blacksentinel Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Witam.Przedemna wymiana półosi z mojej P10.W związku z tym mam pytania... Jak się wymienia uszczelniacze między półosiami a skrzynią biegów (czy są jakieś specjalne sciągacze, skrzynia manualna 5 biegowa)?I jaki olej przekładniowy (jakie normy musi spełniać, gestość oraz ewentualnie jaka firma) jest zalecany do skrzyni biegów w Primera P10 (rocznik 94, 2.0 Diesel)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Raf4rb Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Nie trzeba jakichś specjalnych narzędzi żeby wymienić uszczelniacze, jest tam w miarę doby dostęp, wydłubiesz stary i zakładasz nowy, z tym zakładaniem ostrożnie bo ciasno wchodzą i łatwo można zniszczyć nowy uszczelniacz. Co do oleju chyba już dostatecznie dużo było o tym pisane na forum, napewno znajdziesz odpowiedź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawek1956 Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2009 duzy srubokret,uwazaj zeby gniazda nie zarysowac,to o uszczelniaczach,olej przekladniowy castrol,shell ,nie automat,to chyba tyle,oleje maja podobne parametry, jak bedziesz wbijal nowe,to podpasuj sobie nasadke o srednicy uszczelniacza i DELIKATNIE wbijaj bo wypadnie sprezyna i klopot Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maniek-ol Opublikowano 20 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2009 Olej tylko i wyłącznie w klasie GL-4. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blacksentinel Opublikowano 21 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2009 Witam. Czy aby na pewno tylko GL-4, bo w katalogu Castrola http://ew5.earlweb.com/recommendations.php?site=8§or=1&category=6&subset=228&vehicle=6368 znalazłem że zaleca się Castrol EPX-80W-90 (klasa GL 5) lub EP 80W-90 (klasa GL-4). Co grozi jeśli wleję GL-5? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maniek-ol Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Jak wlejesz GL-5 to po 3 miesiącach będziesz miał skrzynię do wymiany. Nie wytrzymają synchronizatory , bo GL-5 mają dodatek , który rozpuszcza powłokę synchronizatorów. Musi być GL-4 , a nie jakieś GL-4+ czy GL-4/5. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blacksentinel Opublikowano 23 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2009 Dobra, dzięki za poradę. A czy "Elf Tranself" będzie dobry do tej skrzyni biegów? Jest on w normie API GL-4. Tutaj link do opisu tego oleju - http://www.olejesamo...d=ELTR1&lang=pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.