Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N14] Zmiana Silnika


Gość muph19
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam panowie experci jestem w posiadaniu nissana sunny 93rok 1.4 benzyna 16v

 

mam możliwosć zmiany silnika z benzyny na dizla.... dlaczego mam zamiar zmienić??.... po raz mój silnik czasem odmawia posłuszeństwa... a po dwa ten disel jest sprawdzony i 2.0 po 3 jestem tak zadowolony z jazdy tym samochodzikiem że niehcece go zmieniać ani zakłądać lpg gdyż ropke można juz pochytać za 2.80 zł za 1 litr

 

więc jazda była by czystą przyjemnością..... :)

 

i teraz pytanie do expertów co jeszcze jakie komponnenty musze zmienić bym mógł z powodzeniem dokonać transferów silnika.... co powinienem jeszcze zmienić lub wymienić żęby działał....

 

pomóżcie!!! bo decyzje musze podjąć do jutra rana gdyż póżniej juz silniczka nie kupie

 

pozdrawiam entuzjastów sany NAJLEPSZY SAMOCHODÓ JAKIM JEŻDZIŁEM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ekspertem to ja nie jestem ale chyba nie będzie tak łatwo zrobić przerzutkę z benzyny na diesla. Po pierwsze w dieslu w baku nie ma pompki paliwa tylko jest pompa wtryskowa przy silniku, która zasysa ropę. Po drugie filtr paliwowy i czujnik wody w nim zawarty. Po trzecie cała instalacja elektryczna czyli sterownik podgrzewania świec żarowych czy coś takiego, mocniejszy akumulator, inny alternator i rozrusznik. Filtr powietrza też jest inny, nie wiem czy chłodnica będzie się nadawać. I takie tam inne drobniejsze sprawy. Ale co do tego wszystkiego mogę się mylić:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

muph19 jako właściciel sunnego w dieslu radzę Ci pozostać przy benzynie. Nawet nie masz pojęcia co za głupotę chcesz uczynić.

 

Po pierwsze, będziesz miał problem ze znalezieniem CD20 w dobrym stanie

Po drugie, jak już wszystko znajdziesz zobaczysz ile kasy wtopiłeś

Po trzecie, jak już uruchomisz to zobacz jak głośno jest w środku i jak wszystko lekko drga

Po czwarte, jak już nawet będziesz miał wszystko pięknie ładnie i bujniesz się w trasę będzie bardzo zawiedziony. Nawet nie zdajesz sobie sprawy z jakich osiągów zrezygnujesz na rzecz diesla.

 

Dlatego moja osobista rada, uzbieraj pieniądze zrób GA14DE perfecto czy co tam masz pod maską, załóż gaz i jeździj do woli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jastrząb nie zgodze sie z Toba.Diesel Nissana to naprawde udana konstrukcja, chodzi bardzo cicho, nie ma duzych wibracji (porownaj sobie np z golfem 1.9d z podobnych lat)Spalanie to od 5 l w trasie do 7 po miescie przy naprawde ostrym traktowaniu (posiadam kombi, hathback pewnie spali z 0,5 l mniej).Do tego silnika bez problemow mozna zalac paliwo gorszej jakosci, czego nie radze juz przy silnikach Common Rail.Jesli chodzi o trase to jazda nim to nie jest taka tragedia, dobrze zestopniowana skrzynia biegow pomaga przy wyprzedzaniu.Najwiekszym minusem jest przyspieszenie w miescie, no ale jak piszacy posiada 1.4 75koni to raczej wielkiej roznicy nie odczuje.Za to jesli chodzi o przerobke z benzyny na diesla to napewno jest to duzo roboty, musisz to skalkulowac czy napewno sie oplaca czy moze nie lepiej bylo by sciagnac Sunnego Diesla np z Niemiec.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plawgo też się do końca z tobą nie zgodzę, no bynajmniej zgodzę się z tym że jest w miarę kulturalny i chodzi cicho, spalanie w trasie też jest super. Ale......to wszystko zależy od tego co kierowca oczekuje od auta.

 

Jeździłem 75KM sunnym w benzynie i powiem że tak samo nie powala osiągami ale jest dynamiczniejszy. Można spokojnie bujnąć 180km/h, wyprzedzanie na trasie gdzie norma jest 100-140km/h jest wiele lepsze niż w dieslu a do tego nie boisz się o uszczelkę pod głowicą. Dodatkowo można zejść do 5,5l/100km w 1.4 na trasie na spokojnie.

 

Jak kolega muph19 jeździ do niemiec to na autostradzie niech się nie zdziwi że max to 166km/h (chyba że ja mam jakąś inną skrzynie założoną, lecz jest to mój drugi nissan n14 diesel i tamten też tyle leciał).

