Gość Tomekkr Opublikowano 23 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2009 (edytowane) Witam Tydzień temu kupiłem Nissana Note 1.5DCI 2006r z przebiegiem 79.000km, sprowadzony z Francji. Przy przebiegu 80.000km mam wykonać wymianę oleju. Ponieważ pod maską nie znalazłem żadnej naklejki z ostatniego przeglądu, chciałem zapytać jaki oleje mam zastosować do tego silnika? Zastanawiam się nad 5W30 lub 5W40. Edytowane 23 Sierpnia 2009 przez Tomekkr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Ja (między innymi z okazji zakończenia gwarancji) mam zamiar wreszcie wywalić uporczywie zalewany przez ASO koszmarnie drogi Shell Helix 10W60 Ultra Racing i zalać nieco mniej koszmarnie drogi ale znacznie lepiej dopasowany (zgodnie z tym co pisze w książce pojazdu) Mobil One 5W50 Super Syn. Wprawdzie mój silnik to 1,6 benzyna ale moim zdaniem olej ten będzie pasował doskonale także do diesla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pumba Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Ja bym jednak sugerował 5w-40. K9K to oznaczenie silnika 1,5 dCI "by Renault". Wg service manuala do Almery dla tego motoru zalecany jest 5w-30 a dopuszczalny 5w-40 (w naszym klimacie chyba najlepszy wybór). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2009 uważasz że wartość letnia W50 to przesada? Cóż - 40-50 stopniowe upały w słońcu latem to niemal norma, co pokazało ostatnie lato. Temperatura powietrza też często osiąga 35-40 stopni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Dla zainteresowanych troszkę lektury a nie gdybania że do mojego taki a nie inny dobry,Dar w dieslu twój olej narobi więcej spustoszenia niż pożytku. Do silników diesla Jeszcze niedawno najłatwiej mieli Amerykanie. Mogli wybierać między olejami do samochodów osobowych i do ciężarówek. Teraz jest trudniej, szczególnie w przypadku diesli. O ile starsze silniki z powodzeniem zadowolą się gęstymi olejami o niskiej jakości, o tyle nowe, wysilone, turbodoładowane jednostki wymagają środków smarnych o możliwie wysokich parametrach. Uwaga! W przypadku wielu nowych konstrukcji podstawowe znaczenie ma to, czy olej, który chcemy kupić, ma aktualne aprobaty producenta naszego samochodu - sama zgodność parametrów lepkościowych i jakościowych może nie wystarczyć. Ze względu na inne wymagania odnośnie składu chemicznego od niedawna w sprzedaży dostępne są oleje klas C1, C2 i C3 do diesli z filtrami cząstek stałych. Do silników benzynowych Oleje silnikowe o najwyższej obecnie dostępnej klasie jakościowej A5 nadają się wyłącznie do silników, które zostały skonstruowane z myślą o nich. Wybierając środek smarny, nie można więc przesadzać, najlepiej po prostu trzymać się zaleceń producenta samochodu. Jeśli chodzi o markę oleju, to szkoły są różne. Produkty najbardziej renomowanych firm to oczywiście zawsze najbezpieczniejszy wybór. Tyle tylko, że w ich przypadku płacimy nie tylko za zawartość opakowania, ale również za znaną markę. Różnice między tańszymi a droższymi olejami o tych samych parametrach jakościowych i lepkościowych dotyczą głównie zawartości dodatków uszlachetniających, zapewniających stabilność parametrów oleju, odporność na utlenianie czy też utrzymywanie czystości we wnętrzu silnika. Jeśli zdecydujemy się na olej z niższej półki, to warto po prostu wymieniać go nieco częściej. Do gazu W kwestii olejów do aut z gazem zdania są podzielone. Większość firm twierdzi, że silnikowi ze sprawną instalacją wystarczy normalny olej. Oferowane przez niektórych producentów (np. Lotos czy Orlen Oil) oleje do aut z instalacją LPG zawierają specjalne dodatki, mające pomagać silnikom, których układy zasilania nie działają optymalnie. Wyższa jest na przykład tzw. rezerwa alkaliczna, pozwalająca neutralizować negatywne skutki "zakwaszania" oleju pozostałościami po spalaniu gazu kiepskiej jakości. Wg serwisu zalecany jest olej 5W-30 Do diesla! