bodzio35 Opublikowano 30 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2009 WITAM prosze o pomoc w moim nisanku primera 1.8 110tyś przebiegu mam taki problem z wypadaniem zapłonów kod błedu to P0300 jest to Wykryte przypadkowe/wielokrotne wypadanie zapłonów w cylindrach i swieci sie kontrolka więc wymieniłem swiece filtr powietrza,paliwa ,czujnik połozenia wału i problem jest ten sam Wygląnda to tak po zapaleniu silnika zimnego są nierówne obroty ,jak silnik się zagrzeje to sa równe obroty dopiero w czasie jazdy miedzy 2tys a 3 tys obrotów są neirówne obroty i silnik zaczyna lekko przerywać.próbowałem jeszcze podmieniać cewki zapłonowe ale nic to niedało dziękuje i prosze o porady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BULI Opublikowano 30 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2009 A sprawdzałeś na kompie w jakim zakresie pracuje twój przepływomierz i sondy lambda, zrób też analizę spalin. Jak masz gdzie i z kim to zamień przepływki, zresetuj kompa i sprawdź. Sam diagnozowałeś błąd czy w jakimś warsztacie? Jeżeli u mechanika to co on na to - w sumie diagnoza - wypadanie zapłonu - podana na talerzu, tylko teraz czemu tak się dzieje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodzio35 Opublikowano 30 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Września 2009 (edytowane) A sprawdzałeś na kompie w jakim zakresie pracuje twój przepływomierz i sondy lambda, zrób też analizę spalin. Jak masz gdzie i z kim to zamień przepływki, zresetuj kompa i sprawdź. Sam diagnozowałeś błąd czy w jakimś warsztacie? Jeżeli u mechanika to co on na to - w sumie diagnoza - wypadanie zapłonu - podana na talerzu, tylko teraz czemu tak się dzieje. mechanik sprawdzał sonde, twierdził że jest ok a co do przepływomierza to zaproponował wymiane na nowy, ale jak zapytalem czy to pomorze nie był pewny, na podmianke to nie mam od kogo porzyczyć by sprawdzić. Jest morze jakaś sposób sprawdzeia przepływki np przez pomiar napięcia, parametry przepływomierza jakie udało mi się odczytać programem Scan Tool są takie przy 1000 obrotów 7,6 g/s 900 obr 4,30 g/s 2000obr 7,70 g/s 3000obr 10,80 g/s Edytowane 30 Września 2009 przez bodzio35 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodzio35 Opublikowano 30 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Września 2009 (edytowane) [quote name='bodzio35' Edytowane 30 Września 2009 przez bodzio35 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mmariusz Opublikowano 30 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2009 Najprawdopodobniej przepływomierz- najlepiej najpierw podmienić na jakiś inny sprawny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wjck Opublikowano 1 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2009 Najprawdopodobniej przepływomierz- najlepiej najpierw podmienić na jakiś inny sprawny. Mam podobnie ale tylko na gazie z załączoną klimą. Też wypada zapłon na 2 cylindrze. Cewki zamienione 2 z 3 nie pomogło, wymiana świec też na nic ale i tak było trzeba, filtry nowe. Też niedługo wymienię przepływomierz bo tylko on mi został, ale że kosztuje to chwilę poczeka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodzio35 Opublikowano 1 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Października 2009 Mam podobnie ale tylko na gazie z załączoną klimą. Też wypada zapłon na 2 cylindrze. Cewki zamienione 2 z 3 nie pomogło, wymiana świec też na nic ale i tak było trzeba, filtry nowe. Też niedługo wymienię przepływomierz bo tylko on mi został, ale że kosztuje to chwilę poczeka. widze że nie mam wyjscia musze wymienic tą przepływke bo tylko to mi zostało.własnie zaczołem szukac, jak radzicie nową czy używke Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mmariusz Opublikowano 1 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2009 Mam podobnie ale tylko na gazie z załączoną klimą. Też wypada zapłon na 2 cylindrze. Cewki zamienione 2 z 3 nie pomogło, wymiana świec też na nic ale i tak było trzeba, filtry nowe. Też niedługo wymienię przepływomierz bo tylko on mi został, ale że kosztuje to chwilę poczeka. Jeśli wypada zapłon tylko na jednym cylindrze i tylko na gazie (czyli na benzynie nie)i zamiana cewek nie spowodowała wypadania na 3 cylindrze (czyli 2 cewka jest sprawna) to najprawdopodobniej trzeba sprawdzić drugi wtryskiwacz gazu. Ewentualnie później sprawdzać przepływomierz-możliwe też że niecałkiem sprawny wtryskiwacz daje szybsze ujawnienie sie usterki przepływomierza ale i tak najpierw trzeba sprawdzić ten wtryskiwacz widze że nie mam wyjscia musze wymienic tą przepływke bo tylko to mi zostało.własnie zaczołem szukac, jak radzicie nową czy używke myślę ze nową. Używana może nie być zbytnio trwała :-). Cena nowej ok. 400zł (chyba ze to wersja po 10.2000r i wtedy kosztuje dwukrotnie więcej). