Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N14, Y10] Podświetlenie wnętrza


Gość Rudy89
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wiem, że wielokrotnie była już o tym mowa, ale te rozsypane posty nie dają odpowiedzi na większość zagadnień podświetlenia wnętrza, a domyślam się, że cała rzesza użytkowników N15 i Y10(te same deski) ma niedziałającą jedną lub więcej żaróweczkę lub chce zmienić coś w podświetleniu wnętrza. Mi akurat wysiadła lewa żarówka pod zegarami i żaróweczka przeciwmgłowych(lub żaróweczki- podświetlenie ani lampka włączenia nie działają - jutro sprawdzę czy same światło działa:P) i chcę zmienić kolor podświetlenia na zielony. Ale mniejsza o to. Oto najważniejsze kwestie na które ja i wielu innych forumowiczów chciałoby poznać odpowiedź:

 

1)Jak tak naprawdę wymienić żarówki za zegarami? Schemat w "sam naprawiam" jest "głupi".

2)Jakie żaróweczki(lub diody) wybrać do podświetlenia zegarów- chcę mieć zielony kolor, ale nie za mocne światło.

3)Jak rozebrać konsolę by dostać się do podświetlenia wentylacji i przycisków(awaryjne, przeciwmgłowe i ogrzewanie tylnej szyby) i jak zmienić te żaróweczki?

4)Inne rzeczy, które warto wiedzieć

 

P.S. wymiana światła "górnego" i podświetlenia bagażnika została opisana w instrukcji obsługi równie dobrze jak podświetlenia tylnej tablicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie dzis wymienialem zaroweczki bo mialem dwie spalone od poziomu benzyny i temperatury dostanie sie do tylnej czesci licznikow

a robilem to tak

1 trzeba rozkrecic srodkowy tunel tam gdzie radio i przelaczniki do dmuchawy

rozkrecenie srobek 2 szt pod tunelem srodkowym

3 szt z lewej strony pod kierownica

3 szt pod oslona licznikow

zeby wyciagnac ten caly daszek to trzeba go smiala wygiac i ciagnac bo inaczej nie wyjdzie

pozniej 4 szt co trzymaja zegary

i trzeba odkrecic linke od licznika ze skrzyni bo inaczej nie wyciagniesz licznika i na koncu odpiac kostki i gotowe

ja mialem takie specjalne nasadki niebieskie na zaroweczi zeby swiecily na niebiesko ale je wyrzucilem wole jak sa biale :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wymienić żarówki za zegarami. N15

1. Odkręcasz dwie śrubki trzymające konsolę środkową - są umiejscowione pod panelem kontrolnym.

2. Energiczne szarpiesz konsolą - wypina sie z zatrzasków bez problemu

3. Obniżasz kierownicę maksymalnie na dół.

4. Odkręcasz dwie śrubki mocujące ramkę zegarów.

5. Wyciągasz osłonę kładąc ją górną częścią na kolumnie kierowniczej i wyciągasz do góry - jest ona zaczepiona na zakładkę pod konsolą środkową, dlatego odkręcamy konsolę.

6. Odkręcasz trzy śruby mocujące zegary.

7. Wysuwasz zegary do siebie i kładziesz w kierunku silnika tak aby zegary były skierowane do góry.

8. Wypinasz delikatnie trzy wiązki wlektryczne.

9. Wyciągasz zegary i widzisz pod spodem taki widok.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/dddd395ba6e1f1e3.html

 

Jakie żaróweczki do podświatlania zegarów.

Tutaj większy problem bo mamy tam o ile dobrze pamiętam dwie wielkości żaróweczek. Oprawki są niewymienne. Mnie przynajmniej nie udało sie znaleść zamiennika.

Mamy większe żarówki (te są łatwe do dobrania) podświtlające tarcze zegarów - dostępne w formie przezroczystej lub z założonymi kolorowymi koszulkami - szukaj zielony - sprawdzaj na bierząco jak wygląda światło.

Oraz powiem że średniej wielkości (tutaj już trzeba wziąć jedną szt. na wzór ze sobą) też dostępne w formie białej i z koszulkami.

Tutaj nie kombinowałem nigdy z diodami - podejrzewam że koszulki raczej nie spełnią swojego zadania.

 

Jak rozebrać konsolę żeby dostać sie do przycisków.

Wg mnie nie trzeba tego robić ;)

Wsuwasz niewielki płaski śrubokręt pomiędzy konsolę a przycisk i wyciągasz w łatwy sposób przycisk.

