Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

jak dokładnie można sprawdzić kondycję silnika??


lukas

Rekomendowane odpowiedzi

silniki używane każdy wie jakie są -jedne lepsze inne gorsze,czy istnieje jakiś niezawodny sposób na sprawdzenie czy dany motor jeszcze pogania?wiem że można sprawedzić kompresję,przyżądem do tego stworzonym,ale nawet silnik trzymają cy kompresję może brać znaczne ilości oleju[tak jak mój teraz]

stoję przed dylematem-czy próbować reanimować mój motor czy też szukać czegoś używanego ale w dobrym stanie--co wyjdzie dużooo taniej --słyszałem o próbie olejowej-ale nie mam pojęcia co to jest

 

PS czy można sprawdzić silnik wyjęty z auta??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbę olejową to już teraz sam masz jak ci olej bierze - mianowicie chodzi o to że sprawdza się kompresję na suchych tłokach i porównuje z kompresją po dodaniu do każdego z nich małej ilości oleju. Olej jest dość gęsty i uszczelnia ewentualne szczeliny między pierścieniami a cylindrem. Jak są duże nieszczelności o oba wyniki się znacznie różnią, jak jest szczelny to wyniki są bardzo zbliżone. Ot i cała próba olejowa.

 

PS. Tak o ile jest cała elektronika i osprzęt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomiarem kompresji nie stwierdzisz czy bierze ci olej.No chyba że pomiar wskaże poniżej normy, ale dość często jest tak że pomimo dobrej kompresji łyka olej.Pierwszy pierścień jest(powinien)być chromowany więc jest trwalszy od zgarniającego.Wymiana pierscieni to już inna bajka którą własnie kończe.

p9180008.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jeśli już robi się remonyt to co powinien obejmowac??co można pominąć a co napewno trzeba ogarnąć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jeśli już robi się remonyt to co powinien obejmowac??co można pominąć a co napewno trzeba ogarnąć?

 

Dobry remont powinien obejmowac szlif, nowy komplet tłoków, szlif wału, zawory itd.Ja wymieniam panewki korbowodowe(tak przy okazji)oraz same pierścionki, jedynie co zrobiłem to kupiłem na pierwszy szlif i pasuję je ręcznie, tule przeleciał papierem ściernym by szybciej się dopasowały.

 

EDIT@Oczywiscie wymieniłem również panewki korbowodowe oraz uszczelniacze zaworów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...