Gość arturozo Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2009 (edytowane) Witam, chciałbym się dowiedzieć czy można w Navarze D40 (2.5 DTI) zastosować olej AGIP 15W-40? Proszę o szybką odpowiedź, ponieważ tylko do dziś mam okazję kupić go po dobrej cenie. Z góry bardzo dziękuję. EDIT: Pytanie już nieaktualne. Edytowane 26 Sierpnia 2009 przez arturozo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seed Opublikowano 17 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2009 pytanie nieaktulane ale odpowiedam. W Navarze nalezy uzywac syntetyka. Najlepszy: Motul X-cess 8100 5W-40. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sygma Opublikowano 10 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2010 Najlepszy: Motul X-cess 8100 5W-40. Możesz to jakoś uzasadnić ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomcio15 Opublikowano 10 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2010 (edytowane) Ja do Patha wlewam Motul 8100 x-clean c3 15w40 Zakup: www.hamulce.net Edytowane 10 Stycznia 2010 przez tomcio15 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sygma Opublikowano 10 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2010 Ja do Patha wlewam Motul 8100 x-clean c3 15w40 na pewno taki ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomcio15 Opublikowano 10 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2010 Pomyłka straszna, ma byc 5w40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seed Opublikowano 11 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2010 (edytowane) Bez DPFa - Motul 8100 X-cess 5W-40 Z DPFem - Motul 8100 x-clean c3 5W-30 A czemu Motul? Bo to najlepszy olej Edytowane 11 Stycznia 2010 przez seed Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sygma Opublikowano 11 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2010 no a dlaczego Motul jest najlepszy a nie np. Millers, która ma większą ofertę i bardziej profesjonalną ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Artur5250 Opublikowano 11 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2010 A gdzie żeście takie oleje znaleźli ? Co to za marka ? że navara to traktor to proponuje Leperus 4,5 W 28 ,3. Mi nie raz wciskają w różnych warsztatach oleje o dziwnych nazwach twierdząc że są najlepsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sygma Opublikowano 11 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2010 www.millers.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seed Opublikowano 12 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2010 (edytowane) no a dlaczego Motul jest najlepszy a nie np. Millers, która ma większą ofertę i bardziej profesjonalną ? dlaczego - już mowie. Syntetyki Motula sa robione na estrach, synteyki innych "dobrych" (z reklam) firm typu Castrol, Mobil sa robione na bazie PAO. to jest zasadnicza roznica. Motul doswiadczenie bierze od kilkudziesieciu lat z wyscigow i rajdów. nigdzie sie nie reklamuje - najlepsza reklamą sa wyniki. Motul nie bawi sie w podpisywanie intratnych kontraktow z markami samochodowymi. przykladem moze być Subaru, ktore do cywilnych aut ma umowe z Castrolem, a w rajdówkach od lat stosuje Motula. Jest produkowany i rozlewany tylko w jednej rafinerii na Świecie. To najlepsza reklama: "Motul od 150 lat robi środki smarne. Motul jako pierwszy w 1966 roku wprowadził na rynek olej półsyntetyczny (Century 2100), a w 1971 roku pierwszy na świecie w pełni syntetyczny olej silnikowy (Century 300V). Obecnie jako jedyny na rynku posiada unikatową serię syntetycznych olejów estrowych stworzonych specjalnie do silników samochodów wyścigowych i używanych przez