Gość jacek70 Opublikowano 20 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2009 Witam Forumowiczów. Od kilku dni, sporadycznie zdarza mi się słyszeć gdzieś z komory silnika dziwne dzwonienie/wibrację. Odgłos przypomina trochę wibracje wpadającej w rezonans blachy - metaliczne dzwonienie. Pojawia się nieregularnie, przy obrotach silnika w okolicach wartości 3tys, ale nie zawsze. Czasem można to usłyszeć dodając gazu na luzie a czasem dodawanie gazu w stojącym pojeździe nie daje tych efektów. Dzwonienie nie zależy od tego, czy wciśnięte jest sprzęgło czy nie. Czasem zdarza się to w trakcie jazdy, również po zdjęciu nogi z gazu (hamowanie silnikiem), gdy wskazówka obrotomierza spadała o okolicach 3tys. Wygląda to tak, jakby jakiś element zaczynał wpadać w rezonans przy pewnych prędkościach obrotowych silnika. Czy ktoś z Was miał podobne objawy? Co to może być, czy jest to jakiś typowy problem? PS. Należało by jeszcze dodać, że poza wyżej opisanymi dźwiękami nie zauważyłem żadnych problemów w pracy silnika - mam na myśli trudne zapalanie lub spadek mocy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tymin Opublikowano 20 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2009 Może Cię zdziwi to co napiszę : weź WD-40 i psiknij na paski klinowe (podczas pracy silnika). Jeśli nie ustąpi to znaczy , że tracę intuicję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jacek70 Opublikowano 20 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2009 Może Cię zdziwi to co napiszę : weź WD-40 i psiknij na paski klinowe (podczas pracy silnika). Jeśli nie ustąpi to znaczy , że tracę intuicję. Dzięki, spróbuję jutro rano, aczkolwiek problemy z paskiem klinowym kojarzą mi się z piskiem a nie "blaszanymi" wibracjami. Wydaje mi się, że to nie rozwiąże problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danstan Opublikowano 20 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2009 Witaj Sprawdź mocowania: osłony katalizatora (widoczna po otorzeniu maski)i wydechu na pierwszym zagięciu rury wydechowej. Jeśli to nie to, to sprawdź osłonę termiczną wydechu umieszczoną koło II sondy lamba. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pgeca Opublikowano 20 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2009 Witaj Sprawdź mocowania: osłony katalizatora (widoczna po otorzeniu maski)i wydechu na pierwszym zagięciu rury wydechowej. Jeśli to nie to, to sprawdź osłonę termiczną wydechu umieszczoną koło II sondy lamba. Pozdrawiam U mnie dzwoniła właśnie ta blacha przy drugiej sondzie lambda, więc trop chyba słuszny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pumba Opublikowano 21 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2009 Ja bym sprawdził przednią klapę. Może się poluzowała na zawiasach i trzeba nakrętkami ją "ściągnąć" ? Miałem takie dzwonienie właśnie z powodu klapy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jacek70 Opublikowano 21 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2009 Dzięki za podpowiedzi. Aktualnie nie mam czasu aby wjechać na kanał, ale obmacałem wydech i mam wrażenie, ze to rzeczywiście może być osłona. Już kiedyś zdarzyło mi się dokręcać jakaś śrubę mocującą blachą osłaniającej wydech. Klapę silnika też obejrzę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Krunch Opublikowano 21 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2009 dokładnie ten sam objaw pojawił się u mnie jakies 3 tyg temu. Pojechałem dzisiaj na wymianę oleju, mechanik zszedł pod auto i pyta się czy mi nic nie dzwoniło. Okazało się że metalowa osłona wydechu przegniła i to ona hałasowała - czyli jak najbardziej koledzy mogą mieć rację. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zegarm Opublikowano 25 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2009 U mnie było podobnie z tym, że przy określonych obrotach. Przyczyna - luźna osłona cieplna środkowej części wydechu - na długości -skrzynia-drążek zmiany biegów. Dokręciłem lub uzupełniłem mocowania i cisza. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.