Tak wyciągnięty przycisk możesz wysunąć palcami z konsoli, po wyjęciu przekręcasz go o 90 stopni i w ten sposób blokujesz w gnieździe.

Oprawki z żaróweczkami wykęcasz za pomocą płaskiego śrubokrętu. Pół obrotu wystarcza.

Tutaj wchodzą w grę najmniejsze żaróweczki dostępne w przeróżnych kolorach. Trzeba wziąć trzy świecące tak samo.

Pamiętajcie aby wziąć 12V - jeśli weźmiecie mniejszej mocy mogą stopić oprawki.

problemem są same przyciski - gdyż zastosowane w nich szkiełka są już barwione - więc jeśli do awaryjnego przycisku wrzucisz zieloną żaróweczkę to prawdopodobnie uzyskasz kolor pomarańczowy.

Jeśli chcecie jednak wyjąć konsolę - u góry macie opis jak to zrobić - przewody przycisków są dość długie. W każdy przycisk wchodzi wtyczka. Po wypięciu przewodów wypychacie same przyciski z konsoli.

 

Jeśli chodzi o wybór samego oświetlenia tam gdzie jest możliwość wstawienia diód - z mojego doświadczenia wynika że bez większych problemów można wstawić diody podświtlające panel kontrolny konsoli - pamiętajcie żeby nie wstawiać diód klasycznych - gdyż one mają światło punktowe i efekt będzie kiepski. Należy zamontować diody cylindryczne - które dają światło rozproszone - świetnie sie do tego nadają.

Edytowane przez Asahi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w swojej nysce zastosowałem do podświetlenia zegarów diody "flux" Dają rozproszone światło idealnie doświetlając całą tarczę. Dodatkowo pod wskazówki wcisnąłem 3mm diodki czerwone. Całość wygląda bardzo przyjemnie a co najważniejsze nie męczy wzroku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie żaróweczki są pod zegarami(coś słyszałem o W5W i R1 ale nie znam ilości), jakie w przyciskach i jakie w podświetleniu panela wentylacji?

 

Rozumiem, że pod zegary najlepiej wybrać diody FLUX albo walcowane. Czym one się różnią?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie żaróweczki są pod zegarami(coś słyszałem o W5W i R1 ale nie znam ilości), jakie w przyciskach i jakie w podświetleniu panela wentylacji?

 

Rozumiem, że pod zegary najlepiej wybrać diody FLUX albo walcowane. Czym one się różnią?

Różnią się kształtem. Walcowane są podobne do zwykłych poza tym że zwiększono kąt świecenia o ile pamiętam do 140 st. Fluxy są kwadratowe i płaskie(delikatnie wystaje tylko soczewka) maksymalny kąt świecenia chyba do 180 st. Walcowane W5W dostaniesz na alledrogo i zmiana podświetlenia odbywa się tylko na zasadzie wymiany żarówki na diody(są przystosowane do napięcia 12V), natomiast fluxy musisz sam wkomponować w oprawkę nie zapominając o rezystorku. Co do przycisków wchodzą tam bardzo małe żaróweczki w plastykowej oprawce. Znalazłem na allegro odpowiednik diodowy. Zrobiłem sobie jednak sam. Wywaliłem oprawki i diodki 3mm wlutowałem bezpośrednio pod styki. Trzeba tylko dobrze umieścić diodkę na wprost symbolu na przycisku. Ja to trochę olałem a później nie chciało mi się ich ponownie rozbierać, teraz świecą trochę niewyraźnie. Może je poprawie jak znajdę czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polo 1976, możesz dać linka do tych zamienników do przycisków?

 

Za zegarami są tylko W5W? Czy jeszcze jakiś inny rodzaj żarówek?

 

http://allegro.pl/item735857022_postojowki_led_w5w_super_flux_led_design.html

 

a takie diody FLUX nadają się do naszych zegarów? Jeśli tak to co wybrać: walcowane, czy FLUX-y?

Edytowane przez Rudy89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiadając na Twoje pytanie, ja mam flux-y i jestem bardzo zadowolony. Robiłem bratu na walcowych i moim zdaniem efekt gorszy. Może problem tkwił w rozmieszczeniu żarówek. Brat miał megankę.

http://www.allegro.pl/item733472254_diody_led_do_zegarow_przyciskow_nowosc.html

tu masz do przycisków zmierz tylko główkę obudowy. Ja jednak proponowałbym Ci własnoręczną robotę. Dioda flux+rezystor powyżej 500 -1000ohm kosztuje jakieś 1.20zł. Podświetlenie zegarów (robione jakiś czas temu) kosztowało mnie 10 zł. Jak masz zdolności elektroniczne możesz pobawić się z diodami FLUX-RGB. Wtedy stosując przełącznik możesz uzyskać 3 kolory podświetlenia. Ale to już inna bajka.

