Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Jaki olej do Note 1,5DCI


Gość Tomekkr
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

czy 1,5 DCi w notku ma filtr cząstek stałych???

 

Nie. W tych silnika nie ma filtra cząstek stałych, chociaz w pewnym modelu ... ale to w innej marce. :P

Tak wiec szkoda kasy na Solarisa, wystarczy zwykły ELF EXCEL.5W40, albo taki CASTROL 5W30 i K9K będzie hulać te 150 - 200 tyś km, przy delkikatny obchodzeniu moze 250kkm :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy 1,5 DCi w notku ma filtr cząstek stałych???

 

Nie. W tych silnika nie ma filtra cząstek stałych, chociaz w pewnym modelu ... ale to w innej marce. :P

Tak wiec szkoda kasy na Solarisa, wystarczy zwykły ELF EXCEL.5W40, albo taki CASTROL 5W30 i K9K będzie hulać te 150 - 200 tyś km, przy delkikatny obchodzeniu moze 250kkm :D

Witaj

Przeczytaj mój poprzedni post, a zrozumiesz że mijasz się z prawdą.

Pozdrawiam :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dalej drążę, bo mnie to interesuje - więc jeśli w najmocniejszej wersji jest filtr DPF to czy jest tam taki wynalazek jak w peugeocie - jakiś zbiorniczek z czynnikiem który okresowo się uzupełnia żeby ułatwić wypalanie sadzy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dalej drążę, bo mnie to interesuje - więc jeśli w najmocniejszej wersji jest filtr DPF to czy jest tam taki wynalazek jak w peugeocie - jakiś zbiorniczek z czynnikiem który okresowo się uzupełnia żeby ułatwić wypalanie sadzy?

Witaj

Co Ci się Waćpan pomyliło :huh: , bo "Bardzo ciekawym urządzeniem stosowanym w silnikach Diesla najnowszej generacji jest filtr cząsteczek stałych tzw. (DPF). Jego zadaniem jest wychwycenie ze spalin bardzo szkodliwych cząsteczek. Dzięki odpowiedniej konstrukcji filtry DPF mają zdolność samooczyszczania się, tak więc przy dużym zanieczyszczeniu filtra jednostka sterująca silnikiem dozuje dodatkową dawkę paliwa - powoduje to wzrost temperatury w filtrze i wypalenie się sadz tam zgromadzonych. System ten pozwala na bardzo długą eksploatację filtra bez konieczności wymontowania go i czyszczenia."

To tyle w kwestii wyjaśnienia.

Pozdrawiam :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...i dodam,że czym częściej zajdzie potrzeba wypalenia tychże cząstek sadzy (mruganie kontrolki FAPa i "specjalna" procedura - czytaj trudna do realizacji)tym częsciej trzeba wymieniać olej... to tak na marginesie :P

Zaniechanie owej procedury, lub nieumiejetna realizacja wiąże się z wiytą w ASO. 1 raz nieodpłatnie, ale następnym razem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...i dodam,że czym częściej zajdzie potrzeba wypalenia tychże cząstek sadzy (mruganie kontrolki FAPa i "specjalna" procedura - czytaj trudna do realizacji)tym częsciej trzeba wymieniać olej... to tak na marginesie :P

Zaniechanie owej procedury, lub nieumiejetna realizacja wiąże się z wiytą w ASO. 1 raz nieodpłatnie, ale następnym razem...

W pełni zgadzam się z "Viehu" :thumbsup:

Edytowane przez danstan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomyliło mi się, ale nie do końca :dribble: Filtry cząstek stałych w których wykorzystuje się specjalny dopalacz produkuje konkurencja Renaulta - cytat z opisu jednego z silników Peugeot ;"Silnik 1.6 HDi może mieć filtr cząstek stałych FAP. Wymienia się go co 140 tys. km, przy okazji trzeba uzupełnić specjalny dodatek do paliwa znajdujący się w osobnym zbiorniczku"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DPF = program przepalania a jak nie pomorze to czyszcenie lub wymiana filtra,

FAP = specjalne płyny w silnikach PSA, które trzeba uzupełniać( co nowsza wersja to na dłużej starcza).

Ja dziękuje bardzo, niech mi Note Pb95 zużyje 2 litry/100km więcej i święty spokój,

w dużych i ciężkich autach to można się nad ON zastanawiać.

