kamil_krasnik_f Opublikowano 23 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2009 Witam mam Nyske 3 miesiace i zawsze mialem problemy z odpaleniem cieplego silnika jak zimny palil na dotyk a jak cieply juz ciezej troszke tzreba bylo przekrecic !!! wymienilem caly rozrzad wszystkie rolki i paski i pop tym zaczal mi samochod gasnac na wolnych obrotach i przy redukcji na skrzyzowaniu lub hamowaniu gasl pojechalem na komputer nic nie pokazalo mechanik zalecil jechac do pompiarza pojechalem serwis boscha za lublinem podpieli pod 6 kompow nic nie pokazalo zadnego bledu mechanik wzial ustawil zaplon byl przestawiony i obroty od azru jak reka odjal primerka czy ciepla czy zimna pali poprostu na dotkniecie kluczyka spalanie na koputerze pokazuje na trasie jadac 100km/h bez jais szalenstw zmiana biegow przy 2tys/obrotow spalanie 4.8-5.1 a w rzeczywistosci po zalaniu do pelan i jezdzie to w granicy 5.5 litra . a wczesniej na kopie pokazywalo 6.3-6.7 do 5.8 bylo ciezko zejsc na trasie . Teraz tylko mam do wymiany wahacz prawy gorni wymienilem jkaies 5tys /km temu i juz mik skrzypi moze ktos ma jakis dobry pewny sposob ?? a i mimo ze na diagnozie kompa nic nie pokazalo caly czas mi sie pali kontrolka od ukladu zasilania pomaranczowa a w bledach jej nie wykazuje a tak aby lac i jezdzic polecam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waichwaich Opublikowano 23 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2009 z tym check engine to może być nastawnik radzę udać sie do Skrobowa do Wolińskiego (pod Lubartowem) i zrobi ci to na 99% spróbuj sprawdzić spinaczem bledy może komp poprostu nie wychwytuje usterki wszystko masz na forum co i jak zrobić pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 23 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2009 (edytowane) Kamil do Grzesia to więcej nie jedź bo pomimo że to Woliński to równo portfele czyści. Jedyny godny zakład do diesla w lubelskim to Woliński ale Tadek ze Skrobowa, a raczej Robert bo na Tadka tylko zakład stoi. Ceny 3 -krotnie niższe niż w Wierzchowiskach i 3 -krotnie lepsza znajomość tematu, bo nie patrzą w monitorek tylko myślą Tak do końca to nie rozumiem twojej idei tematu. Chcesz się pochwalić że dałeś się oskubać w Wierzchowiskach czy tym że 3 miechy jeździłeś z przestawionym rozrządem Skoro pali na dotyk to się tylko cieszyć, "Teraz tylko mam do wymiany wahacz prawy gorni wymienilem jkaies 5tys /km temu i juz mik skrzypi moze ktos ma jakis dobry pewny sposob " To masz ten wahacz do wymiany czy wymieniłeś już 5 tys temu Na następny raz skończ jedną myśl i zacznij dopiero drugą kontrolka od ukladu zasilania- Jak ją zwał tak zwał ale jest to kontrolka check engine (kontroli silnika) od czujników rozmieszczonych na silniku, a nie jakiegoś układu zasilania. Jak czytasz kody błędów na VAGu stworzonym dla VW i Audi to nie dziw się że nie ma odczytu. Dla Nissana jest Consult, a błędy z powodzeniem odczytasz sam poprzez zworkę. Jak; poszukaj w temacie o kodach http://forum.nissank...-td-kody-bedow/ sam osobiście zamieszczałem tam instrukcje autodiagnostyki na obu złączach Hmm komputer pokładowy i tak niskie spalanie. Zalewasz ściemę kolego czy faktycznie posiadasz to urządzenie i tyle Ci spala. Fotki i typ orażz wpięcie pokładówki mile widziane Jeśli masz zasyfiony nastawnik (kod 18) to nie wierzę aby spalał tylko te 5,5 na trasie PS Jak ustawiał zapłon. Lampą stroboskopową czy innym urządzeniemi jaki zapłon Kąt wtrysku na pompie, przecież to silnik z samozapłonem i żadne zapłonu nie ustawiasz Edytowane 23 Września 2009 przez and_pec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamil_krasnik_f Opublikowano 