Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[WP12] 170km/h max? 2.2 d


Gość cubekp
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam .niedawno kupilem primere p12 z 2002 2.2diesel. Niby wszystko ladnie chodzi. Co prawda zauwazylem ze troche kopci na czarno przez chwile jak przycisne, ale chcialem sprawdzic ile moge z niej wycisnac i "zong"

do 150 idzie jako tako nie mam zastrzezen ale dalej to juz sie tylko toczy i tak do 170 moze troche ponad. Wydaje mi sie ze to troche kiepsko jak na ten silnik.Przyspieszajac mialem wrazenie ze jak wciskam do dechy to jak by sie delikatnie dusil jak by nie mogl "oddechu zlapac" przyspiesza jak wciskam gaz delikatnie i spokojnie na obroty wchodzi.Moze ktos ma jakis pomysl co to .ostatnio wymieniajac olej wymienikem filtry pow. pal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raczej ci nie podpowiem co do silnika bo sam wchodze w swiat nisana ale jednego jestem pewien - twoja p12 powinna wiecej wycisnac

moja almerka bez problemu 160 chwyta (jeszcze nie sprawdzalem maxa) a mam tylko 1.8 i 116 km.

mysle ze chlopaki cos ci doradza...cierpliwosci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kopci to albo turbina albo wtryski albo po prostu silnik by renault :( z tego co wiem te silniki pochłaniają olej ale myślę że jakieś 200 / 210 km/h to luzikiem powinna lecieć ci ta primerka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do 160 to mój 2.0 TD Ładnie leci a max wg. licznika pójdzie 200 (sprawdzone). Ja bym tak strasznie turbiną nie straszył. Nie wiem co zrobiłeś po kupnie, ale zacznij o d wszystkich filtrów i kup przepływomerz. Poza tym do sprawdzenia szczelność wszystkich przewodów powietrznych a zwłaszcza do intercoolera i szczelność intercoolera.

 

Otwórz sobie szybę i na 1, 2 i 3 biegu przygazuj do 4 tyś. - posłuchaj czy słyszysz świst turbiny czy odgłos zasysanego powietrza (coś na wzór odkurzacza z na wpół zatkaną rurą). Może być też lekko pomieszany dźwięk turbo z zasysanym powietrzem - sprawdzisz sobie tym na słuch czy masz szczelne rury od turbo. (powinien być tylko i wyłącznie świst turbawki)

 

A zanim posłuchasz kogoś i polecisz wymienić turbawkę to podłącz ją pod manometr i sprawdź ciśnienie doładowania (ale w czasie jazdy pod obciążeniem), będziesz wiedział (po wcześniejszym upewnieniu się z przewodami, rurami) czy daje prawidłowe ciśnienie. Czarny dym to oznaka braku powietrza do dawki ropy i zazwyczaj jest to wina braku powietrza a nie nadwyżki ropy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam .niedawno kupilem primere p12 z 2002 2.2diesel. Niby wszystko ladnie chodzi. Co prawda zauwazylem ze troche kopci na czarno przez chwile jak przycisne, ale chcialem sprawdzic ile moge z niej wycisnac i "zong"

do 150 idzie jako tako nie mam zastrzezen ale dalej to juz sie tylko toczy i tak do 170 moze troche ponad. Wydaje mi sie ze to troche kiepsko jak na ten silnik.Przyspieszajac mialem wrazenie ze jak wciskam do dechy to jak by sie delikatnie dusil jak by nie mogl "oddechu zlapac" przyspiesza jak wciskam gaz delikatnie i spokojnie na obroty wchodzi.Moze ktos ma jakis pomysl co to .ostatnio wymieniajac olej wymienikem filtry pow. pal.

