Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11] Pimerka 2.0Td pali na dotyk


kamil_krasnik_f
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam Nyske 3 miesiace i zawsze mialem problemy z odpaleniem cieplego silnika jak zimny palil na dotyk a jak cieply juz ciezej troszke tzreba bylo przekrecic !!! wymienilem caly rozrzad wszystkie rolki i paski i pop tym zaczal mi samochod gasnac na wolnych obrotach i przy redukcji na skrzyzowaniu lub hamowaniu gasl pojechalem na komputer nic nie pokazalo mechanik zalecil jechac do pompiarza pojechalem serwis boscha za lublinem podpieli pod 6 kompow nic nie pokazalo zadnego bledu mechanik wzial ustawil zaplon byl przestawiony i obroty od azru jak reka odjal primerka czy ciepla czy zimna pali poprostu na dotkniecie kluczyka spalanie na koputerze pokazuje na trasie jadac 100km/h bez jais szalenstw zmiana biegow przy 2tys/obrotow spalanie 4.8-5.1 a w rzeczywistosci po zalaniu do pelan i jezdzie to w granicy 5.5 litra . a wczesniej na kopie pokazywalo 6.3-6.7 do 5.8 bylo ciezko zejsc na trasie . Teraz tylko mam do wymiany wahacz prawy gorni wymienilem jkaies 5tys /km temu i juz mik skrzypi moze ktos ma jakis dobry pewny sposob ?? a i mimo ze na diagnozie kompa nic nie pokazalo caly czas mi sie pali kontrolka od ukladu zasilania pomaranczowa a w bledach jej nie wykazuje a tak aby lac i jezdzic polecam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym check engine to może być nastawnik radzę udać sie do Skrobowa do Wolińskiego (pod Lubartowem) i zrobi ci to na 99% spróbuj sprawdzić spinaczem bledy może komp poprostu nie wychwytuje usterki wszystko masz na forum co i jak zrobić pozdro ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kamil do Grzesia to więcej nie jedź bo pomimo że to Woliński to równo portfele czyści. Jedyny godny zakład do diesla w lubelskim to Woliński ale Tadek ze Skrobowa, a raczej Robert bo na Tadka tylko zakład stoi. Ceny 3 -krotnie niższe niż w Wierzchowiskach i 3 -krotnie lepsza znajomość tematu, bo nie patrzą w monitorek tylko myślą

Tak do końca to nie rozumiem twojej idei tematu. Chcesz się pochwalić że dałeś się oskubać w Wierzchowiskachbiggrin.gif czy tym że 3 miechy jeździłeś z przestawionym rozrządem

Skoro pali na dotyk to się tylko cieszyć,

 

"Teraz tylko mam do wymiany wahacz prawy gorni wymienilem jkaies 5tys /km temu i juz mik skrzypi moze ktos ma jakis dobry pewny sposob "

To masz ten wahacz do wymiany czy wymieniłeś już 5 tys temudevil.gif Na następny raz skończ jedną myśl i zacznij dopiero drugą

 

kontrolka od ukladu zasilania- Jak ją zwał tak zwał ale jest to kontrolka check engine (kontroli silnika) od czujników rozmieszczonych na silniku, a nie jakiegoś układu zasilania.

Jak czytasz kody błędów na VAGu stworzonym dla VW i Audi to nie dziw się że nie ma odczytu. Dla Nissana jest Consult, a błędy z powodzeniem odczytasz sam poprzez zworkę. Jak; poszukaj w temacie o kodach http://forum.nissank...-td-kody-bedow/ sam osobiście zamieszczałem tam instrukcje autodiagnostyki na obu złączach

 

Hmm komputer pokładowy i tak niskie spalanie. Zalewasz ściemę kolego czy faktycznie posiadasz to urządzenie i tyle Ci spala. Fotki i typ orażz wpięcie pokładówki mile widziane

Jeśli masz zasyfiony nastawnik (kod 18) to nie wierzę aby spalał tylko te 5,5 na trasie

 

PS Jak ustawiał zapłon. Lampą stroboskopową czy innym urządzeniemdribble.gifi jaki zapłonlaugh.gif Kąt wtrysku na pompie, przecież to silnik z samozapłonem i żadne zapłonu nie ustawiasz

Edytowane przez and_pec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kamil do Grzesia to więcej nie jedź bo pomimo że to Woliński to równo portfele czyści. Jedyny godny zakład do diesla w lubelskim to Woliński ale Tadek ze Skrobowa, a raczej Robert bo na Tadka tylko zakład stoi. Ceny 3 -krotnie niższe niż w Wierzchowiskach i 3 -krotnie lepsza znajomość tematu, bo nie patrzą w monitorek tylko myślą

Tak do końca to nie rozumiem twojej idei tematu. Chcesz się pochwalić że dałeś się oskubać w Wierzchowiskachbiggrin.gif czy tym że 3 miechy jeździłeś z przestawionym rozrządem

Skoro pali na dotyk to się tylko cieszyć,

 

"Teraz tylko mam do wymiany wahacz prawy gorni wymienilem jkaies 5tys /km temu i juz mik skrzypi moze ktos ma jakis dobry pewny sposob "

To masz ten wahacz do wymiany czy wymieniłeś już 5 tys temudevil.gif Na następny raz skończ jedną myśl i zacznij dopiero drugą

 

kontrolka od ukladu zasilania- Jak ją zwał tak zwał ale jest to kontrolka check engine (kontroli silnika) od czujników rozmieszczonych na silniku, a nie jakiegoś układu zasilania.

