Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11/W11] ABS nie działa


Krzysztof48
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

/Niestety wyszukiwarka tego nowego forum nie działa efektywnie, dlatego pozwalam sobie na założenie tematu dotyczącego usterki ABS-u w primerze./

 

W mojej primerze kombi z 2000 roku podczas jazdy zapaliła się kontrolka ABS i za każdym ponownym uruchomieniem silnika zapala się po krótkiej chwili. Czujniki ABS-u zostały sprawdczone KTS-em i na podstawie jego wskazań - są sprawne. Kasowanie błędu nie pomogło.

 

ABS nie działa, kontrolka się świeci. Co może być przyczyną?

 

Zastanawiam się, czy to nie pompa?

 

Może ktoś z Was miał podobny problem i zechciałby mi pomóc, sygerując jakieś rozwiązanie problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

/Niestety wyszukiwarka tego nowego forum nie działa efektywnie, dlatego pozwalam sobie na założenie tematu dotyczącego usterki ABS-u w primerze./

 

W mojej primerze kombi z 2000 roku podczas jazdy zapaliła się kontrolka ABS i za każdym ponownym uruchomieniem silnika zapala się po krótkiej chwili. Czujniki ABS-u zostały sprawdczone KTS-em i na podstawie jego wskazań - są sprawne. Kasowanie błędu nie pomogło.

 

ABS nie działa, kontrolka się świeci. Co może być przyczyną?

 

Zastanawiam się, czy to nie pompa?

 

Może ktoś z Was miał podobny problem i zechciałby mi pomóc, sygerując jakieś rozwiązanie problemu.

 

W mojej primerce żaden KTS nie był w stanie się połączyć z ABSem, połączyli się w ASO Consultem. Sprawdź oporność czujników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

/Niestety wyszukiwarka tego nowego forum nie działa efektywnie, dlatego pozwalam sobie na założenie tematu dotyczącego usterki ABS-u w primerze./

 

W mojej primerze kombi z 2000 roku podczas jazdy zapaliła się kontrolka ABS i za każdym ponownym uruchomieniem silnika zapala się po krótkiej chwili. Czujniki ABS-u zostały sprawdczone KTS-em i na podstawie jego wskazań - są sprawne. Kasowanie błędu nie pomogło.

 

ABS nie działa, kontrolka się świeci. Co może być przyczyną?

 

Zastanawiam się, czy to nie pompa?

 

Może ktoś z Was miał podobny problem i zechciałby mi pomóc, sygerując jakieś rozwiązanie problemu.

[/quote

Dużo jest na temat ABS - system ABS przy każdym ponownym przekręceniu stacyjki kasuje błędy. )

Sprawdził bym każdy czujnik , rezystancja powinna być około 1,8 z tego co pamiętam. (częstym przypadkiem jest utlenianie się przewodów czujnika)

Pompy raczej rzadko siadają , opisz czy kontrolka zapala się dopiero przy ruszaniu czy już na postoju .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontrolka zapala się po ruszeniu. Czasem zapali się po kilkudziesięciu sekudach, czasem po wyjechaniu z garażu.

Dziś mechanik skasował mi błąd. Kontrolka zapaliła się po przejechaniu ca 200 metrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontrolka zapala się po ruszeniu. Czasem zapali się po kilkudziesięciu sekudach, czasem po wyjechaniu z garażu.

Dziś mechanik skasował mi błąd. Kontrolka zapaliła się po przejechaniu ca 200 metrów.

Mechanik ci nie skasował błędu , bo ABS się zeruje po każdym wyłączeniu stacyjki.

Poruszaj przewodami(pozginaj w różne strony ) od czujników przy kołach i zobacz po jakim czasie zapali ci się kontrolka .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik ci nie skasował błędu , bo ABS się zeruje po każdym wyłączeniu stacyjki.

Poruszaj przewodami(pozginaj w różne strony ) od czujników przy kołach i zobacz po jakim czasie zapali ci się kontrolka .

 

Moje miały oporność ca. 1,67. Uszkodzony chyba do konca skali skoczyl jak przewodem ruszyłem.

 

Może wyjmij wtyczki czujników i sprawdź styki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak miałem - wczoraj naprawiłem. Najpierw wymieniłem 3cm przerwanego kabla - ale raz działało a raz nie. Rozebrałem jeszcze raz z postanowieniem żeby kabel wstawiany był od jednego mocowania do drugiego. Podczas zdejmowania izolacji z kabelka abs'u przerwał sie on 2 cm dalej. To miejse powodowalo problemy. |Dziś smigałem troche po miescie i wszystko gra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak miałem - wczoraj naprawiłem. Najpierw wymieniłem 3cm przerwanego kabla - ale raz działało a raz nie. Rozebrałem jeszcze raz z postanowieniem żeby kabel wstawiany był od jednego mocowania do drugiego. Podczas zdejmowania izolacji z kabelka abs'u przerwał sie on 2 cm dalej. To miejse powodowalo problemy. |Dziś smigałem troche po miescie i wszystko gra.

