danolek Opublikowano 28 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2009 primera p11 2,0 SRi - przy mocniejszym przyspieszaniu czuc zapach siarkowodoru i samochod czasami 'zamula' - obstawiam katalizator. chce go wymienic,nie wiem na jaki i co z sondami lambda,ile ich jest i czy tez sie je wymienia. czy po wymianie na uniwersalny nie zaczna sie problemy z autem typu kontrolka check engine itd? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rossi20 Opublikowano 28 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2009 primera p11 2,0 SRi - przy mocniejszym przyspieszaniu czuc zapach siarkowodoru i samochod czasami 'zamula' - obstawiam katalizator. chce go wymienic,nie wiem na jaki i co z sondami lambda,ile ich jest i czy tez sie je wymienia. czy po wymianie na uniwersalny nie zaczna sie problemy z autem typu kontrolka check engine itd? masz jedna sonde lambda przed katalizatorem, drugiej nie ma. Wiec polecam wyciecie go wogole i wspawanie rurki lub ala tłumik jakis. Nie wyskoczy zaden check engine poniewaz nie masz drugiej sondy ktora zczytuje dane. Bez obawy wycinaj, lub wstaw katalizator uniewersalny. ja bym wyciął i wspawał albo rurke albo jakąs puszke ala tłumik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danolek Opublikowano 28 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Września 2009 a co z glosnoscia po wycieciu katalizatora? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rossi20 Opublikowano 28 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2009 poprzez wspawanie rurki samej moze byc ciut glosniej ale watpie zebys to jakos bardziej odczul. Moze byc jedynie taki podzwiek metaliczny i tyle. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wjck Opublikowano 29 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2009 Mi w starym już Seacie Ibizie zapchało katalizator. Panowie go wycięli, wyłyżeczkowali środek i wspawali z powrotem. Przeszedł nawet kontrolę spalin podczas przeglądu, chociaż drżałem co będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sztef99 Opublikowano 29 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2009 ja w poprzednim aucie miałem 2 sondy i też wyciąłem kata (tzn. wybebeszyłem stary i zaspawałem). o dziwo nie włączał się check ani nic innego, a przejechałem bez kata kilkadziesiąt tysięcy (na lpg). dżwięk był metaliczny, ciut głośniej warczał samochodzić, mocy nie przybyło :-) na uczciwym przeglądzie nie powinienem mieć stempelka bo spaliny jednak gorsze, no ale wiadomo jak jest w polsce z diagnostami :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
z2maciek Opublikowano 29 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2009 polecam wyciecie go wogole i wspawanie rurki lub ala tłumik jakis. ... i zatruwanie trującymi spalinami kierowców jadących za Tobą (parę procent objętościowych CO jak to w każdym benzyniaku bez katalizatora, sporo NOx i rakotwórczych węglowodorów). Ale cóż, żyjemy w Polsce, któż tu się takimi drobiazgami przejmuje, co nie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wjck Opublikowano 29 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2009 ... i zatruwanie trującymi spalinami kierowców jadących za Tobą (parę procent objętościowych CO jak to w każdym benzyniaku bez katalizatora, sporo NOx i rakotwórczych węglowodorów). Ale cóż, żyjemy w Polsce, któż tu się takimi drobiazgami przejmuje, co nie ? Na pocieszenie Ci powiem, że póki co nie mamy takich smogów od spalin jak kiedyś mieli na Zachodzie np. w Zagłębiu Ruhry, w Londynie. Przystosowanie do krajów gdzie był rozwój zajmie nam dłuższą chwilę. Z dnia na dzień się to nie stanie. Nie pochwalam kombinatorstwa ale jeździć trzeba. Bo przepisy jeszcze chwila będą jak na Zachodzie, tylko pensje nam zostaną wschodnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ochen1977 Opublikowano 8 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2013 (edytowane) Witam .Temacik stary ale co by nie zaśmiecać forum podepnę się .Nadszedł czas wymian katalizatora w mojej primerce WP11 r.2000 1,6 GA16DE r.2000 u mnie w jego miejscu poprzedni właściciel wspawał kawał rury trzy latka tak śmigałem ale niestety rura przerdzewiała.Chodzi mi o ten drugi katalizator ( ten model chyba posiada dwa jeśli się nie mylę) który się znajduje przed tłumkiem środkowym numer katalogu Bosala 099-818.Katalizator to z tego co się dowiadywałem to wydatek tak od 500-750 zł .Co sądzicie koledzy o zamontowaniu zamiennika za katalizator spalin dostępne na allegro czyli rura przypominająca wyglądem katalizator bez wkładu ceramicznego np coś takiego : http://allegro.pl/kadex-zamiennik-nissan-almera-primera-micra-zam-i2884238598.html Edytowane 8 Stycznia 2013 przez OCHEN1977 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hansrpg Opublikowano 8 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2013 Z opisu wynika że to zwykły tłumik do montowania w miejscu katalizatora. Moim zdaniem warto. Podobny przypadek miałem w poldku tyle że tam pasował pierwszy tłumik od starszej wersji. Dźwięk był normalny, głośność też ok więc i tu powinno brzmieć to fabrycznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek2812 Opublikowano 8 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2013 Ja mam wspawany katalizator polskiej firmy AWG Polonez. Nic się nie dzieje, przeglądy przechodzi normalnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.