Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Światła do jazdy dziennej


ferrit
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dla zainteresowanych opis tutaj http://www.facebook.com/Automobile.Seyer Z tego co pisze ( tłumaczenie google) sprzedawać ma komplety z ledami,ma to ruszyć w połowie października a cena nie znana.Dyskusja na ten temat na bliźniaczym forum http://www.qashqaiforum.de/f15/led-tagfahrleuchten-881/

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się od dawna na montaż świateł dziennych lecz podczas wizyty w serwisie na Oczapowskiego w Warszawie zaproponowano mi ciekawe rozwiązanie.

 

Montują przekaźnik, wykonują przeróbki instalacyjne i efekt jest taki:

 

po włączeniu stacyjki jako światła do dziennej jazdy palą się na 30% światła długie dodatkowo przy skręcaniu zapalają się halogeny.

 

Czy ktoś tak może ma zrobione?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się od dawna na montaż świateł dziennych lecz podczas wizyty w serwisie na Oczapowskiego w Warszawie zaproponowano mi ciekawe rozwiązanie.

 

Montują przekaźnik, wykonują przeróbki instalacyjne i efekt jest taki:

 

po włączeniu stacyjki jako światła do dziennej jazdy palą się na 30% światła długie dodatkowo przy skręcaniu zapalają się halogeny.

 

Czy ktoś tak może ma zrobione?

 

Jaki jest koszt takiej przeróbki w ASO?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się od dawna na montaż świateł dziennych lecz podczas wizyty w serwisie na Oczapowskiego w Warszawie zaproponowano mi ciekawe rozwiązanie.

 

Montują przekaźnik, wykonują przeróbki instalacyjne i efekt jest taki:

 

po włączeniu stacyjki jako światła do dziennej jazdy palą się na 30% światła długie dodatkowo przy skręcaniu zapalają się halogeny.

 

Czy ktoś tak może ma zrobione?

Niestety, rozwiązanie takie jest nielegalne. Przyciemnione długie nie spełniają wymagań dla świateł do jazdy dziennej - nie ta barwa i inaczej ukształtowana wiązka światła. Zawsze może się trafić służbista, który zatrzyma dowód.

 

Sam moduł do doświetlania zakrętów to fajna rzecz, do kupienia na przykład tu:

 

http://www.sklep.hadron.pl/product-pl-3655-Moduł-Doswietlania-zakretow-CLM01.html

 

W czerwcu nie mieli jeszcze oprogramowania do QQ. Obiecali dorobić w ciągu kilku miesięcy. W poniedziałek sprawdzę, czy już jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, rozwiązanie takie jest nielegalne. Przyciemnione długie nie spełniają wymagań dla świateł do jazdy dziennej - nie ta barwa i inaczej ukształtowana wiązka światła. Zawsze może się trafić służbista, który zatrzyma dowód.

 

Sam moduł do doświetlania zakrętów to fajna rzecz, do kupienia na przykład tu:

 

http://www.sklep.had...etow-CLM01.html

 

W czerwcu nie mieli jeszcze oprogramowania do QQ. Obiecali dorobić w ciągu kilku miesięcy. W poniedziałek sprawdzę, czy już jest.

 

To jak sprawdzisz to daj znać bo cena nie jest, zaporowa a rozwiązanie spoko :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się od dawna na montaż świateł dziennych lecz podczas wizyty w serwisie na Oczapowskiego w Warszawie zaproponowano mi ciekawe rozwiązanie.

 

Montują przekaźnik, wykonują przeróbki instalacyjne i efekt jest taki:

 

po włączeniu stacyjki jako światła do dziennej jazdy palą się na 30% światła długie dodatkowo przy skręcaniu zapalają się halogeny.

 

Czy ktoś tak może ma zrobione?

 

Chyba jeden z fajniejszych pomysłów na rozwiązanie problemu ze światłami. Rozumiem, że to ustrojstwo działa bezproblemowo z czujnikiem zmierzchu?