 

Jedynie trakcyjnie diesel jest lepszy od benzyniaka, ze względu na hamulce oraz zastosowane niektóre elementy zawieszenia z GTi.

 

Może troszeczkę przesadzam, ale przynajmniej dla mnie, czyli osoby która jednak jeździ w trasy ten silnik jest ciutek za mało dynamiczny. W porównaniu z 1.4 wg. mojej opinii wypada gorzej. No ale to właściciel decyduje co będzie robił, a najlepszą radą jest samemu przejechać się sunnym w dieslu. Sobie porówna to i owo i będzie wiedział co chce.

 

Ale i tak przesiadka na Diesla jest nieopłacalna finansowo, silnik w dobrym stanie 1tyś zł, skrzynia 400zł pompa 300zł inne duperele i jeszcze bak i przewody paliwowe ......... a no i zawieszenie i hamulce bo w dieslu jest inne niż w benzyniaku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięku panowie za wypowiedzi.... czyli jednym słowem trzeba było by wszytsko praktycznie zmieniać..... kurde... a myślałwem że to będzie bezproblemowo wiedziałęm gdzie zapytać..... hihihi.... jeszcze się z tym prześpie coby głupstwa nie zrobić.... może fdaktycznie tylko naprawa... i na benzynce zostać... hmmmmm....

 

ciężka sprawa.... zobaczymy... popołudniu napisze co postanowiłem.. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jedynie trakcyjnie diesel jest lepszy od benzyniaka, ze względu na hamulce oraz zastosowane niektóre elementy zawieszenia z GTi.

 

 

Ciekawa wypowiedz, możesz rozwinąć? Wlasnie stwierdzilem, ze kombi dosc dobrze jezdzi, ma najwiekszy rozstaw osi z modeli. Calkiem przyjemnie tym sie jezdzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już tłumaczę, silnik diesla jest o paredziesiąt kg cięższy od silnika benzynowego, nacisk na przednią oś jest większy co równa się lepszej przyczepności w zakrętach, co do zawiechy to różni się gumą stabilizatora, jest taka jak w GTi, ale teraz wszystkie robią takie same (dziwne ale praktyczne), coś jeszcze było lecz nie pamiętam dokładnie co, bynajmniej wymieniając zawiechę u siebie tej rzeczy mocno się naszukałem.

pomyliłem się co do hamulca, są takie same. Chyba dlatego że mam zaciski od GTi (tylko na przodzie). Z dieslem na pokładzie jest mniejsze zjawisko podsterowności typowej dla przednionapędówek, po wprawieniu się w auto można dohamowywując lub dobrze operucjąc gazem uzyskać efekt lekkiej nadsterownosci (co w hatchback jest trudne bez rękawa).

 

Co do Y10 no właśnie jest jeszcze fajniejszy do jazdy ze względu na wymiary, no ale to taka inna konstrukcja, na pewno masz inne sprężyny (chyba utwardzane) i przednie zaciski hamulcowe, parę części jest tylko do Y10 , bynajmniej przodem nie przypomina sunnego :-/

Edytowane przez Jastrząb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do przodu w Y10 to sprawa wyglada nastepujaco:

Przedni pas jest identyczny, mocowania maski, blotnikow, reflektorow no i przedniego zderzaka sa identyczne, wiem bo sam przedwczoraj dopasowalem zderzak z N14 SR do Y10.(Temat:Czy zderzak od N14 pasuje do Y10).Z Y10 i N14 jest podobnie jak np z golfem 3 i vento.W autach tych kszalt reflektorow, maski i blotnikow troche sie rozni, lecz z powodu identycznych mocowan bez problemu mozna je wymieniac z Golfa 3 do Vento i odwrotnie.A co do zawieszenia w Y10 to sam sie dziwie ale odczuwam ze auto jest naprawde dobrze wywazone i mozna niezle poszalec np na oblodzonej czy sypkiej nawierzchni :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie idę w drugą stronę - CD20 na GA16 a co się z tym wiąże - wiązka silnikowa, kabinowa, silnik, skrzynia, półosie, zbiornik, przewody co jeszcze wyjdzie - zobaczymy. Także jest trochę tego :) Co do konstrukcji zawieszenia i jego elementów to przód w Y10 jest taki sam jak w N14, różnica jest tylko (chyba) w wersjach silnikowych (wspomniana większa masa CD20) natomiast tył jest taki tylko i wyłącznie w Y10 i nic nie jest zamienne z N14. Podobnie z hamulcami - mogą mieć odrobinę różnic, jednak pasują do siebie zamiennie (zarówno sunny jak i almera). Co do lepszych właściwości trakcyjnych - owszem Y prowadzi się może i stabilniej, lecz jest to prędzej spowodowane większymi wymiarami i masą niż konstrukcją zawieszenia (archaiczna i nierozwojowa belka z panhardem z tyłu...).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...