Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

lift patrola y60 +'4'


Gość Gunahagar
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam od kilku tygodni jestem szczesliwym posiadaczem krtkiego gr-a mam pare pytan odnosnie czesci i przerobek ;)

zakupilem kompletny zestaw zawieszenia ironman +4 + amortyzator skretu przerobilem panhardy na regulowane przedluzylem przewody hamulcowe i przewod od blokady dyfra kupilem tuleje polimerowe + mimosrody tyle ze te nigdzie nie pasuja sa o 8mm szersze niz oryginalne a zestaw jest dedykowany do tego wlasnie modelu co z tym fantem zrobic moze jakies rady ? :) czy te mimosrody sa konieczne ? i do czego wlasciwie ? kolejna sprawa to obnizenie skrzyni biegow czy jest to konieczne a jesli tak to jak najlepiej to zrobic ? kupilem juz oponki 35 12.50 r 15 i zastanawiam sie jakie et przy takich gumach jest potrzebne ? jako zoltodziob prosze o pomoc z gory dziekuje za podpowiedzi pozdrawiam Marcin. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Na wstępie witam od tygodnia jestem wreszcie szczęśliwym posiadaczem GRa :D

 

Odgrzeje trochę tego kotleta co by nie zakładać nowych tematów :F

 

Mój poszedł 2" do góry na dystansach polimerowych, niestety skrzynia nie została opuszczona i słychać charakterystyczny charkot powyżej 100Km/h.(nie był słyszalny przed liftem)

Jak już się dowiedziałem skrzynię należy opuścić. Pytanie tylko ile a raczej czy trzeba aż 1,5 cm? Jak opuścić(zdystansować) skrzynie to wiem ale jak obniżyć wał dwukrzyżakowy to nie mam pojęcia?

 

I ostatnie pytanie. Nie bardzo rozumiem o co chodzi

 

Przy opuszczeniu skrzyni pamiętaj o przestawieniu gajgi od reduktora,

 

Jak należy ją przestawić ?

 

Pozdrawiam

Cement

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak należy ją przestawić ?

Masz krótkiego Patrola ?

Są specjalne podkładki lub samemu można zrobić .... moim zdaniem powinno Ci wystarczyć 0.5 - 0.8 cm

 

Dobrym rozwiązaniem są też dropboxy , które od razu mają podkładkę pod belkę skrzyni

 

img3356o.jpg

Edytowane przez OFF-ROADER
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybką odpowiedź

Tak krótkiego. Ponoć przy longu po lifcie o 2" taki problem jeszcze nie występuję a tu jednak wały są znacznie krótsze. Znajomy też mówił, że wystarczy władować podkładki 5mm pod belkę i będzie dobrze ale wolałem się upewnić i poznać zdanie szerszej rzeszy specjalistów :]

Czyli najlepszym rozwiązaniem zrobić 5mm poskręcać i jazda, jak nadal chroboczę dodać jeszcze ze 2-3 mm i testować. OK dzięki za poradę jak jutro znajdę czas to się "rzucę pod parcha" i to przećwiczę o efektach poinformuję.

 

Co do dropbox`ów Fajna sprawa tylko gdzie to kupić bo na allegro pod takim hasłem nic nie wyskoczyło.

Zasadniczo konstrukcja prosta jak budowa cepa więc można by to sobie było wspawać tylko jakieś zwymiarowanie by się przydało. Będzie trzeba poszperać w sieci... no chyba, że któryś z kolegów dysponuje takimi materiałami, to bym się "uśmiechnął"

 

 

PS tylko nadal nie bardzo rozumiem o co chodziło z przestawieniem gajgi od reduktora? Ma być w pozycji "0"? Czy o co chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem dzisiaj niestety musiałem wyciągnąć białą flagę, tym razem śruby mnie pokonały. Jednak bez kanału się nie da. Problem również taki, że 2 z 4 śrub(po każdej stronie)nie da się "spryskać" wd40 i boje się, że je ukręcę. Dam znać za kilka dni jak się uporam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Gość nowy patrolek_31

