Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Światła do jazdy dziennej


ferrit
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość pilot2004

Dzięki za odpowiedzi ....

 

Mam jeszcze dwa pytanka :

 

1. którędy najlepiej puścić kabelek z komory silnika do wnętrza kabiny - gdybym chciał wziąść +12 V po stacyjce ?

2. na którym kabelku w okolicy kierownicy pojawi się +12 V po przekręceniu stacyjki ?

 

QQ 2.0 benzyna - przed FL

Edytowane przez pilot2004
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...]

1. którędy najlepiej puścić kabelek z komory silnika do wnętrza kabiny - gdybym chciał wziąść +12 V po stacyjce ?

2. na którym kabelku w okolicy kierownicy pojawi się +12 V po przekręceniu stacyjki ?

[...]

a nie lepiej wprost ze skrzynki z bezpiecznikami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

nie wiem czy o takim problemie już było w tym temacie ale moje światła dzienne gasną(na od 3 do 30 sekund) i się zaświecają w czasie jazdy i nie wiem co może być tego powodem bo powinny się świecić non stop (spadek napięcia - takie jest zdanie serwisu i nic z tym narazie serwis nie zrobił)

 

sprawdziłem to w kilku sytuacjach i w korkach przez środek miasta jak i na autostradzie czy jezdzie na normalnej drodze

 

Wiecie co to może się dziać bo mnie to wku... zaczyna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wiele się uczę od Was ... i za cenne uwagi, podpowiedzi - dziękuję .

Bardzo spodobał mi się pomysł świateł dziennych i je zaraz po zakupie zamontowałem w serwisie. Problem mam taki ,że te lampy kupione na allegro z atestem zachodzą parą -czyli nie są takie jakie powinny być. Może ktoś podpowie mi jakie (konkretnie) kupić by nie mieć z tym problemów.

Pozdrawiam Wszystkich "posiadczy" QQ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiele się uczę od Was ... i za cenne uwagi, podpowiedzi - dziękuję .

Bardzo spodobał mi się pomysł świateł dziennych i je zaraz po zakupie zamontowałem w serwisie. Problem mam taki ,że te lampy kupione na allegro z atestem zachodzą parą -czyli nie są takie jakie powinny być. Może ktoś podpowie mi jakie (konkretnie) kupić by nie mieć z tym problemów.

Pozdrawiam Wszystkich "posiadczy" QQ.

Markowe, np. philips led day 4, hella.

Edytowane przez Synkro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, możemy trochę uporządkować, bo się gubię?

 

Z tego co zrozumiałem są dwa rodzaje automatów do świateł dziennych:

 

1. Wykrywające zmiany napięcia zasilającego, jak sądzę podpinane dwoma kabelkami (zasilanie i masa), przy czym w niektórych QQ nie działają prawidłowo ze względu na moduł odłączający czasem alternator.

 

2. Wykrywające podanie plusa do świateł mijania, podpinane trzema kabelkami (zasilanie, masa, "sygnał" - do św. mijania), jak rozumiem te działają w porządku, niezależnie od wersji instalacji elektrycznej.

 

Pomijam temat podpięcia długich (drogowych) jako dziennych.

 

Czy w takim razie może ktoś potwierdzić jak podpina się Philips Daylight 4 i czy działają prawidłowo, bo mam wrażenie że jednym tak, innym nie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oglądałem wcześniej to wykonanie, muszę przyznać, że te kostki są cąłkiem estetyczne, cena samych kostek montażowych w przeliczeniu wychodzi przy koszcie całoście tego kompletu ( światła + kable podłączeniowe Hella ) co masz załączone na drugiej miniaturce poniżej to koszt około 400 PLN, czyli nie tak żle, ale jak dodasz wszystko + koszt wysyłki to robi się już konkretna kwota :(

 

Ten plastik w zderzaku jest wyczepiany/wczepiany na zatrzaskach wiec nawet jak go uszkodzisz nacinając otwory i będziesz chciał powrócić do oryginału to można go dokupić w Nisssanie lub na allegro z np używanego zderzaka i wymienić ( i po problemie :) ).

