Krzysztof48 Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2009 /Niestety wyszukiwarka tego nowego forum nie działa efektywnie, dlatego pozwalam sobie na założenie tematu dotyczącego usterki ABS-u w primerze./ W mojej primerze kombi z 2000 roku podczas jazdy zapaliła się kontrolka ABS i za każdym ponownym uruchomieniem silnika zapala się po krótkiej chwili. Czujniki ABS-u zostały sprawdczone KTS-em i na podstawie jego wskazań - są sprawne. Kasowanie błędu nie pomogło. ABS nie działa, kontrolka się świeci. Co może być przyczyną? Zastanawiam się, czy to nie pompa? Może ktoś z Was miał podobny problem i zechciałby mi pomóc, sygerując jakieś rozwiązanie problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BULI Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2009 /Niestety wyszukiwarka tego nowego forum nie działa efektywnie, dlatego pozwalam sobie na założenie tematu dotyczącego usterki ABS-u w primerze./ W mojej primerze kombi z 2000 roku podczas jazdy zapaliła się kontrolka ABS i za każdym ponownym uruchomieniem silnika zapala się po krótkiej chwili. Czujniki ABS-u zostały sprawdczone KTS-em i na podstawie jego wskazań - są sprawne. Kasowanie błędu nie pomogło. ABS nie działa, kontrolka się świeci. Co może być przyczyną? Zastanawiam się, czy to nie pompa? Może ktoś z Was miał podobny problem i zechciałby mi pomóc, sygerując jakieś rozwiązanie problemu. W mojej primerce żaden KTS nie był w stanie się połączyć z ABSem, połączyli się w ASO Consultem. Sprawdź oporność czujników. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2009 /Niestety wyszukiwarka tego nowego forum nie działa efektywnie, dlatego pozwalam sobie na założenie tematu dotyczącego usterki ABS-u w primerze./ W mojej primerze kombi z 2000 roku podczas jazdy zapaliła się kontrolka ABS i za każdym ponownym uruchomieniem silnika zapala się po krótkiej chwili. Czujniki ABS-u zostały sprawdczone KTS-em i na podstawie jego wskazań - są sprawne. Kasowanie błędu nie pomogło. ABS nie działa, kontrolka się świeci. Co może być przyczyną? Zastanawiam się, czy to nie pompa? Może ktoś z Was miał podobny problem i zechciałby mi pomóc, sygerując jakieś rozwiązanie problemu. [/quote Dużo jest na temat ABS - system ABS przy każdym ponownym przekręceniu stacyjki kasuje błędy. ) Sprawdził bym każdy czujnik , rezystancja powinna być około 1,8 z tego co pamiętam. (częstym przypadkiem jest utlenianie się przewodów czujnika) Pompy raczej rzadko siadają , opisz czy kontrolka zapala się dopiero przy ruszaniu czy już na postoju . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysztof48 Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Kontrolka zapala się po ruszeniu. Czasem zapali się po kilkudziesięciu sekudach, czasem po wyjechaniu z garażu. Dziś mechanik skasował mi błąd. Kontrolka zapaliła się po przejechaniu ca 200 metrów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Kontrolka zapala się po ruszeniu. Czasem zapali się po kilkudziesięciu sekudach, czasem po wyjechaniu z garażu. Dziś mechanik skasował mi błąd. Kontrolka zapaliła się po przejechaniu ca 200 metrów. Mechanik ci nie skasował błędu , bo ABS się zeruje po każdym wyłączeniu stacyjki. Poruszaj przewodami(pozginaj w różne strony ) od czujników przy kołach i zobacz po jakim czasie zapali ci się kontrolka . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BULI Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Mechanik ci nie skasował błędu , bo ABS się zeruje po każdym wyłączeniu stacyjki. Poruszaj przewodami(pozginaj w różne strony ) od czujników przy kołach i zobacz po jakim czasie zapali ci się kontrolka . Moje miały oporność ca. 1,67. Uszkodzony chyba do konca skali skoczyl jak przewodem ruszyłem. Może wyjmij wtyczki czujników i sprawdź styki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tmx Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Też tak miałem - wczoraj naprawiłem. Najpierw wymieniłem 3cm przerwanego kabla - ale raz działało a raz nie. Rozebrałem jeszcze raz z postanowieniem żeby kabel wstawiany był od jednego mocowania do drugiego. Podczas zdejmowania izolacji z kabelka abs'u przerwał sie on 2 cm dalej. To miejse powodowalo problemy. |Dziś smigałem troche po miescie i wszystko gra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Też tak miałem - wczoraj naprawiłem. Najpierw wymieniłem 3cm przerwanego kabla - ale raz działało a raz nie. Rozebrałem jeszcze raz z postanowieniem żeby kabel wstawiany był od jednego mocowania do drugiego. Podczas zdejmowania izolacji z kabelka abs'u przerwał sie on 2 cm dalej. To miejse powodowalo problemy. |Dziś smigałem troche po miescie i wszystko gra. Ja wstawiłem cały