Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11]Duże ciśnienie w układzie chłodzenia


Gość artur26
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Przejechałem 12 km (temp. na połowie). Chwile po zgaszeniu silnika usłyszałem strzał. Jak sie okazało urwało kruciec plastikowy przy chłodnicy - najgrubsza rura . Co może być przyczyną takiego zachowania ? Powinno wygonić płyn do zbiornika wyrównawczego - tak się nie stało. Dodam że przewody przed usterką były lekko twardawe. To jest Primera P11 TD z 1998 r. Obawiam się najgorszego - uszczelka pod głowica lub głowica .Niezauważyłem bombli powietrza po otwarciu korka chłodnicy. Czekam na podpowiedzi.

Edytowane przez artur26
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem podobne objawy, winą może być mały obieg(termostat się nie otwiera)wywalało przewody,chłodnica pękła- od razu wymień korek od chłodnicy i ten termostat cały koszt to 60zł

Ja tak zrobiłem i pomogło ,choć mechanik twierdził twardo iż to głowica do roboty i za 3tys zrobi .Lepiej zacząć od tego a jak nie pomoże

to wtedy szukać dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witajcie.

Wymieniłem korek ale na 0,9 bar + termostat.

Narazie nie wysadza rury przy chłodnicy ale za to mam wachania temperatury na wskażniku - pływa od połowy dochodząc prawie do czerwonego pola.

Co może być przyczyną - wadliwy nowy termostat ?

Dodam że po przejechaniu 120 km rura dolna wychodząca od chłodnicy jest lekko ciepła .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. proponuję sprawdzić ilość płynu chłodzącego ,

2. no i czy czasem nie jest zapowietrzony.

Może to czujnik jest uszkodzony.Skoro nie wywala przewodów , czyli ciśnienie jest ok(u mnie też dolny przewód nie jest mocno gorący)

 

stawiam na to 2gie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Węzę w TD są zawsze twarde w końcu to silnik wysokoprężny i jest tam wysokie ciśnienie także w układzie chłodzenia. Też uważam że masz zapowietrzony układ. To co może się zepsuć to termostat, czujnik temperatury włączający wentylatory przy termostacie i wskaźnik temperatury+ jego czujnik znajdujący się w głowicy. Jeśli termostat jest sprawny i dobrze dobrany to powinien otwierać obieg duży. Korek powinien być na 1,2 Bara To skakanie wskazówki wynika moim zdaniem właśnie ze zbyt małej ilości płynu. Dopiero gdy zostanie dobrze rozgrzany i wzrośnie mocno jego ciśnienie, powoduje to otwarcie termostatu na chwilę i puszczenie płynu na chłodnicę, a potem znów wzrost temperatury i ciśnienia na zamkniętym termostacie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie

Wydaje mi się ze jest odpowietrzony układ - kilku krotnie dolewałem po ostygnieciu płynu chłodzącego do chłodnicy.(nieodpowietrzałem za pomocą odpowietrzenia nagrzewnicy )

Może kwestia tego ciśnienia (korek na 0,9 bar)

Dodam że przed awarią temperatura stała na połowie nawet w upały i ostrej jeżdzie jak na ten samochód.

Teraz mam tak ze wystarczy go przygazować pod góre i widać jak idzie w góre wskazówka (oczywiście wyłącza klimę).

Dla zainteresowanych tematem dodam że sprawdzałem płyn chłodniczy na zawartość dwutlenku węgla - nie wykazało - teoretycznie głowica OK.

Edytowane przez artur26
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie

Wydaje mi się ze jest odpowietrzony układ - kilku krotnie dolewałem po ostygnieciu płynu chłodzącego do chłodnicy.(nieodpowietrzałem za pomocą odpowietrzenia nagrzewnicy )

Może kwestia tego ciśnienia (korek na 0,9 bar)

Dodam że przed awarią temperatura stała na połowie nawet w upały i ostrej jeżdzie jak na ten samochód.

Teraz mam tak ze wystarczy go przygazować pod góre i widać jak idzie w góre wskazówka (oczywiście wyłącza klimę).

Dla zainteresowanych tematem dodam że sprawdzałem płyn chłodniczy na zawartość dwutlenku węgla - nie wykazało - teoretycznie głowica OK.

 

a może masz gdzieś zapchany układ????

