Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Budowa rozpórki do Sunnego?


tazbir
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dawaj na maila albo wklejaj tutaj rysunki. Zawsze to łatwiej. Potrzeba mi jeszcze do K11 komplet. Wiem że to OT ale może ktoś ma przyokazji jakieś fotki to też bym poprosił na maila.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy wymiary tych uchwytów na tył są aktualne? Jeśli tak to w podobny sposób mogę takie wyciąć. Czekam jeszcze na sugestie w sprawie pozycjonowania uchwytów do flansz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy wymiary tych uchwytów na tył są aktualne? Jeśli tak to w podobny sposób mogę takie wyciąć. Czekam jeszcze na sugestie w sprawie pozycjonowania uchwytów do flansz.

 

Wymiary są ok, przymierzałem je u mnie. Co do pozycjonowania uchwytów, do robiłem to w ten sposób, że zakładałem je w otworki do flanszy i skręcałem śrubą wkładając w środek nakrętkę o grubości 13mm(trzymała wymiar szczeliny). Wtedy spawałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak ale chodzi mi o te 4 otworki... czy mogą być tak jak u mnie bo niestety mnejszych nie wytne ;/ jeśli pasują takie to mozna zamawiać czy wystarczy natrasować miejsce spawania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

racja, było podane - nie doczytałem w pierwszej chwili.(sorry)

Koszta całkiem konkurencyjne w stosunku do rozpórek dostępnych na rynku. Szacun chłopaki. Pisał bym się na tylną jak opracujecie.Cena będzie pewnie podobna. Jeśli jestem w błędzie proszę mnie wyprowadzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak ale chodzi mi o te 4 otworki... czy mogą być tak jak u mnie bo niestety mnejszych nie wytne ;/ jeśli pasują takie to mozna zamawiać czy wystarczy natrasować miejsce spawania?

 

Mi osobiście nie sprawiło by to najmniejszego problemu. Spawanko i tak nikogo nie minie, a taką dziurkę, która zostanie bez problemu spaw zakryje.

Myślę, że możesz klepać śmiało i rozsyłać. Najgorsze chłopaki będą mieć odwalone, a resztę kazdy już wg własnego gusty i potrzeb furki sobie wykona. Mam tutaj na myśli różne opcje silnikowe, gdzie z miejscem bywa różnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze zrobię próbę tylnej flanszy i uchwytów już z #3 i pospawam i zobaczymy jak to sie poskłada. Najwyżej jeszcze dorobię przyrząd do spawania ale to juz zobaczymy. Myślę że mogę spawać odrazu uchwyty jeśli ktoś chce. U mnie to nie ma z tym problemu i będzie profesjonalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze zrobię próbę tylnej flanszy i uchwytów już z #3 i pospawam i zobaczymy jak to sie poskłada. Najwyżej jeszcze dorobię przyrząd do spawania ale to juz zobaczymy. Myślę że mogę spawać odrazu uchwyty jeśli ktoś chce. U mnie to nie ma z tym problemu i będzie profesjonalnie.

 

 

 

 

No to byłby już wypasik jeśli chodzi o uchwyty, ja swoje na tył dopiero będę spawał, bo nie miałem jeszcze czasu się z tym pobawić.

Czekam jeszcze na śrubę, przycięte rury i końcówki do rur na uchwyty i z gwintami pod śrubę... Jak skończę, to zapodam foteczki, może ktoś też zrobi sobie w takich kształtach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alib, pisałeś żeby śrubę wykonać ze zwykłej stali... Nie będzie za miękka?? Nie wygniecie z czasem gwintu i nie będzie się samoczynnie skręcać?? Nie lepiej zrobić tego z jakiegoś gatunku?? Moim zdaniem 45 lub 55 byłaby do tego stworzona... Jestem tu nowy, więc nie będę nikogo krytykował. To tylko była skromna sugestia wynikająca z mojego doświadczenia z zakresu wytrzymałości materiałów...

 

Pozdrawiam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alib, pisałeś żeby śrubę wykonać ze zwykłej stali... Nie będzie za miękka?? Nie wygniecie z czasem gwintu i nie będzie się samoczynnie skręcać?? Nie lepiej zrobić tego z jakiegoś gatunku?? Moim zdaniem 45 lub 55 byłaby do tego stworzona... Jestem tu nowy, więc nie będę nikogo krytykował. To tylko była skromna sugestia wynikająca z mojego doświadczenia z zakresu wytrzymałości materiałów...

 

Pozdrawiam...

 

Pisałem o flanszy i uchwytach... Co to śruby, to wykonałem ją z ST, a nakrętki nierdzewne. Myślałem żeby wszystko zrobić z nierdzewy, ale zatrą się nakrętki(skoro znasz się na materiałówce, to wiesz o czym prawię) i będzie kuku jeśli kiedyś trzeba będzie ustrojstwo zdemontować...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Druga sprawa, to kwestia wygniecenia się takiego gwintu, jak to opisałeś... To nie jest M6, jest "troszkę" obszerniejszy i w dodatku można powiedzieć "jednorazowego użytku" - rozkręcasz, kontrujesz i tak sobie siedzi... Nie kręcisz tym zbyt wiele razy więc nie grozi wygniecenie do takiego stopnia, że się skręci....

Takie jest moje zdanie. Zresztą poparte praktyką, bo pomykam z tym ustrojstwem już kilka miesięcy na twardych springach do GTI + KYB UltraSR i śruba ani drgnęła, a zniszczonych dróg Ci u nas dostatek...

