Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[WP11.144] Kopci, nierówno pracuje, ciężko pali (na gazie i etylinie).


Gość markaw

Rekomendowane odpowiedzi

Objawy: nierówna praca silnika na wolnych obrotach (jakby zrywanie zapłonów), rano kopci przy zapalaniu, generalnie ciężko pali.

Odwiedziłem kilku mechaników, ustawiali zapłon, zawory, sprawdzali błędy, ciśnienie, szczelność, podmienili przepływomierz itd.

Diagnoza ostatniego wydaje się sensowna: uszkodzony pierścień na tłoku ... olej w komorze spalania - to zakłóca pracę sondy i prowadzi do powyższych objawów.

Dowiedziałem się również (to chyba ciekawa informacja), że instalacja gazowa którą posiadam jest źle wykonana, zakłóca pracę przepływomierza, element dozujący gaz powinien być wyżej, by strumień równomiernie wpływam do „przepływki”.

Mechanik jest dobry, ale zastanawia mnie, że po odłączeniu sondy niewiele się zmienia, silnik pracuje tak samo nierówno (tylko na wolnych obrotach) jak pracował. Rozbierać silnik, co o tym sądzicie?

Pozd. markaw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulator ciśnienia paliwa (hmm?), samochód zachowuje się podobnie na gazie i etylinie, więc chyba nie ma on znaczenia. Do filtra powietrza wchodzi przewód gazowy, potem gaz jest zasysany przez tłoki. Poprzedni właściciel miał opisane objawy przez dłuższy czas (3 lata), ale mu to nie przeszkadzało. Myślałem że auto wymaga tylko regulacji no i .... :-((. Co do instalacji gazowej, powtarzam za mechanikiem, "mikser" (tym samym obudowa filtra) powinien być wyżej, by ograniczyć zawirowania powietrza i poprawić pracę przepływomierza. Pozd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Nie zamieszczę zdjęć, bo samochód wciąż stoi u mechanika (3 tydzień). Dobrze że mam starego poczciwego ZX (zresztą proponuję ten model każdemu, świetne autko). Założyłem nowy wątek, okazało się bowiem, że aparat zapłonowy jest w skrajnym położeniu i w tylko takim, silnik działa w sposób wyżej opisany, w każdym innym jest gorzej. Mechanik rozkłada ręce ... łańcuch rozrządu jest w dobrym położeniu, aparat zapłonowy wydaje się sprawny. Trudno mi uwierzyć że to odosobniona usterka, stąd moja prośba o jakieś sugestie. Pozd. markaw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dowiedziałem się również (to chyba ciekawa informacja), że instalacja gazowa którą posiadam jest źle wykonana, zakłóca pracę przepływomierza, element dozujący gaz powinien być wyżej, by strumień równomiernie wpływam do „przepływki”.

To Ty nie masz sekwencji?

Jesli na benzynie jest tak samo to chyba nie w mikserze problem. Chyba ze mikser jest niesprawny. Tzn puszcza gaz na benzynie. Jesli jest przed przeplywka, faktycznie by oklamywal przeplywke. Ale z kolei, jesli to nie sekwencja, na gazie powinno hulac ladnie. Czy kopci rowniez na gazie? Jaki jest kolor dymu? Jesli niebieskawy - to ten olej, o ktorym wspomniales. Jesli jest olej w komorze spalania, moga to byc chyba tylko pierscienie. A w zbiorniczku plynu chlodniczego bulgoce? Plynu ubywa? Jesli tak to moze uszczelke glowicy trafil szlag. No i ostatnie pytanie. Jak sie nagrzeje, tez na jalowym obrotow nie trzyma? Krokowiec czysty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...