Gość Mlody666 Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Panowie i Panie, te silniczki potrafią naprawdę mało palić. @solaris Jeśli przejedziesz 3kkm tym samym stylem jazdy co kolega jacek_178 to wyjdzie tyle samo. Używasz mądrych słów, ale subiektywne to przeciwieństwo obiektywnego, więc jak coś jest nieobiektywne to jest subiektywne Innymi słowy chciałem powiedzieć, że wkradł Ci się błąd A w trasie te silniczki potrafią bardzo mało spalić. Ale jak tu koledzy opowiadają, że gniotą po 170kmph to się nazywa znęcanie. Wtedy może zechlać jak smok. Nawet 90 a 120 jest wyraźna różnica w spalaniu. Pzd. Dokładnie Tak jak piszesz. jadąc trasę z prędkością 60-70 na godzinę zejdzieś poniżej 5l na 100%. Ja w trasie jeżdze z prędkościami 80-120 a po mieście dynamicznie - na ile oczywiście ten silnik pozwala i mam efekty. Trasa 5.1 l/100, miasto - bywało prawie 8l/100km ale to w zimie jak sie dziewczyna uczyła jeździć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jacek_178 Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2009 heh wyjasniam to bylo codziennie te 30km trasy i okolo 10-15 minut stania w korkach w miescie (oczywiscie w obie strony) predkosc na trasie 90-100km/h nie pamietam dokladnie ale tak gdzies mi wychodzilo kolo 880km i lalem do pelna baku pod korek okolo 43-44 litry wiec chyba wiarygodny pomiar i to nie raz mi takie spalania wychodzily (wieloktrotnie sprawdzone) okolo 4,90l/100km (latem lipiec sierpien oczywiscie) w zimie tak gdzies 5,3-5,5l/100km oszczednie ustawione to auto jest strasznie ps. moze to nieistotne ale mam obnizone to auto dosc konkretnie(fura z niemieckich autostrad)hehe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pio Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2009 (edytowane) ja mam spalanko podobne do młodego, ale fakt jest faktem że ostatnio jak jechałem do mińska mazowieckiego i było gdzie przycisnąć i ogolnie leciałem około 130km/h +/- na powrocie stałem w lublinie w korku przez całe miasto spalanie wyszlo 7,16 przyznam że jak lałem to troche się zdziwiłem Najwięcej udało mi się spalić w zimie chyba 8,8 litra ale to była zima i cały czas bujałem się w korkach. P.S lecenie trasa 60-70 i spalanie w granicach 5 - 5,5 l jest takie sobie szczerze mówiąc, wole leciec jak chce i mi na dluzszej trasie wyjdzie w okolicach 6+. A tak na marginesie kumpel ma mondeo mk3 2.0 nie td tylko Common-rail po chipie 150km, lublin - Zabrze + autostrada w krakowie 160-220 i przebieg calej trasy to średnio 6l/100. No ale mowa o zupełnie innym silniku Edytowane 27 Sierpnia 2009 przez pio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Niektórym posiadaczom VW 1.9TDI spalają ponoć na trasie około 3l O dziwo - mój kuzyn kupił sobie Golfa IV 1.9TDI 90PS, bo się właśnie naczytał tych bajek o prawie zerowym spalaniu, w mieście z włączoną klimą spala mu ok. 8l, na trasie nie da się zejść poniżej 5,5l, więc do niektórych raportów spalań naprawdę trzeba podchodzić z dystansem. Ogólnie dużo ludzi się zawodzi na tym spalaniu VW, a wszystko prze mity naszego społeczeństwa. Mi na opale wyszło spalanie 7l w cyklu miejskim, z włączoną klimą. Jak auto jechało z Holandii na ON to wtedy wyszło 5l na trasie (jazda ok. 100-120km/h bez klimy), więc myślę, że niektórzy troszkę zaniżają spalanie, chociaż nie wiem po co. