woro_woro Opublikowano 10 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2009 Witam, Przymierzam sie do zmiany oleju po raz n-ty Valvoline 10W40 i sie zastanawiam nad kupnem na allegro razem z olejem jakiegos specyfiku na przeczyszczenie wtryskow, przewodow paliwowych itd. Troche zaczalem zglebiac temat i sie natknalem na dodatki nie tylko do paliwa, ale i oleju. Przed wymiana dolewasz 0.3L i musi sobie z tym popracowac. Wymywa nagary i po 5 min zlewasz ze starym olejem. Sie zastanawiam, czy to aby nie da efektu ktorego chcemy uniknac? Przeciez po to trzymam sie jednej gestosci i jednej lepkosci zeby wlasnie sobie tego silnika nie rozszczelnic. A tu - wymywa nagary. Wg mnie oznacza to - rozszczelnia. Co do dodatku do paliwa - wydaje mi sie to bezpieczniejsze. Ale czy konieczne? Przeciez benzynka elegancko wszystko sama rozpuszcza. Czy jest ktos na forum, kto moze przyznac, ze taki dodatek rzeczywiscie mu poprawil prace silnika. Albo ze po plukaniu sinika auto nie zaczelo oleju wciagac? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baciarek Opublikowano 10 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2009 Do oleju to jakoś bym nie ryzykował. Rozszczelni ci silnik i po frytach. Nie wiem, niech mnie ktoś oświeci może się mylę : za mało nagaru źle za dużo też źle. To wszystko zależy od stanu silnika. A jaki jest jego stan ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tmx Opublikowano 10 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2009 Ja w każdym razie odradzam dodatek MoS Liquy Moly do oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mike_83 Opublikowano 11 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2009 Ja stosowałem do benzyny firmy STP kilka razy i nie zauważyłem różnicy,tylko lepsze samopoczucie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość chmielo Opublikowano 12 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2009 mam td . stosowałem stp do czyszczenia wtrysków(2 dni kopcił , teraz nic nie kopci) auto do 180 tys.lany olejem mobilem syntetykiem ,potem przeszedłem na pólsyntetyk mobila no i filtr oleju filtron.- no i słabo kontrolka oleju gasła po 3sek. Kolega zalał "motor lifa" do oleju w pasacie z przeb 370tys.po min pracy silnik równo chodził no i ciszej.Więc i ja zalałem skoro szrot kolegi lepiej chodżi . nyska ciszej chodzi i tyle.(tyle zauważyłem) Wczoraj wymieniłem olej na elfe competition sti 10w40 cf/b4 i filtr japan i jest lepiej kontrolka gaśnie od razu. Właściwie po stp i motor life silnik jest bardziej rześki, no ale filtry wymienione, świece i olej co 7-10tys.wymieniany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nol152 Opublikowano 12 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2009 CO wy ludzie wiecie. dodatki do benzyny ogulnie to pic na wode i do oleju, ale sam testowalem na sunnym n14 1.4 16v 1995r.na caly bak paliwa wlalem srodek do czyszczenia wtryskiwaczy kosztowal ok 15zl zadnej roznicy nie zauwazylem nic nie dymilo silnik rowno chodzil tylko przy odpalaniu samochodu szybciej zaskakiwal i plynnie, a co do datków do oleju szczesze polecam. moj silnik bral dopiero olej po przejechaniu dosc agresywna jazda (tylko na rozgrzanym silniku nigdy nie na zimnym katam) po przejechaniu ok 6000km od wymiany oleju bylo pol miarki a po zalaniu dodatku do oleju (Gesty miodowy kolor wyglAdalo jak puszka po red bulu)za jakies 20zl i wymianie oleju na bagnecie po przejechaniu ok 9000km poziom oleju jest taki sam. olej w samochodzie 5w40 i tylko i wylacznie castrol magnatec.Tak wiec dodatek do oleju polecam i zawsze przy wymianie stosuje.juz sie zbliza nastepna wymiana oleju a mam przejechane 217tys Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bigKriss Opublikowano 12 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2009 (edytowane) No więc tak, dwa razy dolewałem czerwony i czarny dodatek STP do paliwa i jakoś różnicy większej nie widziałem, potem zmieniłem dostawcę paliwa na Shell, leję tylko V-Power i nie dolewam już nic, a silnik cały czas chodzi ładnie i równo. Do oleju Valvoline 10W40 pólsyntetyk (do silników z przebiegiem pow. 100000km) dodaje Liqui Moly (ten dodatkowy uszczelniacz) i w moim odczuciu troszkę pomógł. Silnik żre trochę mniej oleju. Edytowane 12 Września 2009 przez bigKriss Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mariuszh74 Opublikowano 12 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2009 Z tymi dodatkami to może byc różnie. W jakimś czasopiśmie napisano że te wszystkie dodatki do olejów, które mają niby uszczelniać, powodują tylko zwiększenie gęstości oleju, czyli tak naprawdę z syntetyka czy pół-syntetyka robią mineralny. Przy starszych silnikach efekt - teoretycznie pozytywny - jest zauważalny bardzo szybko. Tylko później zimą może byc zdziwienie. A po następnej wymianie oleju też może byc zdziwko, jak pójdą uszczelniacze. Lać dobry olej i nie dawać się nabierać, zwłaszcza jak ktos za kilkanaście złotych obiecuje cuda. No i żeby to było tylko kilkanaście złotych... Pozdrawiam MH Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość truszczu Opublikowano 13 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2009 Co do zagęszczaczy silników to są bardzo dobre, aby zalać i po chwili na giełdę z autem Zwiększą kompresję troszkę i przez jakiś czas jakoś będzie jeździło. Jednak jeżeli chodzi o ceramizery, to osobiście stosowałem i była poprawa i nie był to efekt placebo Bo nie tylko ja odczułem poprawę. Podczas odpalania w zimę na LPG 0 problemów, łapał za 3 obrotem wału (auto 18 letnie, olej mobila mineralny), przed zalaniem to ledwo kręcił. Do paliwa dodatki, hmm jak dla mnie to to samo co zaleję v-povera, a gorszą + dodatek. Jeżeli przy zalewaniu jakiś dodatków (oczywiście mowa o jakiś w miarę markowych i nie wydziwionych za mocno ) silnik się rozszczelni to oznacza, że rozszczelnienie i tak było kwestią dni, tygodni. A co do ceny to np. cena za 1l takiego ceramizera to 12000zł, jak dla mnie to nie jest tanio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość 86Mateusz Opublikowano 13 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2009 Kiedyś wtryski mi się zapiekły (mechanik mi tak pozwiedzał)i silnik naprawdę źle pracował ale wlałem to http://www.valvoline.pl/MLFuelSystemCleaner_index.html i naprawdę pomogło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woro_woro Opublikowano 14 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Września 2009 Kiedyś wtryski mi się zapiekły (mechanik mi tak pozwiedzał)i silnik naprawdę źle pracował ale wlałem to http://www.valvoline.pl/MLFuelSystemCleaner_index.html i naprawdę pomogło No wlasnie nad tym sie zastanawialem. W sumie przelatane 260kkm, 90kkm co prawda na gazie. Prawdopodobnie nigdy nie byl takim czyms potraktowany. Chyba profilaktycznie kupie, zaleje i bak benzyny wyjezdze. Co do oczyszczacza silnika - podaruje sobie. Wydaje mi sie ze juz lepiej raz wymienic olej po 5000km niz ryzykowac rozszczelnienie motoru. Przy moim przebiegu i ciezkiej nodze mogloby sie to zdarzyc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość truszczu Opublikowano 14 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2009 Płukanka przy wymianie oleju to bdb rzecz, stosuję tylko liqui moly albo valvoilne. Olej niby czysty a po płukance czarny wylatuje. Znajomemu gdy przy przebiegu prawie 300km zrobił płukankę to wręcz czarna gęsta maź wypłynęła (oleje markowe i wymieniane co 10000km miał) po płukance silnik zaczął troszku mniej palić i brać oleju, a auto to mazda 626. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.