Witam wszystkich szanownych patrolowców.mam pytanie odnośnie podniesienia Y60 o 3".Czy muszę przerabiać wszystko[tuleje z przesunięciem mimośrodowym drążki pancharda] czy wystarczy założyć same sprężyny i amory?Czy wystarczą 3"podniesienie do założenia opon 33"-12.5-15?Z góry dziękuje za szybką odpowiedz pozdrawiam GRZEGORZ_FRONCZAK@INTERIA.PL

Edytowane przez nowicjusz_79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich szanownych patrolowców.mam pytanie odnośnie podniesienia Y60 o 3".Czy muszę przerabiać wszystko[tuleje z przesunięciem mimośrodowym drążki pancharda] czy wystarczy założyć same sprężyny i amory?Czy wystarczą 3"podniesienie do założenia opon 33"-12.5-15?Z góry dziękuje za szybką odpowiedz pozdrawiam GRZEGORZ_FRONCZAK@INTERIA.PL

Musisz założyć mimośrody lub Dropboxy

Mile widziane regulowane panhardy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do czego wogóle są regulowane panhardy?ja posiadam longa czy jest znaczenie przy lifcie 3" czy to krótki czy long?

Jak podnosisz samochód po przez lift to drążek mocowany do ramy z jednej strony a z drugiej do mostu zwany Panhardem wyciągnie Ci most tylny w lewo a przedni w prawo ... pomierz sobie czy wszystkie koła mają identyczną odległość do ramy

Przy lifcie +3 widać to na oko

 

Regulowany panhard umożliwia mostowi powrót na swoje właściwe miejsce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość nowy patrolek_31

witam i dziękuje za odpowiedz mam jeszcze pytanie czy lepiej kupić zawieszenie na alegro czy w sklepie z cześćiami do terenówek?czy dam rade zrobić to sam czy lepiej w jakimś warsztacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam i dziękuje za odpowiedz mam jeszcze pytanie czy lepiej kupić zawieszenie na alegro czy w sklepie z cześćiami do terenówek?czy dam rade zrobić to sam czy lepiej w jakimś warsztacie?

Nie kupuj na Allegro ... każde zawieszenie dobiera się do wymagań użytkownika

Zadzwoń sobie do www.dobinsons.pl ( Michał )

Jesteś z Wawy to masz na miejscu www.karlowicz4x4.pl

Dobiorą Ci zawieszenie

Polecam montaż w warsztacie ... jest trochę roboty , powinien to robić ktoś kto ma pojęcie

Edytowane przez OFF-ROADER
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

witam witam szczesliwych posiadaczy przerobionych i podniesionych patrolków

tez mam od niedawna patrola gr y60 krotkiego i mam zamiar go podnosic ale wyczytałem ze lift 3 cale i powyzej wymaga dodatkowych przeróbek ( obnizanie skrzyni, i zmiana panhardów, no i te mimośrody...) , a że do 2 calowego nie trzeba obnizac skrzyni ani zmieniac panhardów (Wystarczy zestaw sprezyn i amorow 2'') i ewentualnie podkladki pod bude (5-6 cm) plus podkladki pod sprezyny (4cm) razem daje lift total 4 cale, co rowniez redukujesz koszta przerobek, ale czy przy takiej przerobce 2'' +2'' nie musze juz nic wiecej przerabiaćć ??? No i kółka będą 35''...i czy ktos sie jeszcze orientuje jakie ma ET standardowa felga z patrola (10,5/15) , bo chyba pod tą felgę nie wejdzie mi kółko 35''....

z gory dzieki za pomoc i pozdrawiam !!!!!

Tomek Zamość

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Nie wiem jakie macie auta, ale mi po lifcie 2" w Y61 ( krótki) skrzynia zaczęła zgrzytać, ogólnie dziwne dzwięki jak schodzi z obrotów na biegu... o ile się nie mylę trzebabędzie właśnie obniżyć tą skrzynię... i to nie jest lift 4", chyba że to coś innego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jakie macie auta, ale mi po lifcie 2" w Y61 ( krótki) skrzynia zaczęła zgrzytać, ogólnie dziwne dzwięki jak schodzi z obrotów na biegu... o ile się nie mylę trzebabędzie właśnie obniżyć tą skrzynię... i to nie jest lift 4", chyba że to coś innego...

