preston81 Opublikowano 2 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2009 witam chodzi mi o lampy przednie w wp12/p12 2003 rok,do zarowej jest bardzo ciezko sie dostac no i nie wiem jakie tam sa żarówki , wczoraj padła mi 1 postojowa - prawa, dojście jest jako takie ale nie wiem jak sie do niej zabrac jest mocno ukryta, ale wystaje jakis plastik - obudowa lub cos nie wiem jak to wyciągnać jest jakis hax?? no i pozostałe to jakos dałbym rade sciagam gume i po krzyku tylko jakie tam sa żarówki ???? totalna magia zaczyna sie przy lewej lampie tam nie ma wogóle dojścia , musialbym wymontować chyba pol przodu zeby sie do niej dostac, moze mi ktoś pomoc?? jakis opis jak sie do tego zabrać ?? by nie narobic wiecej szkod niz jest obecnie ?? no i jakie żarowki tam wchodzą?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pocisk10 Opublikowano 2 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2009 Przekręć plastik i wyciągnij - wyjdzie z żarówką. Włożenie wymaga nieco więcej cierpliwości, ale jest możliwe Z lewą nie ma problemów (przynajmniej w 2.2Di) - przy prawej dobrze jest przynajmniej zdjąć czarną przykrywkę pod którą są jakieś przekaźniki czy bezpieczniki. Żarówki masz H7. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 2 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Października 2009 a ta mała postojowa to jaka żarowka?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pocisk10 Opublikowano 2 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2009 Na każdej stacji benzynowej dostaniesz - W5W, cena ok. 1zł/szt Np. coś takiego pasuje http://allegro.pl/item749100340_diody_postojowki_w5w_t10_led_wyprzedaz_hurtownia.html http://allegro.pl/item750444814_postojowki_led_12v_led_t10_z_zabezpieczeniem.html http://allegro.pl/item732762566_postojowki_w5w_t10_hp_6_led_180_st_najlepsze.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 3 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Października 2009 dzieki za informacje :)a jakie macie postojowe zwykłe czy kolorowe?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pocisk10 Opublikowano 3 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2009 Zwykłe, a właściwie to białe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 4 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2010 odswiezam wlasnie przepalila mi sie lewa zarowka jak to wymienic? wszystko tam zawadza?? moze mi ktos poradzic jak sie do tego zabrac??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MichalS Opublikowano 4 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2010 (edytowane) odswiezam wlasnie przepalila mi sie lewa zarowka jak to wymienic? wszystko tam zawadza?? moze mi ktos poradzic jak sie do tego zabrac??? Przede wszystkim musisz byc bardzo ostrozny. Ja przy wymianie zerwalem odblaskowe plastiki w reflektorach. Proponuje: 1. w lewym: zdejmij gumowa nakladke. 2. delikatnie (!!!) przekrec kostka halogenu, tak zeby blaszki wyszly spod srubek (odwrotnie do wskazowek zegara) 3. wyciagnij z kostki halogen, wsadz nowy 4. tutaj jest najgorzej (ja zerwalem plastiki przy probie wlozenia/wkrecenia kostki) - wkrecasz tak, zeby blaszki w kostce weszly pod sruby zamontowane w otworze. wkrecasz oczywiscie zgodnie z ruchem wskazowek zeagara. Generalnie jestem zdania, iz projektanci Nissana/Renault bardzo sie postarali, zeby umozliwic zepsucie reflektora osobie, ktora pierwszy raz zmienia zarowki. Acha, podobno zarowki powinno sie wymieniac parami, takze w prawym - jesli lubisz ryzyko - tez wymien (demontujac wczesniej wlew zbiornika spryskiwacza). Powodzenia Edytowane 4 Lutego 2010 przez MichalS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 4 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2010 fajnie ale jak go zdemontowac tj wlew z prawej strony , a z lewej to juz wogole dojscia nie ma .... bo zbiiornik na plyn chlodniczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MICEN Opublikowano 4 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2010 Pokręć rurą i do góry śmiało. To jest rura wkładana w zbiornik i blokowana przez obrót względem swojej osi. Dasz radę! