Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[CD20E] skokowo działający/ zacinający się pedał gazu


Gość Rudy89

Rekomendowane odpowiedzi

Wiem, że temat był poruszany i go odgrzewam, ale "umarł" po reformie, poza tym nie było tam recepty na rozwiązanie problemu opisanego w tytule. Z tego co się orientuję jest to bardzo powszechny problem.

 

Objawy hardcore: pedał zacina się (nie chce sam się podnieść) zapala się przy tym czasem kontrolka silnika.

Objawy softcore: pedał chodzi skokowo, co utrudnia utrzymywanie stałej prędkości i powoduje szarpnięcia.

 

Nie wiem czy wszyscy w Y10 i N15 mamy te same potencjometry i szpule, ale u mnie na niej jest taka spirala z zielonego tworzywa, którą próbowałem smarować silikonem w sprayu efekt: na minutę dobrze potem fatalnie. Oraz gęstym olejem mineralnym efekt: trochę lepiej.

 

Czym to posmarować lub spsikać? Czy trzeba (lub warto) wymontować cały pedał? Jak się to robi i na co trzeba uważać?

 

Pozdrawiam wszystkich posiadaczy CD20E!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Problem rozwiązany- nie uzyskając najmniejszych wskazówek zdecydowałem się na elektryka- potencjometr został rozmontowany na części pierwsze i przeczyszczony, co niestety trochę kosztowało. Ale teraz to już zupełnie inna jazda:). Fajnie, by było jakby ktoś kiedyś zrobił manuala, by forumowicze mogli sami uporać się z tym problemem.

 

P.S. Nie wiem czy o tym pisałem, ale znam powód świecenia się kontrolki silnika przy zaciętym pedale. Otóż pedał i potencjometr mają osobne sprężynki. Oznacza to, że pedał może się cofnąć, podczas gdy potyencjometr nie "zamyka się" do końca z powodu zacinającego się będna i linka zostaje luźna. Opuszczony pedał uruchamia taki czujniczek, u mnie słychać cyknięcie jak to się dzieje. Gdy pedał jest opuszczony, a potencjometr nie jest zamknięty, to wywala błąd i prawdopodobnie jeśli to nie odblokuje się po chwili to jest chwilowa odcinka na pompie (samochód nie chce jechać). Wskazania potencjometra i czujniczka można chwilowo wyrównać wciskając mocno pedał gazu i jedziemy dalej. Myślę, że można jeszcze bardziej poprawić płynność pedału gazu regenerując ten czujniczek, bo u mnie cyka i stawia ciut za duży opór.

 

Trochę długie te post scriptum, liczę na jakiś odzew tym razem:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...