Gość overkill Opublikowano 10 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2009 Mam pytanko czysto praktyczne, w jaki sposób bez rozkręcania sprawdzić wahacz i sworzeń czy nie ma znacznych luzów, w momencie gdy wszystko jest skręcone jest wszystko bardzo napiete przez amortyzator i nie tylko i same ruchy kołem są niewystarczające w przypadku małych luzów. Jak wy to robicie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość NadiR Opublikowano 10 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2009 Jak teraz wym. w teścia świstaku wahacz kpl., bo sworznie nie wymienne, niestety, tylko tuleje. Sworzeń głośno stuka, tak jak byś go po prostu czuł na kierze, a auto pływa lekko na prostej, mocno trzymając kierę. To akurat robić trzeba od razu bo niebezpieczne. Poza tym na diagnostyce za takie sprawdzenie luzów u mnie 15zł więc po ch@j się fatygować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość overkill Opublikowano 12 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2009 Jak teraz wym. w teścia świstaku wahacz kpl., bo sworznie nie wymienne, niestety, tylko tuleje. Sworzeń głośno stuka, tak jak byś go po prostu czuł na kierze, a auto pływa lekko na prostej, mocno trzymając kierę. To akurat robić trzeba od razu bo niebezpieczne. Poza tym na diagnostyce za takie sprawdzenie luzów u mnie 15zł więc po ch@j się fatygować. No własnie mi lekko pływa, ale też drążek kierowniczy mam do wymiany bo tam puka i nie wiem czy pływanie nie jest spowodowane przez to czy przez sworzeń. Na razie wymieniłem stabilizator bo był rozklekotany i końcówkę drążka bo nie pierwszej młodości. Musze sprawdzicteraz czy wahacz jest ok i czy sworzeń nie do wymiany. Mam tak że jak jadę na idealnie poziomej powierzchni to leci równo ale jak jest spadek w prawo to kiere muszę kontrować na lewo i wtedy prosto jedzie- tzn kierownica jest wtedy cały czas lekko skręcona na lewo i jest git. Z kolei jak droga jest pochylona w lewą stronę to wszystko jest w porządku I co w tym wypadku drążek czy sworzeń ? czy to i to ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość NadiR Opublikowano 12 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2009 No własnie mi lekko pływa, ale też drążek kierowniczy mam do wymiany bo tam puka i nie wiem czy pływanie nie jest spowodowane przez to czy przez sworzeń. Na razie wymieniłem stabilizator bo był rozklekotany i końcówkę drążka bo nie pierwszej młodości. Musze sprawdzicteraz czy wahacz jest ok i czy sworzeń nie do wymiany. Mam tak że jak jadę na idealnie poziomej powierzchni to leci równo ale jak jest spadek w prawo to kiere muszę kontrować na lewo i wtedy prosto jedzie- tzn kierownica jest wtedy cały czas lekko skręcona na lewo i jest git. Z kolei jak droga jest pochylona w lewą stronę to wszystko jest w porządku I co w tym wypadku drążek czy sworzeń ? czy to i to ? Jak robiłeś końcówki drążka to zbieżność ustawiłeś? Jak nie to się nie dziw. A co do sworznia jedź na 1-sza lepsza diagnostykę, na szarpaki i Ci pokarze wsio. Koszt śmieszny. pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość overkill Opublikowano 12 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2009 tak zbieżność ustawiłem ale tak jak mówię równa nawierzchnia kierownica prosto i wszystko w porządku, gdy skośna w prawo to ściąga na prawą stronę a kierownice trzeba kontrować - ale już wtedy kierownica nie jest prosto a skośne w lewo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość overkill Opublikowano 14 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2009 Witam, Wiec udało mi się obejrzeć i po odkręceniu sworznia wahacza, okazuje się ze wahaczem mogę w lewo i w prawo - a raczej nie powinno być takiej możliwości, wiec wnioskuje iż tuleje wahacza są w rozsypce - dobrze myśle ? Pytanie czy da się je wymienić bez prasy ?, najpierw wybić z wahacza a potem go rozgrzać opalarką i przy rozszerzonym metalu wcisnąć go do środa dobijając młotkiem przez jakiś kawałek drewna ? A ponadto przeczytałem gdzieś że ludzie smarują sworznie wachacza smarem - niby co i jak - czpień wahacza ? i czy to dobry pomysł niby ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.