24 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Września 2009 Kamil do Grzesia to więcej nie jedź bo pomimo że to Woliński to równo portfele czyści. Jedyny godny zakład do diesla w lubelskim to Woliński ale Tadek ze Skrobowa, a raczej Robert bo na Tadka tylko zakład stoi. Ceny 3 -krotnie niższe niż w Wierzchowiskach i 3 -krotnie lepsza znajomość tematu, bo nie patrzą w monitorek tylko myślą Tak do końca to nie rozumiem twojej idei tematu. Chcesz się pochwalić że dałeś się oskubać w Wierzchowiskach czy tym że 3 miechy jeździłeś z przestawionym rozrządem Skoro pali na dotyk to się tylko cieszyć, "Teraz tylko mam do wymiany wahacz prawy gorni wymienilem jkaies 5tys /km temu i juz mik skrzypi moze ktos ma jakis dobry pewny sposob " To masz ten wahacz do wymiany czy wymieniłeś już 5 tys temu Na następny raz skończ jedną myśl i zacznij dopiero drugą kontrolka od ukladu zasilania- Jak ją zwał tak zwał ale jest to kontrolka check engine (kontroli silnika) od czujników rozmieszczonych na silniku, a nie jakiegoś układu zasilania. Jak czytasz kody błędów na VAGu stworzonym dla VW i Audi to nie dziw się że nie ma odczytu. Dla Nissana jest Consult, a błędy z powodzeniem odczytasz sam poprzez zworkę. Jak; poszukaj w temacie o kodach http://forum.nissank...-td-kody-bedow/ sam osobiście zamieszczałem tam instrukcje autodiagnostyki na obu złączach Hmm komputer pokładowy i tak niskie spalanie. Zalewasz ściemę kolego czy faktycznie posiadasz to urządzenie i tyle Ci spala. Fotki i typ orażz wpięcie pokładówki mile widziane Jeśli masz zasyfiony nastawnik (kod 18) to nie wierzę aby spalał tylko te 5,5 na trasie PS Jak ustawiał zapłon. Lampą stroboskopową czy innym urządzeniemi jaki zapłon Kąt wtrysku na pompie, przecież to silnik z samozapłonem i żadne zapłonu nie ustawiasz No witam nie wiem czy zdarł ze mnie zaostał mi polecony i do niego pojechaLem a z uslugi jestem zadowolony bo zrobili tk jak byc powinno . Co chodzi o wahacz to zostały wymienione 5tys temu oba gornie a prawy juz sie odzywa takze cos musze z nim zrobic tylko nie wiem co jeszzcee. Co do kontrolki to podpinali 6 komputerow mieli typowe do japoncow i nic nie pokazalo na nim a kontrolka dalej swieci ! Mam komputer jest spalanie ,zasieg na baku ile mozna zrobic ,czas jazdy ,srednia predkosc,dojezdzam do pracy spalanie obecnie wczoraj 5,1 a jakie kolego chcesz zzdjecie to ci wysle jak nie dowierzasz .Co do zaplonu komputer mial podpiety i tam wskazania mu pokazywalo w procentach i ustawil tak jak powinno byc chyba ze to ustawil kat wtrysku wiem ze odkrecal jakies sruby przy pompie i tam lekko to przestawial cos ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waichwaich Opublikowano 24 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2009 Mówię ci sprawdź sobie błędy spinaczem u mnie na poczatku wyskoczył błąd od czujnika położenia wału (486zł) kupiłem wymieniłem komp nie pokazywał żadnych błędów a kontrolka nadal się paliła okazało się że nastawnik dlatego jestem na 99 % pewny ze i u ciebie bedzie to samo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawa Opublikowano 24 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2009 koledzy lubimy dyskutować. ale jak ktoś będzie chcał i będzie zainteresowany to sobie znajdzie co trzeba. a najważniejsze to pisać gdzie trzeba jak się coś chce a co do spalania to jest taka opcja żeby 2.0TD paliło ok. 5.5l/100km w trasie ale przy jeździe delikatnej i przy prędkości do 100km/h. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 24 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2009 Kamil ten komp pokładowy to oryginał (sterowany przyciskiem na manetce wycieraczek) czy dostawka. Pytam bo były próby założenia tego do diesla i jakoś się rozwiało, a osobiście nie spotkałem się z wersjami TD wyposażonymi fabrycznie w to urządzenie, a przydało by sie je mieć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piektor Opublikowano 25 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2009 Kontrolka check odpowiada też za obecność wody w filtrze paliwa - spuść wodę z filtra lub wymień cały filtr co do spalania - jazda po emerycku może dać satysfakcję co najwyżej na poziomie 5,5 L/100km i to przy hamowaniu silnikiem "do oporu" Mnie by interesowało tak: zalej pod korek, przejedź kilometry do lampki bidy, zalej pod korek - wtedy się dowiesz ile pali na 100. Wahacze - temat rzeka i to nie Wisła a Amazonka z całym dorzeczem i chyba najczęściej poruszany temat w dziale PRIMERA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Roboert Opublikowano 25 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2009 Kamil ten komp pokładowy to oryginał (sterowany przyciskiem na manetce wycieraczek) czy dostawka. Pytam bo były próby założenia tego do diesla i jakoś się rozwiało, a osobiście nie spotkałem się z wersjami TD wyposażonymi fabrycznie w to urządzenie, a przydało by sie je mieć Ja mam u siebie kompa oryginalnego sterowanego z manetki wycieraczek, a wersja to własnie 2.0 TD. Ale wskazania komputera w kwestji spalania nie są zawsze prawdziwe, szczególnie przy jeździe po mieście w korkach niestety zawyża. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamil_krasnik_f Opublikowano 26 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Września 2009 Co do kompa jaki mam to jest oryginal wbodowany w dzwignie od wycieraczek . A sprawdzalem na spalanczyli lalem do pelna i wychodzilo mi jakies od 0.3-.0.5 wiecej niz na kompie ale spookojnie w 6 sie mieczszce to nie podlega dyskusji . A co do tego sprawdzenei tego błedu to nie wiem bardzo jak to zrobic zebyc cos nie nabroiccc!!!a wody w filtrze nie ma a kontrolka sie swieci ale czemu to nie wiem .a za wahacz biore sie we wtorek wyciagam go i leje jakis smar do srodka moze pomorze ale too tylko mozee!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamil_krasnik_f Opublikowano 26 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Września 2009 zrobilem zworke na kompie wpialem sie w 9i 16 Pin wlaczylem zaplon pokazalo mi 5 dlugich i 6 krotkich a pozniej 5 dlugich i 5 krotkich i kontrolki od silnika juz nie ma takie prosteeee polecam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 26 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2009 (edytowane) Nie ma kodu 56 (5-długich 6-krótkich) Pewnie źle policzyłeś. Kod 55 to brak błędów. Po wybłyskaniu tego kodu zawsze check gaśnie. Jeśli się znów pokaże kontrolka to wiesz już co robić Tylko najpierw odczytaj kod błędu zanim wymigasz 55. Brak błędów i lampka świadczyłaby o wodzie w filtrze, albo złym styku ma kostce od czujnika wody w filtrze. Rozumiem że masz Primę po lifcie z OBD2. Edytowane 26 Września 2009 przez and_pec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamil_krasnik_f Opublikowano 27 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Września 2009 po wykasowaniu bledu znowu pojawia sie kontrolka swieci sie pozniej znowu gasnie i nie wiem jak zrobic zeby wogule jej juz nie bylo ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 27 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2009 Najlepiej to wylutować diodę To że się raz świeci a raz nie to nie znaczy, że nie ma błędu. Najprawdopodobniej masz to co prawie wszyscy, czyli nastawnik do czyszczenia. Odczytaj kody spinaczem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waichwaich