 

 

Ja mam wp12 z 2003r 2.2DCi 136KM i moj buja sie max do 200km/h licznikowo(a w.g TomTom-a to jakies 187)od 100MPH(160km/h) juz ciezko ja rozbujac. Ja wymienilem w tym roku wszystkie filtry+swiece+olej i moja nie dymi ani grama,przynajmniej nie zauwazam tego nie wazne czy depne gleboko czy lekko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Witam .niedawno kupilem primere p12 z 2002 2.2diesel. Niby wszystko ladnie chodzi. Co prawda zauwazylem ze troche kopci na czarno przez chwile jak przycisne, ale chcialem sprawdzic ile moge z niej wycisnac i "zong"

do 150 idzie jako tako nie mam zastrzezen ale dalej to juz sie tylko toczy i tak do 170 moze troche ponad. Wydaje mi sie ze to troche kiepsko jak na ten silnik.Przyspieszajac mialem wrazenie ze jak wciskam do dechy to jak by sie delikatnie dusil jak by nie mogl "oddechu zlapac" przyspiesza jak wciskam gaz delikatnie i spokojnie na obroty wchodzi.Moze ktos ma jakis pomysl co to .ostatnio wymieniajac olej wymienikem filtry pow. pal.

 

miałem podobny problem. okazało się, że padł jakiś wąż podciśnieniowy przy turbo i coś tam jeszcze. w sumie zapłaciłem za naprawę 650zł ale teraz mam zupełnie inny samochód :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

troche mi sie nie chce wierzyc ze TD 90 KM gosciowi 200, 210 km/h pojdzie .. Ja mam 2.0 TD P11 98rok i leciala 190 w maxie ... chociaz moze i cos by sie przydalo wymienic (filtry po wymianie) i moze by poszla te 200... obrotow jeszcze bylo troche.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie pisał o 210 . Natomiast jak Tobie poszła 190 KM/h to do 200 już niedaleko. Poza tym to licznikowe 200 to GPS'owe 180. Ja mam przepływomierz wymieniony i bez problemowo tyle chodzi. Faktem jest, że bywają dni że jest słaby ale myślę, że trzeba w końcu nastawnik dawki wyczyścić i końcówki wtrysków zmienić. Ogólnie nie jest źle. Źle jest tylko jak jadą 4 osoby i włącze klimę to kaplica nie wiem czy 140 by poszła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie pisał o 210 . Natomiast jak Tobie poszła 190 KM/h to do 200 już niedaleko. Poza tym to licznikowe 200 to GPS'owe 180. Ja mam przepływomierz wymieniony i bez problemowo tyle chodzi. Faktem jest, że bywają dni że jest słaby ale myślę, że trzeba w końcu nastawnik dawki wyczyścić i końcówki wtrysków zmienić. Ogólnie nie jest źle. Źle jest tylko jak jadą 4 osoby i włącze klimę to kaplica nie wiem czy 140 by poszła.

 

 

 

Ja mam podobny problem tyle ze moja buja sie do 100km/h i na patym biegu spadaja obroty co to moze byc? HELP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
  • 2 miesiące temu...

To mój pierwszy post na tym forum, więc przede wszystkim witam :) . I proszę o cierpliwość, bo pytania będę zadawać jak typowa baba ;) .

 

Przeczytałam, wypisałam sobie z czym ewentualnie może być problem, ale... Może zacznę od początku. Mam P12 2.2 DTI kombi rocznik 2002, wersja bodajże Visia+ (nazwany przeze mnie "pokrakiem" ;) ). Kupiony na wiosnę, sprawdzany ostatnio półtora miesiąca temu - na komputerze zero błędów, serwis zrobiony, filtry, olej itp. rzeczy powymieniane. Niedawno miałam okazję przetestować ile to maksymalnie jest w stanie pojechać i - troszkę się zdziwiłam. Fakt - w samochodzie były dwie osoby, dwa psy i bagaże na 4 dni. Skończyło się na pedale gazu wciśniętym do podłogi i niecałych 170km/h. I nie wiem czy to tak ma być, czy coś nie gra. Do jakichś 140km/h samochód rozpędzał się przyzwoicie i wchodził na wyższe obroty, ale dalej to już nawet ciężko rozpędzaniem się nazwać. Nie znam się kompletnie ale troszkę mnie zdziwiło, że przy wciśniętym w podłogę pedale gazu na 6 biegu obroty nie przekroczyły 2,5tys. - jakby w tym miejscu się zawiesił. Czyli niecałe 170km/h, obroty w sumie niezbyt wysokie i ani nie przyspieszał, ani na wyższe obroty nie wchodził. Żeby było ciekawiej, jak zaczynaliśmy się rozpędzać minęła nas Primera P12 sedan - znikła nam z oczu dość szybko i dogonić się nie dała.