Pozdrawiam

aha jak się ściemni pstryknę ci fotki.

Edytowane przez polo1976
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U Polo1976 wygląda gitowo tylko włącznika awaryjnych coś nie widać. W kosoli nawiewu też W5W Flux? Dobrze "zachował" się kolor czerwony na suwaku, bo u Asashi jest słabo widoczny.

 

Zastanawiam się czy na zielonych albo niebieskich diodach wskazówki będą widoczne- może zastosować jakąś farbę fluorescencyjną? Te czerwone diodki 3mm jak u Polo1976 to pewnie kupa roboty...

Edytowane przez Rudy89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U Polo1976 wygląda gitowo tylko włącznika awaryjnych coś nie widać. W kosoli nawiewu też W5W Flux? Dobrze "zachował" się kolor czerwony na suwaku, bo u Asashi jest słabo widoczny.

 

Zastanawiam się czy na zielonych albo niebieskich diodach wskazówki będą widoczne- może zastosować jakąś farbę fluorescencyjną? Te czerwone diodki 3mm jak u Polo1976 to pewnie kupa roboty...

Heh bo awaryjka mi się zjarała cała zaraz po zakupie. Wstawiłem inny włącznik ale się z nim nie bawiłem(jeszcze):) Co do roboty hmm powiem tak, praca jest czasochłonna zwłaszcza jak się ma paluchy jak SHREK!!, ale tragedii nie ma. Całość(mówię o zegarach) zajęła mi jakieś 45 min + rozbieranie i składanie kokpitu. Co do konsoli ogrzewania jest jak mówisz jedna żarówka. Stwierdziłem, że jedna dioda może nie doświetlić prawidłowo całości panelu, więc zrobiłem płytkę z cienkiej plexi pozaznaczałem miejsca oznaczeń i polutowałem kilkanaście diód. Efekt jak widać. Jeżeli wskazówki masz z plexi zielona czy niebieska dioda powinna dać wystarczające światło. Farby fluorescencyjnej bym ci nie polecał. Ma ona lepsze zastosowanie w zegarach podświetlanych od góry. Wstawia się wtedy diodki UV i wskazówki fajnie widać. Malując wskazówki z plexi farbą fluorescencyjną raczej pogorszysz efekt. Farba ta ma za zadanie odbijać światło a nie przepuszczać. Tyle moich uwag, a zrobisz jak Ci się będzie podobało. Kombinuj i wstaw fotki jak Ci wyszło.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polo1976 zajebiaszczo świecą te fluxy przy nawiewach, :dribble:

u mnie to tak świeci na zwykłych żarówach post-19543-12528788859994_thumb.jpg

Przy nawiewach dałem zwykłe diody. Fluxy dają za bardzo rozproszone światło i miejsce styku koloru niebieskiego i czerwonego przy zastosowaniu niebieskich fluxów dałoby fioletowy kolor. Można pokombinować z białymi fluxami. Oznaczenia prędkości nawiewu itp. są białe i przy białych fluxaxh trzeba je pomalować na niebiesko od spodu a ze skali nawiewu ciepło-zimno trzeba tylko zetrzeć filtr, żeby całość lepiej przepuszczała światło od spodu. Noszę się z zamiarem zrobienia tego i na nawiewach i w zegarach ale jakoś nie mogę się zebrać. Zrobiłem to u kuzyna w Hondzie prelude i wygląda o niebo lepiej, zwłaszcza w zegarach czerwone pola na obrotku. Ale to jest już kupa zabawy. Kompletne rozbebeszenie zegarów, żeby poprzecierać tarcze itp. Jak znajdę czas i ochotę to się z tym pobawię i jakieś fotki porobię dla potomności.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Asashi- w konsoli też W5W, co nie? A jak masz zrobione zegary? Teraz pomyślałem, że wskazówka będzie zielonkawa, bo jest chyba przecież lekko przezroczysta.

 

W panelu sterowania nawiewami nie jest W5W na 100% tam są maleństwa.

 

W5W są w zegarach jako podświtlenie tarczy głównych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W panelu sterowania nawiewami nie jest W5W na 100% tam są maleństwa.