 

Czasami w krótkim Patrolu występuą problemy z wałem i trzeba założyć podwójny krzyżak i po problemie. Pzeoiłem to w 2 autach. Co ciekawe kilka aut nie miało takich objawów a te 2 miały ten problem. Ale poza tym skrzynie jest dobrze puścić trochę w dół. Powinieneś doprowadzić do równych kątów na krzyżakach w tylnym wale. A jak to nie skutkuje to podwójny krzyżak i całkiem inne auto:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Czasami w krótkim Patrolu występuą problemy z wałem i trzeba założyć podwójny krzyżak i po problemie. Pzeoiłem to w 2 autach. Co ciekawe kilka aut nie miało takich objawów a te 2 miały ten problem. Ale poza tym skrzynie jest dobrze puścić trochę w dół. Powinieneś doprowadzić do równych kątów na krzyżakach w tylnym wale. A jak to nie skutkuje to podwójny krzyżak i całkiem inne auto:)

 

Jest dokładnie tak jak piszesz... chodzi o wał kardana czy coś takiego, skrzynia poszła w dół.. teraz hula że aż miło :)

Edytowane przez andy79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

Jestem posiadaczem Y60 i mam pytanie.

Kupiłem koła cooper 35x12,5 i chciałbym je zalozyc.

Chce to zrobic sam bez wielkich nakladow.

Mam podkladki pod amorki 4 cm.

Do podniesienia budy o 4 cm trzeba przedluzac jakies przewody opuszczac chlodnice czy cos takiego? czy tylko odkrecic sruby i podlozyc podkladki pod poduszki?bez zadnych przerobek?

Ile musze podciac nadkola?

czy to wystarczy zeby teraz w miare normalnie nim jezdzic?\

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jestem posiadaczem Y60 i mam pytanie.

Kupiłem koła cooper 35x12,5 i chciałbym je zalozyc.

Chce to zrobic sam bez wielkich nakladow.

Mam podkladki pod amorki 4 cm.

Do podniesienia budy o 4 cm trzeba przedluzac jakies przewody opuszczac chlodnice czy cos takiego? czy tylko odkrecic sruby i podlozyc podkladki pod poduszki?bez zadnych przerobek?

Ile musze podciac nadkola?

czy to wystarczy zeby teraz w miare normalnie nim jezdzic?\

pozdrawiam

 

Szczerze ..... to moim zdanie robisz najgorsze rozwiązanie z możliwych. Jak chcesz podnieść założyć większe koła to zrób to jak należy. Kup dłuższe sprężyny amortyzatory, owszem wiem że to kosztuje ale jest efekt. Po co CI 35" jak zawias będzie "uposledzony"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Szczerze ..... to moim zdanie robisz najgorsze rozwiązanie z możliwych. Jak chcesz podnieść założyć większe koła to zrób to jak należy. Kup dłuższe sprężyny amortyzatory, owszem wiem że to kosztuje ale jest efekt. Po co CI 35" jak zawias będzie "uposledzony"

to z czasem zrobie ale narazie musi byc tak. tylko czy to tymczasowo wystarczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie ma innego wyjścia to wystarczy. Z przewodami nie powinieneś mieć problemu. Podobnie z chłodnicą tylko wyjmij na dole tunelu chłodnicy dolny element tunelu (plastikowy pasek) i będziesz musiał podciąć dolne narożniki błotników od strony drzwi bo będę obcierać mocno przy skręcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
Gość michailq

Witam,

mam pytanie podniosłem krótkiego y61 o 2 cale lovellsa opuściłem skrzynię podkładkami do liftu 2 cale i dalej mi wał/skrzynia chrobocze (nie wiem jak to określić) tak od 80km/h w górę przy odpuszczaniu gazu i wsciśnięciu sprzęgła jest jakiś sposób na pozbycie się tego? Przed liftem tego nie było 

Słyszałem o podwójnym krzyżaku, ale ciekaw jestem kto to robi i za ile ;)

Edytowane przez michailq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dawałeś podkładki dostępne na alledrogo to może być za mało opuszczona skrzynia - u mnie tak było i musiałem dostrugać sobie dodatkowe podkładki. Teraz mam chyba ponad 2 cm w dół i jest ciszej ale sam wał też może hałasować jak już swoje wyrobił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...