Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11], 2001r 2.0td Problem z przyspieszeniem


Gość Przemo25
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam problem. Jeździłem poprzednio Golfem 3 1.9 TD 75km i problem jest taki, że mój nissan 2,0TD kombi 90km jest o wiele słabsz i wolniejszy od tego auta. do 100km/h rozpędza się znosliwie ale jak jade ok 80/70 km/h to nawet redukcja nie pomaga przy wyprzedzaniu masakra jest od 100 km/h w górę tam to już wogóle się nie rozpędza na odcinku 5km udało mi się go rozpędzić do 130km/h po wielkich oporach przy tym ogramny wir w baku paliwa. zauważyłem jeszcze że jak go rozpędzam to przy wrzuceniu Kolejnego biegu nejpier mocno jakby sie zadusił i dopiero po chwili szedł dalej. Czy wiecie co może być nie tak?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Mam problem. Jeździłem poprzednio Golfem 3 1.9 TD 75km i problem jest taki, że mój nissan 2,0TD kombi 90km jest o wiele słabsz i wolniejszy od tego auta. do 100km/h rozpędza się znosliwie ale jak jade ok 80/70 km/h to nawet redukcja nie pomaga przy wyprzedzaniu masakra jest od 100 km/h w górę tam to już wogóle się nie rozpędza na odcinku 5km udało mi się go rozpędzić do 130km/h po wielkich oporach przy tym ogramny wir w baku paliwa. zauważyłem jeszcze że jak go rozpędzam to przy wrzuceniu Kolejnego biegu nejpier mocno jakby sie zadusił i dopiero po chwili szedł dalej. Czy wiecie co może być nie tak?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko nie czyść przepływki benzyną czy inną chemią jak tu niektórzy radza. Jedynie sprężone powietrze. Jeśli szarpie Ci silnikiem to jeszcze sprawdż pierwszy wtryskiwacz serujący i nastawnik na pompie, ale generalnie obstawiam przepływkę http://forum.nissank...l=&fromsearch=1 i EGR http://forum.nissank...romsearch=1 zrób diagnostykę http://forum.nissank...l=&fromsearch=1

Edytowane przez and_pec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyeliminuj w pierwszej kolejności przyczyny podane wyżej. Dalej to nastawnik (falujące obroty, gaśniecie silnika), czujnik położenia wału (zazwyczaj gaśnięcie ale różnie się objawia w końcowym stadium nie odpalisz auta).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wymieniałeś aby rozrządu. Może masz przestawiony i stąd te falowanie i mulenie. Najpierw zacznij od sprawdzenia przepływki i EGRa Jak rozrząd przestawiony to i kąt wtrysku pognał w pole (tzw zapłon diesla jest przestawiony) Co do samych obrotów to było mnóstwo tu tematów. Wszelkie problemy to układ paliwowy. Do sprawdzenia szczelność (uszczelki przy pompie wtryskach i filtrze),działanie pierwszego wtryskiwacza, nastawnik i na samym końcu czujnik położenia neutralnego lewarka zmiany biegów(znajduje się w skrzyni). To magiczne urządzenie podtrzymuje obroty w momencie kiedy masz wrzucony bieg i wciśnięte sprzęgło, aby zmiana biegów była płynniejsza (silnik nie schodził za bardzo z obrotów) Na samym końcu warto by było sprawdzić potencjometr gazu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pasek rozrządu to nie dopalacz czy jakiś inny wynalazek tuningowy aby zrobił się silnik mocniejszy. To tylko sugestia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pasek rozrządu to nie dopalacz czy jakiś inny wynalazek tuningowy aby zrobił się silnik mocniejszy. To tylko sugestia