nowy przewód od czujnika aż do kostki , ponad 6 miesięcy i wszystko ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BULI Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Też tak miałem - wczoraj naprawiłem. Najpierw wymieniłem 3cm przerwanego kabla - ale raz działało a raz nie. Rozebrałem jeszcze raz z postanowieniem żeby kabel wstawiany był od jednego mocowania do drugiego. Podczas zdejmowania izolacji z kabelka abs'u przerwał sie on 2 cm dalej. To miejse powodowalo problemy. |Dziś smigałem troche po miescie i wszystko gra. Ja tez tak miałem - najpierw sztukowanie - nie opłacało się i tak musiałem kupić nowy czujnik - w zimie miałem problemy, wilgoć, sól - szybko prowizorka przestała działać także do zimy macie czas na wymianę prowizorek na nowy czujnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
snowak1 Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2009 /Niestety wyszukiwarka tego nowego forum nie działa efektywnie, dlatego pozwalam sobie na założenie tematu dotyczącego usterki ABS-u w primerze./ W mojej primerze kombi z 2000 roku podczas jazdy zapaliła się kontrolka ABS i za każdym ponownym uruchomieniem silnika zapala się po krótkiej chwili. Czujniki ABS-u zostały sprawdczone KTS-em i na podstawie jego wskazań - są sprawne. Kasowanie błędu nie pomogło. ABS nie działa, kontrolka się świeci. Co może być przyczyną? Zastanawiam się, czy to nie pompa? Może ktoś z Was miał podobny problem i zechciałby mi pomóc, sygerując jakieś rozwiązanie problemu. U mnie kontrolka sie nie pali, ale słysze jak załącza się ABS nawet jak nie hamuje (nie wiem czy załączają się elektrozawory które tam są, czy też pompa - a może wszystko)... Pojeździłem troche z wypiętym bezpiecznikiem ABS i tego efektu nie było. Wygląda że też muszę zacząć od sprawdzenia czujników, zębatki na przegubit itd... A z wyszukiwarką to lipa - panowie administratorzy: może by coś z tym zrobił??? Nie da się wyszukać niczego związanego z ABS.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysztof48 Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Dziękuję wszystkim za pomoc. Wasze sugestie pozwoliły na znacznie łatwiejszą naprawę. Uszkodzeniu uległ lewy czujnik przedniego koła, a dokładniej przewody. Ciekawostką było to, że jak samochód stał na kołach to czujnik działał. Jak się go podniosła i ruszyło kołami, wówczas oprność na czujniku pojawiała się w granicach 1,5 do 25,5 kOm. Raz jeszcze wielkie dzięki. A tak, przy okazji, odnośnie naszego nowego forum. Baza danych dla wyszukiwarki nie przyjmuje słów krótszych niż cztery litery. Nawet to dobre określenie dla tej nowości Więc jeśli szuka się tematów związanych z ABS - wyszukiwraka zwraca błąd. A przecież w parametrach można ustawić zamiast 4, trzy litery. Ponadto, wyszukiwarka nie szuka kontekstowo tylko wynajduje pojedyńcze słowa. A zatem jeśli będziemy szukać tematu: "problem z ABS", wówczas w wynikach znajdziemy posty typu: "mam ten sam problem , zadzownilem do... " A jeśli wprowadzę tekst "p11 abs" to otrzymam komunikat: "brak wyników dla p11 abs" Wnisek jest jeden. Jeśli autorzy wyszukiwarki nie poprawią tego, to administratorzy będę mieli mnóstwo postów powtarzających się tematycznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
snowak1 Opublikowano 21 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2009 u mnie w końcu wczoraj zapaliła się lampka ABS w trakcie jazdy. Zczytałem kod błędu (zwierając do masy odpowiedni pin w złączu diagnostycznym i licząc mrugania lampki - jak to opisane jest w manualu do p11.144) i wyszedł mi błąd 21 - czyli czujnik prawego przedniego koła. Mam nadzieje ze to przewody jak w większości przypadków opisywanych na forum - w weekend powalcze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysztof48 Opublikowano 21 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2009 Kup sobie nowy czujnik. Nie sztukuj przewodów. Szkoda czasu i wysiłku. Doświadczenie kolegów pokazuje, że w tym przypadku prowizorka nie przetrwa warunków drogowych. Pamiętaj, ten przewód wciąż pracuje i jest narażony na ciągłe drgania i zgięcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość chmielo Opublikowano 21 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2009 witam . Mam tak- abs nie działa, kontrolka się nie zapala, żadnych błędów mi nie wywala.O co chodzi? Ma ktoś pomysł ? Z góry dziękuje za podpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysztof48 Opublikowano 21 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2009 Po pierwsze proponuję diagnozować w ASO. Oni mają komputerowe urządzenie, które potrafii odczytać przyczynę. W przeciwnym wypadku pozostaje sprawdzenie: 1. żarówmki w desce rozdzielczej, 2. czujników 3. i agregatu ABS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
