Dolce Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Witam. Mam takie pytanie - jadąc Nissanem (silnika 1,6 16V - GA16DE), po wrzuceniu biegu na luz obroty opadają mi na standartowe 750. Natomaist po wciśnięciu sprzęgła i wrzuceniu biegu (przy wcisniętym nadal przęgle) obroty silnika opadają do 500. Wcześniej miałem inną przepustnicę w samochodzie i było odwrotnie - tzn. po wciśnięciu sprzęgła i wrzuceniu biegu, gdy samochód jechał, obroty podnosiły mi się do ok. 1000. To zjawisko nie występuje, gdy włączę bieg podczas jazdy. Przy wcisniętym sprzęgle, gdy auto stoi nic takiego się nie dzieje. Tak więc ma związek z toczeniem się samochodu. Co możebyć przyczyną ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość CichyBart Opublikowano 1 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2009 Mi, na zimnym silniku, dość często spadają poniżej 500 i jakoś się ratuje sam na szczęście - na bazie i benzynce tak samo... Także czekam na propozycje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woro_woro Opublikowano 1 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2009 Mam takie pytanie - jadąc Nissanem (silnika 1,6 16V - GA16DE), po wrzuceniu biegu na luz obroty opadają mi na standartowe 750. Natomaist po wciśnięciu sprzęgła i wrzuceniu biegu (przy wcisniętym nadal przęgle) obroty silnika opadają do 500. [..] To zjawisko nie występuje, gdy włączę bieg podczas jazdy. Przy wcisniętym sprzęgle, gdy auto stoi nic takiego się nie dzieje. Uscislijmy: efekt wystepuje podczas jazdy, na postoju - nie wystepuje. Czy tak? Jedziesz na luzie z jakakolwiek predkoscia (masz obroty 750), wciskasz sprzeglo (nadal jest 750) i wrzucasz jakikolwiek bieg wciaz trzymajac sprzeglo (obroty spadaja na 500), wracasz na luz (obroty rosna na 750) puszczasz sprzeglo (dalej 750)? Nie umiem powiazac tego ze soba. Jesli bys sie toczyl np 20km/h i wrzucil 5 bieg i wowczas spadlyby obroty, moze by to oznaczalo, ze sprzeglo nie do konca wysprzegla, czy jakos tak. Ale wtedy kazdorazowemu wrzuceniu biegu towarzyszyl by dzwiek, ze oczy same sie mrużą. Ale co maja obroty silnika do przelozenia w skrzyni biegow przy wysprzegleniu? Nie wiem dokladnie jaka jest konstrukcja lewarka ze skrzyni i czy to prawdopodobne, ale czy moze byc tak ze przy wrzuceniu biegu zwiera jakis przewod do masy? Spada napiecie i z tym zwiazany jest spadek obrotow? Naprawde nie mam pojecia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hary7 Opublikowano 2 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2009 A czy masz instalację gazową w tym aucie? Bo jeśli tak to trzeba zmienić kierunek wlotu powietrza do filtra. Tak aby powietrze podczas jazdy samoistnie się nie wtłaczało do wlotu powietrza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość NadiR Opublikowano 21 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2009 Witam. U mnie w GA16DE na ciepłym obroty są w ok. 650-700. Czy wystarczy podciągnąć linkę od gazu czy to może być coś z sondą np.? (tak aby na ciepłym było 750-800) Ogólnie silnikiem nie szarpie, nic się nie trzęsie, delikatnie na kierze tylko. pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.