 

Ja wstawiłem cały nowy przewód od czujnika aż do kostki , ponad 6 miesięcy i wszystko ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak miałem - wczoraj naprawiłem. Najpierw wymieniłem 3cm przerwanego kabla - ale raz działało a raz nie. Rozebrałem jeszcze raz z postanowieniem żeby kabel wstawiany był od jednego mocowania do drugiego. Podczas zdejmowania izolacji z kabelka abs'u przerwał sie on 2 cm dalej. To miejse powodowalo problemy. |Dziś smigałem troche po miescie i wszystko gra.

 

Ja tez tak miałem - najpierw sztukowanie - nie opłacało się i tak musiałem kupić nowy czujnik - w zimie miałem problemy, wilgoć, sól - szybko prowizorka przestała działać także do zimy macie czas na wymianę prowizorek na nowy czujnik :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

/Niestety wyszukiwarka tego nowego forum nie działa efektywnie, dlatego pozwalam sobie na założenie tematu dotyczącego usterki ABS-u w primerze./

 

W mojej primerze kombi z 2000 roku podczas jazdy zapaliła się kontrolka ABS i za każdym ponownym uruchomieniem silnika zapala się po krótkiej chwili. Czujniki ABS-u zostały sprawdczone KTS-em i na podstawie jego wskazań - są sprawne. Kasowanie błędu nie pomogło.

 

ABS nie działa, kontrolka się świeci. Co może być przyczyną?

 

Zastanawiam się, czy to nie pompa?

 

Może ktoś z Was miał podobny problem i zechciałby mi pomóc, sygerując jakieś rozwiązanie problemu.

 

 

U mnie kontrolka sie nie pali, ale słysze jak załącza się ABS nawet jak nie hamuje (nie wiem czy załączają się elektrozawory które tam są, czy też pompa - a może wszystko)... Pojeździłem troche z wypiętym bezpiecznikiem ABS i tego efektu nie było.

 

Wygląda że też muszę zacząć od sprawdzenia czujników, zębatki na przegubit itd...

 

A z wyszukiwarką to lipa - panowie administratorzy: może by coś z tym zrobił??? Nie da się wyszukać niczego związanego z ABS....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za pomoc. Wasze sugestie pozwoliły na znacznie łatwiejszą naprawę. Uszkodzeniu uległ lewy czujnik przedniego koła, a dokładniej przewody.

Ciekawostką było to, że jak samochód stał na kołach to czujnik działał. Jak się go podniosła i ruszyło kołami, wówczas oprność na czujniku pojawiała się w granicach 1,5 do 25,5 kOm.

 

Raz jeszcze wielkie dzięki.

 

 

A tak, przy okazji, odnośnie naszego nowego forum. Baza danych dla wyszukiwarki nie przyjmuje słów krótszych niż cztery litery. Nawet to dobre określenie dla tej nowości :rolleyes: Więc jeśli szuka się tematów związanych z ABS - wyszukiwraka zwraca błąd. A przecież w parametrach można ustawić zamiast 4, trzy litery. Ponadto, wyszukiwarka nie szuka kontekstowo tylko wynajduje pojedyńcze słowa. A zatem jeśli będziemy szukać tematu: "problem z ABS", wówczas w wynikach znajdziemy posty typu: "mam ten sam problem , zadzownilem do... "

 

A jeśli wprowadzę tekst "p11 abs" to otrzymam komunikat: "brak wyników dla p11 abs"

Wnisek jest jeden. Jeśli autorzy wyszukiwarki nie poprawią tego, to administratorzy będę mieli mnóstwo postów powtarzających się tematycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie w końcu wczoraj zapaliła się lampka ABS w trakcie jazdy. Zczytałem kod błędu (zwierając do masy odpowiedni pin w złączu diagnostycznym i licząc mrugania lampki - jak to opisane jest w manualu do p11.144) i wyszedł mi błąd 21 - czyli czujnik prawego przedniego koła. Mam nadzieje ze to przewody jak w większości przypadków opisywanych na forum - w weekend powalcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup sobie nowy czujnik. Nie sztukuj przewodów. Szkoda czasu i wysiłku. Doświadczenie kolegów pokazuje, że w tym przypadku prowizorka nie przetrwa warunków drogowych.

Pamiętaj, ten przewód wciąż pracuje i jest narażony na ciągłe drgania i zgięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze proponuję diagnozować w ASO. Oni mają komputerowe urządzenie, które potrafii odczytać przyczynę.