snowak1 Opublikowano 21 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2009 (edytowane) witam . Mam tak- abs nie działa, kontrolka się nie zapala, żadnych błędów mi nie wywala.O co chodzi? Ma ktoś pomysł ? Z góry dziękuje za podpowiedź. A kontrolka ABS zapala Ci się na 1 sekundę po przekręceniu kluczyka? Możesz wypiąć bezpiecznik od ABS wtedy powinna palic się cały czas (na pewno przy włączonym silniku)... Masz P11 czy P11.144? bo P11 były też bez ABS (a przynajmniej w instrukcji są schematy układu hamulcowego w wersji bez ABS) Edytowane 21 Sierpnia 2009 przez snowak1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ADAM01 Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2009 W swojej Primce też walczę od jakiegoś czasu z czujnikami abs. Co trochę się pierdaczy to lewa, to prawa strona. Z lewej kupiłem nowy czujnik co sie okazało od nowosci miał naderwany jeden przewód i przy skrecie na max w prawo abs się zozłączał. Pomyślałem ze go zareklamuje bo miał 2 m-ce i tu moje zdziwienie: części elektroniczne nie podlegają gwarancji (bynajmniej w Intercarsie) musiałem go polutować, ale po miesiącu znowu gdzieś przerwało. Jestem już nieźle wkur.... Chyba zmienię obie zwrotnice na używki. Itu mam pytanie czy zwrotnica od P10 pasuje do P11? Bo na szukajce coś nie mogę znaleźć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość chmielo Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Itu mam pytanie czy zwrotnica od P10 pasuje do P11? Bo na szukajce coś nie mogę znaleźć. Pasują - zestaw naprawczy "kanaco" ok 65zł na allegro wystarcza do reanimacji- wymieniłem osobiście działa, oprócz mego ABSu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Scyzor Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Po pierwsze proponuję diagnozować w ASO. Oni mają komputerowe urządzenie, które potrafii odczytać przyczynę. W przeciwnym wypadku pozostaje sprawdzenie: 1. żarówmki w desce rozdzielczej, 2. czujników 3. i agregatu ABS Zapomniałeś o najbardziej trywialnym powodzie... Mi kiedyś ktoś poluzował bezpiecznik. Też długo się zastanawiałem o co chodzi. pozdrawiam, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klonek Opublikowano 21 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2011 dmx81, <piwo> dla ciebie i to wielkie udalo sie odczytac bledy wyswietla kod nr 25- czujnik predkości koła przednie LH - obwód otwarty wymienilem czujnik na drugi sprawny opornosc na nim wynosila 1650 Ohm mierzone przed wlozeniem i po zlozeniu juz na wtyczce, bledy po starym czujniku wykasowane pokazywalo tylko kod 12 czyli ok po tygodniu zapalila sie znow kontrolka wyswietla znow kod 25- czujnik predkosci kola przedniego LH- obwod otwarty mierzac jego opornosc na wtyczce nic nie pokazuje dodam ze przewod jest w polowie lutowany i mierzony tez na tych lutach w polowie i tez nie pokazuje zadnych wartosci co moze byc przyczyna takiego zachowania ?? ze wymieniony czujnikj po tygodniu przestal dzialac?? na poczatku jeszcze z tym pierwszym czyjnikiem bylo tak ze wlaczal mi sie ABS tuz przed samym zatrzymaniem samochodu moze cos jest z pierscieniem?? ale sprawdzalem krecilem piasta i patrzylem na niego i nie jest pekniety co bedzie jak wymienie czujnik jeszcze raz i bedzie to samo tylko koszta :-/ prosze o rady moze pomozecie rozwiazac moj problem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adambyw Opublikowano 21 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2011 Pierścień nie ma żadnego wpływu na opór czujnika. Przerwa to uszkodzenie cewki czujnika lub kabla i tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobytempelton Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Może to komuś pomorze , mi ostatnio w p11 z 99r zapalała się kontrolka od abs gdy cofałem lub w ostrych zakrętach, tak abs pracował poprawnie, gdy zdjąłem koła okazało się że czujniki od abs były oblepione-przymagnesowane kawałkami rdzy i pozostałościami z tarcz i klocków hamulcowych, wyczyściłem i pomogło, działa wszystko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek_S Opublikowano 1 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2011 A u mnie jest problem z prawym tylnym czujnikiem Błąd 31 - otwarty obwód czujnika prawy tył. Czujnik jest sprawny - oporność 1,7k ohma, kable są ok, na wtyczce do sterownika ABS połączenie jest i czujnik "widać". Na 99% popsuł się sam sterownik. Muszę od kogoś wykręcić sprawny i podmienić Co ciekawe taki sam jak ja mam w primerze jest chyba w toyocie avensis z 2001 przed liftem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.