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rudy89 Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Niektórym posiadaczom VW 1.9TDI spalają ponoć na trasie około 3l O dziwo - mój kuzyn kupił sobie Golfa IV 1.9TDI 90PS, bo się właśnie naczytał tych bajek o prawie zerowym spalaniu, w mieście z włączoną klimą spala mu ok. 8l, na trasie nie da się zejść poniżej 5,5l, więc do niektórych raportów spalań naprawdę trzeba podchodzić z dystansem. Ogólnie dużo ludzi się zawodzi na tym spalaniu VW, a wszystko prze mity naszego społeczeństwa. Mi na opale wyszło spalanie 7l w cyklu miejskim, z włączoną klimą. Jak auto jechało z Holandii na ON to wtedy wyszło 5l na trasie (jazda ok. 100-120km/h bez klimy), więc myślę, że niektórzy troszkę zaniżają spalanie, chociaż nie wiem po co. Nie wiem o jakim TDI mówisz (pompa rozdzielaczowa- VP - 90 i 110 koni, czy pompowtryski- PD - 105, 130, 150 i inne moce), ale mój brat ma Fabię Combi SDI (bez turba na bazie TDI na pompie rozdzielaczowej) i przy spokojnej jeździe pali mu średnio 4,8 litra na stówkę (obroty 1500-2000, na trasie do 110, po mieście spokojnie, hamowanie silnikiem). To pewnie kwestia konkretnego egzemplarza i stylu jazdy. Spalanie liczone przez komputer potwierdzane tankowaniami do pełna. Przy 70km/h(1500obrotów na piątce) chwilowe spalanie ok. 3,5 na prostej. Ale ja i tak wolę mojego Nissmo:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość solaris Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Niektórym posiadaczom VW 1.9TDI spalają ponoć na trasie około 3l O dziwo - mój kuzyn kupił sobie Golfa IV 1.9TDI 90PS, bo się właśnie naczytał tych bajek o prawie zerowym spalaniu, w mieście z włączoną klimą spala mu ok. 8l, na trasie nie da się zejść poniżej 5,5l, więc do niektórych raportów spalań naprawdę trzeba podchodzić z dystansem. Ogólnie dużo ludzi się zawodzi na tym spalaniu VW, a wszystko prze mity naszego społeczeństwa. Mi na opale wyszło spalanie 7l w cyklu miejskim, z włączoną klimą. Jak auto jechało z Holandii na ON to wtedy wyszło 5l na trasie (jazda ok. 100-120km/h bez klimy), więc myślę, że niektórzy troszkę zaniżają spalanie, chociaż nie wiem po co. dokładnie tak, na forum szmelc wagena piszą o spalaniu rzedu 3,5 chełpiąc się tym... mój nie przekracza 6 w mieszanym i 6,5 w mieście (przysłowiowym, miasto miastu nie równe!) na trasie zadowala mnie spalanie 5,4 przy średnio cięzkim bucie i kilka setek mniej przy bardzo lekkim bucie. Te silniki naprawdę mało palą, ale trzeba się delikatnie obchodzić z gazem i obrotami umiejętnie operować biegami. realny jest wynik 4,9 czy 4,7, ale nie 3,5 jak to nie które TDI czy SDI ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mlody666 Opublikowano 28 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2009 Prawda jest taka że auto musi palic i tyle na powietrze nie pojedzie chociaż w mojej inżynierskiej głowie zrodził się pomysł zrobienia takiego wynalazku Tak czy inaczej u nas spalanie zalezy w dużej mierze od styu jazdy, stanu technicznego silnika no i paliwko ma bardzo dyże znaczenie. Ja pewnie bym zszedł niżej ze spalaniem jak bym nie jeździł tak dynamicznie (spod swiateł o dziwo często wyrywam pierwszy ) no i jak bym w końcu czujke obrotów wymienił bo tak to 90% mojej jazdy odbywa się w trybie awaryjnym - czekam aż lampka check engine sie przepali Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 28 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2009 U mnie pewnie jeszcze na spalanie mają wpływ szerokie opony (195 / 55 R15), ostatnio często włączona klima, korki w Łodzi. Ale nie narzekam, bo jazda i tak wychodzi dość tanio, nawet jak auto spali 7l, po 2,50zł to wychodzi około 17zł / 100km. Robiłem sobie przed zakupem Almery kalkulację, czy auto z LPG nie wyjdzie taniej. Benz. + LPG z silnikiem 1.4 spala ok. 10l gazu w cyklu miejskim, po 1,89zł to wyjdzie 19zł, do tego coroczny przegląd gazu (bodajże 100zł) i zapewne co jakiś czas trzeba jechać na regulację, bo nie ma co ukrywać - są nieraz problemy z instalacją, nawet sekwencyjną. Jeszcze minusem może być to, że na pełnej butli gazu zrobimy może z 300km. W Almerze zalałem pod korek i bez problemu pokonałem trasę Łódź - Katowice - Łódź, jakieś 650km, nawet się rezerwa jeszcze po powrocie nie zaświeciła, pewnie spalił coś w granicach 