Gość janusz-pawlak Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Szukam rzeczowych informacji o wpływie profilu opony na kierowalność, zużycie paliwa itp. w samochodzie typu QQ. Producent stosuje w QQ 215/55, 215/60, 215/65. Czy ten 1 cm (dokładnie 10,75mm) powietrza ma jakiś wpływ wyczuwalny przez zwykłego kierowcę, przy prędkościach do 180 km/h gdy dodatkowo jest włączony ESP ? Jak się do tego mają nasze drogi ? Ile mitu a ile rzeczowego uzasadnienia jest w przechodzeniu w zimie na większy profil ? jp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pumba Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2009 szersza opona to: - większe opory toczenia a więc wzrost zużycia paliwa. - lepsza przyczepność na suchym - gorsze odprowadzanie wody na mokrym Zimą warto przejść na "wyższy" profil bo: - mniejsze ryzyko uszkodzenia felg - większy komfort bo nasze drogi to tragedia niestety Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość janusz-pawlak Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2009 dzięki za mail. 1. Wszystkie 3 opony mają tą samą szerokość. 2. Zmiana profilu z 215/60 na 215/65 to zmiana wysokości opony z ~13cm na ~14cm a więc praktycznie o 8% tylko 3. Drogi w lecie są równie kiepskie jak zimą (niestety) jp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.