zawodowców." w razie czego mam dobry kontakt na Motula. Edytowane 12 Stycznia 2010 przez seed Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sygma Opublikowano 12 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2010 (edytowane) No piękny marketing..... jak chcesz to mogę takie fotki wstawić do dowolnego koncernu Motul doswiadczenie bierze od kilkudziesieciu lat z wyscigow i rajdów Podobnie jak Red Line, Millers, AGIP, TOTAL, Royal Purple i mase innych koncernów nigdzie sie nie reklamuje - najlepsza reklamą sa wyniki ....a te fotki co wstawiłeś to nie jest reklama ? Motul nie bawi się w podpisywanie intratnych kontraktow z markami samochodowymi. Nie prawda. Jest po prostu za mały by zrobić coś takiego. Nawet w Polsce nie ma oficjalnego przedstawicielstwa a tylko większych lub mniejszych importerów. Nie daje żadnego wsparcia technicznego. przykladem moze być Subaru, ktore do cywilnych aut ma umowe z Castrolem, a w rajdówkach od lat stosuje Motula. Bajki Firma Prodrive (Anglia) z tego co czytałem stosuje rodzimego dla nich Millersa Jest produkowany i rozlewany tylko w jednej rafinerii na Świecie. Oleje produkuje się (blenduje) i konfekcjonuje (a nie rozlewa) w blendowniach.. i firma widać ma tylko jedną taką blendownię. No dobra.... a znasz jakieś konkrety dlaczego jest lepszy od innych a nie tylko marketing ? Obecnie jako jedyny na rynku posiada unikatową serię syntetycznych olejów estrowych stworzonych specjalnie do silników samochodów wyścigowych i używanych przez zawodowców. Nie prawda http://millers.pl/motorsport/,dat,cfs_5w40.html http://millers.pl/motorsport/,dat,cfs_10w40.html http://millers.pl/motorsport/,dat,cfs_10w60.html http://www.redlineoil.com/products.aspx <--- cały opis produktów Red Line a w 1971 roku pierwszy na świecie w pełni syntetyczny olej silnikowy (Century 300V) Nieprawda. Pierwsze oleje syntetyczne (silnikowe) były już w okresie II Wojny światowej... http://en.wikipedia.org/wiki/Synthetic_oil ... a koncern Chevron (TEXACO) w 1960 roku już miał w ofercie olej syntetyczny do silnika To proszę dalej o uzasadnienie dlaczego Motul jest najlepszy Edytowane 12 Stycznia 2010 przez Sygma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seed Opublikowano 12 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2010 ....a te fotki co wstawiłeś to nie jest reklama ? to nie reklama. po prostu daje do zrozumienia Artur`owi5250, ze istnieje taka firma jak Motul. Motul nie bawi się w podpisywanie intratnych kontraktow z markami samochodowymi. Nie prawda. Jest po prostu za mały by zrobić coś takiego. Nawet w Polsce nie ma oficjalnego przedstawicielstwa a tylko większych lub mniejszych importerów. Nie daje żadnego wsparcia technicznego. Prawda. Motul jest wiekszy niz ci sie wydaje. po prostu detaliści to nie jest jego priorytetowy rynek zbytu. przede wszystkim motorsport. przykladem moze być Subaru, ktore do cywilnych aut ma umowe z Castrolem, a w rajdówkach od lat stosuje Motula. Bajki Firma Prodrive (Anglia) z tego co czytałem stosuje rodzimego dla nich Millersa Zadne bajki. Do Subaru "zalcany" jest Castrol. w sporcie ekstremalnym niestety nie zajechaliby na nim za daleko... Jest produkowany i rozlewany tylko w jednej rafinerii na Świecie. Oleje produkuje się (blenduje) i konfekcjonuje (a nie rozlewa) w blendowniach.. i firma widać ma tylko jedną taką blendownię. Widze nie zdajesz sobie sprawy z faktu jak wazny jest argument "jednego miejsca". Obecnie jako jedyny na rynku posiada unikatową serię syntetycznych olejów estrowych stworzonych specjalnie do silników samochodów wyścigowych i używanych przez zawodowców. Nie prawda Prawda. "Unikatowa" to