 

tak wiem :) nie mówie o +20koniach tylko o lekkiej poprawie :D miałem porównanie bo przed wymianą paska jechałem w trase z przyczepką dość sporą to ledwo się rozpędzał po wymianie odniosłem wrażenie że idzie mu to troszke lepiej aczkolwiek moge się mylić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak wiem :) nie mówie o +20koniach tylko o lekkiej poprawie :D miałem porównanie bo przed wymianą paska jechałem w trase z przyczepką dość sporą to ledwo się rozpędzał po wymianie odniosłem wrażenie że idzie mu to troszke lepiej aczkolwiek moge się mylić

Raczej auto sugestia, gdybyś wymieniał od pompy+ pozostałe od alternatora itd., do tego łożyska i napinacze to mogło by w tym coś być. Przytarte łożysko np. klimy u mnie spowodowało zwiększone spalanie i ciut mniejszą dynamikę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
Gość Przemo25

Witam!

 

Nie wiem czy ktoś jeszcze śledzi ten post ale to moja ostatnia deska ratunku.

 

Byłem u elektryka na komputerze podłączył mówi, że komputer nie ma ani jednego błędu. Więc pytam go o przepływomierz a on mi mówi że nie może podejżeć czy pracuje prawidłowo. Musiał by mieć zastępczy żeby to ocenić. Załamałem się dodam że nissan pali mi 9,6L/100 i max jego predkość to 140 km/h i do tego potrzebuje 7km odcinka. Wiec czytałem na forum, że można sprawdzić samemu przepływomierz. Wczoraj się do tego zabrałem dodam, że ze mnie mechanik jest jak z koziej du.. trąbka.

 

Wiec zapaliłem moje auto (pali ślicznie dodatkowo zero jakiego kolwiek dymka puszcza) i zdjołem izolacje z kabli przy przepływomierzu

napięcie czerwonego kabla (pierwszy od prawej) 14,4V

napięcie biało- niebieskiego (ostatni od prawej) było 1,4V (przy zimnym i rozgrzanym to samo temp w garażu 0 stopni)

 

Czy ktoś jest mi w stanie powiedzieć z was czy wogóle dobrze sie do tego zabrałem i czy te wskazania wam coś mówią. Czy przepływomierz jest uszkodzony ??

 

 

Mechanik wykluczył katalizator. ERG też wykluczone

 

 

Z góry dziekuje

 

Przemek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Możesz już szukać nowego przepływomierza. Przepływomierz powinien mieć na ciepłym silniku 1.9V-2.4V (silnik 2.0TD CD20T). Albo spróbuj go wyciągnąć i przedmuchać sprężonym powietrzem. Pewnie masz w środku pełno syfu. Jak to nie pomoże to niestety zostaje kupno nowego. Nie jestem specjalistą ale przeczytałem sporo rzeczy na tym forum i na 99% masz kłopoty z przepływomierzem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście zakładamy że to przepływka BOSCH a nie Hitachi Napięcie na ciepłym silniku i biegu jałowym ma wynosić 1,9-2,3V Normalne przyśpieszenie to (jak dobrze pamiętam) 14,5 s Przepływka oryginalna to teraz koszt około150 zeta tak że nie ma co szukać zamienników. Możesz swoją przedmuchać sprężarką lub preparatem w sprayu,absolutnie żadnej benzyny

Gdzie on Ci tego kata znalazł Traktory P11 i P11,144 nigdy nie posiadały jego i sondy lambda biggrin.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik wykluczył katalizator.

Hahaha kolejny genialny mechanik. Mógł jeszcze zdobyć się na wyżyny swoich umiejętności i wykluczyć łańcuch rozrządu i świece zapłonowe :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten kat w traktorze to pewnie się znajduje gdzieś obok kolumny Macphersona tak bliżej kopułki rozdzielaczabiggrin.gifbiggrin.gif i najlepiej to by było w nim zapłon ustawić.

Ech te niedouczone mechaniory. Podobną sytuację miałem jak w Starym Polmozbycie spytałem się gościa ile by wziął za wymianę łożysk w zwrotnicy koła. Gościu przez pół godziny nie mógł załapać że jest tam sworzeń królewski i amorek się nie obraca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...