod postem ale nie wiem, czy edycja liczy się jako nowy post( jeśli nie to nikt jej nie zauważy) Podłączyłem radio z mercedesa i silniczek od anteny działa. Czy ktoś wie jak złożyć ręcznie tą antenę? po prostu złożyłbym tą, a pod deskę wrzuciłbym jakąś wewnętrzną bo na razie nie mam pieniędzy bawić się we wstawianie oryginalnej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość smyndrok Opublikowano 14 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2009 Ja swoja składałem na krótko: czerwony kabel z białym paskiem to informacja do sterownika, do pozostałych dwóch wpinasz plusza i minusza i heja:) ew odwracasz bieguny i leci w droga stronę. ps. w mojej znowu dzieje się tak, że przy rozkładaniu nie zatrzymuje się:/ Zgrzyt, pisk i płacz aż w końcu trybek lub taśme zgoli. Wina leży w sterowniku?? czy może jest tam jakaś krańcówka?? pozdrawiam!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 14 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2009 Radio nie ma prawdopodobnie remote'a do anteny. Napisz jakie masz radio to może uda się coś znaleźć. Rybon być może nie zaprzeczam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość smyndrok Opublikowano 15 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2009 Radio NoName, ale to nie przez nie, bo chwile wszystko działało. Pewnego razu się zacieło i tak aż do dziś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość regaciarz Opublikowano 15 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2009 1) ponawiam pytanie o nieszczęsny hak, jak to ruszyć? 2) Czy da się złożyć antenę ręcznie? może jest jakaś śrubka z boku do składania? bo nie wiem, czy da się wyjąć rozłożoną antenę :/ 3) Czy posiada ktoś normalną instrukcję do tego auta? Nie chcę sam naprawiam tylko najzwyklejszą instrukcję obsługi, takiej na forum nie widziałem *) Cały czas zastanawiam się, czy dobrze zrobiłem kupując tego Nissana, ale wątpliwości mijają gdy wsiadam do auta oprócz 5650zł za zakup dołożę ok. 1500zł bo to rozrząd to świece to inne badziewie. Pewnie gdyby właściciel nie mieszkał 200km ode mnie i nie musiałbym podejmować na szybko decyzji to bym nie kupił tego auta ale stało się i z rok muszę nim przejeździć. Do takich refleksji skłania mnie mój ojciec, który non stop powtarza, że złom kupiłem itp.( połowa pieniędzy moich połowa rodziców). Mimo, że to on głównie oglądał auto podczas kupna ma teraz jakieś dziwne pretensje do całego świata. No, ale co się dziwić człowiekowi, który na rozrządzie w Fiacie Ducato 2.0JTD, naszym jedynym źródle utrzymania przejechał !!!!200 000 km!!!! dodam, że jest tam najzwyklejszy pasek i wymiana według producenta po 120 000km. Na szczęście nie mamy tego Ducato, po 1,5 roku auto było tak dojechane, że strach było wsiadać, miało 320 tyś km 2002 rok, sprzedaliśmy je w tym roku, ojciec zrobił nim około 120 tyś km. Nowy właściciel włożył chyba 5 tyś w remont. Mam nadzieję, że to klekotanie to rozrząd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość smyndrok Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2009 jedynie na krotko kabelkami! ps. nie ma co sobie zycia obrzydzac:P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maniek-ol Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Ja u siebie antenę po prostu wciskałem ręką. Trzeba to robić ostrożnie , bo można połamać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość regaciarz Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2009 jedynie na krotko kabelkami! ps. nie ma co sobie zycia obrzydzac:P jeśli to było do mnie to właśnie antena dostaje napięcie, silniczek chodzi ale bat się nie chowa czyli na 100% linka Ręcznie też nie da rady, próbowałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mike_83 Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Regaciarz,podaj mi maila na pw,to wyślę Ci instrukcję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fago Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2009 te antene to odlacz wogole,u mnie to ona zwarcie robila i mi radio rozlaczala, najlepiej zwykla antene kupic i gdzies sobie zamontowac, a tamta odlaczyc i niech lepiej sobie sied tam gdzie siedziala, bo ciezko jest znalezc odpowiednik w te dziurke na tylnym nadkolu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość regaciarz Opublikowano 17 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2009 te antene to odlacz wogole,u mnie to ona zwarcie robila i mi radio rozlaczala, najlepiej zwykla antene kupic i gdzies sobie zamontowac, a tamta odlaczyc i niech lepiej sobie sied tam gdzie siedziala, bo ciezko jest znalezc odpowiednik w te dziurke na tylnym nadkolu ale ja właśnie chcę to zrobić kostka dawno odłączona, chcę ją teraz po prostu jakoś złożyć bo pod blokiem połamią Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 17 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2009 Wyjmij tą i wsadź normalną przykręcaną za 10zł jak ukradną to przynajmniej żal nie będzie. A tą odkręć w sposób następujący: włóż dwa śrubokręty w otworki, trzeci przełóż przez nie i odkręć (zrobić coś na wzór litery H lub U do góry nogami). W Haynesie na stronie 376 jest pokazane jak demontować antenę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość regaciarz Opublikowano 17 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2009 ja nie miałem jak przełożyć niczego przez śrubokręty bo antena się nie chowała. Dzisiaj rozebrałem, nasmarowałem i działa ale nie wysuwa się do końca, jedno ogniwo jest schowane bo akurat tyle linki się oderwało. Do odkręcenia użyłem specjalnego klucza, czegoś w stylu kombinerek. Rozrząd kupiony, jutro wieczorem auto do odebrania- jak grzechotanie nie ścichnie to lipa :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.