W przeciwnym wypadku pozostaje sprawdzenie:

 

1. żarówmki w desce rozdzielczej,

2. czujników

3. i agregatu ABS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam . Mam tak- abs nie działa, kontrolka się nie zapala, żadnych błędów mi nie wywala.O co chodzi?

Ma ktoś pomysł ? Z góry dziękuje za podpowiedź.

 

A kontrolka ABS zapala Ci się na 1 sekundę po przekręceniu kluczyka?

Możesz wypiąć bezpiecznik od ABS wtedy powinna palic się cały czas (na pewno przy włączonym silniku)...

Masz P11 czy P11.144? bo P11 były też bez ABS (a przynajmniej w instrukcji są schematy układu hamulcowego w wersji bez ABS)

Edytowane przez snowak1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W swojej Primce też walczę od jakiegoś czasu z czujnikami abs. Co trochę się pierdaczy to lewa, to prawa strona.

Z lewej kupiłem nowy czujnik co sie okazało od nowosci miał naderwany jeden przewód i przy skrecie na max w prawo abs się zozłączał. Pomyślałem ze go zareklamuje bo miał 2 m-ce i tu moje zdziwienie: części elektroniczne nie podlegają gwarancji (bynajmniej w Intercarsie) :angry: musiałem go polutować, ale po miesiącu znowu gdzieś przerwało.

Jestem już nieźle wkur.... Chyba zmienię obie zwrotnice na używki.

 

Itu mam pytanie czy zwrotnica od P10 pasuje do P11? Bo na szukajce coś nie mogę znaleźć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Itu mam pytanie czy zwrotnica od P10 pasuje do P11? Bo na szukajce coś nie mogę znaleźć.

 

Pasują - zestaw naprawczy "kanaco" ok 65zł na allegro wystarcza do reanimacji- wymieniłem osobiście działa, oprócz mego ABSu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze proponuję diagnozować w ASO. Oni mają komputerowe urządzenie, które potrafii odczytać przyczynę.

W przeciwnym wypadku pozostaje sprawdzenie:

 

1. żarówmki w desce rozdzielczej,

2. czujników

3. i agregatu ABS

Zapomniałeś o najbardziej trywialnym powodzie... Mi kiedyś ktoś poluzował bezpiecznik. Też długo się zastanawiałem o co chodzi.

 

pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

dmx81, <piwo> dla ciebie i to wielkie udalo sie odczytac bledy wyswietla kod nr

 

25- czujnik predkości koła przednie LH - obwód otwarty

 

 

wymienilem czujnik na drugi sprawny opornosc na nim wynosila 1650 Ohm mierzone przed wlozeniem i po zlozeniu juz na wtyczce, bledy po starym czujniku wykasowane pokazywalo tylko kod 12 czyli ok

po tygodniu zapalila sie znow kontrolka wyswietla znow kod 25- czujnik predkosci kola przedniego LH- obwod otwarty mierzac jego opornosc na wtyczce nic nie pokazuje dodam ze przewod jest w polowie lutowany i mierzony tez na tych lutach w polowie i tez nie pokazuje zadnych wartosci co moze byc przyczyna takiego zachowania ?? ze wymieniony czujnikj po tygodniu przestal dzialac??

 

na poczatku jeszcze z tym pierwszym czyjnikiem bylo tak ze wlaczal mi sie ABS tuz przed samym zatrzymaniem samochodu

 

moze cos jest z pierscieniem?? ale sprawdzalem krecilem piasta i patrzylem na niego i nie jest pekniety

 

co bedzie jak wymienie czujnik jeszcze raz i bedzie to samo tylko koszta :-/

 

prosze o rady moze pomozecie rozwiazac moj problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Może to komuś pomorze , mi ostatnio w p11 z 99r zapalała się kontrolka od abs gdy cofałem lub w ostrych zakrętach, tak abs pracował poprawnie, gdy zdjąłem koła okazało się że czujniki od abs były oblepione-przymagnesowane kawałkami rdzy i pozostałościami z tarcz i klocków hamulcowych, wyczyściłem i pomogło, działa wszystko :whistle:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A u mnie jest problem z prawym tylnym czujnikiem :)

Błąd 31 - otwarty obwód czujnika prawy tył. Czujnik jest sprawny - oporność 1,7k ohma, kable są ok, na wtyczce do sterownika ABS połączenie jest i czujnik "widać". Na 99% popsuł się sam sterownik. Muszę od kogoś wykręcić sprawny i podmienić ;) Co ciekawe taki sam jak ja mam w primerze jest chyba w toyocie avensis z 2001 przed liftem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...