To był główny powód dlaczego zdecydowałem się na LEDAYFLEXY no i ten co napisałeś czyli jakość, ale podobno na bezpieczeństwie nie powinno się oszczędzać :| , a diody Helli swiecą rewelacyjnie ( poniżej w miniaturkach próbka tego jak świecą i jak wyglądają kiedy są zgaszone... )

Duży plus dla tego kompletu za to, że wpinasz i podłączasz do instalacji nic nie wiercąc, a i oryginalne plastiki zostają nie uszkodzone, więc przy powrocie do oryginału nie będzie dodatkowych kosztów oraz nie będzie trzeba szukać drugich plastików...

 

witam!!!

 

Szkoda, że nie ma już tego na ebayu. Fajne były...

Może ktoś ma źródło???

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, możemy trochę uporządkować, bo się gubię?

 

Z tego co zrozumiałem są dwa rodzaje automatów do świateł dziennych:

 

1. Wykrywające zmiany napięcia zasilającego, jak sądzę podpinane dwoma kabelkami (zasilanie i masa), przy czym w niektórych QQ nie działają prawidłowo ze względu na moduł odłączający czasem alternator.

 

2. Wykrywające podanie plusa do świateł mijania, podpinane trzema kabelkami (zasilanie, masa, "sygnał" - do św. mijania), jak rozumiem te działają w porządku, niezależnie od wersji instalacji elektrycznej.

 

Pomijam temat podpięcia długich (drogowych) jako dziennych.

 

Czy w takim razie może ktoś potwierdzić jak podpina się Philips Daylight 4 i czy działają prawidłowo, bo mam wrażenie że jednym tak, innym nie...

 

 

Jeśli masz zamontowany czujnik naładowania akumulatora (załączone zdjęcie) to na pewno na dzisiaj Philips Daylight 4 nie działaj prawidłowo.

Kontaktowałem się z Philipsem, wiedzą o problemie i pracują nad jego rozwiązaniem. Gdy będzie rozwiązanie wymienią starter (tak oni nazywają sterownik) na kompatybilny z nowymi samochodami.

 

Pomierzyłem dzisiaj troszkę układ i wychodzi mi na to że dopiero przy 13,5V Philipsy świeca "pewnie". Niestety alternator podaje napięcie w okolicach 12,8V, napięcie to się waha, po odpaleniu samochodu jego wartość wynosi 14,3V (bo trzeba podładować akumulator) a po przejechaniu kilku kilometrów spada.

Jak na razie nie bardzo wiem jak sobie poradzić z tym problemem w sposób elegancki.

 

Mniej elegancki sposób ale działający to: podłączam zasilacz do ładowania notebooka (taki malutki za kilkadziesiąt złotych) do instalacji w miejsce gdzie pojawia się napięcie po odpaleniu silnika (pobór prądu całego układu: zasilacz plus światła to zaledwie 0,8A), ustawiam na tym zasilaczu 15V (napięcie nie szkodzące światełkom Philips-a).

Po odpaleniu silnika światełka się zapalają, oczywiście czujnik światełek podpięty jest pod dodatni przewód świateł postojowych i w momencie włączenia światełek pozycyjnych lub mijania wyłączają się światła dzienne.

 

Niestety jak napisałem, jest to sposób paskudny w wykonaniu ale na dzisiaj nie widzę innego (do czasu aż ktoś opracuje układ do samochodów z czujnikiem naładowania akumulatora). Być może taki układ już istnieje w wykonaniu innego producenta - jeśli tak to proszę o informację.

 

Acha, co do czujnika naładowania akumulatora - nie warto sie go pozbywać, jest to rewelacyjne rozwiązanie. Oto opis http://news.webwweb.pl/2,3463,0,Akumulator,pod,kontrola,Elektroniczny,czujnik,stanu,akumulatora,firmy,Bosch.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem jest to bardzo droga opcja. W salonie w Łodzi kpl. Pilipsa 530 zł montaż 230zł gwarancja na wszystko.Pozdrawiam.

