Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[p11.144]1.8 primra


bodzio35
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

WITAM prosze o pomoc w moim nisanku primera 1.8 110tyś przebiegu mam taki problem z wypadaniem zapłonów kod błedu to P0300 jest to Wykryte przypadkowe/wielokrotne wypadanie zapłonów w cylindrach i swieci sie kontrolka więc wymieniłem swiece filtr powietrza,paliwa ,czujnik połozenia wału i problem jest ten sam Wygląnda to tak po zapaleniu silnika zimnego są nierówne obroty ,jak silnik się zagrzeje to sa równe obroty dopiero w czasie jazdy miedzy 2tys a 3 tys obrotów są neirówne obroty i silnik zaczyna lekko przerywać.próbowałem jeszcze podmieniać cewki zapłonowe ale nic to niedało dziękuje i prosze o porady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sprawdzałeś na kompie w jakim zakresie pracuje twój przepływomierz i sondy lambda, zrób też analizę spalin. Jak masz gdzie i z kim to zamień przepływki, zresetuj kompa i sprawdź.

Sam diagnozowałeś błąd czy w jakimś warsztacie? Jeżeli u mechanika to co on na to - w sumie diagnoza - wypadanie zapłonu - podana na talerzu, tylko teraz czemu tak się dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sprawdzałeś na kompie w jakim zakresie pracuje twój przepływomierz i sondy lambda, zrób też analizę spalin. Jak masz gdzie i z kim to zamień przepływki, zresetuj kompa i sprawdź.

Sam diagnozowałeś błąd czy w jakimś warsztacie? Jeżeli u mechanika to co on na to - w sumie diagnoza - wypadanie zapłonu - podana na talerzu, tylko teraz czemu tak się dzieje.

mechanik sprawdzał sonde, twierdził że jest ok a co do przepływomierza to zaproponował wymiane na nowy, ale jak zapytalem czy to pomorze nie był pewny, na podmianke to nie mam od kogo porzyczyć by sprawdzić. Jest morze jakaś sposób sprawdzeia przepływki np przez pomiar napięcia, parametry przepływomierza jakie udało mi się odczytać programem Scan Tool są takie przy 1000 obrotów 7,6 g/s 900 obr 4,30 g/s 2000obr 7,70 g/s 3000obr 10,80 g/s

Edytowane przez bodzio35
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprawdopodobniej przepływomierz- najlepiej najpierw podmienić na jakiś inny sprawny.

 

Mam podobnie ale tylko na gazie z załączoną klimą. Też wypada zapłon na 2 cylindrze. Cewki zamienione 2 z 3 nie pomogło, wymiana świec też na nic ale i tak było trzeba, filtry nowe. Też niedługo wymienię przepływomierz bo tylko on mi został, ale że kosztuje to chwilę poczeka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobnie ale tylko na gazie z załączoną klimą. Też wypada zapłon na 2 cylindrze. Cewki zamienione 2 z 3 nie pomogło, wymiana świec też na nic ale i tak było trzeba, filtry nowe. Też niedługo wymienię przepływomierz bo tylko on mi został, ale że kosztuje to chwilę poczeka.

widze że nie mam wyjscia musze wymienic tą przepływke bo tylko to mi zostało.własnie zaczołem szukac, jak radzicie nową czy używke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobnie ale tylko na gazie z załączoną klimą. Też wypada zapłon na 2 cylindrze. Cewki zamienione 2 z 3 nie pomogło, wymiana świec też na nic ale i tak było trzeba, filtry nowe. Też niedługo wymienię przepływomierz bo tylko on mi został, ale że kosztuje to chwilę poczeka.

 

Jeśli wypada zapłon tylko na jednym cylindrze i tylko na gazie (czyli na benzynie nie)i zamiana cewek nie spowodowała wypadania na 3 cylindrze (czyli 2 cewka jest sprawna) to najprawdopodobniej trzeba sprawdzić drugi wtryskiwacz gazu.

Ewentualnie później sprawdzać przepływomierz-możliwe też że niecałkiem sprawny wtryskiwacz daje szybsze ujawnienie sie usterki przepływomierza ale i tak najpierw trzeba sprawdzić ten wtryskiwacz

 

widze że nie mam wyjscia musze wymienic tą przepływke bo tylko to mi zostało.własnie zaczołem szukac, jak radzicie nową czy używke

 

myślę ze nową. Używana może nie być zbytnio trwała :-). Cena nowej ok. 400zł (chyba ze to wersja po 10.2000r i wtedy kosztuje dwukrotnie więcej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wypada zapłon tylko na jednym cylindrze i tylko na gazie (czyli na benzynie nie)i zamiana cewek nie spowodowała wypadania na 3 cylindrze (czyli 2 cewka jest sprawna) to najprawdopodobniej trzeba sprawdzić drugi wtryskiwacz gazu.

