Gość kubad Opublikowano 10 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2009 Niestety coś się... zzzzużyło (: Przy rozgrzanym silniku słychać nieprzyjemne chrobotanie w przedziale 1-1,6k obrotów. Towarzyszy temu spadek mocy. Dźwięk dochodzi teoretycznie z obudowy łańcucha rozrządu. Po przeczytaniu forum wynikałoby, że łańcuch jest wyciągnięty. Opinie taką potwierdza jeden z mechaników, ale dla upewnienia się podjechałem do drugiego, który podobno zna się na Nissanach. Ten z kolei stwierdził, że jest to zużyta vacum pompa i naprawiał już coś takiego. Ciekawi mnie czy ktoś miał już podobne problemy, no i jak sobie z nimi poradził. Vacum pompa podobno do zdobycia tylko w serwisie, czyli z pewnością koszy spore. Komplet łańcucha rozrządu z rolkami i napinaczami 500-600zł - znalazłem jakiś japoński zamiennik;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
taktisz Opublikowano 10 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2009 Niestety coś się... zzzzużyło (: Przy rozgrzanym silniku słychać nieprzyjemne chrobotanie w przedziale 1-1,6k obrotów. Towarzyszy temu spadek mocy. Dźwięk dochodzi teoretycznie z obudowy łańcucha rozrządu. Po przeczytaniu forum wynikałoby, że łańcuch jest wyciągnięty. Opinie taką potwierdza jeden z mechaników, ale dla upewnienia się podjechałem do drugiego, który podobno zna się na Nissanach. Ten z kolei stwierdził, że jest to zużyta vacum pompa i naprawiał już coś takiego. Ciekawi mnie czy ktoś miał już podobne problemy, no i jak sobie z nimi poradził. Vacum pompa podobno do zdobycia tylko w serwisie, czyli z pewnością koszy spore. Komplet łańcucha rozrządu z rolkami i napinaczami 500-600zł - znalazłem jakiś japoński zamiennik;) http://www.moto-portal.pl/sklep/mp/auto_czesci/pompa_wody/NISSAN/ALMERA_SDN_03_00_HB_07_00_/Pompy_wody.php Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kubad Opublikowano 10 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2009 http://www.moto-portal.pl/sklep/mp/auto_czesci/pompa_wody/NISSAN/ALMERA_SDN_03_00_HB_07_00_/Pompy_wody.php OK, ale vacum pompa to nie pompa wody:/ (a szkoda bo cena przyjemniejsza). Vacum pompa jest po drugiej stronie silnika niż rozrząd. Jest chyba na tym samym wałku co rozrząd i "dla tego przenosi na ów rozrząd chrobotanie" - takie było mniej więcej znaczenie słów Pana mechanika nr dwa. Nawet średnio się orientuję za co odpowiada vacum pompa, chyba coś z turbiną - co mogłoby tłumaczyć spadek mocy:( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
taktisz Opublikowano 10 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2009 mowiles, ze slyszysz odglosy w okolicy lancucha rozrzadu, a pompa vacuum jest po drugiej stronie. Czasem jak jest zle paliwo lub dostaje sie gdzies powietrze do ukladu paliwowego to pompa wtryskowa wydaje dziwne dzwieki. Sprawdz wezyki od paliwa i od nadmiaru (powrotu) paliwa z wtryskow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kubad Opublikowano 23 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2009 Za dużej pomocy tutaj nie uzyskałem, ale może po prostu nikt nie spotkał się z takim przypadkiem. Najważniejsze, że zrobione. Mechanik zajrzał do rozrządu i rzeczywiście łańcuch był luźny - co ciekawe nie naciągał mnie na wymianę wszystkich łańcuchów, prowadnic i innych podzespołów, tylko podłożył pod napinacz podkładkę. Dodatkowy dystans sprawdza się chrobotanie ustało, a ja nie zapłaciłem nic. Tylko ciekawe jaka jest trwałość i bezpieczeństwo tej "naprawy"... Wypada wierzyć w jego kunszt:D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasio_ciaputek Opublikowano 14 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 Za dużej pomocy tutaj nie uzyskałem, ale może po prostu nikt nie spotkał się z takim przypadkiem. Najważniejsze, że zrobione. Mechanik zajrzał do rozrządu i rzeczywiście łańcuch był luźny - co ciekawe nie naciągał mnie na wymianę wszystkich łańcuchów, prowadnic i innych podzespołów, tylko podłożył pod napinacz podkładkę. Dodatkowy dystans sprawdza się chrobotanie ustało, a ja nie zapłaciłem nic. Tylko ciekawe jaka jest trwałość i bezpieczeństwo tej "naprawy"... Wypada wierzyć w jego kunszt:D Jeżeli łańcuch jest wyciągnięty to podkładka to tymczasowe rozwiązanie. Jeżeli zasada działania łańcucha rozrządu jest podobna do zasady działania łańcucha w rowerze to powyciągane oczka nie będą idealnie trafiały na zęby i mogą je powoli przycierać. Co do VP44 to jest to pompa paliwowa i leży z tyłu silnika patrząc od przodu auta, pompa wody to zupełnie inna bajka. U mnie nie chrobocze, ale czasami wydaje się rzęzić. Co ciekawe jednego dnia potrafi rzęzić od rana a drugiego jest cichutko. Nie wiem czemu tak jest ale zakupiłem wczoraj zestaw do diagnostyki silnika, może po podłączeniu pokażą się jakieś błędy. Kultura pracy pompy nie wpływa znacząco na osiągi auta, jednak przy wyższych obrotach jest sporo głośniej i wrażenie jakby urządzenie się męczyło. Być może jest to kwestia wilgotności powietrza, ale skoro tak to z czasem jak silnik się nagrzeje problem powinien ustąpić...Czy ktoś z użytkowników miał problem z rzężącą pompą paliwa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Macka Opublikowano 14 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 Niestety coś się... zzzzużyło (: Przy rozgrzanym silniku słychać nieprzyjemne chrobotanie w przedziale 1-1,6k obrotów. Towarzyszy temu spadek mocy. Dźwięk dochodzi teoretycznie z obudowy łańcucha rozrządu. Po przeczytaniu forum wynikałoby, że łańcuch jest wyciągnięty. Opinie taką potwierdza jeden z mechaników, ale dla upewnienia się podjechałem do drugiego, który podobno zna się na Nissanach. Ten z kolei stwierdził, że jest to zużyta vacum pompa i naprawiał już coś takiego. Ciekawi mnie czy ktoś miał już podobne problemy, no i jak sobie z nimi poradził. Vacum pompa podobno do zdobycia tylko w serwisie, czyli z pewnością koszy spore. Komplet łańcucha rozrządu z rolkami i napinaczami 500-600zł - znalazłem jakiś japoński zamiennik;) To chrobotanie to słychać przy rozgrzanym silniku zaraz po odpaleniu, czy w czasie normalnej pracy też?? U mnie słychać chrobotanie na rozgrzanym silniku ale do momentu zgaśniecia kotrolki ciśnienia olej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krezys Opublikowano 23 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2011 Chrobotanie to efekt wyciągniczego łańcucha łatwo sprawdzić trzeba tylko odkręcić dekielek zboku od rozrządu i sprawdzić wychylenie napinacza jeśli jest maksymalne to wiadomo że łańcuch jest niestety do wymiany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.