 

Kupując ten samochód ogólnie nie spodziewałam się cudów, ale powiem szczerze po wcześniejszym (starszym o dwa lata) BMW 530d, który na tej trasie i przy takim załadowaniu 220km/h (tu była jakaś blokada), osiągnął w moment (aż wciskało w fotel) jestem troszkę zdziwiona. Wiem, że 126KM to nie 193KM, ale patrzę, że w danych technicznych jest prędkoś maksymalna 198km/h, a i Wy piszecie tutaj, że te 190-200km/h to powinno jechać, więc się zaniepokoiłam czy na pewno wszystko jest z nim w porządku. Proszę więc kogoś kompetentnego o konkretną wypowiedź - czy tak ma być i mam się przyzwyczaić, czy mam sprawdzać te wymieniane wyżej rzeczy, a jeżeli sprawdzać to co po kolei, od czego zacząć, a na czym skończyć, żeby nie dać się niepotrzebnie oskubać fachowcom z gotówki. A - dzwięku "na ucho" nie sprawdzę, bo jak na moje ucho to ten samochód w ogóle dziwnie "gwiżdże" silnikiem (szczególnie kiedy silnikiem hamuje) i w środku głośno jakbym sobie na siedzeniu kładła włączoną suszarkę do włosów ;) .

 

O innych "ciekawostkach" zapewne napiszę w oddzielnych tematach... bo działanie klimy też średnio mi się podoba, a CD które ni z tego ni z owego samo przełącza się na radio doprowadza mnie do szału. Jeżeli ktoś będzie tak miły i podrzuci linki do właściwych wątków będę bardzo wdzięczna ;) .

Edytowane przez Dona
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Ja swiom p11 td to też jechałem sprawdzajac to pocisneła tylko 170km/h.Obojetnie czy był komplet pasażerów i bagaznik troche załadowany czy sam jechałem to też tyle jechałem a obroty to były spore ponad 4000 ale to chyba normalne.Fakt że to tylko 90 KM a mogła troche wiecej pocisnac.Może trzeba cos wymienic ale do 130-160 to nawet ładnie ciagnie a póżniej to juz ciezko ma .Ale tak też da sie jeżdzic:D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam wp12 2003 1,9 dci 120 km 88kw leciałem nią już 190 km więcej się balem bo ostro padało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów. To się przyłączę. Moja Nyska Primerka kombi 2.2 z 2002 roku na maxa 193 km/h po liczniku czyli jakieś 176 km/h wg GPS-a. Też myślałem, że pójdzie ponad 210 na liczniku ale nic z tego. To było na autobanie i przez dłuższy czas tak jechałem i nic więcej się nie wycisnęło więcej oprócz spalania jakieś 12 - 14 l/100 km :-).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie na gps jest od 5-7 km przeklamania na - ale to raczej wada gps a nie licznika ale jak masz tak duza roznice to moze cos nie tak olo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam posiadam Nissana P12 2,2 DCI i powiem że moja primerka dojdzie do 200 km/h i koniec ani grama więcej ale domyślam się że jest zablokowana i więcej komputer nie puści bo jak ciskam gaz to jest jeszcze trochę zapasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po co tym jechac wiecej zeby smigac wyzej trzeba zainwestowac w cos lepszego taka prawda:) pozatym u nas nie ma gdzie jechac nie narazajac siebie i innych .... smutne ale prawdziwe, wp12 fajne rodzinne auto i nic wiecej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co u mnie na GPS-ie to zwyczajowo o około 10% prędkości pokazuje mniej także wszystko by było oko :-).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Z tego co u mnie na GPS-ie to zwyczajowo o około 10% prędkości pokazuje mniej także wszystko by było oko :-).

 

Mam identyczne problemy. 2,2 Di, 126 KM, 180 km/h, ani kilometra więcej, i kłęby sadzy za mną. Do czyszczenia idzie EGR, przepływomierz, filtry były wymieniane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...