Ewentualnie później sprawdzać przepływomierz-możliwe też że niecałkiem sprawny wtryskiwacz daje szybsze ujawnienie sie usterki przepływomierza ale i tak najpierw trzeba sprawdzić ten wtryskiwacz

 

 

 

myślę ze nową. Używana może nie być zbytnio trwała :-). Cena nowej ok. 400zł (chyba ze to wersja po 10.2000r i wtedy kosztuje dwukrotnie więcej).

jednak to nie przepływka wymieniłem i problem ten sam ,zostało mi jeszcze sprawdzenie wtrysków benzyny ,może ktos wie jak przeczyscic wtryski dziekuje za informacje podejrzewam wtryski bo po odpaleniu silnika zimnego ok 5 minut ,wykrenciłem swiece i na jednym cylindrze jest ok czyli sucha swieca na jednym całkiem mokra a dwie pozostałe troszke terz są mokre co wy otym sodzicje

Edytowane przez bodzio35
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wypada zapłon tylko na jednym cylindrze i tylko na gazie (czyli na benzynie nie)i zamiana cewek nie spowodowała wypadania na 3 cylindrze (czyli 2 cewka jest sprawna) to najprawdopodobniej trzeba sprawdzić drugi wtryskiwacz gazu.

 

Wtryskiwacz gazu na 2 wymieniony w serwisie. Nic nie pomogło. Gdyby jeszcze jakieś pomysły... to chętnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtryskiwacz gazu na 2 wymieniony w serwisie. Nic nie pomogło. Gdyby jeszcze jakieś pomysły... to chętnie

A ja wyglada ta 2 swieca? Prawidlowo wypalona czy czarna/zalana/zasyfiona?

 

Mnie samego tez to czeka, przed zima zdemontuje listwe wtryskowa, wyczyszcze ja, i zakladam nowe wtryski + podgrzewacz listwy. Niestety, ale tak jak benzynka wszystkie brudy rozpuszcza, gaz tego nie robi. Wszystko sie osadza w postaci szlamu w reduktorze i wtryskach niestety. Teraz niech tylko sie schlodzi i efekt jest taki ze mamy zaklejone wtryski. Mnie i tak to spotkalo dopiero po 90kkm na gazie. Filtry oczywiscie swoje robia ale przy takiej jakosci gazu jak w Polsce bez filtrow to by chyba w pol drogi stanal.

 

Takze moja diagnoza jest taka ze to mimo wszystko zaklejone wtryskiwacze gazowe. Dlugo jezdzisz na gazie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja wyglada ta 2 swieca? Prawidlowo wypalona czy czarna/zalana/zasyfiona?

 

Świeca była czyściutka, wymieniłem wszystkie bo i tak im się już należało.

 

Takze moja diagnoza jest taka ze to mimo wszystko zaklejone wtryskiwacze gazowe. Dlugo jezdzisz na gazie?

 

Wtryskiwacze przejrzeli w serwisie, ponieważ byłem uparty i dla świętego mojego/ich spokoju wymienili ten na drugim cylindrze. Nic się nie zmieniło. Za drugą bytnością poprawili mi mapy gazu i teraz jakoś się daje po małym przyzwyczajeniu jeździć.

 

Na gazie przejechałem 30 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Za drugą bytnością poprawili mi mapy gazu i teraz jakoś się daje po małym przyzwyczajeniu jeździć.

No wiec u mnie po wymianie wtryskow i po kalibracji tez wypadaly mi zaplony. Rozwiazaniem okazalo sie zubozenie mieszanki w tych momentach. Tzn u mnie problem wystepowal przy ok 4tys przy srednim obciazeniu (tzn przy utrzymywaniu stalej predkosci) Zdjalem troche z mapy w tym miejscu i jest malina. Moze u Ciebie tez sie poprawi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Gość grigorii6

Mam p11 2000r 1,8 benzyna problem jest tego typu ze od jakiegoś tygodnia mam nie równe obroty silnika i to na niskich jak i na wysokich obrotach, kontrolki nic mi nie sygnalizują aby było coś nie tak.Wymieniłem świece i czujnik temperatury silnika jak także mechanik czyścił przewody od śniedzi i sprawdzał czy niema przebicia na przewodach. Po podłączeniu do komputera wyskakuje błąd "wypadanie zapłonów". Macie jakieś rady bo problem dalej występuje??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd P0300 - występuje przy wypadaniu zapłonów na różnych cylindrach. Musisz podjechać do warsztatu i niech ci sprawdzą kąt wyprzedzenia zapłonu (lampa stroboskopowa). Przy rozgrzanym silniku do normalnej temperatury pracy i oczywiście na biegu jałowym wartość powinna wynosić o 6 -10o. Jeżeli kat będzie OK musisz sprawdzić cewki, czujnik położenia wału korbowego, czujnik położenia wałka rozrządu i czujnik spalania stukowego.

1. Zacznij od sprawdzenia kondensatora jakie jest napięci miedzy masą, a poziomym pinem w kostce (+) powinno być od 11-13,5 V.

2. Sprawdź rezystancję cewek powinno wynośić > 1 MOhm

3. Sprawdź zasilanie cewek między pinem 1 (+) a masą - 11-13,5 V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...