 

Zastanawia mnie tez na jakiej zasadzie działa załączanie halogenów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj opis sterownika w moim poście powyżej - informacje o kącie skrętu kierownicy i prędkości odczytywane są z magistrali CAN.

 

Jak to działa:

 

STANDARDOWE pasywne doświetlanie zakrętów

Moduł pełni funkcję pasywnego doświetlania zakrętów wykorzystując do tego celu zainstalowane w samochodzie światła halogenów. Moduł włącza z pełną jasnością prawy (lub lewy) halogen jeżeli:

- prędkość samochodu wynosi 0-40 km/h;

- kąt skrętu kierownicy w prawo (lub lewo) jest większy od 20 stopni;

- włączone są światła mijania;

- status pracy silnika jest aktywny;

- wyłączone są światła halogenów

 

PROGRESYWNE pasywne doświetlanie zakrętów

Moduł pełni funkcję progresywnego doświetlania zakrętów, jasność doświetlenia jest zależna od kąta skrętu kierownicy. Zmienną jasność uzyskuje się przez sterowanie PWM. Do doświetlania wykorzystywane są zainstalowane w samochodzie światła halogenów. Przy skręcie kierownicy o kąt większy niż 20 stopni halogen świeci pełną jasnością.

Moduł włącza prawy (lub lewy) halogen jeżeli:

- prędkość samochodu wynosi 0-40 km/h;

- kąt skrętu kierownicy w prawo (lub lewo) jest większy od 4-5 stopni;

- włączone są światła mijania;

- status pracy silnika jest aktywny;

- wyłączone są światła halogenów.

 

Na tę funkcję mają homologację. Wykorzystywanie świateł drogowych jako do jazdy dziennej niestety już homologacji nie ma.

 

Jj

 

Sterownik już współpracuje z CANem w QQ. W X-Trailu od 2007 zresztą też. Jak podłączę, to podzielę się wrażeniami...

Edytowane przez JjS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy na używanie halogenów przez omawiany przekaźnik jako świateł dziennych mają jakies papiery czy to jest tylko ich pomysł

Po włączeniu stacyjki jako światła do dziennej jazdy palą się na 30% światła długie dodatkowo przy skręcaniu zapalają się halogeny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy na używanie halogenów przez omawiany przekaźnik jako świateł dziennych mają jakies papiery czy to jest tylko ich pomysł

Takie rozwiązanie było kiedyś stosowane np. w Audi. Jednak tam, cały samochód (więc i światła) miały homologację. Po dodaniu takiej funkcji do świateł w QQ, niestety nie będziesz mógł udowodnić posiadania homologacji DRL, więc jakiś służbista może zatrzymać dowód. Przyćmione światła drogowe mają inne światło niż wymagane dla świateł do jazdy dziennej:

Często pojawia się także pytanie, czy jako światła do jazdy dziennej można wykorzystać światła drogowe doposażone w układ obniżający napięcie zasilania (w celu ograniczenia oślepiania innych kierowców). Niestety ze względów formalnych i technicznych nie jest to możliwe. Po pierwsze, w pojazdach można stosować tylko homologowane lampy zgodne z odpowiednim regulaminem. W tej sytuacji światła drogowe (homologowane wg wymagań Regulaminu nr 112) nie mają homologacji według wymagań Regulaminu 87 obowiązującego dla świateł do jazdy dziennej, co powoduje, że tak na naprawdę nie wiadomo, czy takie wymagania będą spełnione.