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pumba Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2009 (edytowane) uważasz że wartość letnia W50 to przesada? Cóż - 40-50 stopniowe upały w słońcu latem to niemal norma, co pokazało ostatnie lato. Temperatura powietrza też często osiąga 35-40 stopni Po pierwsze temperaturę mierzymy w cieniu a nie w słońcu i tego się trzymajmy - więc 35-36 mamy realnie kilkanaście dni w roku Poza tym dla diesla K9K (na temat którego jest ta dyskusja) zalecanym jest 5w-30 a dopuszczalnym 5w-40 (ten bym akurat polecił). Więc 5W-50 to już mocne przegięcie. A z tymi "zalecanymi" olejami: Dla przykładu - w manualu do Kałmery N16 stoi że dla QG (benzynowe) zalecanym jest 5W-30. Ale jeśli nieosiągalny to z tabelki "SAE Viscosity Number" możemy wybrać np. 10W-30, -40 lub -50. Z kolei w ASO zalecali półsyntetyk 10W-40. Tymczasem na oleju 5w-40 (Elf Excellium) przejechałem ok. 60 tys. kilometrów - na dolewki starcza spokojnie między przeglądami. A rozruch w zimie też łatwiejszy na 5w co naprawdę czuć Edytowane 25 Sierpnia 2009 przez pumba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2009 jeśli zależy ci na łatwym rozruchu w zimie (a diesla dotyczy to w szczególności) należałoby szukać oleju oznaczonego dolną (zimową) krzepliwością "0" - np w pełni syntetyczny Mobil One 0W40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
was79 Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2009 jeśli zależy ci na łatwym rozruchu w zimie (a diesla dotyczy to w szczególności) należałoby szukać oleju oznaczonego dolną (zimową) krzepliwością "0" - np w pełni syntetyczny Mobil One 0W40 Z tym zastrzeżeniem, ze jak napisano już forum Note XX razy---> olej 0W się nie nadaje! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirja Opublikowano 28 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2009 Z tym zastrzeżeniem, ze jak napisano już forum Note XX razy---> olej 0W się nie nadaje! ale dlaczego, możesz powtórzyć, bo jak kupiłem notka to właśnie taki olej był tam zalany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 28 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2009 Mirja,nie chciało mi się szukać w szukajce ,ale z tego co kiedyś było poruszane to wyszło ze olej "0" jest za rzadki,na rozruchu łańcuch rozrządu pracuje na luzie powodując hałas ,zanim ta "zerówka" wypełni napinacz.Przy wyższych wartościach to nie występuje.Poza tym jest sporo na forum o olejach ,lepkości i ich plusach i minusach.Znajdziesz sobie troszkę czasu to poczytasz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2009 rzadki olej w niskiej, ujemnej temperaturze (np. -20 stopni Celsjusza po całonocnym parkowaniu pod chmurką) szybciej dotrze do wszystkich punktów smarowania - ergo? - silnik krócej będzie pracował na sucho - a to najbardziej istotne z punku widzenia jego zużycia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Równie dobrze mogę Ci odpowiedzieć ,że gęstszy olej zostaje tam gdzie powinien i zostawia cienki film powodując smarowanie bez przerw,nie ścieka,a to jest chyba lepsze niż suchy silnik?Co będziemy dalej polemizować?Poczytaj trochę na tym forum na temat przydatności i właściwości olejów,a tego jak już pisałem jest sporo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