Jak czytasz kody błędów na VAGu stworzonym dla VW i Audi to nie dziw się że nie ma odczytu. Dla Nissana jest Consult, a błędy z powodzeniem odczytasz sam poprzez zworkę. Jak; poszukaj w temacie o kodach http://forum.nissank...-td-kody-bedow/ sam osobiście zamieszczałem tam instrukcje autodiagnostyki na obu złączach

 

Hmm komputer pokładowy i tak niskie spalanie. Zalewasz ściemę kolego czy faktycznie posiadasz to urządzenie i tyle Ci spala. Fotki i typ orażz wpięcie pokładówki mile widziane

Jeśli masz zasyfiony nastawnik (kod 18) to nie wierzę aby spalał tylko te 5,5 na trasie

 

PS Jak ustawiał zapłon. Lampą stroboskopową czy innym urządzeniemdribble.gifi jaki zapłonlaugh.gif Kąt wtrysku na pompie, przecież to silnik z samozapłonem i żadne zapłonu nie ustawiasz

 

No witam nie wiem czy zdarł ze mnie zaostał mi polecony i do niego pojechaLem a z uslugi jestem zadowolony bo zrobili tk jak byc powinno . Co chodzi o wahacz to zostały wymienione 5tys temu oba gornie a prawy juz sie odzywa takze cos musze z nim zrobic tylko nie wiem co jeszzcee. Co do kontrolki to podpinali 6 komputerow mieli typowe do japoncow i nic nie pokazalo na nim a kontrolka dalej swieci !

Mam komputer jest spalanie ,zasieg na baku ile mozna zrobic ,czas jazdy ,srednia predkosc,dojezdzam do pracy spalanie obecnie wczoraj 5,1 a jakie kolego chcesz zzdjecie to ci wysle jak nie dowierzasz .Co do zaplonu komputer mial podpiety i tam wskazania mu pokazywalo w procentach i ustawil tak jak powinno byc chyba ze to ustawil kat wtrysku wiem ze odkrecal jakies sruby przy pompie i tam lekko to przestawial cos !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówię ci sprawdź sobie błędy spinaczem u mnie na poczatku wyskoczył błąd od czujnika położenia wału (486zł) kupiłem wymieniłem komp nie pokazywał żadnych błędów a kontrolka nadal się paliła ;) okazało się że nastawnik dlatego jestem na 99 % pewny ze i u ciebie bedzie to samo ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy lubimy dyskutować. ale jak ktoś będzie chcał i będzie zainteresowany to sobie znajdzie co trzeba. a najważniejsze to pisać gdzie trzeba jak się coś chce :D a co do spalania to jest taka opcja żeby 2.0TD paliło ok. 5.5l/100km w trasie ale przy jeździe delikatnej i przy prędkości do 100km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kamil ten komp pokładowy to oryginał (sterowany przyciskiem na manetce wycieraczek) czy dostawka. Pytam bo były próby założenia tego do diesla i jakoś się rozwiało, a osobiście nie spotkałem się z wersjami TD wyposażonymi fabrycznie w to urządzenie, a przydało by sie je miećwink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontrolka check odpowiada też za obecność wody w filtrze paliwa - spuść wodę z filtra lub wymień cały filtr

 

co do spalania - jazda po emerycku może dać satysfakcję co najwyżej na poziomie 5,5 L/100km i to przy hamowaniu silnikiem "do oporu"

Mnie by interesowało tak: zalej pod korek, przejedź kilometry do lampki bidy, zalej pod korek - wtedy się dowiesz ile pali na 100.

 

Wahacze - temat rzeka i to nie Wisła a Amazonka z całym dorzeczem i chyba najczęściej poruszany temat w dziale PRIMERA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kamil ten komp pokładowy to oryginał (sterowany przyciskiem na manetce wycieraczek) czy dostawka. Pytam bo były próby założenia tego do diesla i jakoś się rozwiało, a osobiście nie spotkałem się z wersjami TD wyposażonymi fabrycznie w to urządzenie, a przydało by sie je miećwink.gif

 

 