 

Po drugie, światło drogowe nie spełni wymagań dla świateł do jazdy dziennej, głównie ze względu na inny kształt rozsyłu strumienia świetlnego (światło drogowe świeci w sposób skupiony, a światło do jazdy dziennej w sposób rozproszony). Napięcie zasilania żarówki światła drogowego można obniżyć o tyle, aby nie przekraczać maksimum światłości dopuszczalnej dla światła do jazdy dziennej, ale wówczas nie spełni ono wymagań dotyczących światłości w innych kierunkach obserwacji. Ponadto powoduje to zmianę barwy światła (w kierunku barwy czerwonej) i wówczas nie są spełnione wymagania dla białej barwy światła do jazdy dziennej.

Więcej...

Na funkcję doświetlania zakrętów podobno jest homologacja. Jak otrzymam zamówiony moduł to dam znać.

Edytowane przez JjS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie rozwiązanie było kiedyś stosowane np. w Audi. Jednak tam, cały samochód (więc i światła) miały homologację. Po dodaniu takiej funkcji do świateł w QQ, niestety nie będziesz mógł udowodnić posiadania homologacji DRL, więc jakiś służbista może zatrzymać dowód. Przyćmione światła drogowe mają inne światło niż wymagane dla świateł do jazdy dziennej:

Często pojawia się także pytanie, czy jako światła do jazdy dziennej można wykorzystać światła drogowe doposażone w układ obniżający napięcie zasilania (w celu ograniczenia oślepiania innych kierowców). Niestety ze względów formalnych i technicznych nie jest to możliwe. Po pierwsze, w pojazdach można stosować tylko homologowane lampy zgodne z odpowiednim regulaminem. W tej sytuacji światła drogowe (homologowane wg wymagań Regulaminu nr 112) nie mają homologacji według wymagań Regulaminu 87 obowiązującego dla świateł do jazdy dziennej, co powoduje, że tak na naprawdę nie wiadomo, czy takie wymagania będą spełnione.

 

Po drugie, światło drogowe nie spełni wymagań dla świateł do jazdy dziennej, głównie ze względu na inny kształt rozsyłu strumienia świetlnego (światło drogowe świeci w sposób skupiony, a światło do jazdy dziennej w sposób rozproszony). Napięcie zasilania żarówki światła drogowego można obniżyć o tyle, aby nie przekraczać maksimum światłości dopuszczalnej dla światła do jazdy dziennej, ale wówczas nie spełni ono wymagań dotyczących światłości w innych kierunkach obserwacji. Ponadto powoduje to zmianę barwy światła (w kierunku barwy czerwonej) i wówczas nie są spełnione wymagania dla białej barwy światła do jazdy dziennej.

Więcej...

Na funkcję doświetlania zakrętów podobno jest homologacja. Jak otrzymam zamówiony moduł to dam znać.

Nigdy w audi nie było "takiego rozwiązania" - audi posiadało w odbłyśniku świateł drogowych jeszcze jedną zwykłą żarówkę, która była właśnie oświetleniem do jazdy dziennej - z homologacją. Całość była niezależna od świateł drogowych, które były obsługiwane jeszcze inną żarówką.

Edytowane przez Synkro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie z tego co ja przeczytałem to jako światła dzienne to świecą się halogeny a nie światła drogowe jak wy piszecie.

Funkcja świateł dziennych

Moduł CLM01 oprócz doświetlania zakrętów przy wykorzystaniu halogenów oferuje funkcje świateł dziennych. Podczas jazdy w dzień moduł świeci połową mocy światłami halogenów co sprawia że pracują one jako dzienne. Oszczędza to żarówki, prąd a w konsekwencji Twoje pieniądze. Nocą gdy włączysz światła mijania, halogeny zgasną zupełnie i będą włączać się tylko podczas jazdy w zakrętach doświetlając pobocze drogi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie z tego co ja przeczytałem to jako światła dzienne to świecą się halogeny a nie światła drogowe jak wy piszecie.