was79 Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2009 (edytowane) @Dar1962: weź się opanuj i jak chcesz trenuj na swoim samochodzie, ale nie doradzaj błędnie innym!! dla benzyniaków odpowiedni jest conajmniej 5W !!! @mirja: cytuje kolegę maxxx24: U W A G A !!dowiedziałem się a nawet byłem świadkiem rozmowy klijenta w aso który zalewał mikrę (2006) olejem 0w.samochód mając niecałe 60 tysi straciło kupę mocy dziwnie się zachowywało,brał olej i kopcił.tak opisał właściciel swój problem.i co usłyszał w serwisie ?? że nissan nie bierze odpowiedzialności za silniki pracujące na 0w."jest to zabójstwo dla nowych silników nissana"!!! i kolegę amp 79: a propos oleju nie dajcie sobie wlewać do silników nissana 0w 30 to ze głośno to poł biedy większość silników zaczyna pobierać olej prosże tylko nie mówcie z kąd te info macie bo mnei wyleją tak jak ktos tam wczesniej napisał 5w30 to njarzadszy co powinno sielac a z braku laku zalewa się 0 w30 bo tez z magazynu musi zejść jak cos to zadajcie 5w30 conajmniej Z własnych źródeł także wiem ze wylącznie 5W Więc raczej nie słuchaj szarlatanów, bo fakt nie zauważysz defektu silnika po 1000 km, ale dalej moze być naprawdę nie ciekawie :-/ Edytowane 29 Sierpnia 2009 przez was79 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pumba Opublikowano 30 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2009 A tak na marginesie to w 1.5 dCi nie ma łańcucha tylko pasek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
was79 Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2009 dlatego też: dla benzyniaków odpowiedni jest conajmniej 5W !!! czy to samo dotyczy DCI-nie ma pojęcia, ale chyba też cytując Twojego wcześniejszego posta: Poza tym dla diesla K9K (na temat którego jest ta dyskusja) zalecanym jest 5w-30 a dopuszczalnym 5w-40 (ten bym akurat polecił). Więc 5W-50 to już mocne przegięcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2009 (edytowane) a'propos 0W40 - natrafiłem na ofertę sprzedaży tego oleju http://www.allegro.pl/item722639408_mobil_1_0w40_turbodiesel_4l_kurier_14_zl.html i taki opis (było - nie było producenta tego oleju): MOBIL 1 TURBODIESEL 0W40 certyfikaty: VW 505.00 502.00, MB 229.3 229.5, OPEL GM LLA-A-025/B-025,BMW LONGLIFE 01 OPIS: Nowoczesny, syntetyczny olej silnikowy o klasie lepkości SAE 0W-40. Niezastąpiony w silnikach z turbodoładowaniem, chroni przed powstawaniem nagarów w miejscach wysokoobciążonych termicznie. Zapewnia nowoczesnym silnikom wysokoprężnym najwyższy poziom ochrony przeciwzużyciowej i pozwala utrzymać współpracujące elementy silnika w maksymalnej czystości. Zapewnia doskonałe smarowanie w każdych warunkach temperaturowych. Redukuje konsumpcję paliwa. Umożliwia szybki "zimny start"zapewniając natychmiastowe smarowanie, co znacząco wydłuża żywotność silnika. Gwarantuje wysokie osiągi i bezawaryjną jazdę. ktoś więc tu ściemnia Tylko kto??? Edytowane 1 Września 2009 przez Dar1962 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
was79 Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2009 (edytowane) dobra widzę, że nie rozumiesz słowa pisanego, wiec jeszcze raz, powolutku przeczytaj: 1. to jest forum nissana a nie łopla, 2. Poza tym dla diesla K9K (na temat którego jest ta dyskusja) zalecanym jest 5w-30 a dopuszczalnym 5w-40 (ten bym akurat polecił). rozumiesz już ?? jak - nie, jeszcze raz - pkt. 1 i dalej pkt. 2 (powtarzać, aż przyswoisz pewne fakty) Edytowane 31 Sierpnia 2009 przez was79 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2009 (edytowane) dobra - widzę,że ty też nie chwytasz słowa pisanego - przeczytaj więc uważnie jeszcze raz mój poprzedni post - z pominięciem tekstu dotyczącego łopla - o oleju i ten skomentuj - tylko merytorycznie i bez taniej złośliwej demagogii w stylu Notka - jedynie w kontekście przydatności tego oleju do wykorzystania w nowoczesnym francuskim silniku turbodieslowskim - bo takie montuje się do Note użytkowanym przez Tomekkr i jego silniku made in Rudolf Diesel a z wdzięczności wykasuję ten tekst o łoplu przytoczony jedynie w obronie tego oleju (jak "powolutku" przeczytasz inne wypowiedzi - zauważysz, że dyskusja rozszerzyła się też na oleje do silników napędzanych starą dobrą etyliną) Edytowane 31 Sierpnia 2009 przez Dar1962 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Dar,tu nikt nie uprawia taniej złośliwej demagogii,pytanie