Ja mam u siebie kompa oryginalnego sterowanego z manetki wycieraczek, a wersja to własnie 2.0 TD. Ale wskazania komputera w kwestji spalania nie są zawsze prawdziwe, szczególnie przy jeździe po mieście w korkach niestety zawyża.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do kompa jaki mam to jest oryginal wbodowany w dzwignie od wycieraczek . A sprawdzalem na spalanczyli lalem do pelna i wychodzilo mi jakies od 0.3-.0.5 wiecej niz na kompie ale spookojnie w 6 sie mieczszce to nie podlega dyskusji . A co do tego sprawdzenei tego błedu to nie wiem bardzo jak to zrobic zebyc cos nie nabroiccc!!!a wody w filtrze nie ma a kontrolka sie swieci ale czemu to nie wiem .a za wahacz biore sie we wtorek wyciagam go i leje jakis smar do srodka moze pomorze ale too tylko mozee!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobilem zworke na kompie wpialem sie w 9i 16 Pin wlaczylem zaplon pokazalo mi 5 dlugich i 6 krotkich a pozniej 5 dlugich i 5 krotkich i kontrolki od silnika juz nie ma takie prosteeee polecam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma kodu 56 (5-długich 6-krótkich) Pewnie źle policzyłeś. Kod 55 to brak błędów. Po wybłyskaniu tego kodu zawsze check gaśnie. Jeśli się znów pokaże kontrolka to wiesz już co robićsmile.gif Tylko najpierw odczytaj kod błędu zanim wymigasz 55. Brak błędów i lampka świadczyłaby o wodzie w filtrze, albo złym styku ma kostce od czujnika wody w filtrze.

Rozumiem że masz Primę po lifcie z OBD2.

Edytowane przez and_pec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej to wylutować diodębiggrin.gif To że się raz świeci a raz nie to nie znaczy, że nie ma błędu. Najprawdopodobniej masz to co prawie wszyscy, czyli nastawnik do czyszczenia. Odczytaj kody spinaczem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprawdopodobniej masz to co prawie wszyscy, czyli nastawnik do czyszczenia. Odczytaj kody spinaczem.

potwierdzam u mnie też raz świeciła raz nie na początku sporadycznie potem coraz częściej aż do wizyty u Wolińskiego tak wiec polecam przejechać się pod Lubartów do Skrobowa koszt czyszczenia ok 300zł
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy ten nastawnik ma jakis wplyw na prace silnika czy ta kontrolka moze sie tak swiecic?

 

ma wpływ poczytaj sobie ten temat http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/56923-p11-check-engine-zapala-sie-i-ganie-podczas-jazdy/page__p__661359entry661359

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kamil Jeśli lubisz jak ci spala z 10 na mieście albo nagle gaśnie na zakręcie po przyhamowaniu to nie zwracaj uwagi na check. Pamiętaj że jest to nastawnik dawki paliwa. Tak jak było wiele razy wspominane steruje on suwakiem w pompie, który otwiera kanał paliwowy. Jeśli nastawnik jest brudny następują jego zacięcia co owocuje złym położeniem suwaka, co za tym idzie silnik dostaje za dużo lub za mało paliwa. Jak za dużo-przepał Jak za mało silnik gaśnie. To samo dzieje się w przypadku zacięcia suwaka w pompie. Jak go przytnie to nastawnik nie ma siły go ruszyć, dopiero butowanie w gaz powoduje jego ruszenie lub hamowanie silnikiem. Dlatego podczas czyszczenia nastawnika ważne jest także dotarcie suwaka w pompie w pozycjach krańcowych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!Próbuję dociec jaką Primerę ma kolega Kamil,ale nie dał odpowiedzi na pytanie kolegi AND_PAC,gdy pytał czy to jest po lifcie z OBD2.Konkretnie chodzi mi o odczytanie kodów na zworkę.Moja to P11.144 1,8 benzyna z 2001 r.Zadawałem kiedyś pytanie na forum,zamieściłem zdjęcie kostki diagnostycznej,i odpowiedzi były takie ,że to jest OBD2 i nie ma szans odczytać na zworkę. Jeżeli możecie mi objaśnić o jakim złączu diagnostycznym jest mowa w temacie to będe wdzięczny ,bo też mnie nęka ten cholerny CHECK,a auto zachowuje się normalnie.Dobrze by było samemu odczytać,i ewentualnie wykasować bo z wizytami w warsztatach wiadomo jak jest.Jeszcze raz dzieki.

post-24695-1254262801,5181_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To twoje to jest jakieś nissanowskie i ja osobiście nie mam pojęcia jak na mim diagnozować. Proponuję abyś spytał się na elektroda.pl.

Jak wygląda 14-to pinowe OBD1 i diagnistyka na mim masz w dziale "zrób to sam" http://www.nissanklu...0_GA16_GA14.pdf

Gniazdo 16-to pinowe OBD2 ma kształt trapezowy http://www.elektroda...um/obd_1254.jpg

 

PS To jest temat o dieslu. Pisz w odpowiednim dziale. Odnoszę wrażenie że już kiedyś dawałem odpowiedż co do tego gniazda

Edytowane przez and_pec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...