Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Modyfikacje wydechu, a zmiana mocy silnika


Gość 628749
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Co do wrażeń akustycznych nie narzekam jest głośny miałem okazje poprosić znajomego żeby przejechał się nim a ja stałem na zewnatrz i pracuje milo, gdy turbina zaczyna pracować słychać takie huuuuuu :P z wydechu .Pytanie co do odpięcia wtyczki wiem gdzie jest 5 sekund roboty tylko pytanie czy jest ważne kiedy ja odpinam tzn kiedy odpiąć wtyczkę tak aby zawór był zamknięty , wygląd wydechu niedługo sie zmieni będzie schowana końcówka pod zderzakiem skierowana w dol , z wiadomych względów ,wynik z hamowni będzie za tydzień

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do odłączenia samej kostki nie zdaje to egzaminu bo wywala checka ,chyba trzeba będzie ogarnąć patent zęby wsadzić tam rurkę o takiej samej średnicy co zawór egr a sam zawór podłączyć do kostki i przymocować go gdzieś luzem coś pomysł ala el tec

http://www.allegro.pl/item748996367_tuning_tdi_zamiennik_przepustnicy_egr_zobacz.html .Montowal ktos mbc w swoim dieslu oczywiscie zegar tez biore pod uwagę dużo rzeźby ? czy zlecić to komuś lepiej ile ta turbinka w 1.5 dci może maksymalnie dmuchać ?

 

co do stożka nie polecam w tym silniku wolny wydech plus wolny dolot według wielu z klubu renault jak wyczytałem powoduje odwrotne efekty do zamierzonych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem okazję wrzucić jakiś tam bardzo drogi dolot do 2.0 TDI SEAT Altea XL - co zresztą jest opisane w październikowym numerze GT no i przyznam że Auto bardzo dobrze zareagowało na takiego Stożka w zamkniętej obudowie, także potwiedziły to testy na drodze.

W Piku doszło nam 40Nm @ 2000obr.min a i dodam że testy robiliśmy bez odpinania auta z rolek, montaż dolotu zajął mi ok 25minut po czym testing...

Przy wartośćiach maks mocy i momentu wyszło bodajrze + 7KM i + 8Nm, ale najważniejsze że o wiele szybciej zaczęła na doładowanie wchodzić suszarka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widać chyba nikt tu nie zagląda...żeby było jaśniej:

 

Nissan Sunny '93

GA14DS

 

Chcę zrobić "kompletny" wydech przelotowy tzn. zamiast katalizatora przelotka AWG w obudowie kata, zamiast środkowego przelotka AWG, na końcu tłumik Apexi N1 Style, chyba, że uda mi się używkę Rage, czy Magnaflowa dopaść, wszystko połączone ryrami fi52 zewnątrz, tak mi polecono. Moje pytanie brzmi co z kolektorem i pierwszym katem ?

Zaadaptować kolek z innej wersji silnikowej ? (jakiej?), czy zostawić kolektor wywalić 1 kat i bezpośrednio z kolektora rurę poprowadzić do 2 kata? Dodam, że zabiegowi będzie towarzyszyć montaż dolotu na wzór "air-boxa made by Tomaszek" Pozdrawiam

Edytowane przez Arias
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnika na razie nie wymienię bo nie mam na to funduszy. Póki co student ;p Od kolektora ok. ale to jak nowy kolektor pospawać ? no 2" to chyba nie jest dużo jak na japończyka ? w 1.6 ludzie 2,25" montują, chyba że to mi sie przewidziało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydech będzie ze stali aluminiowej, bo takowe rurki znalazłem, wiec nieco lżejsza wersja, imitacja kata i tłumik środkowy tez z takowej stali jest wiec nieco lżejsze, a co do silnika to nie mam pewności czy to 1.4, czy 1.6 albo 1.4 z wałkami z 1.6 bo kopyto ma nieco znaczniejsze niż normalne 1.4, no dobrze to jaka najlepiej średnica do tego wydechu rurki i graty zawsze można o mniejszej średnicy kupić, pytam zanim kupiłem ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Litosci Bombel :\ chlopak pyta sie jaki wydech polozyc a nie czy i na jaki silnik wymienic. Jesli masz w ten sposob pomagac to daruj sobie.

 

Co do tematu wydechu... 2" w zupelnosci wystarcza do tego silnika. Wieksza srednica po prostu nie ma sensu. Odrazu powiem, ze na srodkowym przelocie AWG + koncowy N1 bedzie glosno. Po prostu wywal kata a w srodek daj ten AWG. 2 srodkowe przeloty niewiele wycisza caly uklad a dorzuca ci jedynie wagi. Jesli masz dojscie do kwasowki w dobrej cenie i do TIG-a to spokojnie mozesz klasc z kwasa, chociaz uwazam, ze to bedzie spory wydatek i jesli autem nie chcesz posmigac troche dluzej to nieoplacalny.

