kowalczg Opublikowano 23 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2009 Witam, Zastanawiam się nad założeniem instalacji gazowej do Nissana Almery II 1.8 16v. Mam pytanie czy ktoś miał do czynienia z LPG w tym samochodzie i może coś się na ten temat wypowiedzieć? Jakie są problemy po założeniu LPG? Czy ten silnik toleruje LPG? Jaką instalacje najlepiej założyć? czy instalacja na sterowniku stag4 jest ok? Jaki zakład byście mogli polecić w okolicy Warszawy lub Białej Podlaskiej? Parę słów o samochodzie: Przebieg auta 110 tyś km rocznik 12.2003 średnie spalanie ok 7l na 100km - jeżdżę ok 80% po trasie. silnik bierze trochę oleju, jeszcze nie umiem określić ile. Po przejechaniu ok 1,5tyś km, poziomu oleju z max spadł na środek miarki(między min a max). Leje olej 10w40 półsyntetyczny. Przejeżdżam samochodem ok 15-20 tyś km na rok. Z góry dziękuje za informacje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kkom Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Tu jest link do wątku o LPG: http://forum.nissanklub.pl/index.php?showtopic=53559 Ja instalację zakładałem tu: http://www.gredar.com.pl/ Firma OK, instalacja OK, tylko problemy opisane powyżej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kowalczg Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Dzięki za informacje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mind Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Kolego, 99% poprawnego działania instalacji gazowej w aucie to poprawność montażu. Przeczytałem wątek o kłopotach kolegów po instalacji LPG. Moim skromym zdaniem, jeśli po zainstalowaniu LPG swieci się check, to montażysta jest druciarzem a nie fachowcem. Polecam do czytania forum: www.lpg-forum.pl gdzie znajdziesz co i jak być powinno oraz możesz pokusić się o wybór zakładu montującego. Dodam od siebie że przy montażu instalacji bardzo dużo zależy od poprawności nawiertów w kolektorze ssącym oraz doboru podzespołów. Ze swojego doświadczenia powiem że Almera dosyć dobrze znosi LPG. Mój przebieg na LPG wynosi aktualnie jakieś 70tys, po drodze była przesiadka ze zwykłej instalacji z mikserem (palnik) na sekwencję - Stag300. Ani razu nie zapalił się check w międzyczasie. Gdybyś był zainteresowany - mój aktualny setup instalacji to: Sterownik: Stag 300, Reduktor: Zavoli Zeta N, Wtryskiwacze Matrix HD344. Spalanie gazu jakie udało mi się uzyskać to około 7,5l w trasie i 10l w mieście, jazda bez szaleństw. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kowalczg Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Dzięki za odpowiedz. Po wcześniejszym poście można powiedzieć, że zrezygnowałem z instalacji lpg bo jak bym miał mieć takie problemy to niestety walka z nimi też jest kosztowna oraz czasochłonna. Dla mnie ważną rzeczą jest żeby auto było w miarę niezawodne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gjurecki Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Zgadzam się z kolegą "debesciak" sam byłem przeciwny instalacją LPG ale trochę poczytałem i założyłem. STAG300 wtryski magicjet reszty nie pamiętam Najważniejsze w instalacji jest to kto montuje i jak ją ustawi. Na razie działa bezproblemowo a koszty dojazdu spadły o 50% Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość żuczek Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Witam, ... silnik bierze trochę oleju, jeszcze nie umiem określić ile. Po przejechaniu ok 1,5tyś km, poziomu oleju z max spadł na środek miarki(między min a max). Leje olej 10w40 półsyntetyczny. ... Zdaje się, że mam w swoim traktorku tę samą jednostkę, i nader częstym określeniem z jakim się spotkałem to "pijak olejowy". Gdzieś, już nie pomnę czy wyczytałem, czy zasłyszałem, że to sprawka konstruktorska, ale znacznie częściej trafiałem na wizmianki, także w ASO usłyszałem informację, że to wina pierścieni, i ponoć jak ktoś w okresie gwarancji zgłosił się z "problemem olejowym", to po wymianie wspomnianych pierścieni "pijak" szedł na odwyk. W moim pierścienie nie były wymieniane, i też obserwuję "ubytki" tzn na wiosnę (marzec) uzupełniłem olej, na miarce równo max, ostatnio sprawdzałem 2/3 miarki ubyło, dolałem do poziomu 2/3, wyzerowałem jeden z liczników, sprawdzę jak to jest z tym moim "pijakiem". Silnik od nowości zalewany Shell Helix Plus 10W-40. A co się tyczy założenia LPG, to mało jeżdżę (ledwie 9 tys. km/rok), więc jakoś nie mam motywacji do założenia. Spalanie na poziomach, w trasie 6,5-7l, w mieście ok 8l latem, ok 10-11l zimą, też "nie uwiera" mnie na tyle bym zakładał LPG. Tak to wygląda w moim przypadku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pumba Opublikowano 1 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2009 A co się tyczy założenia LPG, to mało jeżdżę (ledwie 9 tys. km/rok), więc jakoś nie mam motywacji do założenia. Spalanie na poziomach, w trasie 6,5-7l, w mieście ok 8l latem, ok 10-11l zimą, też "nie uwiera" mnie na tyle bym zakładał LPG. Tak to wygląda w moim przypadku. Moja rada w twoim przypadku - daruj sobie LPG Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
akors Opublikowano 2 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2009 Z mojej strony polecam LPG! Założyłem instalacje BRC Sequent 24 w Czakramie w Warszawie. Instalacja działa bezproblemowo, a co najważniejsze płace prawie 50% mniej w porównaniu do benzyny. Spalanie wzrosta o ok. 1 litr, ale w przeliczeniu ciągle prawie 50% różnicy w kosztach na korzyść LPG. Czakram ma parę siedzib w polsce i bez problemu można robić przeglądy w innym serwisie niż założono instalacje. Polecam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.