Gość cubekp Opublikowano 13 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2009 Witam .niedawno kupilem primere p12 z 2002 2.2diesel. Niby wszystko ladnie chodzi. Co prawda zauwazylem ze troche kopci na czarno przez chwile jak przycisne, ale chcialem sprawdzic ile moge z niej wycisnac i "zong" do 150 idzie jako tako nie mam zastrzezen ale dalej to juz sie tylko toczy i tak do 170 moze troche ponad. Wydaje mi sie ze to troche kiepsko jak na ten silnik.Przyspieszajac mialem wrazenie ze jak wciskam do dechy to jak by sie delikatnie dusil jak by nie mogl "oddechu zlapac" przyspiesza jak wciskam gaz delikatnie i spokojnie na obroty wchodzi.Moze ktos ma jakis pomysl co to .ostatnio wymieniajac olej wymienikem filtry pow. pal. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hordagoga78 Opublikowano 13 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2009 raczej ci nie podpowiem co do silnika bo sam wchodze w swiat nisana ale jednego jestem pewien - twoja p12 powinna wiecej wycisnac moja almerka bez problemu 160 chwyta (jeszcze nie sprawdzalem maxa) a mam tylko 1.8 i 116 km. mysle ze chlopaki cos ci doradza...cierpliwosci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waichwaich Opublikowano 13 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2009 Jak kopci to albo turbina albo wtryski albo po prostu silnik by renault z tego co wiem te silniki pochłaniają olej ale myślę że jakieś 200 / 210 km/h to luzikiem powinna lecieć ci ta primerka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek Opublikowano 14 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2009 A ciężko jest poszukać w internecie jaka jest prędkość maksymalna Twojego wozu? http://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/nissan/primera/iii-kombi-2.2-dti-126km.html Tu masz wszystko napisane. pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maniek-ol Opublikowano 14 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2009 Tylko , że nie ma co wierzyć danym na tej stronie. Tu jest na to dowód: http://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/nissan/primera/i-sedan-2.0-16v-115km.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pocisk10 Opublikowano 14 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2009 200 powinien lecieć, do 180 całkiem rozsądnie przyspieszać... może przepływomierz? U mnie wyczyszczenie dało wymierne efekty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baciarek Opublikowano 14 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2009 Do 160 to mój 2.0 TD Ładnie leci a max wg. licznika pójdzie 200 (sprawdzone). Ja bym tak strasznie turbiną nie straszył. Nie wiem co zrobiłeś po kupnie, ale zacznij o d wszystkich filtrów i kup przepływomerz. Poza tym do sprawdzenia szczelność wszystkich przewodów powietrznych a zwłaszcza do intercoolera i szczelność intercoolera. Otwórz sobie szybę i na 1, 2 i 3 biegu przygazuj do 4 tyś. - posłuchaj czy słyszysz świst turbiny czy odgłos zasysanego powietrza (coś na wzór odkurzacza z na wpół zatkaną rurą). Może być też lekko pomieszany dźwięk turbo z zasysanym powietrzem - sprawdzisz sobie tym na słuch czy masz szczelne rury od turbo. (powinien być tylko i wyłącznie świst turbawki) A zanim posłuchasz kogoś i polecisz wymienić turbawkę to podłącz ją pod manometr i sprawdź ciśnienie doładowania (ale w czasie jazdy pod obciążeniem), będziesz wiedział (po wcześniejszym upewnieniu się z przewodami, rurami) czy daje prawidłowe ciśnienie. Czarny dym to oznaka braku powietrza do dawki ropy i zazwyczaj jest to wina braku powietrza a nie nadwyżki ropy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pyrus Opublikowano 14 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2009 Witam .niedawno kupilem primere p12 z 2002 2.2diesel. Niby wszystko ladnie chodzi. Co prawda zauwazylem ze troche kopci na czarno przez chwile jak przycisne, ale chcialem sprawdzic ile moge z niej wycisnac i "zong" do 150 idzie jako tako nie mam zastrzezen ale dalej to juz sie tylko toczy i tak do 170 moze troche ponad. Wydaje mi sie ze to troche kiepsko jak na ten silnik.Przyspieszajac mialem wrazenie ze jak wciskam do dechy to jak by sie delikatnie dusil jak by nie mogl "oddechu zlapac" przyspiesza jak wciskam gaz delikatnie i spokojnie na obroty wchodzi.Moze ktos ma jakis pomysl co to .ostatnio wymieniajac olej wymienikem filtry pow. pal. Ja mam wp12 z 2003r 2.2DCi 136KM i moj buja sie max do 200km/h licznikowo(a w.g TomTom-a to jakies 187)od 100MPH(160km/h) juz ciezko ja rozbujac. Ja wymienilem w tym roku wszystkie filtry+swiece+olej