słowo klucz. olej to baza olejowa + multum dodatków, które determinują chociażby to że Twój silnik bierze na nim mniej oleju, czyli dodatki czyszczące, antypienne, wszelkiego rodzaju cuda poprawiające własności oleju w najwyższych i najniższych temperaturach "a w 1971 roku pierwszy na świecie w pełni syntetyczny olej silnikowy (Century 300V)" Nieprawda. Pierwsze oleje syntetyczne (silnikowe) były już w okresie II Wojny światowej... http://en.wikipedia.org/wiki/Synthetic_oil ... a koncern Chevron (TEXACO) w 1960 roku już miał w ofercie olej syntetyczny do silnika Najprawdziwsza prawda. w tym momencie najdosadniej ukazala sie Twoja niewiedza. Mowiac olej w pełni syntetyczny mamy na mysli olej oparty o bazę poliestrową. PAO (Poliolefiny) to baza 1 generacji posiadajaca wiele wad: - niższa niż w przypadku olejów mineralnych odporność na utlenianie (starzenie się oleju). Cecha ta wynikająca ze struktury chemicznej cząsteczek jest poprawiana przez dodatek odpowiedniego, termostabilnego antyoksydantu, - średnia wartość wskaźnika lepkości (~ 130) określająca “wielosezonowość” oleju bazowego i wpływająca na ilość wiskozatora koniecznego do formulacji wielosezonowych olejów silnikowych. Zostało doświadczalnie stwierdzone, że zwiększona ilość wiskozatora (syntetycznego polimeru długołańcuchowego) wpływa na zanieczyszczenie elementów silnika, - niezwykle niska polarność syntetycznego oleju bazowego PAO powodująca bardzo słabą rozpuszczalność, zarówno dodatków uszlachetniających, jak i zanieczyszczeń powstających w czasie pracy silnika. Ta właściwość wymusiła wynalezienie “półsyntetyków”, gdyż pierwotnie olej mineralny został wykorzystany jako rozpuszczalnik dodatków uszlachetniających Dopiero wprowadzenie do stosowania bazowych olejów poliestrowych umożliwiło rozpuszczenie się pakietu dodatków w PAO, co rozpoczęło erę olejów silnikowych określanych jako “full synthetic”. takze zdanie: "Motul jako pierwszy w 1966 roku wprowadził na rynek olej półsyntetyczny (Century 2100), a w 1971 roku pierwszy na świecie w pełni syntetyczny olej silnikowy (Century 300V)" to najprawdziwsza prawda. to zdanie z oficjalnej strony. zastanów się jaką wojnę wokół tego robiłaby konkurencja jakby motul sam sobie przypisał takie coś? nie wspominasz, ze w linku do wiki jest zdanie: "Motul introduced the first semi-synthetic motor oil in 1966". o tym juz nie wspomniales w swoich argumentach? lol pozdrawiam i pamietaj, ze wikipedia nie jest najbardziej wiarygodnym źródlem informacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sygma Opublikowano 15 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2010 (edytowane) Mowiac olej w pełni syntetyczny mamy na mysli olej oparty o bazę poliestrową. No ja nie wiem co miałeś na myśli.... przeczytałem to co napisałeś Skoro nie potrafisz właściwie przepisać treści marketingowej to już nie wiń mnie o to. Tak czy siak po za jakimiś danymi historycznymi nie pokazałeś żadnych faktów merytorycznych dlaczego Motul jest najlepszy. Więc dalej czekam na to uzasadnienie... EDIT 15.01.2010: Skoro nie ma żadnego uzasadnienia... to podsumujmy to co jest: dlaczego Motul jest lepszy od innych, czym się różni i dlaczego jest najlepszy - nigdzie się nie reklamuje - najlepsza reklamą są wyniki - Motul nie bawi się w podpisywanie intratnych kontraktów z markami samochodowymi - Jest produkowany i rozlewany tylko w jednej rafinerii na Świecie - względy historyczne (pierwszy olej półsyntetyczny itp) ..... mnie to prawie przekonało Edytowane 15 Stycznia 2010 przez Sygma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rezysstor Opublikowano 17 