Funkcja świateł dziennych

Moduł CLM01 oprócz doświetlania zakrętów przy wykorzystaniu halogenów oferuje funkcje świateł dziennych. Podczas jazdy w dzień moduł świeci połową mocy światłami halogenów co sprawia że pracują one jako dzienne. Oszczędza to żarówki, prąd a w konsekwencji Twoje pieniądze. Nocą gdy włączysz światła mijania, halogeny zgasną zupełnie i będą włączać się tylko podczas jazdy w zakrętach doświetlając pobocze drogi.

 

 

w rzeczy samej, i dlatego się pytam czy mają na to homologacje czy też sobie tak to wymyślili :warning:, jeżeli mają na swoje rozwiązanie papiery to rozwiązanie palce lizać !!!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w rzeczy samej, i dlatego się pytam czy mają na to homologacje czy też sobie tak to wymyślili :warning:, jeżeli mają na swoje rozwiązanie papiery to rozwiązanie palce lizać !!!!!!!!

Chyba nie będzie tak dobrze. Homologację DLR muszą mieć same lampy - tak więc ściemnione halogeny nic nie dadzą.

 

Opisywane sterowniki występują w dwóch wersjach - w jednej włączają drogowe, w drugiej - halogeny. Moim zdaniem oba bez homologacji, bo same źródła światła takowej nie mają. Powinienem w tym tygodniu dostać sterownik, po instalacji podzielę się wrażeniami.

Edytowane przez JjS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie będzie tak dobrze. Homologację DLR muszą mieć same lampy - tak więc ściemnione halogeny nic nie dadzą.

 

Opisywane sterowniki występują w dwóch wersjach - w jednej włączają drogowe, w drugiej - halogeny. Moim zdaniem oba bez homologacji, bo same źródła światła takowej nie mają. Powinienem w tym tygodniu dostać sterownik, po instalacji podzielę się wrażeniami.

 

a jest szansa żeby świateł dziennych z tego modułu nie wykorzystywać a tylko wykorzystać do opcji doświetlania zakrętów i oświetlania drogi do domu ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż sam tego sobie nie podłączę, więc jadę na montaż w przyszłym tygodniu, jak ktoś będzie zainteresowany mogę się podzielić spostrzeżeniami jak to działa w praktyce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jest szansa żeby świateł dziennych z tego modułu nie wykorzystywać a tylko wykorzystać do opcji doświetlania zakrętów i oświetlania drogi do domu ??

Funkcję oświetlenia drogi do domu mamy juz w swoich QQ. Nie wiem czy w wersjach z ksenonami, ale w wersji takiej jak mam ja jest w 100 % ... sprawdzone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Funkcję oświetlenia drogi do domu mamy juz w swoich QQ. Nie wiem czy w wersjach z ksenonami, ale w wersji takiej jak mam ja jest w 100 % ... sprawdzone.

 

o tym słyszałem ale niestety powiem że jestem leń i nie poczytałem o tym jak ja załączyć :/ i nawet nie poczytałem czy ona działa stale (tzn. przy otwieraniu i przy zamykaniu doświetlanie się włącza ?? i czy działa ksenon czy przeciwmgielne ??)

 

 

Ale obiecuje poczytać o tym i w takim razie czy ten moduł mogę założyć tylko na doświetlanie zakrętów ??

 

No cóż sam tego sobie nie podłączę, więc jadę na montaż w przyszłym tygodniu, jak ktoś będzie zainteresowany mogę się podzielić spostrzeżeniami jak to działa w praktyce.

 

jeśli piszesz odnośnie modułu tego do doświetlania zakrętów to ja jestem zainteresowany informacjami o tym - może być na PW jeśli innych to nie interesuje i mamy zaśmiecać forum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o tym słyszałem ale niestety powiem że jestem leń i nie poczytałem o tym jak ja załączyć :/ i nawet nie poczytałem czy ona działa stale (tzn. przy otwieraniu i przy zamykaniu doświetlanie się włącza ?? i czy działa ksenon czy przeciwmgielne ??)