i moja nie dymi ani grama,przynajmniej nie zauwazam tego nie wazne czy depne gleboko czy lekko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wolf1973 Opublikowano 14 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2009 Witam .niedawno kupilem primere p12 z 2002 2.2diesel. Niby wszystko ladnie chodzi. Co prawda zauwazylem ze troche kopci na czarno przez chwile jak przycisne, ale chcialem sprawdzic ile moge z niej wycisnac i "zong" do 150 idzie jako tako nie mam zastrzezen ale dalej to juz sie tylko toczy i tak do 170 moze troche ponad. Wydaje mi sie ze to troche kiepsko jak na ten silnik.Przyspieszajac mialem wrazenie ze jak wciskam do dechy to jak by sie delikatnie dusil jak by nie mogl "oddechu zlapac" przyspiesza jak wciskam gaz delikatnie i spokojnie na obroty wchodzi.Moze ktos ma jakis pomysl co to .ostatnio wymieniajac olej wymienikem filtry pow. pal. miałem podobny problem. okazało się, że padł jakiś wąż podciśnieniowy przy turbo i coś tam jeszcze. w sumie zapłaciłem za naprawę 650zł ale teraz mam zupełnie inny samochód Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
a_mikolaj Opublikowano 14 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2009 Witam na forum! Ja swoim Nissanem Primerą P12 2,2 ddti 2002r po kupnie na autostradzie jechałem 195 km/h;dalej się bałem bo auta nie znałem. Pozdrawiam!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość michalplock Opublikowano 15 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2009 troche mi sie nie chce wierzyc ze TD 90 KM gosciowi 200, 210 km/h pojdzie .. Ja mam 2.0 TD P11 98rok i leciala 190 w maxie ... chociaz moze i cos by sie przydalo wymienic (filtry po wymianie) i moze by poszla te 200... obrotow jeszcze bylo troche. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baciarek Opublikowano 15 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2009 Nikt nie pisał o 210 . Natomiast jak Tobie poszła 190 KM/h to do 200 już niedaleko. Poza tym to licznikowe 200 to GPS'owe 180. Ja mam przepływomierz wymieniony i bez problemowo tyle chodzi. Faktem jest, że bywają dni że jest słaby ale myślę, że trzeba w końcu nastawnik dawki wyczyścić i końcówki wtrysków zmienić. Ogólnie nie jest źle. Źle jest tylko jak jadą 4 osoby i włącze klimę to kaplica nie wiem czy 140 by poszła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lanserszymon Opublikowano 22 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2009 Nikt nie pisał o 210 . Natomiast jak Tobie poszła 190 KM/h to do 200 już niedaleko. Poza tym to licznikowe 200 to GPS'owe 180. Ja mam przepływomierz wymieniony i bez problemowo tyle chodzi. Faktem jest, że bywają dni że jest słaby ale myślę, że trzeba w końcu nastawnik dawki wyczyścić i końcówki wtrysków zmienić. Ogólnie nie jest źle. Źle jest tylko jak jadą 4 osoby i włącze klimę to kaplica nie wiem czy 140 by poszła. Ja mam podobny problem tyle ze moja buja sie do 100km/h i na patym biegu spadaja obroty co to moze byc? HELP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adi2474 Opublikowano 28 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2010 podaje link do sciagniecia sobie instrukcji obslugi primera P12 (http://instrukcja.pl/i/nissan_primera_p12_instrukcja_obslugi) jest tam rozdzial na temat uzytkowania silnikow bardzo ciekawa lektura mozna pare rzeczy sie dowiedziec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dona Opublikowano 11 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2010 (edytowane) To mój pierwszy post na tym forum, więc przede wszystkim witam . I proszę o cierpliwość, bo pytania będę zadawać jak typowa baba . Przeczytałam, wypisałam sobie z czym ewentualnie może być problem, ale... Może zacznę od początku. Mam P12 2.2 DTI kombi rocznik 2002, wersja bodajże Visia+ (nazwany przeze mnie "pokrakiem" ). Kupiony na wiosnę, sprawdzany ostatnio półtora miesiąca temu - na komputerze zero błędów, serwis zrobiony, filtry, olej itp. rzeczy powymieniane. Niedawno miałam okazję przetestować ile to maksymalnie jest w stanie pojechać i - troszkę się zdziwiłam. Fakt - w samochodzie były dwie osoby, dwa psy i bagaże na 4 dni. Skończyło się na pedale gazu wciśniętym do podłogi i niecałych 170km/h. I nie wiem czy to tak ma być, czy coś nie gra. Do jakichś 140km/h samochód rozpędzał się przyzwoicie i wchodził na wyższe obroty, ale dalej to już nawet ciężko rozpędzaniem się nazwać. Nie znam się kompletnie ale troszkę mnie zdziwiło, że przy wciśniętym w podłogę pedale gazu na 6 biegu obroty nie przekroczyły 2,5tys. - jakby w tym miejscu się zawiesił. Czyli niecałe 