Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[WP12] Dymienie z rurki bagnetu


gall_anonim3

Rekomendowane odpowiedzi

Witam i od razu przechodzę do rzeczy.

Czy normalnym jest dymienie z rurki, do której wkłada się bagnet od oleju. Przy sprawdzaniu stanu oleju wydobywa się dym stamtąd dymek - jak z papierosa. Oczywiście dzieje się to jedynie gdy sprawdzam olej krótko po zgaszeniu silnika (5-10 min). Po dłuższym postoju nic takiego nie ma miejsca. Czy jest to oznaką czegoś niedobrego? Czy być może to olej spada z bagnetu i w kontakcie z gorącą obudową rurki się przepala i stąd to dymienie. Aczkolwiek przy kolejnych zanurzeniach nic takiego nie ma miejsca. Jest to krótkotrwałe, i jak wspomniałem, wygląda jak dymek z papierosa przez kilka sekund.

Pytam ponieważ odkąd mam Primerę WP12 (prawie rok) muszę ciągle dolewać oleju w ilościach 0.7l/1000km. A ostatnio chyba nawet to wzrosło, więc zastanawiam się czy może być to powiązane z tym, że auto przepala takie ilości oleju.

 

Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi.

 

PS. Czy można coś poradzić na to spalanie oleju czy tylko wymiana pierścieni jest jedynym ratunkiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe! same dobre wieści.

Silnik ma przebieg oryginalny, obecnie 115tys km przy czym mam go od 100tys. Od 15tys nie sprawia żadnych kłopotów poza wspomnianym żarciem oleju. Czy był przegrzany ciężko mi powiedzieć gdyż nie mam go od nowości. Mi na pewno się nie przegrzał. A dymienie zauważyłem już rok temu i przez ten czas nic niepokojącego się nie wydarzyło. W ASO Nissana był serwisowany 2 razy no i niby 1l/1000km jest normą aczkolwiek przyznają, że to najprawdopodobniej pierścienie. Nic poza tym nie zauważyli. Zobaczę po dłuższej jeździe czy nic spod korka oleju się nie wydobywa. Wiem że w starych autach sprawdzało się przedmuchy ściągając korek oleju podczas pracy silnika tylko nie jestem pewny czy to bezpieczne w tym modelu. Będę w ASO za niedługo to zwrócę im uwagę na ten fakt. Aczkolwiek wymiany pierścieni w ASO chciałbym uniknąć (3000PLN). Może dałoby się to taniej zrobić poza ASO. Ewentualnie swap silnika z jakiegoś anglika.

Dzięki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość slawek1956

dobra rada zacznij od uszczelniaczy zaworow,nie pchaj sie w calosc,a wogole to moze bys zmierzyl cisnienie w garnkach ,ew z wyniku wyjda naprawy,spalanie oleju po takim km to uszczelniacze zaworow... primera p11/144 1,6 174000 mil przebiegu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Jesli dymi z dołu silnika przez bagnet i do tego spala olej to pierscienie.

jesli auto normalnie jezdzi to po prostu masz silnik w gorszej kondycji i tyle. Powinienes wlewac bardziej lepki olej w tej sytuacji, mozesz ceramizer - bedzie mniej brał oleju.

Mozesz tez przywrócic silnikowi jego nominalna kondycje i moc wymieniajac pierscienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...