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2010 Legendy ,o olejach i alkoholach zazwyczaj są porywające. W praktyce stosuję zazwyczaj 5W/40 zimą , a latem różnie np. 10W/40. Z tego, co pamiętam z instrukcji, to 15W/40 nie jest zalecany, wydaje się za gęsty na zimę, a na dodatek mineralny. Zazwyczaj stosuję oleje firmy Castrol, czasem Texaco, Motul, oraz Polskie z Gdańska 5W,0W/40 mieszane 1:1 z Castrolem, niekiedy olej z Norauto 5W/40 zmieszany z innym "markowym". ALE zmieniam olej osobiście co 8 tys. km, a filtr oleju i powietrza co 16 tys. Nie zauważyłem różnic w zachowaniu silnika w sensie zużycia paliwa. Mam zwyczaj zmieniać olej nie po 30 tys. w nowym samochodzie ale po 1,5 tys. km od wyjechania z salonu, a następnie co wspomniane 8, czasem 7 tys. Nigdy nic mi nie padło w jakimkolwiek silniku z powodu zużycia, na zasadzie tarcia. Przyznam się, że kupując oleje zastanawiam się, czy jestem jeleniem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seed Opublikowano 17 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2010 Legendy ,o olejach i alkoholach zazwyczaj są porywające. W praktyce stosuję zazwyczaj 5W/40 zimą , a latem różnie np. 10W/40. Z tego, co pamiętam z instrukcji, to 15W/40 nie jest zalecany, wydaje się za gęsty na zimę, a na dodatek mineralny. Zazwyczaj stosuję oleje firmy Castrol, czasem Texaco, Motul, oraz Polskie z Gdańska 5W,0W/40 mieszane 1:1 z Castrolem, niekiedy olej z Norauto 5W/40 zmieszany z innym "markowym". ALE zmieniam olej osobiście co 8 tys. km, a filtr oleju i powietrza co 16 tys. Nie zauważyłem różnic w zachowaniu silnika w sensie zużycia paliwa. Mam zwyczaj zmieniać olej nie po 30 tys. w nowym samochodzie ale po 1,5 tys. km od wyjechania z salonu, a następnie co wspomniane 8, czasem 7 tys. Nigdy nic mi nie padło w jakimkolwiek silniku z powodu zużycia, na zasadzie tarcia. Przyznam się, że kupując oleje zastanawiam się, czy jestem jeleniem? Nowoczesne silniki, a zwłaszcza te z turbinami muszą jedzic na synetyku non stop. MIT gęstszego minerała nadal pokutuje niestety. minerał jest gęstszy - owszem ale tylko w temp pokojowej. w temp optymalnej dla pracy silnika - minerał jest rzadki jak siki. syntetyk w tych warunkach jest gesciejszy. warto przeczytac: http://www.autoporadnik.pl/oleje/jaki-olej-do-silnika-wyjasniamy-olejowe-dylematy/artykul?page=0,0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sygma Opublikowano 18 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2010 seed, a co to znaczy "gęstszego oleju" ? Bo przyznam się... że jak lata w tym pracuje, to żadna firma nie używa takiego parametru w temp optymalnej dla pracy silnika - minerał jest rzadki jak siki. syntetyk w tych warunkach jest gesciejszy kolejne bajki piszesz PS masz w końcu jakieś merytoryczne uzasadnienie "lepszości Motula" nad innymi olejami ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KUBEK1978 Opublikowano 10 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2010 To ,że na samochodzie wyścigowym jest naklejone Motul czy Mobil nie oznacza ,że ten konkretny samochód jeździ na tym oleju. To tak samo jak wyścigi choćby klasy DTM czy NASCAR ,auta przypominające seryjne modele i na to ludzie sie łapią ,a pod skorupą żaden element nawet silnik nie jest związany z serią. Oleje które stosują team'y to ich własna tajemnica ,pewnie robione na specjalne zamówienia i nigdy sie tego nie dowiemy co tam w silniku jest. Mogą to być różne zmieszane oleje z dodatkami . Tak na prawdę czy to castrol czy mobil czy motul to wszystko jeden pies bo czy dany olej był dobry to wydzie dopiero po 200 tyś km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.