170km/h, obroty w sumie niezbyt wysokie i ani nie przyspieszał, ani na wyższe obroty nie wchodził. Żeby było ciekawiej, jak zaczynaliśmy się rozpędzać minęła nas Primera P12 sedan - znikła nam z oczu dość szybko i dogonić się nie dała. Kupując ten samochód ogólnie nie spodziewałam się cudów, ale powiem szczerze po wcześniejszym (starszym o dwa lata) BMW 530d, który na tej trasie i przy takim załadowaniu 220km/h (tu była jakaś blokada), osiągnął w moment (aż wciskało w fotel) jestem troszkę zdziwiona. Wiem, że 126KM to nie 193KM, ale patrzę, że w danych technicznych jest prędkoś maksymalna 198km/h, a i Wy piszecie tutaj, że te 190-200km/h to powinno jechać, więc się zaniepokoiłam czy na pewno wszystko jest z nim w porządku. Proszę więc kogoś kompetentnego o konkretną wypowiedź - czy tak ma być i mam się przyzwyczaić, czy mam sprawdzać te wymieniane wyżej rzeczy, a jeżeli sprawdzać to co po kolei, od czego zacząć, a na czym skończyć, żeby nie dać się niepotrzebnie oskubać fachowcom z gotówki. A - dzwięku "na ucho" nie sprawdzę, bo jak na moje ucho to ten samochód w ogóle dziwnie "gwiżdże" silnikiem (szczególnie kiedy silnikiem hamuje) i w środku głośno jakbym sobie na siedzeniu kładła włączoną suszarkę do włosów . O innych "ciekawostkach" zapewne napiszę w oddzielnych tematach... bo działanie klimy też średnio mi się podoba, a CD które ni z tego ni z owego samo przełącza się na radio doprowadza mnie do szału. Jeżeli ktoś będzie tak miły i podrzuci linki do właściwych wątków będę bardzo wdzięczna . Edytowane 11 Czerwca 2010 przez Dona Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adi2474 Opublikowano 5 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2010 sprawdz w jakim stanie masz filtr silnikowy powietrza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 5 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2010 Ja swiom p11 td to też jechałem sprawdzajac to pocisneła tylko 170km/h.Obojetnie czy był komplet pasażerów i bagaznik troche załadowany czy sam jechałem to też tyle jechałem a obroty to były spore ponad 4000 ale to chyba normalne.Fakt że to tylko 90 KM a mogła troche wiecej pocisnac.Może trzeba cos wymienic ale do 130-160 to nawet ładnie ciagnie a póżniej to juz ciezko ma .Ale tak też da sie jeżdzic:D. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 6 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2010 mam wp12 2003 1,9 dci 120 km 88kw leciałem nią już 190 km więcej się balem bo ostro padało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
t-olo Opublikowano 6 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2010 Witam kolegów. To się przyłączę. Moja Nyska Primerka kombi 2.2 z 2002 roku na maxa 193 km/h po liczniku czyli jakieś 176 km/h wg GPS-a. Też myślałem, że pójdzie ponad 210 na liczniku ale nic z tego. To było na autobanie i przez dłuższy czas tak jechałem i nic więcej się nie wycisnęło więcej oprócz spalania jakieś 12 - 14 l/100 km :-). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 6 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2010 u mnie na gps jest od 5-7 km przeklamania na - ale to raczej wada gps a nie licznika ale jak masz tak duza roznice to moze cos nie tak olo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Erbol Opublikowano 6 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2010 Witam posiadam Nissana P12 2,2 DCI i powiem że moja primerka dojdzie do 200 km/h i koniec ani grama więcej ale domyślam się że jest zablokowana i więcej komputer nie puści bo jak ciskam gaz to jest jeszcze trochę zapasu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 6 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2010 po co tym jechac wiecej zeby smigac wyzej trzeba zainwestowac w cos lepszego taka prawda:) pozatym u nas nie ma gdzie jechac nie narazajac siebie i innych .... smutne ale prawdziwe, wp12 fajne rodzinne auto i nic wiecej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
t-olo Opublikowano 7 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 Z tego co u mnie na GPS-ie to zwyczajowo o około 10% prędkości pokazuje mniej także wszystko by było oko :-). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zeebro Opublikowano 19 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2010 Z tego co u mnie na GPS-ie to zwyczajowo o około 10% prędkości pokazuje mniej także wszystko by było oko :-). Mam identyczne problemy. 2,2 Di, 126 KM, 180 km/h, ani kilometra więcej, i kłęby sadzy za mną. Do czyszczenia idzie EGR, przepływomierz, filtry były wymieniane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.