Gość Rudy89 Opublikowano 24 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2009 Wiem, że temat był poruszany i go odgrzewam, ale "umarł" po reformie, poza tym nie było tam recepty na rozwiązanie problemu opisanego w tytule. Z tego co się orientuję jest to bardzo powszechny problem. Objawy hardcore: pedał zacina się (nie chce sam się podnieść) zapala się przy tym czasem kontrolka silnika. Objawy softcore: pedał chodzi skokowo, co utrudnia utrzymywanie stałej prędkości i powoduje szarpnięcia. Nie wiem czy wszyscy w Y10 i N15 mamy te same potencjometry i szpule, ale u mnie na niej jest taka spirala z zielonego tworzywa, którą próbowałem smarować silikonem w sprayu efekt: na minutę dobrze potem fatalnie. Oraz gęstym olejem mineralnym efekt: trochę lepiej. Czym to posmarować lub spsikać? Czy trzeba (lub warto) wymontować cały pedał? Jak się to robi i na co trzeba uważać? Pozdrawiam wszystkich posiadaczy CD20E!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rudy89 Opublikowano 27 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2009 Pedał po potraktowaniu olejem tego "zwoja" chodzi troszkę lepiej. Próbowałem wymontować cały zespół, ale śruby nie chcą się poddać... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rudy89 Opublikowano 13 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2009 Problem rozwiązany- nie uzyskając najmniejszych wskazówek zdecydowałem się na elektryka- potencjometr został rozmontowany na części pierwsze i przeczyszczony, co niestety trochę kosztowało. Ale teraz to już zupełnie inna jazda:). Fajnie, by było jakby ktoś kiedyś zrobił manuala, by forumowicze mogli sami uporać się z tym problemem. P.S. Nie wiem czy o tym pisałem, ale znam powód świecenia się kontrolki silnika przy zaciętym pedale. Otóż pedał i potencjometr mają osobne sprężynki. Oznacza to, że pedał może się cofnąć, podczas gdy potyencjometr nie "zamyka się" do końca z powodu zacinającego się będna i linka zostaje luźna. Opuszczony pedał uruchamia taki czujniczek, u mnie słychać cyknięcie jak to się dzieje. Gdy pedał jest opuszczony, a potencjometr nie jest zamknięty, to wywala błąd i prawdopodobnie jeśli to nie odblokuje się po chwili to jest chwilowa odcinka na pompie (samochód nie chce jechać). Wskazania potencjometra i czujniczka można chwilowo wyrównać wciskając mocno pedał gazu i jedziemy dalej. Myślę, że można jeszcze bardziej poprawić płynność pedału gazu regenerując ten czujniczek, bo u mnie cyka i stawia ciut za duży opór. Trochę długie te post scriptum, liczę na jakiś odzew tym razem:D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.