Qadrat Opublikowano 14 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2009 Czy w Almerze N15 poduszki silnika są takie same, dla każdej wersji silnikowej? Chodzi mi o 1.4, 1.6, 2.0d - bo jedni piszą, że tak, z kolei inni już piszą, że nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Asahi Opublikowano 15 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2009 Z tego co patrzę na wykaz części dostępnych w IC to w każdym z tych silników były inne poduszki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kojak85 Opublikowano 15 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2009 Wydaje mi się, że w dieslu będą inne poduszki z uwagi na to, że silnik jest znacznie cięższy niż benzynowy. Ja jak szukałem poduszek do konkretnie do wersji diesel, bo do benzyny słyszałem, że są inne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 16 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2009 Z poduszką już sobie poradziłem (nie są takie same, różnią się). Teraz pozostała mi kwestia rozrządu. Mam silnik CD20E (z recyrkulacją spalin). Na aukcjach dostępne są rozrządy dla silnika CD20 (bez recyrkulacji). Pytanie - czy to robi jakąś różnicę? Jeszcze spytam - firma Mitsuboshi, widzę dobre opinie o niej, ma przystępne ceny (300zł za kompletny rozrząd z rolkami i napędem pompy wtryskowej). Montował ktoś rozrząd tej firmy w swoim Nissanie? Jakieś opinie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rudy89 Opublikowano 16 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2009 Z poduszką już sobie poradziłem (nie są takie same, różnią się). Teraz pozostała mi kwestia rozrządu. Mam silnik CD20E (z recyrkulacją spalin). Na aukcjach dostępne są rozrządy dla silnika CD20 (bez recyrkulacji). Pytanie - czy to robi jakąś różnicę? Jeszcze spytam - firma Mitsuboshi, widzę dobre opinie o niej, ma przystępne ceny (300zł za kompletny rozrząd z rolkami i napędem pompy wtryskowej). Montował ktoś rozrząd tej firmy w swoim Nissanie? Jakieś opinie? Ten mitsuboshi to zestaw(niektóre rzeczy robią inne firmy- np jakąś rolkę NSK- firma robiąca łożyska). Poprzedni właściciel zamontował rok temu i jeszcze jeżdżę. Z tego co słyszałem to obowiązkowo do rozrządu trzeba zrobić pompę wodną (Aisina- innej chyba nie ma), bo akurat zwykle się po rozrządzie kończy no i jeszcze są głosy, że trzeba kąt wtrysku ustawiać, ale nie wiem czy naprawdę trzeba. P.S. CD20E różni się od CD20 nastawnikiem (ma "gaz" na potencjometr na króciutkiej lince zamiast długiej linki do dużej szpuli na nastawniku) i pomalowaną na czarno pokrywą zaworową. Wszystkie CD20E mają EGR (recyrkulację) a widziałem i takie CD20 (ze szpulą koło pompy) co też miały EGR:D. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kojak85 Opublikowano 16 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2009 (edytowane) Rozrząd się różni. Jak kupowałem, to gość mi sprawdzał po VINie. Generalnie silniki są prawie identyczne, ale zawsze trzeba dobierać części konkretnie. Ja mam CD20 i mam czarną pokrywę zaworową. Są też różne pompy wtryskowe-tak mi się wydaje. Co do pompy wody i rozrządu to chyba trochę paranoja. Wiem, że niby trzeba by wymieniać, ale czy aż tak często i koniecznie. Ja nie wymieniałem pompy i jeszcze biega. Rozrząd zalecam zmieniać częściej niż podają, bo jak nie jest oryginalny to bym nie ryzykował. Pzd. Edytowane 16 Września 2009 przez kojak85 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 17 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Września 2009 Sprzedawca ze sklepu internetowego odpisał mi, że rozrząd CD20 i CD20E to jest to samo, niczym się nie różni. I teraz już nie wiem sam, co robić... W sumie mogę zwrócić towar, gdy coś będzie nie tak, ale przesyłka w plecy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukas004 Opublikowano 17 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2009 witam panów Qadrat - podaj mi vin od autka - to prześle Ci numerki na poduszki ... Ale sądzę, że różnią się od siebie sztywnością gumy ... wymiary będą podobne lub identyczne. PoZDRO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rudy89 Opublikowano 18 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2009 Kojak - ile masz przebiegu po wymianie rozrządu (z ciekawości)? Na bank masz CD20? Masz linkę czy potencjometr? W katalogach często nie ma rozróżnienia na CD20 i CD20E, nawet w salonowym katalogu Nissana po wpisaniu VINu wyszło mi CD20. Jak rozmawiałem z pompiarzem to powiedział, że pompy są te same tylko nastawniki inne. Poducha przednia do CD20 i CD20E w N14, Y10 i N15 jest na bank taka sama. Tylne w CD20 i CD20E w Sunnym też są takie same. Podejrzewam, że wszystkie poduszki są takie same w CD20 i CD20E (ale nie wszystkie są te same w Sunnym i Almerze- tylko wiem o przedniej że jest taka sama). Co do sprawdzania po VINie to moim zdaniem zawsze powinno się tak robić, zwłaszcza jeśli chodzi o tzw. "ostatni wypust" modelu. Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukas004 Opublikowano 18 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2009 Sprzedawca ze sklepu internetowego odpisał mi, że rozrząd CD20 i CD20E to jest to samo, niczym się nie różni. I teraz już nie wiem sam, co robić... W sumie mogę zwrócić towar, gdy coś będzie nie tak, ale przesyłka w plecy... hej Qadrat podaje numery poduszek do załączonego rysunku - 11220 - 11210-0M900 (górna prawa silnika) - 11350Q - 11350-41B00 (przednia dolna silnika) - 11320 - 11320-0M902 (tylna dolna silnika + + 11246N - 11246-70N00 (dodatkowa skrętna) - 11220M - 11220-0M900 (skrzyni biegów) Mam nadzieje, że pomogłem ... Jak chcesz więcej się coś z VINu dowiedzieć to pisz Pozdrawiam almera 20cd.bmp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rudy89 Opublikowano 18 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2009 hej Qadrat podaje numery poduszek do załączonego rysunku - 11220 - 11210-0M900 (górna prawa silnika) - 11350Q - 11350-41B00 (przednia dolna silnika) - 11320 - 11320-0M902 (tylna dolna silnika + + 11246N - 11246-70N00 (dodatkowa skrętna) - 11220M - 11220-0M900 (skrzyni biegów) Mam nadzieje, że pomogłem ... Jak chcesz więcej się coś z VINu dowiedzieć to pisz Pozdrawiam almera 20cd.bmp Tu jest link do katalogu części Nissana ONLINE wpisuje się VIN i są numery ważniejszych części i tam powinien być ten rysunek co podał Lukas http://www.japancars.ru/cat/nissan/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kojak85 Opublikowano 24 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2009 Rudy89 Po wymianie jestem tak ok. 15 tys. km. Co do pomp to chyba różne kładli, z wyglądu też się różnią. Oczywiście, że mam linkę i brak EGR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rudy89 Opublikowano 24 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2009 Rudy89 Po wymianie jestem tak ok. 15 tys. km. Co do pomp to chyba różne kładli, z wyglądu też się różnią. Oczywiście, że mam linkę i brak EGR. To ciekawe masz auto. A odmę masz z takim dużym płaskim filtrem jak w CD20E, czy taki jak w większości CD20? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 20 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2009 Odgrzeję troszkę stary temat. Będę kupował na dniach poduszki silnika (przednią i tylną). Przednia: http://moto.allegro.pl/item791551592_poduszka_silnika_przod_nissan_sunny_almera_n14_n15.html Z tylną mam lekki dylemat. 1. http://moto.allegro.pl/item794136524_poduszka_silnika_tyl_nissan_almera_n15.html 2. http://moto.allegro.pl/item805098157_nissan_100nx_almera_sunny_poduszka_silnik_skrzynia.html Pierwsza jest w już gotowa do założenia, natomiast druga to taki jakby "wkład". Czy ktoś obeznany może mi doradzić - duży problem jest z wmontowaniem tego wkładu w obudowę? Auta nie będę dawał do mechanika, tylko z kuzynem sami będziemy to robić. Dobre klucze i narzędzia mamy, kuzyn wiedzy trochę też ma. W końcu różnica między poduszkami to 50zł, nie wiem czy lepiej dołożyć, bo może się okazać, że przełożenie wkładu to pikuś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mlody666 Opublikowano 20 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2009 Ja bym dołożył mimo wszystko, poza tym jak weźmiesz opcję droższa to od tego samego sprzedawcy co przednią więc różnica w cenie się zmniejszy z uwagi na mniejsze koszty przesyłki. No i opcję nr 1 moim zdaniem bedzie jednak dużo łatwiej zamontowac - no chyba że prześle ci sam wkład a tylko na fotkach dał z uchwytem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kojak85 Opublikowano 20 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2009 Ja kupiłem od tego gościa poduszki i w sumie ok. A co do roboty z tańszą wersją to mniej więcej tyle ile z tulejami wahacza - wprasować trzeba nową i wycisnąć starą - więc się moim zdaniem nie opłaca. A co do wymiany to banał. Mi na kanale zajęło to z 0.5h. WD40 się przydało niezłe klucze i podnośnik bo jak odkręcisz poduszkę to motor musisz podeprzeć, żeby nie opadł za nisko bo szkoda bocznych poduszek. Miałem tylko klucze nasadowe i dałem radę. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rudy89 Opublikowano 21 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2009 To znaczy kupiłeś ten wkład do tylnej (bez "uchwytów")? Ktoś widział poduszkę centralną? Do niej też pasuje ten wkład? Czy jest 1 poduszka boczna (ta od str rozrządu) Czy jeszcze jakaś druga? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kojak85 Opublikowano 21 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2009 Z tego co ja zauważyłem to boczne poduszki chyba są dwie - po obu stronach silnika. Ja kupiłem całą poduszkę-nie sam wkład. A o jaką poduszkę centralną ci chodzi to nie mam pojęcia. Jest tylna - ta od grodzi, przednia ta przy belce przedniej i dwie boczne. To tyle co zauważyłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pgeca Opublikowano 21 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2009 Odgrzeję troszkę stary temat. Będę kupował na dniach poduszki silnika (przednią i tylną). Przednia: http://moto.allegro.pl/item791551592_poduszka_silnika_przod_nissan_sunny_almera_n14_n15.html Z tylną mam lekki dylemat. 1. http://moto.allegro.pl/item794136524_poduszka_silnika_tyl_nissan_almera_n15.html 2. http://moto.allegro.pl/item805098157_nissan_100nx_almera_sunny_poduszka_silnik_skrzynia.html Pierwsza jest w już gotowa do założenia, natomiast druga to taki jakby "wkład". Czy ktoś obeznany może mi doradzić - duży problem jest z wmontowaniem tego wkładu w obudowę? Auta nie będę dawał do mechanika, tylko z kuzynem sami będziemy to robić. Dobre klucze i narzędzia mamy, kuzyn wiedzy trochę też ma. W końcu różnica między poduszkami to 50zł, nie wiem czy lepiej dołożyć, bo może się okazać, że przełożenie wkładu to pikuś. Ja co prawda nie w n15 ale w n16 wymieniałem poduszkę pod silnikiem i właśnie ze względu na cenę kupiłem sam wkład. Jest z tym trochę więcej zabawy, ale generalnie przecież nie zależy Ci na delikatnym usunięciu starej poduszki, więc odrobina siły trochę cięcia-gięcia i stary wkład daje się usunąć. Zresztą zobacz mój mały tutorial do tego: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/47140-n16-wymiana-tylnej-poduszki-silnika-qg18 Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rudy89 Opublikowano 22 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2009 Aha już kumam. Ja z moim mechanikiem nazywamy centralną to co ty nazywasz boczną od skrzyni:D. Są 4 poduszki. 3 (wszystkie oprócz) przedniej wyglądaj jakby miały ten sam wkład. Pytanie czy mają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rudy89 Opublikowano 26 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2009 Bóg zapłać za tego linka. Nie mogłem tej centralnej nigdzie znaleźć. A co do wkładu to pytanie: Czy wprasowywanie to dużo roboty? Jakby miał to zrobić mój zajomy mechanik to opłaca się zamówić wkład? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 27 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2009 Ja już jestem po montażu poduszek. Kupiłem sam wkład do tylnej. Przednią zdemontowałem i zamontowałem nową w około 10min. Tylna poduszka to już więcej zabawy. Trzeba odkręcić całą podłużną belkę, na której się ta poduszka trzyma (belka, co idzie równolegle do miski olejowej). Potem jeszcze odkręcenie mocowania poduszki od belki (2 śruby) i mamy poduszkę w rękach. Nie używałem żadnych pras. Stara poduszka i tak była do wyrzucenia, więc wsadziłem w nią brzeszczot, rozciąłem obudowę, a następnie lekko młoteczkiem i wyszła bez problemu. Potem nowy wkład lekko posmarowałem tawocikiem i wbiłem (lekko, bo lekko wchodziła) młotkiem. Cała operacja zmiany wkładu to z 20 - 30min roboty. Ale mam jeszcze pytanie - do czego jest ten mały dzyndzel, obok tylnej poduszki, zaznaczony na zdjęciu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 27 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2009 Zapewne źle napisałem, w sensie "lekko weszła" - po prostu wykonywałem niezbyt mocne uderzenia młotkiem po przeciwnych punktach poduszki i wchodziła po milimetrze przy każdym uderzeniu. Dodam, że wcześniej ktoś musiał już zmieniać poduszkę, ponieważ ten "tłumik wychylenia" był źle zamontowany i przy cofaniu uderzał w obudowę. Teraz jest wszystko ładnie, nie ma już drgań. A tak na marginesie - jakie zadanie ma ten tłumik wychylenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rudy89 Opublikowano 30 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2009 (edytowane) U mnie chyba tego tłumika nie ma. Oglądałem tą poduszkę i niczego nie zauważyłem, ale ja mam sunnego i może się trochę różnić zawieszenie silnika. W każdym bądź razie nic mi mechanik nie mówił, że trzeba to zmieniać, a że jest to mój znajomy to by mi kitu nie wcisnął. U mnie przy cofaniu też coś napierdzielało, ale po wymianie poduszki w podkowie(nie wkładu) jest git. Guma w starej poduszce łatwo się poddawała, a w nowej był bardzo sztywna. Nie wiem czy dobrze myślę, ale może ten tłumik łagodzi wychylenia na boki które też mogą występować. Edytowane 30 Listopada 2009 przez Rudy89 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 1 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2009 Najlepsze jest to, że ten tłumik nie jest niczym przykręcany do poduszki, tylko lekko wciskany... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.