Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Resetowanie kompa


el_conejo

Rekomendowane odpowiedzi

To znowu JA u ha ha . Dobra koniec zartow. Mam pytanko jak pod domem zresetowac kompa gdyz mam blad silnika wszystko dziala ( tak mi sie wydaje ) i dlatego chce zresetowac kompa zeby zgasl ten pomaranczowy swiecznik na desce. A ha moze wpadniecie co sie moglo stac przegonilem ja na 2 do czerwonego pola i sie rozblyslo na desce ??? Kolor ladny tylko czemu swieci. Pozdro dla wszystkich i powodzonka. Kris

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dobrze wyczytałem i zapamietałem, to po 12h od odpięcia aku giną z pamięci komputera zapisy błędów, po 24h następuje pełny resecik kompa do ustawień fabrycznych, po pełnym resecie, należy (oczywiście podpiąć aku ;) ) odpalić silnik, i już nie pomnę na jak długi czas, trzeba zostawić pracujący na luzie aby komputer po podniesieniu, i odczytaniu parametrów z silnika "stosownie się ustawił".

Co do czerwonego pola, jak gdzieś wyczytałem, niezależnie na którym biegu "wskoczysz" na to pole, i będziesz na nim "siedział", to w efekcie możesz się liczyć z naprawą/wymianą silnika (za wysokie obroty, zbyt duże obciążenie). Co do lampki, mogła wskoczyć ostrzegawczo, ale też może taki wysiłek uwidocznił weksploatowany i osłabiony element, który przy małym/standardowym obciążeniu jeszcze troche by pochodził, a przy dawce jaką mu zaserwowałeś szybciej poległ?!

Zanim zresetujesz komputer, ergo wykasujesz błąd, bo nie chcesz aby Ci lampka świeciła, może najpierw sprawdź metodą błyskową, albo interfejsem co za błąd jest sygnalizowany. Jak nie sprawdzisz, to za chwilę może się okazać, że z małego zrobiłeś sobie duże "kuku".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim zresetujesz komputer, ergo wykasujesz błąd, bo nie chcesz aby Ci lampka świeciła, może najpierw sprawdź metodą błyskową, albo interfejsem co za błąd jest sygnalizowany. Jak nie sprawdzisz, to za chwilę może się okazać, że z małego zrobiłeś sobie duże "kuku".

 

Dzieki za odpowiedz ale moze bys byl tak fajowy i podpowiedzial jaka to metoda blyskowa i jak ja ugrysc.

Jeszcze raz WIELKIE dzieki.

Pozdrawiam

Kris

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O metodzie błyskowej (błyskajaca kontrolka silnika), aktywowanej bodajże dwoma sposobami (kluczyk-gaz, kluczyk-zworka w złączu diagnostycznym) tylko czytałem, i sam nie stosowałem, nie próbowałem stosować, bo..... zakupiłem interfejs ;)

Info dotyczące "błysków", i kasowania błędów bez potrzeby rozpinania aku znajdziesz w sąsiednim dziale "Primera", na początek proponuję lekturkę tematu http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/18527-p11wp11-td-kody-bedow/ , i zawartych w nim linków, jak się uważnie rozejrzysz trafisz na dokładne opisy obydwu wariantów aktywacji diagnostyki błyskowej, oraz opis jak odczytać błyski.

I to by było na tyle z tego co mogę Ci wskazać, nie bedąc zainteresowanym w zastosowaniu tej metody, nie pomnę dokładnie gdzie dokładnie znajdują się te opisy, trafiłem na nie gdy szukałem wszelkich informacji z zakresu możliwej samodzielnej diagnostyki. Znalazłem ja, to i Ty napewno znajdziesz.

Pozdrawiam, i życzę owocnych poszukiwań oraz lektury :)

 

Dopisane 18:35 02-10-2009

Jak się okazuje, nie trzeba szukać daleko, i "na Almerze" jest temat sprawdzania/kasowania kodów błędów, o tutaj http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/31623-sprawdzanie-i-kasowanie-kodow-usterek-almera-primera/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...