Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Interfejs diagnostyczny 100nx gti


Gość Pawel18PL

Rekomendowane odpowiedzi

Zakupiłem od członka nissanklubu interfejs diagnostyczny pod OBD I, podczas pomiaru większość odczytów nie wzbudzała podejrzeń i nie odbiegała od dema załączonego na płytce poza sensorem o2 ( znalazlem w sieci ze to odczyt z lambdy) który był wyskalowany w procentach 0-100 i wskazywał raz 0 a raz 100 bez wpływu czy silnik jest na luzie czy pod obciązeniem mam rozumieć że sonda zakończyła swój żywot czy szukać przyczyny w stykach itp.?? Do tego wskaźnik AFR który nie pokazuje wartości tylko napis czy jest za bogato czy za ubogo też zmieniał często wartość raz za ubogo raz za bogato przy czym pomiar afr był na biegu jałowym. Czy do mogę jakoś sprawdzić sondę np miernikiem czy muszę mieć drugą zrobić na niej pomiar i porównać do wyniku mojej sondy??Z góry dziękuje za odpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Kolego !!!

Wskazania z sondy lambda nigdy nie są stałe !!! Wahają się w przedziale od -1 do +1V (generalnie wykres pracy sondy powinien przypominać sinusoidę) , gdyż czujnik ten stale monitoruje zawartość tlenu w spalinach i na bieżąco koryguje skład mieszanki (za pośrednictwem ECU oczywiście). Radzę sięgnąć do literatury, np. "Diagnostyka samochodów osobowych" Trzeciaka, tam są wykresy i opisy w jakim zakresie powinny mieścić się parametry i jak to ogólnie działa. Ponadto sonda zaczyna pracę po osiągnięciu odpowiedniej temperatury (dla K11 jest to ok.300 stopni Celcjusza).

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...