Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N15] 1,6 PB Adaptacja kompa


Gość kolega

Rekomendowane odpowiedzi

witam

jak w temacie zastanawiam się w jaki sposób przeprowadza się po odłączeniu akumulatora. dodam że posiadam LPG, (sekwencje) i czy komp instalacj tesz się sam zaprogramuje czy trzeba jechać do gazowników?

z góry dzięki z pomoc

n15 1,6 1998r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba za bardzo Ci nie pomogę, z problemem, ale te 5gr z chłopskiej logiki podrzucę.

Otóż, na mą chłposką makówkę, zachowanie komputerków zależy od tego gdzie, co, i jak jest zapisane. A jaśniej, z tego co wyczytałem o zachowaniu się ECU autek, wnioskuję, że komputerek samochodu z racj swej elastyczności w kwestii wymiany niektórych podzespołów (np radio, zmieniarka CD itd), niektóre informacje (tu kody) przechowuje w pamięci zamazywalnej i do tego chwilowej znaczy się takiej co bez zasilania traci zapisane w niej dane. Stąd, jak wyjmiesz z autka na zbyt długi czas aku, to potem musisz wprowadzać kody. Pomimo, że w sterowaniu gazem też zmienia się parametry, czyli zapisy w pamięci, to jednak ze względu na "większą stałość"/niezmienność raz zapisanych ustawień spodziewałbym się tu użycia pamięci która nie traci zapisów, i po podpięciu zasilania wszystko powinno się ustawić jak było przed "zabraniem" zasilania.

Takie byłby moje przemyślenia i oczekiwania, ale jak jest faktycznie (?!?), to trzeba już złapać gazownika, albo szpeca od elektroniki, co się zna na gazowych ECU ;)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W serwisówce nie ma ani zdania na temat adaptacji.ECU posiada taką opcję jak "pamięć diagnostyczna" i jej wymazanie jest możliwe przez podpiecie to złącza diagnostycznego.Bardzo często słyszy się że mozna odpalić fure i zostawić na jałowym biegu aż do momentu załączenia się wentylatorów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Romawiałem na ten temat z mechanikiem z pod znaku TOYOTY. Otóż:

- w pamięci stałej zapisane są parametry fabryczne auta.

- w trakcie jazdy ECU wprowadza do pamięci podręcznej korekty jazdy w zależności od warunków, zachowania kierowcy, obrotów itd.

- w momencie odłączenia akumulatora - w przypadku alemry na 24h - pamięć podręczna zostaje wykasowana, pozostają parametry zadane przez fabrykę.

 

Podłączamy akumulator, odpalamy autko - bez wciskania gazu - następnie na wolnych obrotach bez żadnych dodatkowych urządzeń: światła, radio, dmuchawa, klima itd czekamy aż silnik zagrzeje się do temperatury roboczej - 90-95 stopni - wówczas można powiedzieć że po resecie ECU powrócił do ustawień fabrycznych i ma czystą pamięć podręczną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...