Opublikowano 28 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2009 Najprawdopodobniej masz to co prawie wszyscy, czyli nastawnik do czyszczenia. Odczytaj kody spinaczem. potwierdzam u mnie też raz świeciła raz nie na początku sporadycznie potem coraz częściej aż do wizyty u Wolińskiego tak wiec polecam przejechać się pod Lubartów do Skrobowa koszt czyszczenia ok 300zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamil_krasnik_f Opublikowano 28 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Września 2009 a czy ten nastawnik ma jakis wplyw na prace silnika czy ta kontrolka moze sie tak swiecic? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waichwaich Opublikowano 28 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2009 a czy ten nastawnik ma jakis wplyw na prace silnika czy ta kontrolka moze sie tak swiecic? ma wpływ poczytaj sobie ten temat http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/56923-p11-check-engine-zapala-sie-i-ganie-podczas-jazdy/page__p__661359entry661359 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 29 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2009 Kamil Jeśli lubisz jak ci spala z 10 na mieście albo nagle gaśnie na zakręcie po przyhamowaniu to nie zwracaj uwagi na check. Pamiętaj że jest to nastawnik dawki paliwa. Tak jak było wiele razy wspominane steruje on suwakiem w pompie, który otwiera kanał paliwowy. Jeśli nastawnik jest brudny następują jego zacięcia co owocuje złym położeniem suwaka, co za tym idzie silnik dostaje za dużo lub za mało paliwa. Jak za dużo-przepał Jak za mało silnik gaśnie. To samo dzieje się w przypadku zacięcia suwaka w pompie. Jak go przytnie to nastawnik nie ma siły go ruszyć, dopiero butowanie w gaz powoduje jego ruszenie lub hamowanie silnikiem. Dlatego podczas czyszczenia nastawnika ważne jest także dotarcie suwaka w pompie w pozycjach krańcowych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damvic2 Opublikowano 29 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2009 Witam!Próbuję dociec jaką Primerę ma kolega Kamil,ale nie dał odpowiedzi na pytanie kolegi AND_PAC,gdy pytał czy to jest po lifcie z OBD2.Konkretnie chodzi mi o odczytanie kodów na zworkę.Moja to P11.144 1,8 benzyna z 2001 r.Zadawałem kiedyś pytanie na forum,zamieściłem zdjęcie kostki diagnostycznej,i odpowiedzi były takie ,że to jest OBD2 i nie ma szans odczytać na zworkę. Jeżeli możecie mi objaśnić o jakim złączu diagnostycznym jest mowa w temacie to będe wdzięczny ,bo też mnie nęka ten cholerny CHECK,a auto zachowuje się normalnie.Dobrze by było samemu odczytać,i ewentualnie wykasować bo z wizytami w warsztatach wiadomo jak jest.Jeszcze raz dzieki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 30 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2009 (edytowane) To twoje to jest jakieś nissanowskie i ja osobiście nie mam pojęcia jak na mim diagnozować. Proponuję abyś spytał się na elektroda.pl. Jak wygląda 14-to pinowe OBD1 i diagnistyka na mim masz w dziale "zrób to sam" http://www.nissanklu...0_GA16_GA14.pdf Gniazdo 16-to pinowe OBD2 ma kształt trapezowy http://www.elektroda...um/obd_1254.jpg PS To jest temat o dieslu. Pisz w odpowiednim dziale. Odnoszę wrażenie że już kiedyś dawałem odpowiedż co do tego gniazda Edytowane 30 Września 2009 przez and_pec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damvic2 Opublikowano 30 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2009 Zgadza się kolego,już kiedyś pomagałeś mi w tym temacie.Na elektrodzie niestety chłopaki też nic nie wymyślili,mimo wszystko dzięki,jakoś musze z tym żyć-hehe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.