 

Str. 2-26 w instrukcji:

Przyciągasz do siebie dzwigienkę kierunkowskazów, a po przekręceniu kluczyka w pozycję LOCK na 30 sekund zapalą się reflektory. Jedno przyciągniecie daje 30s, dwa-60, cztery-120.

 

Czasem się przydaje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o tym słyszałem ale niestety powiem że jestem leń i nie poczytałem o tym jak ja załączyć :/ i nawet nie poczytałem czy ona działa stale (tzn. przy otwieraniu i przy zamykaniu doświetlanie się włącza ?? i czy działa ksenon czy przeciwmgielne ??)

 

 

Ale obiecuje poczytać o tym i w takim razie czy ten moduł mogę założyć tylko na doświetlanie zakrętów ??

 

 

 

jeśli piszesz odnośnie modułu tego do doświetlania zakrętów to ja jestem zainteresowany informacjami o tym - może być na PW jeśli innych to nie interesuje i mamy zaśmiecać forum

 

Prosiłbym jednak na forum i o żadnym zaśmiecaniu nie mam mowy. Pewnie kilku Forumowiczów będzie zainteresowanych modułem do tylko i wyłącznie doświetlania zakrętów wykorzystując fabryczne halogeny.

Ja jestem zainteresowany więc czekam na info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ba no pewno, że kilku się znajdzie a ta funcja do.świetlania drogi do domu to za ka.żdym razem trzeba pociągać nie da się tego na stałe włączyć a szkoda wieć z tego modułu też by się to przydało.

 

I jak tam zamontował juz ktoś ten sterownik jak to działa w praktyce ? Możecie podzielić sie wrażeniami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wczoraj po dłuższej walce udało się uruchomić moduł CLM w moim Kaju. Nie obyło się bez wizyty u producenta (3 km od mojego domu), który podłączył komputer do gniazda diagnostycznego i poddał analizie wszystkie sygnały. W moim samochodzie (produkcja maj 2011) komputery gadały w nieco innym narzeczu i trzeba było przerobić oprogramowanie. Teraz doświetlanie zakrętów działa jak należy.

 

Teraz moduł współpracuje zarówno z poprzednią jak i najnowszą wersją QQ.

 

Z funkcji "comming home" nie korzystam, a światła dzienne mam na ledach, które są duużo lepiej widoczne niż przyciemnione drogowe - bezpieczeństwo przede wszystkim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj po dłuższej walce udało się uruchomić moduł CLM w moim Kaju. Nie obyło się bez wizyty u producenta (3 km od mojego domu), który podłączył komputer do gniazda diagnostycznego i poddał analizie wszystkie sygnały. W moim samochodzie (produkcja maj 2011) komputery gadały w nieco innym narzeczu i trzeba było przerobić oprogramowanie. Teraz doświetlanie zakrętów działa jak należy.

 

Teraz moduł współpracuje zarówno z poprzednią jak i najnowszą wersją QQ.

 

Z funkcji "comming home" nie korzystam, a światła dzienne mam na ledach, które są duużo lepiej widoczne niż przyciemnione drogowe - bezpieczeństwo przede wszystkim.

 

Czy montaż CLM to na tyle istotna ingerencja w układ elektryczny/elektroniczny samochodu, że konieczne jest rozcinanie istniejących przewodów, czy też moduł wpina się w istniejące kostki połączeniowe? Chciałbym korzystać ze wszystkich funkcji modułu, jednak nieco obawiam się utraty gwarancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Czy montaż CLM to na tyle istotna ingerencja w układ elektryczny/elektroniczny samochodu, że konieczne jest rozcinanie istniejących przewodów, czy też moduł wpina się w istniejące kostki połączeniowe? Chciałbym korzystać ze wszystkich funkcji modułu, jednak nieco obawiam się utraty gwarancji.

Przecinane są przewody do świateł (drogowych i halogenów). Trzeba się także podłączyć do magistrali CAN i świateł mijania. Nie ma kostek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...