5 - 5,5l. Dodam jeszcze, że jazda autem na benzynę (Suzuki Baleno 1.3 16V) wychodziła mnie 32zł / 100km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitram Opublikowano 28 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2009 ten silnik jest odporny na jakość paliwa, pojedzie praktycznie na wszystkim, a jak pali 7/100 przy jego bezawaryjności jest lepszy od TDI pomijając dynamikę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość solaris Opublikowano 28 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2009 TDI to szmelc, nie lubię vw przez to mam nissana japnia to japonia! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2009 TDi to nie jest taki szmelc - ale pod warunkiem, że masz go z salonu, a nie sprowadzonego z Niemiec. U naszych zachodnich sąsiadów auta w dieslu są kupowane po to, żeby kręcić wielkie przebiegi, 5 letnie auta mają nieraz po 300tys. przejechane. Dlatego handlarz musi po sprowadzeniu 10 letniego TDi z ponad półmilionowym przebiegiem cofnąć go do magicznych 160tys. bo inaczej Polak tego nie kupi. Nissan (albo Toyota np. Corolla z silnikiem 2.0D) nie jest autem, które kupują młodziki, więc nietrudno o zadbany egzemplarz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
franc821 Opublikowano 6 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2009 Witam wszystkich. Właśnie zakupiłem Almerę(z Belgii) 2.0d '98 z przebiegiem 276000km. Jest to mój pierwszy diesel i również mam kilka pytań: 1- czy przy wymianie rozrządu wypada wymienić również pompę wody? 2- czy to mozliwe, że Almera z 1998r. w dość bogatej wersji(pełna elektryka bez klimy) nie jest wyposażona w ABS? Czy po prostu mamy tu do czynienia z niezłą kombinacją? 3- jaki polecacie olej do silnika z takim przebiegiem, bez informacji na jakim wczesniej jeździł? 4- czy mogę założyć opony w rozmiarze 165/70(trafiła sie okazja za grosze) zamiast zalecanych 185/65 czy to raczej głupi pomysł? Zgóry dzięki za pomoc - pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mlody666 Opublikowano 6 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2009 Witam wszystkich. Właśnie zakupiłem Almerę(z Belgii) 2.0d '98 z przebiegiem 276000km. Jest to mój pierwszy diesel i również mam kilka pytań: 1- czy przy wymianie rozrządu wypada wymienić również pompę wody? 2- czy to mozliwe, że Almera z 1998r. w dość bogatej wersji(pełna elektryka bez klimy) nie jest wyposażona w ABS? Czy po prostu mamy tu do czynienia z niezłą kombinacją? 3- jaki polecacie olej do silnika z takim przebiegiem, bez informacji na jakim wczesniej jeździł? 4- czy mogę założyć opony w rozmiarze 165/70(trafiła sie okazja za grosze) zamiast zalecanych 185/65 czy to raczej głupi pomysł? Zgóry dzięki za pomoc - pozdro. To po koleji: 1. Jak mechanik nie stwierdzi że pompa wymaga wymiany to daruj sobie jeżeli jest jeszcze oryginalna - te wytrzymuja ogromne przebiegi - tak zalecił mi mechanik no ale ja mam dopiero 150 tysięcy 2. Możliwe moim zdaniem różne zamieszane wersje wyposażenia były w tych autach. Zajrzyj pod maskę i zobacz czy przy lewym kielichu (patrząc się na samochód) amortyzatora nie ma śladów po mocowaniu ABS 3. Jakiś półsyntetyk markę wybiez sobie wedle uznania i zasobności portfela. Ja mam Castrol i jest OK. 4. Możesz ale auto będzie bardzo głupio wyglądać i może się gorzej trochę prowadzić. Radości z eksploatacji.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość master4444 Opublikowano 28 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2012 Witam, czy alternator od benzyniaka n15 bedzie pasowal do 2.0D ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 28 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2012 O ile dobrze pamiętam, to nie. Do diesla alternator jest Hitachi, do benzyny Mitsubishi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.