Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P10] 1.6 16v (GA16DE) kilka problemow z silnikiem


Gość ZAHYR

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Przekopałem kilkadziesiąt tematów i nie znalazłem satysfakcjonującej odpowiedzi na moje problemy, także prosze o nie blokowanie mojego tematu.

Primerka P10 94r z silnikiem GA16DE od zawsze na benzynce, bez gazu.

Silniczek zaczął mi ostatnio szwankować - stracił na mocy, zaczał głośno pracować, szarpie przy zmianie biegów, przy gwałtownym dodaniu gazu i obrotach poniżej 3000 również szarpie, robi tkzw żabki. Spalanie wzrosło o około 1,5l/100km, przy przyspieszaniu slychac czasami brzeczenie jakby w tlumiku, czasami gdy depne mocniej na gaz to czuć zapach benzyny. Czy możliwa jest taka opcja, że katalizator się posypał i przytkał mi wydech?

 

Innym problemem który niedawno się pojawił to dziwne rozładowywanie akumulatora - auto normalnie jezdzi, niby ładowanie ma ok, ale zdarza się że gdy zostawie na kilka godzin autko zgaszone, wsiadam do samochodu a tu niespodzianka - akumulor praktycznie rozładowany - czasami kilkanascie dni jest ok a tu nagle lipa i aku leży - niema na to reguły. Możliwe jest uszkodzenie regulatora napięcia na alternatorze?

 

Zauważyłem także że auto przy słabowatym aku ma problemu z odpalaniem - kręci bezskutecznie około 30s - 60s po czym akumulator jest rozladowany a silnik zalany, przy odpalaniu na kable musze troszke pokręcić i poooowoooli odpali a z wydechu unosi sie nieprzyjemny zapach i chlapie jakąś cieczą, oleju nie bierze, płynu chłodniczego od roku (20kkm) ubyło może 100ml, także też zerowe zużycie. Filtry, olej świece wymieniane wiosną, przewody wydają się też być ok - nie mają przebicia. Co do aparatu zapłonowego to na dniach postaram się wymienić palec i kopułkę. Jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Przekopałem kilkadziesiąt tematów i nie znalazłem satysfakcjonującej odpowiedzi na moje problemy, także prosze o nie blokowanie mojego tematu.

Primerka P10 94r z silnikiem GA16DE od zawsze na benzynce, bez gazu.

Silniczek zaczął mi ostatnio szwankować - stracił na mocy, zaczał głośno pracować, szarpie przy zmianie biegów, przy gwałtownym dodaniu gazu i obrotach poniżej 3000 również szarpie, robi tkzw żabki. Spalanie wzrosło o około 1,5l/100km, przy przyspieszaniu slychac czasami brzeczenie jakby w tlumiku, czasami gdy depne mocniej na gaz to czuć zapach benzyny. Czy możliwa jest taka opcja, że katalizator się posypał i przytkał mi wydech?

 

Innym problemem który niedawno się pojawił to dziwne rozładowywanie akumulatora - auto normalnie jezdzi, niby ładowanie ma ok, ale zdarza się że gdy zostawie na kilka godzin autko zgaszone, wsiadam do samochodu a tu niespodzianka - akumulor praktycznie rozładowany - czasami kilkanascie dni jest ok a tu nagle lipa i aku leży - niema na to reguły. Możliwe jest uszkodzenie regulatora napięcia na alternatorze?

 

Zauważyłem także że auto przy słabowatym aku ma problemu z odpalaniem - kręci bezskutecznie około 30s - 60s po czym akumulator jest rozladowany a silnik zalany, przy odpalaniu na kable musze troszke pokręcić i poooowoooli odpali a z wydechu unosi sie nieprzyjemny zapach i chlapie jakąś cieczą, oleju nie bierze, płynu chłodniczego od roku (20kkm) ubyło może 100ml, także też zerowe zużycie. Filtry, olej świece wymieniane wiosną, przewody wydają się też być ok - nie mają przebicia. Co do aparatu zapłonowego to na dniach postaram się wymienić palec i kopułkę. Jakieś pomysły?

 

 

Sprzęgło i akumulator wymień i będzie git.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myslisz ze takie nagłe rozładowywanie akumulatora jest winą samego aku?

 

Co do sprzęgła to chyba pomoże na szarpanie, ale co ze spadkiem mocy silnika, głośniejszą pracą itp?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myslisz ze takie nagłe rozładowywanie akumulatora jest winą samego aku?

 

Co do sprzęgła to chyba pomoże na szarpanie, ale co ze spadkiem mocy silnika, głośniejszą pracą itp?

W moim przypadku glosnosc pracy silnika wiazala sie z wymiana oleju i wyregulowaniem zaworow było od razu lepiej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do akumulatora to okazało się że pójdzie do wymiany - dobił go jednak uwalony regulator napięcia na alternatorze. Na akumulator i tak niedługo by przyszła pora, bo służył już ponad 5lat :)

 

W moim przypadku od wymiany oleju na polecany wszedzie valvoline maxlife 10w40 zaczely sie problemy z glosnoscia, nawet przy rozruchu zaczelo byc slychac łańcuszek. Na wcześniej zalanym shell helix silniczek pomimo swojego sporego przebiegu pracował idealnie, cichutko.

 

Jak w tym silniku reguluje sie zawory bo nie slyszalem jeszcze o tym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...