 

w którym salonie założyli ? bo "Przyguccy" mają dziwny "serwis" powiedzieli że światła dzienne mogą założyć ale nie dają gwarancji i w razie awarii spowodowanej tymi światłami :-) utracę gwarancję na samochód :-) bo może np spalić się moduł sterowania poduszkami albo komputer :-) aż strach byłoby wtedy jechać naprawiać auto bo wszystko podciagnęli by pod powód tych świateł :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w którym salonie założyli ? bo "Przyguccy" mają dziwny "serwis" powiedzieli że światła dzienne mogą założyć ale nie dają gwarancji i w razie awarii spowodowanej tymi światłami :-) utracę gwarancję na samochód :-) bo może np spalić się moduł sterowania poduszkami albo komputer :-) aż strach byłoby wtedy jechać naprawiać auto bo wszystko podciagnęli by pod powód tych świateł :-)

 

Nie oni jedni- wiele Servisów tak twierdzi, też mi niektórzy odpowiadali w ten sposób :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden z naszych kolegów napisał nawet do Nissana. Odpowiedzieli tak samo. Montaż świateł dziennych może uszkodzić komputer lub sterownik poduszek powietrznych. Instalacja takich świateł jest zatem równoznaczna z utratą gwarancji. Widać Note na takie światła jest tak samo wrażliwy jak QQ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden z naszych kolegów napisał nawet do Nissana. Odpowiedzieli tak samo. Montaż świateł dziennych może uszkodzić komputer lub sterownik poduszek powietrznych. Instalacja takich świateł jest zatem równoznaczna z utratą gwarancji. Widać Note na takie światła jest tak samo wrażliwy jak QQ.

Ale pod warunkiem, że faktycznie coś się zepsuje i udowodnią Ci, że powodem usterki są światła dzienne. Sam montaż świateł nie powoduje utraty gwarancji na auto-mówię z własnego doswiadczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj skontaktował się ze mną Philips. Właśnie wysyłają z Holandii paczkę z nowym sterownikiem. Ciekawe czy to rozwiąże mój problem. Jakością obsługi (po przejściach z polskimi korporacjami) jestem zachwycony!

 

Po przetestowaniu sterownika powiadomię na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam qq+2 od kilku dni i wyjechałem z salonu z zamontowanymi ledami. wszystko piknie działa :)

Ja niedawno widzialem w krakowie na kapelance nowrgo qq+2 bez relingów, z ledami. Ledy świeciły się gdy auto stało na światłach, zaraz po ruszeniu ledy zgasły. Mało to praktyczne, ciekawe czy właściciel ma świadomość...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja niedawno widzialem w krakowie na kapelance nowrgo qq+2 bez relingów, z ledami. Ledy świeciły się gdy auto stało na światłach, zaraz po ruszeniu ledy zgasły. Mało to praktyczne, ciekawe czy właściciel ma świadomość...

 

Ciekaw jestem czy ten QQ miał coś markowego typ. Philips(to montują na Jasnogórskiej) czy coś salonowego tak jak ja (montowane na powstańców) - i jestem świadomy, że to rozwiązanie nie działa dobrze i gaśnie ;/ 15 razy miedzy Krzeszowicami a Krakowem (odległość ok 24km). Problem zgłosiłem tak jak i to, że jedna z lamp zaparowała po 4 miesiącach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja niedawno widzialem w krakowie na kapelance nowrgo qq+2 bez relingów, z ledami. Ledy świeciły się gdy auto stało na światłach, zaraz po ruszeniu ledy zgasły. Mało to praktyczne, ciekawe czy właściciel ma świadomość...

 

 

No to raczej nie byłem ja bo:

 

1. do krakowa mam ze 400km a qq przejechałem dopiero 100 :)

2. mam relingi

3. widzę jak moje ledy działają, bo się odbijają w autach, które stoją lub jadą przede mną. Jak wyjeżdżam z garażu np. to widzę, że zapalają się xenony jak jestem w środlkju i potem zapalają ledy jak wyjeżdżam. stestowałem to już i wszystko jest ok. - polecam, fajna sprawa szczególnie w trybie świateł ustawionym na auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja niedawno widzialem w krakowie na kapelance nowrgo qq+2 bez relingów, z ledami. Ledy świeciły się gdy auto stało na światłach, zaraz po ruszeniu ledy zgasły. Mało to praktyczne, ciekawe czy właściciel ma świadomość...