Wydech od GTI nie ma srednicy (zewnetrznej) 2", ma troche mniej, zdaje sie 47mm. Silniki GA14DE i GA16DE to juz wogole jakies cienkie fifki maja (cos ok 42mm z zewnatrz).

 

Jesli chodzi o kolektor to najprosciej bedzie wrzucic 4-2-1 made in china ;) (jesli sie zdecydujesz to wal na priv, podam ci namiary na kolesia). Sama zmiana kolektora daje jakies 6KM i 10Nm (sam sprawdzalem). Taki zestawik z kolektorem i 2 tlumikami + rurki za 750zl moglbys juz dostac (ceny allegro). Do tego dolot taki jak napisales i powinno byc zdecydowanie lepiej

 

pzdr

rz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

odgrzewam kotleta, ale tutaj było cosniecos o wydechach w dieslu...

 

Posiadam Almerę Tino 2,2di i na wiosnę planuję decat.

Czy w tym silniku da to spodziewany efekt? Wiem, że pompa VP-44 (mimo najmocniejszego sterownika w tej wersji) ogranicza mnie do 150KM max, ale chciałbym uzyskać wyższą elastyczność i trochę pozbyć turbodziury poniżej 1800 obrotów.

 

Czy też gra jest niewarta świeczki, bo wydech i tak nie blokuje tego silnika?

 

Jeśli jednak warto sie bawić to:

Jak dobrze policzyć rezonans wydechu?

Ponieważ silnik to 'zespół naczyń połączonych' to najpierw robić dolot, czy wydech?

Na którym etapie przemapować komputer?

 

Dzięki z góry i jeszcze raz sorka za odgrzew roku ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej hej wszystkim ;) czytajac posty, zaczynam sie zastanawiac, nie obrazajac, ani ujmujac nikomu, czy ktokolwiek wie o czym pisze... Patrzac na date, podejrzewam, ze temat zaczyna smierdziec stechlizna, aczkolwiek ktos - tak jak ja - moze wejsc tu jako nowa osoba z ciekawosci, poczyta i narobi krzywdy swojemu/nie swojemu pojazdowi, a co gorsza ucierpia ludzie....

 

Wiec zacznijmy od tego, ze silniki 2 suwowe potrzebuja wydechu... Bez niego mozna narobic sobie krzywdy... Silnik halasuje, strzela marchewami, ale na dobra sprawe traci znaczna czesc mocy...

 

Silniki 4 suwowe - wydech musi byc ;) Sztuka jest prosta - chcesz uzyskac mozliwie najlepszy efekt (moc, dzwiek) - zacznij od poczatku... Kolektory wydechowe (tzw barany), przelotowy wydech o ok 0.5" wiekszej srednicy od oryginalnej rureczki i koniecznie komorowy koncowy... Spaliny musza byc sprezane przy wylocie, aby rezonans byl wlasciwy, a efekt korzystny. Dzwiek bedzie rasowy, ale nie bedzie robic wstydu zbyt wysokim natezeniem dB przy marnych osiagach (nie bedzie cichy, ale pozdrawiam Mugeny w Hondach ;) )

 

Usuwanie katalizatorow - w benzynie jak i w dieslu jest mozliwe, w dieslu powiedzialbym wrecz wskazane, ale nie jest tanie... Dlaczego? Wyciac kata wspawac rure - zabieg kosztujacy okolo 150zl. U kazdego pierwszego spawacza. Mowa o zabiegu usunieca katalizatora przy zupelnie seryjnym wydechu (zmiana koncowego jest ok). Tylko jezeli chcecie osiagnac cos wiecej niz 'Ty, gada jakby lepiej, nawet ryczy' - nie zalujcie pieniedzy na regulacje... Zwlaszcza diesla... Turbo sie nie dlawi, spaliny bez oporow uciekaja. Ale komputer zasilajacy dawke mieszanki i wszystkich parametrow - niestety jest wyregulowany pod katalizator i bez katalizatora mozemy wrecz stracic osiagi, moc, moment... Spalanie wzrosnie. A przeciez nie o to chodzi...

 

Wiec dobra rada - kazde zabawy wydechem powinny sie konczyc regulacja !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki Rossi za fachową wypowiedź.

Planuję średnicę wydechu wg. reguły najwęższego elementu dolotu.

Decat ma przede wszystkim pomóc w rozkręcaniu się turbiny - na hałasie mi nie zależy :)

Regulacja po zastąpięniu katalizatora rurą przelotową - oczywistość.

 

Podstawowe pytanie brzmi jednak - najpierw wydech, czy dolot?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 1 rok później...

Jeszcze jedno pytanie - czy kolektory od silników 2,2di i DCI były różne?

"Na oko" wyglądają podobnie, ale przecież DCI miał większą turbinę (GT1752V, zamiast GT1549)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...