Miałem taki przypadek, co prawda nie w nissanie że kolesiowi co dłuższy przejazd gotował sie układ i wszyscy twierdzili że to głowica, a okazało się że przewody nie były drożne co zmniejszało obieg wody ( płynu) w układzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem też taki przypadek, pękł ten gruby przewód na trasie ok. 800 km do Polski, pomoc drogowa nie miała takiego na stanie, mówili że to na pewno głowica. Na drugi dzień znalazłem mechanika i wymienił chłodnicę, pompę i termostat, czyli właściwie cały układ chłodzący. Najpierw mówili też że to głowica bo tak sie mogło wydawać. To jest chyba najbardziej "strategiczne" miejsce. Ale duże ciśnienie w moim przypadku to był zapchany układ, chłodnica zapchana a pompa do wymiany, mało co z niej zostało. Teraz jest ok, nic złego się nie dzieje - odpukać. Wskazówka zawsze w połowie

Slyszałem o pewnym sposobie, żeby w ekstremalnym przypadku jak gotuje sie płyn zroobic małą dziurkę w korku, ciśnienie sie zmnniejszy i podobno pozwoli to na kontynuację podróży.

Chmielo ma rację, po co zaczynać od głowicy, to może jest zakorodowany fragment układu .

Edytowane przez pafcio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu nie chodzi o to aby zrzucać czapę i pchać się w koszta (min 1000 zeta) za wymianę uszczelki i sprawdzanie szczelności. Po prostu przy zalewaniu płynu zostaje wypierane powietrze w górę (logiczne) które zbiera się właśnie w głowicy i dlatego odkręca się odpowietrznik i otwiera nagrzewnicę aby się go pozbyć z układu

 

Hmm Dziurawy korek to tak samo jak jak cieknąca chłodnica. Długa na tym nie zajedziesz. Owszem ciśnienie spadnie ale kosztem uciekającego płynu. Jak korek jest sprawny to nie trzeba go dziurawić, bo sam puści płyn na wyrównawczy jak mu ciśnienie wzrośnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Ja mam taki problem, że już drugi raz wskaźnik od temperatury skacze mi do góry pod czerwoną kreskę tak jak dziś. odkręciłem korek i dolałem aż 1.5 litra płynu chłodniczego a jakieś 4 tygodnie temu 2 litry dolewałem bo też mi się temperatura pokazała. Co może być przyczyną znikania płynu chłodniczego uszczelka pod głowicą? Jeżeli jest walnieta to jaki koszt?

Auto Primera P11 96r. 1,6 gaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daniele89 stojąc przodem do auta po lewej stronie masz pod kolektorem ssącym taką łączówkę gumową. Ona jest od obiegu chłodzenia. Sądzę, że tamtędy Ci zwiewa płyn. Prawdopodobnie zrobiła się dziurka, a jak nie to puściły obejmy troszkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli nie koniecznie uszczelka pod głowicą jak mawia dużo "mechaników" ?:) To troche się uspokoiłem bo jak gdzieś wcześniej przeczytałem, że ta wymiana kosztuje koło 1000 zł to się przeraziłem:P Zaraz pojade do jakiś mechaniorów i się dowiem;] dzięki:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem u znajomego mechanika i tak:

 

Układ chłodniczy wydaje się być szczelny, nie widać nigdzie wycieków.

Jest duże ciśnienie bo węże są gorące i twarde.

Olej wydaje się być czysty.

W aucie przy ciepłym nawiewie śmierdzi spalenizną.

Z rury wydechowej idzie lekki biały dymek i pluje wodą.

 

Wg. mechanika wszystko wskazuje na pękniętą uszczelke pod głowicą.

 

Za planowanie, mycie głowicy i wymiane uszczelki wyjdzie około 300-400zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie .

Z nowych obserwcji wynika że raczej bedzie termostat do wymiany (nowy) .

Po przejechaniu 12 km wentylatory kręcą na max. a rura dolna chłodnicy jest zimna jak i sama chłodnica.

Tylko góra chłodnicy jest gorąca.Coś jest skopane z dużym obiegiem.

Wymienie na stary termostat i dam znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

artur26, a czy po tym jak Ci wystrzeliło to wymieniałeś chłodnice czy tylko przykleiłeś kruciec? bo przyczyną wywalania płynu, przegrzewanie i duże ciśnienie może też być niedrożna chłodnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

artur26, a czy po tym jak Ci wystrzeliło to wymieniałeś chłodnice czy tylko przykleiłeś kruciec? bo przyczyną wywalania płynu, przegrzewanie i duże ciśnienie może też być niedrożna chłodnica.

Witaj.

Jest stara chłodnica i 2 obejmy - narazie nieściąga rury.

Tylko głupieje temperatura przy dobrej jeździe. Po za tym zimna chłodnica(tylko góra gorąca) jest po 12km a wentylatory wiadomo kręcą. Czujniki ok.

Chłodnica raczej ok ma dobry przepływ. Wydaje mi się że to termostat jakaś lipa francuzka.

Korek założyłem 1,1 Bara.

Edytowane przez artur26
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...