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodzio35 Opublikowano 4 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Października 2009 (edytowane) Jeśli wypada zapłon tylko na jednym cylindrze i tylko na gazie (czyli na benzynie nie)i zamiana cewek nie spowodowała wypadania na 3 cylindrze (czyli 2 cewka jest sprawna) to najprawdopodobniej trzeba sprawdzić drugi wtryskiwacz gazu. Ewentualnie później sprawdzać przepływomierz-możliwe też że niecałkiem sprawny wtryskiwacz daje szybsze ujawnienie sie usterki przepływomierza ale i tak najpierw trzeba sprawdzić ten wtryskiwacz myślę ze nową. Używana może nie być zbytnio trwała :-). Cena nowej ok. 400zł (chyba ze to wersja po 10.2000r i wtedy kosztuje dwukrotnie więcej). jednak to nie przepływka wymieniłem i problem ten sam ,zostało mi jeszcze sprawdzenie wtrysków benzyny ,może ktos wie jak przeczyscic wtryski dziekuje za informacje podejrzewam wtryski bo po odpaleniu silnika zimnego ok 5 minut ,wykrenciłem swiece i na jednym cylindrze jest ok czyli sucha swieca na jednym całkiem mokra a dwie pozostałe troszke terz są mokre co wy otym sodzicje Edytowane 4 Października 2009 przez bodzio35 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wjck Opublikowano 6 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2009 Jeśli wypada zapłon tylko na jednym cylindrze i tylko na gazie (czyli na benzynie nie)i zamiana cewek nie spowodowała wypadania na 3 cylindrze (czyli 2 cewka jest sprawna) to najprawdopodobniej trzeba sprawdzić drugi wtryskiwacz gazu. Wtryskiwacz gazu na 2 wymieniony w serwisie. Nic nie pomogło. Gdyby jeszcze jakieś pomysły... to chętnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woro_woro Opublikowano 6 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2009 Wtryskiwacz gazu na 2 wymieniony w serwisie. Nic nie pomogło. Gdyby jeszcze jakieś pomysły... to chętnie A ja wyglada ta 2 swieca? Prawidlowo wypalona czy czarna/zalana/zasyfiona? Mnie samego tez to czeka, przed zima zdemontuje listwe wtryskowa, wyczyszcze ja, i zakladam nowe wtryski + podgrzewacz listwy. Niestety, ale tak jak benzynka wszystkie brudy rozpuszcza, gaz tego nie robi. Wszystko sie osadza w postaci szlamu w reduktorze i wtryskach niestety. Teraz niech tylko sie schlodzi i efekt jest taki ze mamy zaklejone wtryski. Mnie i tak to spotkalo dopiero po 90kkm na gazie. Filtry oczywiscie swoje robia ale przy takiej jakosci gazu jak w Polsce bez filtrow to by chyba w pol drogi stanal. Takze moja diagnoza jest taka ze to mimo wszystko zaklejone wtryskiwacze gazowe. Dlugo jezdzisz na gazie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wjck Opublikowano 7 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2009 A ja wyglada ta 2 swieca? Prawidlowo wypalona czy czarna/zalana/zasyfiona? Świeca była czyściutka, wymieniłem wszystkie bo i tak im się już należało. Takze moja diagnoza jest taka ze to mimo wszystko zaklejone wtryskiwacze gazowe. Dlugo jezdzisz na gazie? Wtryskiwacze przejrzeli w serwisie, ponieważ byłem uparty i dla świętego mojego/ich spokoju wymienili ten na drugim cylindrze. Nic się nie zmieniło. Za drugą bytnością poprawili mi mapy gazu i teraz jakoś się daje po małym przyzwyczajeniu jeździć. Na gazie przejechałem 30 tys. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woro_woro Opublikowano 26 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2009 Za drugą bytnością poprawili mi mapy gazu i teraz jakoś się daje po małym przyzwyczajeniu jeździć. No wiec u mnie po wymianie wtryskow i po kalibracji tez wypadaly mi zaplony. Rozwiazaniem okazalo sie zubozenie mieszanki w tych momentach. Tzn u mnie problem wystepowal przy ok 4tys przy srednim obciazeniu (tzn przy utrzymywaniu stalej predkosci) Zdjalem troche z mapy w tym miejscu i jest malina. Moze u Ciebie tez sie poprawi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grigorii6 Opublikowano 3 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2011 Mam p11 2000r 1,8 benzyna problem jest tego typu ze od jakiegoś tygodnia mam nie równe obroty silnika i to na niskich jak i na wysokich obrotach, kontrolki nic mi nie sygnalizują aby było coś nie tak.Wymieniłem świece i czujnik temperatury silnika jak także mechanik czyścił przewody od śniedzi i sprawdzał czy niema przebicia na przewodach. Po podłączeniu do komputera wyskakuje błąd "wypadanie zapłonów". Macie jakieś rady bo problem dalej występuje?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał LU Opublikowano 3 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2011 Błąd P0300 - występuje przy wypadaniu zapłonów na różnych cylindrach. Musisz podjechać do warsztatu i niech ci sprawdzą kąt wyprzedzenia zapłonu (lampa stroboskopowa). Przy rozgrzanym silniku do normalnej temperatury pracy i oczywiście na biegu jałowym wartość powinna wynosić o 6 -10o. Jeżeli kat będzie OK musisz sprawdzić cewki, czujnik położenia wału korbowego, czujnik położenia wałka rozrządu i czujnik spalania stukowego. 1. Zacznij od sprawdzenia kondensatora jakie jest napięci miedzy masą, a poziomym pinem w kostce (+) powinno być od 11-13,5 V. 2. Sprawdź rezystancję cewek powinno wynośić > 1 MOhm 3. Sprawdź zasilanie cewek między pinem 1 (+) a masą - 11-13,5 V. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.