 

W5W są w zegarach jako podświtlenie tarczy głównych.

W panelu z suwakami na bank jest 1 żarówka. Jak jest z pokrętłami nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, materiały zamówione, jak zrobię to pokażę. Przyciski mają razem 5 diód 7mm podstawa, diodki do przycisków z linka który się wcześniej pojawił (przeciwmgielne i ogrzewanie tylnej szyby po dwie - dodatkowo lampka oznaczająca włączenie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie prezesie, melduję o wykonaniu zadania!!! Operacja udana, pacjent przeżył. Opis tego co zrobiłem:

1)rozbebeszenie połowy deski

2) zamiast 4 żarówek wolframowych 4 zielone diody 12vlflux 5mm W5W (zegary mam bez obrotka)

3) przełożyłem żarówkę ABS-u (z oprawką), którego u mnie nima (wersja bidaline LX) do podświetlenia zegarka, którego nie było, co mnie denerwowało; efekt- kolor zegarka jest taki przejściowy - zielonkawy ale nie sraczkowaty (wygląda super)

4)złożyłem dechę

5) wziąłem się z przyciski - 3 diody podświetlenia (zielone dla przeciwmgłowych i tylnej szyby i czerwona dla awaryjnych, choć z białą też dobrze wygląda, ale z czerwoną oświetlenie jest MNIEJ intensywne, co bardziej mi się podoba)

6)Powstał maleńki problem, którego jeszcze nie rozwikłałem. Otóż diodki do przycisków z oprawkami 7 mm (najmniejsze), które zamówiłem jakoś nie chcą mi współpracować z lampką oznaczającą włączenie przeciwmgłowych i ogrzewania tylnej szyby; będziemy walczyć!

7)nie ruszałem podświetlenia panelu nawiewów i zapalary(której zresztą nie używam), bo światło tam jest słabe i jakieś zielonkawe, co mi pasuje

 

Fotkę zamieszczę wieczorem, po wożonku po dzielni w celu sprawdzenia efektu w "normalnych warunkach"

Podświetlenie zegarów jest takie bardzo "tuningowe", ale słabo widać czerwone pola na zegarach i światło jest ciut za mało rozproszone (widać, gdzie są diody), resztę zobrazuję fotką

 

Na koniec dzięki za Wasze dobre rady- bez nich nie wiedziałbym co zamówić!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie prezesie, melduję o wykonaniu zadania!!! Operacja udana, pacjent przeżył. Opis tego co zrobiłem:

1)rozbebeszenie połowy deski

2) zamiast 4 żarówek wolframowych 4 zielone diody 12vlflux 5mm W5W (zegary mam bez obrotka)

3) przełożyłem żarówkę ABS-u (z oprawką), którego u mnie nima (wersja bidaline LX) do podświetlenia zegarka, którego nie było, co mnie denerwowało; efekt- kolor zegarka jest taki przejściowy - zielonkawy ale nie sraczkowaty (wygląda super)

4)złożyłem dechę

5) wziąłem się z przyciski - 3 diody podświetlenia (zielone dla przeciwmgłowych i tylnej szyby i czerwona dla awaryjnych, choć z białą też dobrze wygląda, ale z czerwoną oświetlenie jest MNIEJ intensywne, co bardziej mi się podoba)

6)Powstał maleńki problem, którego jeszcze nie rozwikłałem. Otóż diodki do przycisków z oprawkami 7 mm (najmniejsze), które zamówiłem jakoś nie chcą mi współpracować z lampką oznaczającą włączenie przeciwmgłowych i ogrzewania tylnej szyby; będziemy walczyć!

7)nie ruszałem podświetlenia panelu nawiewów i zapalary(której zresztą nie używam), bo światło tam jest słabe i jakieś zielonkawe, co mi pasuje

 

Fotkę zamieszczę wieczorem, po wożonku po dzielni w celu sprawdzenia efektu w "normalnych warunkach"

Podświetlenie zegarów jest takie bardzo "tuningowe", ale słabo widać czerwone pola na zegarach i światło jest ciut za mało rozproszone (widać, gdzie są diody), resztę zobrazuję fotką

 

Na koniec dzięki za Wasze dobre rady- bez nich nie wiedziałbym co zamówić!

Diody pracują na zasadzie + do + - do -. może zamieniłeś ich położenie. Spróbuj obrócić je o 180st, powinno zadziałać. Czekamy na fotki

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...