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 4 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2010 (edytowane) w ktora strone krecic obojetnie? , btw a co z lewa lampa?? to tam mi padla zarowka blokuje dostep ten zbiornik i wąż od zbiornika z plynem chlodzącym?? trzeba to porozkrecać? akumulator moge wyjac zaden problem ale co dalej ten zbiornik tez trzeba odkrecic?? mowiac o lewej lampie mysle o tej ze strony kierowcy Edytowane 4 Lutego 2010 przez preston81 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MichalS Opublikowano 4 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2010 w ktora strone krecic obojetnie? , btw a co z lewa lampa?? to tam mi padla zarowka blokuje dostep ten zbiornik i wąż od zbiornika z plynem chlodzącym?? trzeba to porozkrecać? akumulator moge wyjac zaden problem ale co dalej ten zbiornik tez trzeba odkrecic?? mowiac o lewej lampie mysle o tej ze strony kierowcy Krecici w lewo do oporu (przeciwnie do wskazowek), a pozniej stanowczo ciagnac do gory. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MICEN Opublikowano 4 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2010 Rurą kręć aż znajdziesz położenie, że spokojnie pociągniesz do góry. A z drugiej strony - no niezła jazda tam jest, na szczęście nigdy tam nie wymieniałem. Ale na pewno odkręcenie lampy od góry nic nie da - ma uchwyty od dołu - więc trzeba kombinować :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 4 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2010 nie rozumiem po co odkrecac lampe jak wyciagnie sie akumulator zostanie wiekszosc chyba odsloniona nie? jedynie blokowac bedzie wąz z plynem chlodzacym i ewentualnie zbiorniczek , nie mowcie ze nikt zarowki w p12 jeszcze nie wymienial - lewej , btw a prawa tylko ten wlew i mozna wymieniac?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość art777777 Opublikowano 4 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2010 ja wymieniałem z lewej i z prawej z prawej wlew zbiorniczka przekręć i pociągnij do góry z lewej wyciągałem akumulator poluzowałem filtr powietrza i odkręciłem dwie śrubki od zbiorniczka wyrównawczego jest przykręcony w kierunku błotnika i dopiero dość swobodny dostęp do żarówki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 7 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2010 (edytowane) ale plynu nie musiales spuszczac?? ani nie rozlaczac rurek od zbiorniczka wyrownawczego z plynem do chlodnicy? co do samych zarowek h7 one sie zatrzaskuja w jakis klamrach czy sie je przekreca w plastikach jak postojowe bo nie widzialem jak to wyglada zapewne idzie wiazka kabli do kosci itd ? chodzi mi o to jak postapic z tym zbiorniczkiem na plyn do chlodnicy, odkrecic srubki i delikatnie go jakos przesunac tak?? witam, dzis pojechalem do norauto tam zazyczyli sobie 68 zl za sama robocizne 1 strone - wymiane zarowek hmm wysmialem ich i wyszedlem z hukiem zabralem sie za to z ojciem bo pisaliscie ze sporo tam wykrecania bedzie, a ja co najwyzej zmienialem zarowke w fiacie uno tak wiec wyciagnalem akumulator, zaczelismy odkrecac zbiornik z ciecza chlodzącą lecz do 2 sruby nie szlo w ogole dojsc bynajmniej narzedziami jakimi dysponowalismy,ale zaraz zaraz mowimy da rade sciagnac gume reką i spokojnie wyjac zarowke , jaja byly z tymi blaszkami z ktorymi sie je