 

Pozdrawiam i dziękuję za uwagi, bo trochę w tym prawdy jest i polemika jest wskazana, bo zawsze można próbować coś ulepszyć jeśli zajdzie taka potrzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ailb, poniekąd masz rację choć do końca z Tobą zgodzić się nie mogę... W Twojej konstrukcji śruba jest najsłabszym ogniwem, ponieważ przy naciętym gwincie występuje bardzo duży współczynnik karbu co w znacznym stopniu wpływa na wytrzymałość zmęczeniową, a raczej na brak wytrzymałości. Zwykle rozpórka jest ściskana, więc należny wziąć pod uwagę zjawisko nazywane wyboczeniem. Przy wyboczeniu elementy są zginane (ściskanie w tym przypadku możemy pominąć). Wytrzymałość zmęczeniowa na zginanie dla jak to nazwałeś "zwykłej stali" wynosi 170 MPa (dla St3). Ten sam parametr dla 45 wynosi 280MPa, a dla 55 nawet 300MPa. Cena stali gatunkowej jest trochę wyższa, ale jej parametry przekonały by mnie do tego żeby właśnie nią wybrać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ailb, poniekąd masz rację choć do końca z Tobą zgodzić się nie mogę... W Twojej konstrukcji śruba jest najsłabszym ogniwem, ponieważ przy naciętym gwincie występuje bardzo duży współczynnik karbu co w znacznym stopniu wpływa na wytrzymałość zmęczeniową, a raczej na brak wytrzymałości. Zwykle rozpórka jest ściskana, więc należny wziąć pod uwagę zjawisko nazywane wyboczeniem. Przy wyboczeniu elementy są zginane (ściskanie w tym przypadku możemy pominąć). Wytrzymałość zmęczeniowa na zginanie dla jak to nazwałeś "zwykłej stali" wynosi 170 MPa (dla St3). Ten sam parametr dla 45 wynosi 280MPa, a dla 55 nawet 300MPa. Cena stali gatunkowej jest trochę wyższa, ale jej parametry przekonały by mnie do tego żeby właśnie nią wybrać.

 

No wszystko pięknie ładnie, ale zauważ, że gwint śruby wkręcony w końcówki wspawane w rury jest wpuszczony tam na ok 4-5 cm, a nakrętki kontrujące też nie są wąskie. Przy siłach(które nie są aż tak wielkie) działających na te elementy o wyboczeniu możemy zapomnieć. Może poszukam dokładnych wymiarów śruby i elementów współpracujących, policzysz to sobie i będziemy wiedzieli ile wytrzyma moje ustrojstwo? Ja tego nie liczyłem, robiłem to intuicyjnie i obstawiam, że odpukać - rozpórka jest w stanie wytrzymać średni dzwon na bok komory silnika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może tego nie widać na pierwszy rzut oka, ale gwint cały czas pracuje w obie strony i prędzej czy później powstanie na niej luz. Zacznie klepać i zrobi się całkiem luźna. A co do wpuszczania w tuleje z gwintem to to zbytniego znaczenia nie ma czy wpuścisz 5cm czy pół meta, bo gwint ma tzw. wyjście i w tym miejscu śruba jest najmniej wytrzymała...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może tego nie widać na pierwszy rzut oka, ale gwint cały czas pracuje w obie strony i prędzej czy później powstanie na niej luz. Zacznie klepać i zrobi się całkiem luźna. A co do wpuszczania w tuleje z gwintem to to zbytniego znaczenia nie ma czy wpuścisz 5cm czy pół meta, bo gwint ma tzw. wyjście i w tym miejscu śruba jest najmniej wytrzymała...

 

w takim wypadku musiałbym całą rozpórkę zrobić z 45 albo 55. Może jedynie rury zostałyby ze zwykłej "plasteliny", a już końcówki trzeba by zamówić z gatunkowej, bo tak samo wyklepie mi końcówki przy uchwytach i same uchwyty, bo mała śruba jest z nierdzewki. W sumie, to najwyżej wyklepie mi gwint w końcówkach w rurach, bo sama śruba jest z sześciokąta, a to prawdopodobnie będzie 45, choć nie jestem przekonany. Jak zauważę jakiś luz, to najwyżej uruchomię spawarę i rozwiążę problem połączeń gwintowych w sposób brutalny :devil: .

Obstawiasz, że kiedy on się pojawi? Ok 4-5 miesięcy już pomykam z tą niedoróbką pod maska po kiepskich drogach, kostce brukowej itp.

 

 

Podsumujmy więc:

Drodzy koledzy, proszę nie sugerować się przy budowie rozpórki moimi wcześniejszymi postami, nie chce mieć nikogo na sumieniu.

Tyczy się to także kształtów flansz, uchwytów rur itd. Żaden z tych elementów nie był badany w laboratoriach, poddawany próbom wytrzymałościowym, ani nawet obliczany przed wykonaniem. Stosowanie mojej rozpórki, która NIE JEST HOMOLOGOWANA może doprowadzić do obcięcia srub łożyska amortyzatora i odjedzie Wam koło wraz z półosią, wahaczem, amortyzatorem i resztą z pod samochodu. Z kolei rura rozkręci się pod maską tak szeroko, że rozerwie Wam samochód na pół, po czym jej połówki wpadną w koła pasowe, połamią wszystko w drobny mak i zblokują silnik. Takie oto skutki przyniesie moja niewiedza i lenistwo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...