 

W moim przypadku serwis nissana podłączył mi ledy philipsa w ten sposób, że po kilku chwilach od włączenia zaczynały migotać, czyli miałem światła stroboskopowe jak w pojazdach policji lub innych "służb". Gdyby nie mruganie światłami innych samochodów, pewnie bym się później o tym dowiedział. A tak po godzinie wróciłem do serwisu, podpięli ledy pod inny kabelek i jest już w porządku. Z tego co mówili, zdarzają się takie przypadki, jak również gaśnięcie ledów po jakichś 15 min. po zapaleniu. Wszystko zależy od modelu ledów i od wiązki, w którą się wpinają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

właśnie zakończyłem sukcesem montaż lamp. Kai 2011, Acenta.

 

Zamieszczam opis, może komuś się przyda.

 

1. Wybór i kupno lamp. Kupiłem tutaj homologowane Vertex DRL 502HP RL, E4. Cena 260 złotych, na drugi dzień były u mnie.

 

2. Miejsce montażu - patrz zdjęcia. Plastikowe zaślepki, w których zamontowane zostały światła można wyjąć - wystarczy włożyć dłoń przez wloty powietrza i ścisnąć zatrzaski. Przed demontażem warto zaznaczyć obszar zakrywany przez żebra wlotów powietrza i wytrasować otwory pod lampy. Do wiercenia użyłem wiertła do drewna fi 30. Lampy obsadziłem na wcisk, dwie skrajne pod kątem, tak aby świeciły na wprost. Całość pokleiłem FixAllem firmy Soudal (taki czarny silikon, tylko wg. opisu nadaje się też do metalu). Kabelki przy lampach też dodatkowo pokryłem tym specyfikiem.

 

Lampy znajdują się w przepisowej odległości (39 cm od obrysu, >60 pomiędzy nimi, wysokość OK)

 

3. Podłączenie elektryczne. Wszystkie sygnały pobrałem z IPDM E/R (Intelligent Power Distribution Module Engine Room) - to taki moduł z bezpiecznikami i przekaźnikami, wyposażony w mikroprocesor, który komunikuje się po magistrali CAN z przełącznikami w kabinie. Jest do niego dostęp po zdjęciu rury dolotu powietrza. IPDM to takie czarne pudełko bez żadnych opisów, po lewej stronie akumulatora, trochę bliżej tyłu pojazdu niż skrzynka bezpieczników opisana w instrukcji użytkownika. Wypina się to poprzez ściśnięcie zapadek po bokach.

Zasilanie - obwód zapłonu, poprzez bezpiecznik lampy cofania (kostka E11, pin 14, przewód czerwono-czarny)

Światła pozycyjne - zza bezpiecznika świateł pozycyjnych (Kostka E13, pin 37 lub 38, przewód czerwono-biały lub czerwono-niebieski)

Masa - z przewodu masującego IPDM. (kostka E10, pin 6, kolor czarny)

Patrz schemat w załączeniu.

 

4. Przewody do modułu sterującego światłami wyprowadziłem przez skrzynkę bezpieczników, moduł przykleiłem do podłużnicy, a przewody do lamp puściłem dalej w peszlu. Całość połapana opaskami zaciskowymi nie odróżnia się prawie od instalacji firmowej.

 

Instrukcja serwisowa zaoszczędziła mi mnóstwo czasu i mam pewność, że nic nie popsuję w ABSach, SRSach i innych TLSach (TrójLiterowych Skrótach).

 

Działa i wygląda dobrze. Zapala się po włączeniu zapłonu w pozycję "ON", gaśnie po włączeniu świateł pozycyjnych. Automat do włączania świateł działa jak należy. Słowem, jest OK ;-)

 

 

Jj

Edytowane przez JjS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam!!!

 

Szkoda, że nie ma już tego na ebayu. Fajne były...

Może ktoś ma źródło???

Pozdrawiam

 

Własnie udało mi się te swiatła odnaleść na ebay.

http://cgi.ebay.pl/Tagfahrlicht-Nissan-Qashqai-und-Qashqai-2-Modell-2010-/160611805304?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item256535a878

 

Jest ktoś chętny to wspólnego zakupu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie są te same. Na aukcji są nawet lepsze, ale nie za 345 eur. Już wolałbym świeczki w klosze włożyć ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...