Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P10] wymiana uszczelniaczy na skrzyni biegów i olej


blacksentinel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Przedemna wymiana półosi z mojej P10.W związku z tym mam pytania... Jak się wymienia uszczelniacze między półosiami a skrzynią biegów (czy są jakieś specjalne sciągacze, skrzynia manualna 5 biegowa)?I jaki olej przekładniowy (jakie normy musi spełniać, gestość oraz ewentualnie jaka firma) jest zalecany do skrzyni biegów w Primera P10 (rocznik 94, 2.0 Diesel)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie trzeba jakichś specjalnych narzędzi żeby wymienić uszczelniacze, jest tam w miarę doby dostęp, wydłubiesz stary i zakładasz nowy, z tym zakładaniem ostrożnie bo ciasno wchodzą i łatwo można zniszczyć nowy uszczelniacz. Co do oleju chyba już dostatecznie dużo było o tym pisane na forum, napewno znajdziesz odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość slawek1956

duzy srubokret,uwazaj zeby gniazda nie zarysowac,to o uszczelniaczach,olej przekladniowy castrol,shell ,nie automat,to chyba tyle,oleje maja podobne parametry,

 

jak bedziesz wbijal nowe,to podpasuj sobie nasadke o srednicy uszczelniacza i DELIKATNIE wbijaj bo wypadnie sprezyna i klopot

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Czy aby na pewno tylko GL-4, bo w katalogu Castrola

 

http://ew5.earlweb.com/recommendations.php?site=8&sector=1&category=6&subset=228&vehicle=6368

 

znalazłem że zaleca się Castrol EPX-80W-90 (klasa GL 5) lub EP 80W-90 (klasa GL-4).

 

Co grozi jeśli wleję GL-5?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wlejesz GL-5 to po 3 miesiącach będziesz miał skrzynię do wymiany. Nie wytrzymają synchronizatory , bo GL-5 mają dodatek , który rozpuszcza powłokę synchronizatorów. Musi być GL-4 , a nie jakieś GL-4+ czy GL-4/5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...