wklada do gniazda lampy ale jakos dalismy rade, ok aku na miejsce 1 proba nic ciemno jak bylo tak jest hmm , ok aku wyjazd i ponownie co jest grane sciagammy 2 gume do najwiekszego "kielicha od lampy " a tam niespodzianka bo druga zarowka h7 o ktorej nic nie wiedzialem jak i o tym ze 1 bez 2 dzialac nie bedzie:D wlozylem 2 h7 i po sprawie dojscie jest male ale wystarczajaco pozdrawiam wszystkich ktorzy beda miec ten problem w przyszlosci nie dajcie sie porobic w servisach nie taki diabel straszny jak go maluja 2xh7 na lampe ogolnie 4x do auta a nie 2 jak myslalem:D Edytowane 7 Lutego 2010 przez preston81 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kala Opublikowano 9 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2010 Ach te nieszczęsne żarówki!!!Ja mam taki problem że za nic nie mogę wkręcić żarówki z prawej strony tj.od pasażera(przód).Ta blaszka nie chce wejść z żarówką a ta jest napewno taka sama która się wypaliła.Więc jeżdże narazie bez światła.Do mechanika chyba czas się wybrać bo brak cierpliwości już mam!Postojówka też sie wypaliła ale tam to już nawet nie zamierzam zaglądać.Pozdrawiam i życzę cierpliwości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lik10 Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2010 odświeżam troszkę temacik. Zrobiło się ciepło, więc zabrałem się za wymianę lewej żarówki pozycyjnej. Sprawa troszkę utrudniona, ale w sumie z pozoru, 1. Demontujemy aku i wyjmujemy poza traktor (demontaż prościzna) 2. Zdejmujemy rurkę gumową od chłodziwa (metalowy zacisk ściskamy i ściągamy kombinerkami i rurka elegancko sie ściaga, rurkę lekko odchylamy na bok) 3. Mamy dostęp do żaróweczki, a raczej do wystającego plastiku (szarego listka) w którym zamocowana jest żaróweczka, za listek przekręcamy w lewo i delikatnie od lampy i wyciągamy żarówe. 4. Kierujemy ja w swoja strone, szybka wymiana (W5W). 5. Celujemy w otwór do lampy,przekręcamy w prawo i składamy wszystko w odwrotnej kolejności do rozkładania. Robiłem to pierwszy raz cała operacja trwała ok 30min, robiłem to na czuja bez oglądania schematów. Myślę że teraz trwałoby to raptem 10, btw mogę takie coś wymieniać jak Norauto za 65 złosicszy . Pozdro i wesołych Świąt, prostej drogi i gumowych drzew oraz ślepych miśkow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diabel Opublikowano 29 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2010 odświeżam troszkę temacik. Zrobiło się ciepło, więc zabrałem się za wymianę lewej żarówki pozycyjnej. Sprawa troszkę utrudniona, ale w sumie z pozoru, 1. Demontujemy aku i wyjmujemy poza traktor (demontaż prościzna) 2. Zdejmujemy rurkę gumową od chłodziwa (metalowy zacisk ściskamy i ściągamy kombinerkami i rurka elegancko sie ściaga, rurkę lekko odchylamy na bok) 3. Mamy dostęp do żaróweczki, a raczej do wystającego plastiku (szarego listka) w którym zamocowana jest żaróweczka, za listek przekręcamy w lewo i delikatnie od lampy i wyciągamy żarówe. 4. Kierujemy ja w swoja strone, szybka wymiana (W5W). 5. Celujemy w otwór do lampy,przekręcamy w prawo i składamy wszystko w odwrotnej kolejności do rozkładania. Robiłem to pierwszy raz cała operacja trwała ok 30min, robiłem to na czuja bez oglądania schematów. Myślę że teraz trwałoby to raptem 10, btw mogę takie coś wymieniać jak Norauto za 65 złosicszy . Pozdro i wesołych Świąt, prostej drogi i gumowych drzew oraz ślepych miśkow Itu kolega ma racje ze mozna samemu ,ale ja wymienialem z obu stron bez sciagania aku-szerokosci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 30 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2010 wymienia się bez wyciągania akumulatora, chyba że ktos ma duże łapska Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.