Od listopada wchodzi norma Euro5 i wszystkie nowe ropniaki muszą być z DPF :unsure:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tymczasem odbiegliśmy od tematu - więc ad rem: nie spierając się dalej o szczegóły techniczne uważam, że Tomekkr w swoim DCI biorąc po uwagę jego francuskie pochodzenie, rozsądny przebieg i fakt że auto eksploatowano wcześniej na zachodzie Europy może spokojnie zalać dobrej jakości olej syntetyczny dedykowany do silników turbodiesel - może rzeczywiście jakiegoś Elfa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale ja tu dyskusje widze hhhmhmh!!!!! az milo poczytac, a teraz dam odpowiedź na nurtujace was pytanie po pierwsze do silnika 1,5 dci z renault proponuje ci olej 5w/40 taki wlasnie zaleza producent silnika, mozesz zalac olej MOBIL1 5w/50 bo to jest odpowiednik oleju 5w/40 w klasie lepkosciowej. Natomiast co sie tyczy olejów 0w/40 calkowicie ci ich nie polecam do tego silnika poniewaz skracasz zywotnosc turbiny i to drastycznie, jezeli natomiast chcesz przejsc na olej tzw polsyntetyk to zdecydowanie polecam olej 10w/40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale ja tu dyskusje widze hhhmhmh!!!!! az milo poczytac, a teraz dam odpowiedź na nurtujace was pytanie po pierwsze do silnika 1,5 dci z renault proponuje ci olej 5w/40 taki wlasnie zaleza producent silnika, mozesz zalac olej MOBIL1 5w/50 bo to jest odpowiednik oleju 5w/40 w klasie lepkosciowej. Natomiast co sie tyczy olejów 0w/40 calkowicie ci ich nie polecam do tego silnika poniewaz skracasz zywotnosc turbiny i to drastycznie, jezeli natomiast chcesz przejsc na olej tzw polsyntetyk to zdecydowanie polecam olej 10w/40

Witam

Ale ja tu "fachowca" widzę, że hej. Olej Mobil1 5W-50 w żadnym przypadku nie jest odpowiednikiem oleju 5W-40 w "klasie lepkościowej". Jest od niego dużo lepszy. A teraz powaznie "Klasa lepkości" to oznaczenie stosowane wg. SAE (Society of Automotive Engineers).

Klasyfikacja SAE dzieli oleje na podstawie parametrów użytkowych.

SAE wyróżnia 11 klas lepkości:

6 klas zimowych oznaczonych liczbą i literą W: 0W, 5W, 10W, 15W, 20W, 25W

5 klas letnich: 20, 30, 40, 50, 60

 

Klasy zimowe ustalone są według następujących kryteriów:

maksymalna lepkość, jaką osiągnąć może olej w danej minusowej temperaturze

graniczna temperatura pompowalności

minimalna lepkość w temperaturze 100 °C

 

Klasy letnie natomiast wg:

minimalna lepkość w temperaturze 100 °C

maksymalna lepkość w temperaturze 100 °C

minimalna lepkość w temperaturze 150 °C i obciążeniu ścinającym równym 106 1/s (HTHS)

 

W przypadku olejów całorocznych muszą być spełnione kryteria dotyczące części letniej i zimowej. Symbole liczbowe nie mają żadnego związku z lepkością oleju.

 

Tak więc właściwości olej 5w40 nie jest tożsame z właściwościami oleju, w tym konkretnym przypadku z właściwościami Mobila1 5W-50. Szczególne różnice występują w przypadku dopuszczalnej dopuszczalnej letniej temperatury stosowania oraz minimalej lepkości w temeraturze 150 st. C i obciążeniu ścinającym HT/HS, które akurat dla tego oleju Mobila wynosi w temperaturze 150 st. C - 4,3 mPa.s.

Dla olejów 5W-40 wartość HT/HS wynosi od około 3,5 do 3,7 mPa.s.

Watości te można odcztywać jako grubość filmu olejowego odpornego na zerwanie.

Dobór i zastosowanie konkretnego oleju zależy od konstukcji silnika tj. czy jest to silnik ciasno czy luźno spasowany.

Polecam art. np. tutaj:

http://www.agloprima.com.pl/?p=p_43&sName=Klasyfikacja-lepkosciowa-olejow

W koncernu Esso zalecanym olejem do silnika K9K jest: Mobil1 ESP Formula 5W-30, co można sprawdzić tutaj:

http://www.ew2.lubesinfo.com/frameset.asp?sid=317&bid=181&sc=1317&langid=12

To tyle w kwestii wyjasnienia. B)

Pozdrawiam :D

Edytowane przez danstan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...