było dość konkretnie postawione przez kolegę ,twoja odpowiedż raczej nic szczególnego nie wniosła oprócz własnej chwalby że ty jeżdzisz na takim a nie innym oleju (wlanym do benzyniaka).Właśnie za każdym razem ty nie wnosisz nic merytorycznego do dyskusji,tylko własne domniemania i przypuszczenia.Czy naprawdę tak ciężko Ci poczytać w tematach i odszukać wszystkie za i przeciw w tym temacie?Czy tak trudno było znaleźć że zalecanym PRZEZ NISSANA jest 5w-30.Podpierasz się certyfikatami opla,vw i innych,ale tu jest Nissan ,tak jak to raczył zauważyć Was.Co dobre dla innych nie musi być w tym względzie akurat dobre dla Nissana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
was79 Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2009 jedynie w kontekście przydatności tego oleju do wykorzystania w nowoczesnym francuskim silniku turbodieslowskim - bo takie montuje się do Note użytkowanym przez Tomekkr i jego silniku made in Rudolf Diesel merytorycznie - diesel 5W, benzyna 5W - rozumiesz? czy dalej nie jest to jasne. Żaden tam kontekst. To jest twój samochód, Twoje pieniądze lej sobie co chcesz i tyle. Nie doradzaj przy tym innym, olejów które się nie nadają. I spasuj z Notkiem, bo ja się nie dam nakręcić gościowi, któremu XX razy się pisze, że się nie nadaje, a on dalej swoje (vide cytat powyżej). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pumba Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2009 tylko merytorycznie i bez taniej złośliwej demagogii w stylu Notka Dokładnie tego się trzymaj to nikt cię nie posądzi o to że jesteś "Notkiem" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 1 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2009 (edytowane) słowo się rzekło - kobyłka u płota - wykasowałem ustęp o łoplu dziękuję za merytoryczne argumenty - to dzięki nim zacząłem na poważnie myśleć o oleju: http://www.ceneo.pl/1663017s a tu coś dla zainteresowanych lekturą na temat olejów tego producenta: http://www.mobil.pl/poland-polish/lcw/products_services/auto_synthetics.asp Edytowane 1 Września 2009 przez Dar1962 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danstan Opublikowano 1 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2009 (edytowane) Witam Tydzień temu kupiłem Nissana Note 1.5DCI 2006r z przebiegiem 79.000km, sprowadzony z Francji. Przy przebiegu 80.000km mam wykonać wymianę oleju. Ponieważ pod maską nie znalazłem żadnej naklejki z ostatniego przeglądu, chciałem zapytać jaki oleje mam zastosować do tego silnika? Zastanawiam się nad 5W30 lub 5W40. Witam Możesz wlać co zechcesz. To Twoje auto. Pamiętaj o przebiegu. Ponieważ auto sprowadzone zostało z Francji, to zanim podejmiesz decyzję o wymianie oleju na podawane w licznych postach poczytaj także dane tego oleju, a zwłaszcza dedykację do jakich silników jest zalecany: http://www.elf.com.pl/produkty/fiszki/silniki/solaris.pdf Pozdrawiam życząc bezawaryjnej jazdy. :-) Edytowane 1 Września 2009 przez danstan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 2 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2009 czy 1,5 DCi w notku ma filtr cząstek stałych??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danstan Opublikowano 2 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2009 (edytowane) czy 1,5 DCi w notku ma filtr cząstek stałych??? Witaj. Tak ma. W wesji z silnikiem K9K - 103 KM. "W porównaniu z silnikiem 86-konnym, zużycie paliwa i emisja CO2 wzrastają minimalnie – odpowiednio z 4,9 do 5,1 l / 100 km i ze 129 do 136 g / km. Filtr DPF montowany standardowo w samochodzie z silnikiem 103-konnym znacząco zmniejsza emisję cząstek stałych." Tutaj więcej: http://www.roadlook.pl/testy/test-nissan-note-1-5-dci-103-km-dynamiczny-pojemny-i-oszczedny.html Pozdrawiam :-) Edytowane 2 Września 2009 przez danstan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.